Niedziela oraz dzisiejszy dzień był pełny pracy nad silnikiem. Od godziny 15 zabraliśmy się za skręcanie wszystkich puzzli w całość

Oto relacja...
Niedziela.
- wyczyszczenie czopów głównych oraz korbowodowych, zamontowanie panewek.
- Na zdjęciu można zauważyć piękny "prawie nowy" wał
- widzimy jak ładnie panewka wału przylega
- uszczelniony i zaadaptowany nowy uszczelniacz wału
- uszczelniona, wyczyszczona oraz zamontowana pompa wody i oleju.
- wał ustawiony na godzinie "12", pierwszy tłok w punkcie GMP, łańcuch ustawiony w punkcie "0" -godzina 4
-zamontowany nowy uszczelniacz wału
- porównanie nowej i starej uszczelki ( grubość starej - 1.13 grubość nowej 2.15 ) jak obliczyliśmy po ułożeniu nowej uszczelki łeb poszedł w górę o jakieś 0.80 -0.85 w górę z uwzględnieniem splanowania głowicy
- uśmiechnięty Neptun udaje że przykręca głowice
- ciężko pracujący Ryba, przykręcający uszczelkę
Na tym dzień zakończyliśmy.
Poniedziałek
- ustawiony rozrząd
- zamontowany kolektor ssący,
- zamontowana listwa wtryskowa,
- oczyszczone elementy z wyciśniętej masy uszczelniającej
- zamontowanie "Y"-ówk, hydraulicznych popychaczy, czopów wałków rozrządu oraz natrysk oleju,
- zamontowany alternator,
- zamontowana pompa wspomagania,
- zamontowane zewnętrzne kanały układu chłodzenia ( nowe rurki - stare były już zmęczone żywotem )
- zamontowane turbo wraz z kolektorem
- wszystkie elementy zostały oczyszczone ze starych smarów oraz zabrudzeń
Wszystkie etapy pracy przerabialiśmy wraz z serwisówką którą mieliśmy zawsze pod ręką

Tak więc dzisiejszy dzień zakończyliśmy pomyślnie. 85% silnika jest już gotowe

Podziękowania dla
Szalonego którego niepokoiłem w niedzielę, za pomoc
CDN
Pozdr Ryba
