Strona 2 z 40

: 2011-10-05, 21:54
autor: Limon
Pod maską jak motor wyleci z budy to warto zrobić porzadeczek ;P pare zbednych gratów wywalić ;P

Mozna tez sie pokusić o obspawanie i pomalowanie komory ;)

Możesz też przy okazji pomyśleć nad jakimś mocniejszym sprzęglem coby potem nie trzeba było wywalać znowu skrzyni... :) Pzdr :mrgreen:

: 2011-10-10, 19:13
autor: BANIAK
prace trwają...
GTI-R bez silnika i całego wnętrza.
Jutro wycinka grodzi z DAWCY. ( a później " wieczny odpoczynek " na złomowisku )
Jak na razie robota idzie bez żadnych problemów, felgi z nowego NISMO pojechały do malowania, jak dobrze pójdzie silnik wróci do nowopomalowanej komory w tym tygodniu.

Kilka fotek:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

BIEDNY DAWCA ( odziwo stan blacharski oceniam na bdb+ )

Obrazek

: 2011-10-10, 19:57
autor: bonzo
Zwróćcie uwagę na listwę kierowniczą
Elektrykę przenosicie cala czy zostaje po prawej ?

: 2011-10-10, 20:03
autor: wronek
A dawca ma felgi z K10 :mrgreen: W sumie początkowo to sie mocno zastanawiałem czy to nie micra :mrgreen:

: 2011-10-10, 20:10
autor: BANIAK
z elektryką jeszcze nie wiem, ale wszystko się wyjaśni jutro.

: 2011-10-11, 06:45
autor: Ryba
Mając takie zaplecze robocze to bedzie sama przyjemność :-)

: 2011-10-11, 06:52
autor: bombel
Dawca wygląda jak golf 2 ;P

: 2011-10-11, 17:43
autor: BANIAK
Koledzy auto wybrało się dzisiaj w podróż do lakiernika i blacharza,
jutro ogarniam sprzęgło, uszczelniacz wału i inne drobiazgi.

pzdr

Obrazek

: 2011-10-11, 17:45
autor: Ryba
hmm.. sprzęgło, co tam się stało ??

: 2011-10-11, 18:00
autor: BANIAK
po prostu już widać, że jest końcówka tarczy więc szkoda byłoby nie wymienić jeżeli wszystko mam wyjęte!!!
później koszta wymiany będą dużo większe...

: 2011-10-11, 18:24
autor: Michalllo
BANIAK, Dobrze gadasz :)

: 2011-10-11, 19:23
autor: Limon
Pomyśl czy nie wrzucic odrazu czegoś mocniejszego!!! Naprawde warto jesli chcesz sprzęta pozniej upalać teraz nie doliczasz sobie kosztów wymiany a pozniej nie bedzie obaw ze sprzegło słabe... ;) Szybko idziesz z tematem ;) Pzdr

: 2011-10-11, 19:58
autor: BANIAK
zakładam wzmacnianą okładzinę u radzikowskiego, miałem taką w bmw e30 z silnikem z m5 ( 315PS ) i dawało radę więc i tu da, myślałem o sprzęgle spiekowym ale beznadziejnie się z takim lata po streecie, wzmacniana tarcza to idealny kompromis pomiędzy trwałością a komfortem jazdy "codziennej" ( może są jakieś inne opinnie???)

prace idą cały czas do przodu, auto musi max za 35 dni już latać.
( chyba nie muszę wam tłumaczyć jak to jest "coś" mieć a nie móc z tego skorzystać )

: 2011-10-11, 20:01
autor: Ryba
oby zimy juz nie było...

Możesz coś powiedzieć więcej na temat tego sprzęgła bo temat mnie interesuje..

: 2011-10-11, 20:07
autor: BANIAK
oddajesz tarczę + docisk, kosztuje to ok 300 zł i odbierasz tarczę z wymienioną okładziną
( wzmacniana ma jakiś włókna czy coś takiego, ogólnie bardziej wytrzymała od ori ) + zregenerowany docisk.
postaram się zrobić foto przed i po robocie, wrzucę w temat...

: 2011-10-11, 20:08
autor: Ryba
fajnie by było...

Generalnie to słyszałem że obicie w okładzinę spiekową 5-6 łopadkową jest do przezycia nawet w streecie :)

: 2011-10-11, 20:26
autor: BANIAK
będę jutro u radzikowskiego to porozmawiam z nim na ten temat.

: 2011-10-11, 20:32
autor: Ryba
ok.. zapytaj jak to jest ze sprzegłem EXEDY OEM LUB STAGE I od nissana zsilnikiem SR20 Byłbym wdzieczny :)

: 2011-10-11, 20:36
autor: BANIAK
damy radę!!!

: 2011-10-11, 20:49
autor: yapko
Spiek w uzytkowaniu codziennym nawet spoko sie używa jezeli w drodze do/z pracy nie stoi sie w korkach powyzej 15 min. Rozgrzewa się i zaczyna lepiej lepić tak że auto na półsprzegle szarpie, ale do tego trzeba dobrze rozgrzać tarcze.
Radzikowski nabija orginalne okładziny LUK'a , kiedyś nabiajał Valeo. Skład spieków jest mi nieznany. Wzmocnienie docisku robi przeważnie na zasadzie podwójnej sprężyny. Jeżeli ktoś jest bardziej ciekawy szczegółów to napiszcie mi gdzie to opisać.

Można jeżdzić przecież z tarczą spiekową i seryjnym dociskiem.

BANIAK jeżeli masz zrzuconą skrzynie to przydałoby sie odelżyć, wypolerować, wyważyć koło zamachowe i wypolerować zamach. Pan Marek oddaje te wszystkie rzeczy do znajomego mi warsztatu.

Zastanawiam się czy Limon nie pisał "coś mocniejszego" w kontekscie skrzyni... bo ta niestety nie jest mocna stroną GTI-Rów ?

: 2011-10-11, 20:53
autor: BANIAK
co mi da taka modyfikacja koła i po co je polerować???
skrzynię ale od czego??? albo co do niej wsadzić???

: 2011-10-11, 21:08
autor: bonzo
Skrzyni innej raczej nie zaaplikujesz, generalnie tylko wzmocnić tą co masz kiedyś była mowa o firmie Quaif
Ale wyczytałem tez że chyba do 400 Nm ori da rade, jak się mylę to poprawcie :!:

: 2011-10-11, 21:16
autor: BANIAK
na razie musi wytrzymać ta co mam, pozatym nie chcę robić auta do jazdy na "pałę", tylko auto torowe a tam nie tylko moc i Nm się liczą.
więcej mocy = więcej awari + mega koszty
moc do 300 km mi starczy, a myślę że i to wystarczy żeby zawstydzći nie jedno evo czy sti.

: 2011-10-11, 21:36
autor: Limon
Nie chodzi o sprzęgło skrzynia to trzeba uważać koniecznie na wrzucanie 3 biegu, ponieważ jak zmielimy tryby na 3 biegu to rozchodzą sie wałki i pęka obudowa ;P Ale to jest nie groźne w aucie przełożonym. Szczerze to ja bym zrobił jeszcze wzmocnienie docisku ewentualnie do zastanowienia 6 łapkowy spiek coby startować tak jak do tego stworzony jest ten samochod czyli grubo ponizej 5s do 100 :D Chyba ze jakies sprzęglo exedy albo act itp

Z przekładką radze Ci sie nie spieszyć ponieważ jak coś bedzie robione na szybko potem bedzie sie pierdol.... 10 razy az wkoncu bedziesz musiał od nowa to zrobić...

Co do mega napedów do gti-r znoszących 500-600 koni musicie poczekać jeszcze rok :D Nie moge zdradzić tajemnicy ale jak dobrze pojdzie bedzie zajebista i ogolnodostępna opcja :mrgreen:

Wiesz na poczatek 300 kucy wystarczy potem apetyt rośnie w miare jedzenia :D

I co do mocy to zajebiscie bedą Cie mulić te duże koła :D Jak byś dorwał jakies ats dtc i na to toyo t1r i jest fajnie :D Na mokrym testowalismy taki setup i wychodziło 5.12s do 100 :D ;)

: 2011-10-11, 21:45
autor: BANIAK
masz rację,
rozmiar kół wymusiły hamulce z przodu, ale jeżeli zmieści się 16 cali to na tor napewno będzie taki setup-ik.

: 2011-10-11, 22:39
autor: Ali-En
Jak się nie przegina i non stop nie strzela ze sprzęgła to spokojnie można z tą skrzynią przeżyć. Jak komuś bardzo zależy to za ok 10-11k jest zestaw PAR na prostych zębach ;)
T1R nie polecam, w miarę dobrze klei tylko jak jest nowa. No i w sumie jest tania. Potem jej zalety się kończą.
Mój mocno dociążony na gtechu robił 4,59s do 96km/h ;)

: 2011-10-12, 18:25
autor: BANIAK
W dniu dzisiejszym pożegnaliśmy kolejnego NISSAN-a SUNNY ( DAWCE )
Udał się na wieczny i zasłużony odpoczynek...
Uczcijmy to minutą ciszy... hehehe ( problem z głowy - teraz pójdzie na żyletki )

Foto;
Obrazek

a z ciekawostek dzisiaj zawiozłem sprzęgło do p. Radzikowskiego ( wzmacniana okładzina ) i ku mojemu zaskoczeniu okazało się że docisk sprzęgła jest asygnowany logo HKS. :hah:

Obrazek

: 2011-10-12, 22:29
autor: Limon
Ładny prezencik, angole słyną z tego ze zawsze jakies zabawki sie trafią :mrgreen: Kurde ale z 2 strony sie dziwić jak tam idziesz do sklepu i kupujesz a nie tak jak w pl ze sciagasz, jak sciagniesz to jeszcze cła dowalą i ceny pogrzebane :-/

Jakąś chłodnice oleju posiadasz w tym wozie ?

: 2011-10-13, 16:49
autor: ciapek
Tak z czystej ciekawości, (pisałeś że wnętrze idealne) parasolka jest ? i czy bedzie przeniesiona na strone kierowcy :roll:
Gratuluje zakupu <okok>.

: 2011-10-13, 21:34
autor: BANIAK
co to jest parasolka???