Jak zwykle trzymamy kciuki za Ta....ki projekt
[ 100NX] 100NX GTS
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Jak powiedział bombel... RESPECT. Może przegoni ruda , może nie
Pozdro od rudzielca
Jak zwykle trzymamy kciuki za Ta....ki projekt
Jak zwykle trzymamy kciuki za Ta....ki projekt
P10SLX/VE-SR20VE, 206,4/208/214KM , 228,5/232Nm, wałki SR16VE, Koni przód, Bilstein B6 tył, Weitec -35mm, SSAC 4-2-1, przelot fi 63,5mm OBX-R Racing, limiter 8300, Ecu Det2, stożek JR, spiek,ET 14,357
może jutro się uda..sergiej pisze:no mam nadizeje ze sie pojawisz i na lasztowni na tym kawalku prostej przewieziesz
Ponadto doszły nowe fanty. Wskaźniki EGT i ciśnienia oleju Auto gauge z najprostszej serii.
Udało mi się także nabyć nabę więc w przyszłości zmiana kierownicy na bardziej poręczną.
Pojawił się jednak problem z EcuM. Przy zimnym silniku w przedziale 2000-3500 obrotów wypadają zapłony. Po rozgrzaniu wszystko OK. Spotkał się ktoś z czymś takim
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Dolot się może rozszczelnił i go zalewa albo czas wymienić świece...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Daikin/exedy o ile jeszcze siedzi to samo.lukasz84 pisze:Jarzyn pisze:A co to za spiekol jest w ogóle? I jak się jeździ z trzylistkowym ?? to co to za sprzegło w końcu jest? fajny ten twoj nissan.PozdroPosiadasz najbardziej męskie sprzęgło w przednionapędowym Nissanie w Polsce Gratki ziom
Teraz tylko większa suszarka i więcej boostu oraz strojenie
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Jazda na tym sprzęgle jest całkiem ciekawa bo nie ma czegoś takiego jak jazda na pół-sprzęgle.
Problem wypadających zapłonów nie rozwiązany. Sprawdziłem szczelność dolotu, wszystko gra. W momencie występowania problemu iskra jest na wszystkich kablach. Jutro podmianka świec i sprawdzenie przepływki. Te które są obecnie mają przelatane ok 12 tyś. Oczywiście NGK. W międzyczasie podmieniłem kopułkę, kable,cewkę.....jedno wiem na pewno po ominięciu EcuM auto na zimno zachowuję się ok. Jakieś dalsze sugestie
Problem wypadających zapłonów nie rozwiązany. Sprawdziłem szczelność dolotu, wszystko gra. W momencie występowania problemu iskra jest na wszystkich kablach. Jutro podmianka świec i sprawdzenie przepływki. Te które są obecnie mają przelatane ok 12 tyś. Oczywiście NGK. W międzyczasie podmieniłem kopułkę, kable,cewkę.....jedno wiem na pewno po ominięciu EcuM auto na zimno zachowuję się ok. Jakieś dalsze sugestie
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Końcówki mocy owszem, ale to tylko w przypadku dodatkowych wtrysków albo VVL...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Było dzisiaj troszkę czasu więc posprawdzałem co nieco. Auto na zimno jest po prostu zalane. Świece czarne jak węgielki. Po kilkudziesięciu sekundach pracy wszystko wraca do normy. Wydaje mi się ,że wymaga dostrojenia. Auto było strojone w lato,więc ilość paliwa poniżej temperatury strojenia została dobrana chyba intuicyjnie (względem sygnału wysyłanego przez czujnik temp) przez tunera. Jeżeli się mylę, proszę Cię Coobciu o poprawienie.
Przy okazji rozpocząłem prace nad druga finalna wersją tylnej rozpórki opartej na flanszach Ciapka. Foto wkrótce.
[ Dodano: 2010-10-28, 18:49 ]
Wskaźniki zamontowane. Jednak sonda od EGT musi poczekać na martwy sezon zimowy, wtedy będzie czas na zdjęcie kolektora wydechowego. Rozpórka wykonana. Na razie nie zrobię fot bo aparat odmówił posłuszeństwa i wylądował w serwisie.
[ Dodano: 2010-11-11, 14:48 ]
Przybyły nowe części : pompa hamulcowa z angielskiej wersji N15 GTI,

do pierwszego etapu poprawy hamulców w GTI. Taka sam pompa siedzi w skyline GTS-T gdzie obsługuje cztero-tłoczkowe zaciski z przodu oraz dwu-tłoczkowe z tyłu. Taka sam pompa jest również w GTI-R. Zasadnicza różnica jest w średnicy pompy 23.8 w stosunku do 22.2 w GTI. Jak napisał Bonzo w innym temacie w GTI-R nie ma korektorów więc przy takich samych średnicach tarcz i zacisków można chyba zrezygnować z korektorów z tyłu
Dodatkowo wygrzebałem fotke na starym układzie wydechowym ala DTM:

Przy okazji rozpocząłem prace nad druga finalna wersją tylnej rozpórki opartej na flanszach Ciapka. Foto wkrótce.
[ Dodano: 2010-10-28, 18:49 ]
Wskaźniki zamontowane. Jednak sonda od EGT musi poczekać na martwy sezon zimowy, wtedy będzie czas na zdjęcie kolektora wydechowego. Rozpórka wykonana. Na razie nie zrobię fot bo aparat odmówił posłuszeństwa i wylądował w serwisie.
[ Dodano: 2010-11-11, 14:48 ]
Przybyły nowe części : pompa hamulcowa z angielskiej wersji N15 GTI,

do pierwszego etapu poprawy hamulców w GTI. Taka sam pompa siedzi w skyline GTS-T gdzie obsługuje cztero-tłoczkowe zaciski z przodu oraz dwu-tłoczkowe z tyłu. Taka sam pompa jest również w GTI-R. Zasadnicza różnica jest w średnicy pompy 23.8 w stosunku do 22.2 w GTI. Jak napisał Bonzo w innym temacie w GTI-R nie ma korektorów więc przy takich samych średnicach tarcz i zacisków można chyba zrezygnować z korektorów z tyłu
Dodatkowo wygrzebałem fotke na starym układzie wydechowym ala DTM:

Krok1.
Dokładnie chodzi o pompę z angielskiej N15 GTI (BM-44). W wersjach europejskich w N15 GTI i N14 GTI są takie same pompy o oznaczeniu BM-33
Różnice w średnicach pomp opisałem wyżej. Dodatkowo przewody wychodzą w różnych kierunkach, ale to chyba nie jest największy problem.
krok2.
Zamiana przednich zwrotnic na te z almery N16 razem z piastami. Uzyskujemy wtedy tarcze o średnicy 280 mm oraz jedno-tłoczkowy zacisk. Największym problemem jest inny rozstaw śrub mocujących koła. Musimy mieć inne felgi.
Krok2a.
Do zwrotnic z N16 możemy dopasować zaciski cztero-tłoczkowe z s14/s14a/300xz. Należy wtedy przetoczyć tarcze z 280mm na 275,5 mm. W niektórych przypadkach trzeba będzie zastosować felgi z odpowiednim ET lub dystanse.
Tyle jeśli chodzi o przód. Co wy na to
Dokładnie chodzi o pompę z angielskiej N15 GTI (BM-44). W wersjach europejskich w N15 GTI i N14 GTI są takie same pompy o oznaczeniu BM-33
krok2.
Zamiana przednich zwrotnic na te z almery N16 razem z piastami. Uzyskujemy wtedy tarcze o średnicy 280 mm oraz jedno-tłoczkowy zacisk. Największym problemem jest inny rozstaw śrub mocujących koła. Musimy mieć inne felgi.
Krok2a.
Do zwrotnic z N16 możemy dopasować zaciski cztero-tłoczkowe z s14/s14a/300xz. Należy wtedy przetoczyć tarcze z 280mm na 275,5 mm. W niektórych przypadkach trzeba będzie zastosować felgi z odpowiednim ET lub dystanse.
Tyle jeśli chodzi o przód. Co wy na to
Jeżeli chodzi o tył to myślałem o skręcanych dystansach zmieniających rozstaw śrub. Poszerzenie rozstawu kół z tyłu nie zaszkodzi. Lub podmianka zwrotnic z P10 razem z piastami i zaciskami. Jednak takie rozwiązanie generuje spore koszty i nie jestem do końca pewien czy pasuje.
Można ewentualnie mieć dwa inne rozstawy szpilek z przodu i z tyłu. Wywalić zapas i kupić "zapas w sprayu". Plusem będzie zejście z wagi
Można ewentualnie mieć dwa inne rozstawy szpilek z przodu i z tyłu. Wywalić zapas i kupić "zapas w sprayu". Plusem będzie zejście z wagi
Z pompą fajna sprawa. Osa twierdzi, że w seryjnej europejskiej N15 jest również większa pompa niż w GTI. Może właśnie taka sama jak w N15GTI angielskiej. Myślałem o tym u siebie ale porzuciłem temat.
Kombinacja ze zwrotnicami... mierzyłeś już je, przykładałeś jedną do drugiej? Nie bardzo widzę, że będą pasować i że nie zmienią się chociaż kąty ale nie jestem w temacie i mogę się mylić.
Kombinacja ze zwrotnicami... mierzyłeś już je, przykładałeś jedną do drugiej? Nie bardzo widzę, że będą pasować i że nie zmienią się chociaż kąty ale nie jestem w temacie i mogę się mylić.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
tu może się okazać ze bedzie musiał użyć amortyzatorów do N15 po lifcie ktore mają dłuższą obudowe miedzy dolnym osadzeniem sprężyny a mocowaniem do zwrotnicy.bodek pisze:Kombinacja ze zwrotnicami... mierzyłeś już je, przykładałeś jedną do drugiej? Nie bardzo widzę, że będą pasować i że nie zmienią się chociaż kąty ale nie jestem w temacie i mogę się mylić.
Ale czy nie łatwiej jest kombinować z hamulcami z alfy romeo lub 407 coupe?? jakiś miesiąc moze dwa temu na NKP człowiek sprzedawał cały kit z zaciskami Brembo który jeździł w sunnym GTI za 1300zł. Zreszą Coobcio też mi wspominał ze da się to wsadzić jakoś.
a co do pompy to jak auto wroci od Blacharza sprawdzę czy przez przypadek po lifcie nie było w europejskim GTI też tej większej pompy.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Mierzyłem zwrotnice rozstaw śrub pod amorek jest taki sam, średnica sworznia to samo oraz średnica sworznia końcówki drążka kierowniczego też jest taka sama. Nie pasowałem tylko piasty z almery z przegubem od sunny. Katalogi podają te same wartości. Jednak wiadomo katalogi katalogami.
Wiadomo można założyć zaciski z alfy bądz Evo jednak wtedy trzeba dorabiać części. Mi chodziło o to aby wszystko było poskładane na ori nissanowskich klamotach.
Wiadomo można założyć zaciski z alfy bądz Evo jednak wtedy trzeba dorabiać części. Mi chodziło o to aby wszystko było poskładane na ori nissanowskich klamotach.
Przy tym modzie miana rozstawu na 4X114,3 jest nieunikniona.Tarcze z N16 280mm.dylson pisze:A tarcze jakie kupisz? Chyba ze bedziesz bawil sie w zmiane rozstawu z 5*114,3 na 4*114,3.podj pisze:Do zwrotnic z N16 możemy dopasować zaciski cztero-tłoczkowe z s14/s14a/300xz. Należy wtedy przetoczyć tarcze z 280mm na 275,5 mm.
[ Dodano: 2010-11-13, 10:05 ]
Właśnie dotarły zwrotnice z N16. Wyglądają one na oko tak samo jak n14/n15, różną się tylko innym rozstawem śrub pod jarzmo zacisku. Dobre wieści przeguby z n14 pasują do piast z n16
Jest dokładnie tak jak piszesz z tym ,że:dylson pisze:Tylko, ze tarcza z n16 ma chyba 22mm grubosci a ta z s14 30mm, taka drobna rozniaca.podj pisze:Tarcze z N16 280mm.
200 sx: grubość klocka 14,5 mm + grubość tarczy 30 mm = 59 mm
Almera z zaciskami z 200 sx: 14,5 + 22 = 51 mm
Z tym ,że wg. nissana dla 200 sx minimalne wartości to: gr.klocka 5 mm + gr.tarczy 28 = 38 mm ,więc nie przekraczając tej wartości dla całego zestawu można całkowicie bezpiecznie jeździć. Nawet poniżej tej wartości jest jeszcze bezpiecznie. Przecież przy całkowitym zużyciu klocka (do blach) i tarczy poniżej granicznej wartości dopuszczalnej przez producenta nie dochodzi do wypadnięcia tłoka, a tego chyba najbardziej się boimy.
Jednak ja chciałem dodatkowo zrobić przekładki między klocki a tłoczyska o grubości 3,5 mm na obie strony ( np. ze starych klocków) wtedy będzie można ścierać klocki praktycznie do końca.
W sumie na razie zaciski z 200 sx tylko miałem na przymiarkę. Na razie realizuję plan do kroku drugiego. Krok 2a dopiero po nabyciu zacisków.
[ Dodano: 2010-11-26, 16:03 ]
Żeby z tyłu przejść na rozstaw 4x114,3 należy podmienić piastę wraz z tarczą hamulcową od N16.
[ Dodano: 2010-12-12, 11:16 ]
Tak to wszystko wygląda z przodu z zaciskami z s14 i pod felga 15". Niestety jakośc zdjęcia kiepska.

Tarcza 275,5 + czterotłoczkowy zacisk

Ori hamulce z gti:

