Strona 2 z 6

: 2016-01-22, 12:30
autor: Rysiu83
Piotrek_10243 pisze: Co do maski to też nie wiem bez znaczka jakoś dziwnie mi się wydaje może coś wykombinuję.
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-em ... 53578.html
i nie ma co kombinować

: 2016-01-22, 18:54
autor: Piotrek_10243
Zaciski hamulcowe w tym roku odpuszczam mam już inne plany na auto. :)

: 2016-01-22, 19:28
autor: brylant13
Jakie? :->

: 2016-02-16, 22:08
autor: Piotrek_10243
W związku z tym że sr20Di w P10 przyzwyczaił mnie że od wymiany do wymiany oleju nie powinno ubywać zdecydowałem się na remont Gt-ka. Pracę na autem rozpocząłem 8.02 i codziennie po pracy coś przy nim działam.
Jak się okazało po wyjęciu tłoków pierścienie olejowe na wszystkich 4 były zapieczone i nie spełniały swojej funkcji.

Na dzień dzisiejszy mam zamontowane już tłoki z SR20VE i pierścienie od Ryby (dzięki wielkie za cierpliwość i wsparcie telefoniczne) .
Panewki korbowodowe zostały wymienione na nominały King-a. Auto dostało nowy łańcuch rozrządu Tsubaki (stary był wyciągnięty o pół ogniwka) oraz prowadnicę.
Pompa oleju po oczyszczeniu:
Obrazek

Obrazek

W dniu dzisiejszym walczyłem z głowicą a oto efekty:
W trakcie:
Obrazek
i po
Obrazek

Głowicę zamierzam dać do planowania chyba o 1mm może 0,8mm jeszcze nie zdecydowałem. Zawory okazały się być w bardzo dobrej kondycji trzymają bez problemu więc po planowaniu wrócą na swoje miejsca

Całość składam na silikon Reinz-a, uszczelniacze zaworowe i uszczelka głowicy Elring.
Wpadnie też kolektor wydechowy z p10eGT już czeka tylko też wymaga obróbki. :)

Mile widziane komentarze i wskazówki bo pierwszy raz skłądam sr-a więc każda wskazówka będzie pomocna. :)

: 2016-02-16, 22:13
autor: janusz
Piotrek_10243, kolejny, który się wziął za DEHa, a wcześniej miał Di :d Głowy aż tyle bym nie zbierał - ja nie planowałem w ogóle :d

Masz jakieś zdjęcia jak wyglądały pierścienie wklejone w tłok? Bo na przykład u mnie wszystkie ładnie wyskoczyły.
Pierścienie to mam nadzieję, że wziąłeś od Ryby

_______

Jak coś to PW :]

: 2016-02-16, 22:21
autor: Piotrek_10243
janusz, Tłoki i pierścienie od Ryby :) Stare tłoki mam przy czasie zrobię zdjęcia. Planowanie o 0,5mm w porządnym zakładzie u mnie w momencie gdy głowica jest bez osprzętu to koszt 80zł więc wydaje mi się że warto tłoki z VE są minimalnie wklęsłe nie chcąc stracić na mocy przydało by się planowanie. :)

: 2016-02-16, 22:22
autor: vixo
janusz pisze:Pierścienie to mam nadzieję, że wziąłeś od Ryby
Piotrek_10243 pisze:pierścienie od Ryby
te dehy jakies dziwne z tym olejem są

: 2016-02-16, 22:31
autor: janusz
Piotrek_10243, tłoki mogły zostać OEMowe. Pierścienie od Ryby są gitez-majonez :d

Vixo, P10 ma pierścienie 1,5x1,5x3, a P11 1,2x1,2x2,5. IMO są też wykonane z nieco innego materiału - słabszego, przez co szybciej się kończą.

: 2016-02-16, 22:45
autor: Ad@mus
Planuj o 1.5mm :D będzie moment i moc ;)
tylko trzeba pamiętać, że po planowaniu zmienia się faza rozrządu średnio 1* na każde 0,5mm zebranej głowicy, wtedy trza by było regulowane kólka do idealnego nastawu wałków :)

będą nowe pierścienie to doprężaj motur ile wlezie, ja mam 0.8mm i dał bym teraz jeszcze wiecej skrobnąć

przepoleruj kanały ściernicami

: 2016-02-17, 19:29
autor: Piotrek_10243
Ad@mus, regulowane koła to temat na przyszłość zobaczymy czy po remoncie wszystko będzie ok wtedy pomyślę.
janusz, Zdjęcie jednego z tłoków na życzenie:
Obrazek


A teraz zagadka z serii wtf?? czyli jak to możliwe (po lewej stary napinacz po prawej nowy):
Obrazek

Element którego brakuje w obudowie napinacza nigdzie nie było a styk brakującej powierzchni z głowicą nie pozwala na to by ten element się gdziekolwiek przemieścił w głąb silnika, czyli już ktoś przy nim grzebał i się nie pierd****. Nowy napinacz jest ciut inny ma inną obudowę ściętą po obu stronach mogę taki zamontować??

: 2016-02-17, 19:37
autor: vixo
Możesz montować :)

: 2016-02-17, 19:42
autor: janusz
Piotrek_10243, nie, to u mnie wszystko było czyste i powyskakiwało wszystko :d Ale u Ciebie widać, że pierścienie stały :]

Oring w tym tym nowym napinaczu jakoś tak rachitycznie wygląda...

: 2016-02-17, 20:29
autor: Piotrek_10243
janusz, może kwestia zdjęcia przyjrzę mu się dokładniej.
Mam jeszcze pytanie jak to u was wygląda. Ja wkładając do głowicy stary napinacz nie czuję żadnego oporu natomiast ten nowy już nie wcisnę ręką muszę użyć małego młoteczka to jest normalne??

: 2016-02-17, 20:33
autor: Niedział
hm moim zdaniem trzeba było kupić używkę z polifta (z drobnym zębem) który byś zregenerował, daje on dużo lepsze efekty (taki napinacz lepiej wybiera mechanicznie łańcuch).
Co do tłoków, dlaczego dałeś z VE? Tam są grubsze pierścionki? Bo jak nie to zabieg czysto bezsensowny, no chyba że twoje tłoki nie trzymały wymiarów...

Co do młoteczka pewnie oring trzyma (tzn. jest nowy) to ciężej wchodzi w głowice...

: 2016-02-17, 20:41
autor: Ad@mus
te z VE sa chyba lżejsze, pierscienie sa takie same jak w p11
Piotrek_10243, przyjrzałeś się grupie selekcyjnej bloku i tloków jakie zanabyłeś??

: 2016-02-17, 20:47
autor: janusz
Niedział, ja u siebie zostawiłem OEMowe tłoki.
Problem z konsumpcją oleju w P11 bierze się z 2 powodów - pierwszy to kiepskie oleje i nie trzymanie interwałów wymian, a drugi to sama konstrukcja pierścienia olejowego.

Piotrek_10243, przy nowych oringach to standard. Mam nadzieję, że nie wkładałeś napinacza na sucho - w sensie delikatnie posmarowałeś oring olejem

: 2016-02-17, 20:59
autor: Niedział
janusz ja robiłem ogólnie 4-y yakie remonty P11 GT a dwa remonty w swoim:
1y-OEM tłoki, z nówkami pierścieniami NPR (przy ostrym dawaniu ognia SR-ce, olej ubywał - aczkolwiek były to znikome ilości)
2i- tłoki p10eGT (tu zrobiłem już około 35 tys, i jak oleju nie brał, tak nie bierze)

Koszty praktycznie identyczne (no przy drugim, nie liczę bloku silnika :mrgreen: ),więc wnioski nasówają się same, acha zaznaczam lubię kręcić po obrotach..... :-P
Zresztą P10 raczej nie miały problemów z olejem (i chyba nie wszystkie miały przestrzegane interwały wymian) :mrgreen:

: 2016-02-17, 21:19
autor: Piotrek_10243
janusz, jeszcze nie wkładałem a przymierzałem głowica pojechała do planowania :)
Niedział, Co do tłoków to chciałem początkowo te z p10eGT ale nigdzie nie mogłem dostać w dobrym stanie, ponadto nie mierzyłem ale podobno tłoki z VE mają grubszą półkę między pierścieniami a zależy mi głównie na trwałości silnika. Jestem też ciekawy co wypluje hamownia po okresie dotarcia bo w p10 2.0Di też są tłoki wklęsłe a ten mam wrażenie że jakoś lepiej/lżej się wkręca (ale może być to też spowodowane że p10 mają chyba lżejszy zamach no i mój deh nie był w 100% sprawny) może ma to jakiś związek z siłami podczas spalania które w przypadku tłoków wklęsłych są bardziej skierowane do środka tłoka przez co siły są równo rozłożone a co za tym idzie zwiększy się kultura pracy ale to tylko moje teorie..... Co wyjdzie to się okaże.

Ad@mus,
Jeśli chodzi o dobór tłoków to właśnie kolega Niedział uświadomił mnie kiedyś że w ogóle jest jakiś podział na grupy jeśli dobrze czytam oznaczenia mam grupę 2 z dedykacją dla ciebie zdjęcie zrobione 5min temu:
Obrazek

: 2016-02-17, 21:26
autor: janusz
Piotrek_10243, właśnie stare SRki z P10/N14 lepiej się wkręcają na obroty :] Kultura bierze się z czegoś innego :]

: 2016-02-17, 21:26
autor: Piotrek_10243
Ja wykombinowałem sobie to w ten sposób że zmierzyłem ile wynosi to zagłębienie w tłokach i wychodziło mi że ok 1,3mm więc planując głowicę o te 1,3mm powinienem otrzymać stopień sprężania większy w stosunku do ori tłoków dlatego że tłoki z VE mają "wklęsłość" na środku a po obwodzie są wyższe. Może się mylę z wykształcenia jestem informatykiem nie mechanikiem :P :)

: 2016-02-17, 21:31
autor: janusz
Piotrek_10243, wyczyść blok ze starego kleju :] BTW - jakiej firmy miałeś uszczelkę pod głową?
Ja jestem elektronikiem z wykształcenia więc spoko :d

: 2016-02-17, 21:59
autor: Ad@mus
a ja nie mam wykształcenia :D

: 2016-02-17, 22:08
autor: janusz
Ad@mus, wykształcenie nie piwo, nie musi być pełne :d

: 2016-02-21, 10:57
autor: Piotrek_10243
W weekend dużo udało mi się zrobić odebrałem głowicę, po planowaniu -1,2mm wygląda tak:
Obrazek

Blok silnika po względnym oczyszczeniu:
Obrazek

Głowicę uzbroiłem i zamontowałem ponownie na auto w tym celu wypożyczyłem specjalnie klucz dynamometryczny po 4h jeszcze raz sprawdziłem ponownie wszystkie śruby głowicy i poskładałem wałki rozrządu. :)

: 2016-02-21, 12:24
autor: Ad@mus
a czemu za zaworami nie poczyszczone i nie portingowane ? :)
sprawdzales stan prowadnic zaworowych?

przy tym planowaniu z nowym łańcuchem musisz po 2st dodac na kazdym wałku ;) i od tej wartosci robic moda rozrzada

: 2016-02-21, 14:17
autor: Piotrek_10243
Ad@mus, poczyściłem ale już dalej nie portingowałem bo nie chcę czegoś uszkodzić a nie mam w tym doświadczenia więc już tak zostawiłem a i tak myślę że będzie dużo lepiej.
Od strony ssącej też poprawiałem kolektor i głowicę ale tam było mało do poprawy względem nowej uszczelki.

[ Dodano: 2016-02-21, 16:03 ]
janusz, na starej uszczelce nie widzę nigdzie nazwy firmy

[ Dodano: 2016-03-02, 21:02 ]
Kolejny element dotarł dzisiaj :) taki ładny że szkoda zakładać :)
Obrazek

Plan jet taki że w piątek lub sobotę odpalam :D

[ Dodano: 2016-03-04, 20:24 ]
Autem zrobiłem dzisiaj pierwsze 30km jak na razie wszystko ok :) :) :)

: 2016-03-06, 17:19
autor: Ad@mus
wiecej info... jaka oliwa na spasowanie?
jaki ostateczny setup i jakie koszta-co robiles ;)

: 2016-03-06, 20:52
autor: Piotrek_10243
Ad@mus, Kosztorysu nie robiłem ponieważ części zbierałem już dużo wcześniej i nie pamiętam co ile kosztowało.
Setup następujący:
- panewki King nominały
- tłoki i korby z VE
- pierścienie made by Ryba
- głowica porting + planowanie -1,2mm
- uszczelka pod głowicę Elring
- uszczelniacze zaworowe Elring
- nowa prowadnica łańcucha rozrządu
- nowy łańcuch rozrządu Tsubaki
- nowe świece NGK
- sonda lambda Denso
- SSAC 4-2-1 katalizator zastąpiony tłumikiem przelotowym Proex
- filtr powietrza K&N
- zalany olejem Valvoline 5w40 + filtr Mann na okres dotarcia później zobaczymy

To chyba tyle jak coś mi się przypomni dopiszę :)

: 2016-03-06, 23:26
autor: Ad@mus
Piotrek_10243 pisze:na okres dotarcia później zobaczymy
nie ma nic takiego ;) teraz uczestniczysz w spasowywaniu silnika ;) a z racji ze olej masz bdb to wymien go po 5tys ;) zaoszczędzisz troszke sianka i jesli wszystko dobrze zlozyles to nic sie nie wydarzy ;)

: 2016-03-07, 19:30
autor: Piotrek_10243
Komra po remoncie wygląda teraz tak:

Obrazek