Strona 2 z 4

: 2015-10-04, 21:40
autor: janusz
Majchrzok, ta wtyczka to jest od zaworu, który się otwiera jak załączasz klimę. To, o czym napisał Vixo ma kostkę brązową :]

: 2015-10-05, 06:14
autor: majchrzok
janusz, dzieki.
Klimy nie ma to i problemu nie ma :p

: 2015-10-05, 10:55
autor: DubSon
w sunny też nie miałem klimy, a taki zaworek miałem :P
a co do krokowego, to w ga16 nvcs nie mam i są wolne obroty :P

: 2015-10-17, 08:20
autor: Andrzej.
majchrzok, jakbyś jakiś części do almery potrzebował to na Gnieznienskiej stoi w sedanie... :D dziś byłem...

: 2015-10-17, 17:09
autor: majchrzok
Andrzej., to musze sie przejechać do nich. W jakim kolorze?

: 2015-10-17, 17:42
autor: Andrzej.
kolor niebieski jasny :)

: 2015-10-18, 15:28
autor: majchrzok
Dzisiaj oraz wczoraj chwile podziałałem przy almerze.
dokopałem się do filtra kabinowego... masarka...
polutowałem kabelki od tego czegoś-

Obrazek

po podłączeniu tego czegoś ? właśnie- co to jest i doczego to służy? auto zaczęło przerywać na lpg. po ponownym odłączeniu tego jak było prędzej- było bez zmian.
dzisiaj zacząłem drążyć temat co i jak. po sprawdzeniu tego pierdolnika zacząłem sprawdząć dolot. był nie szczelny. wpadła zatem uszczeleczka taka jaka powinna być od początku
Obrazek
przy okazji wypsikałem troche przepustnice od góry by zmyć z niej troche osadów- była w środku czarna jak wungiel ze śląska.
korzystając z okazji moim oczą ukazało się takie oto oznaczenie- czyżbym miał szczęście i almera z fabryki wyjechała z mocą 87km ? :D
Obrazek
i tu jeszcze wymienione oringi na aparacie. nowy stary oraz nowy nowy o większej średnicy. ciężko wchodzi ale pewnie będzie wreszcie dobrze. koszt- 1 złoty polski
Obrazek

: 2015-11-19, 07:55
autor: amnesia
co do kolorku, jako żę mam taki sam i kiedyś sprawdzałem to jego nazwa to jellyfish green ;)

: 2015-12-27, 21:14
autor: majchrzok
były święta, był czas na grzebnięcie czegoś przy acie.
przede wszystkim chciałem wreszcie wyeliminować problemy z odpalaniem auta. nieraz trzeba przytrzymać koło 5 sek na rozruszniku nim zaskoczy...czasami potrzeba pół obrotu i auto już pali..
wyczyszczona kopułka i palec, które widać, że nie są zbyt stare. efekt- niewielki. następne było czyszczenie przepustnicy wraz z silniczkiem krokowym. auto jak zaskoczy bez duszenia gazu to przebiera na cylindrach... :-?

Obrazek
Obrazek

efekt? bez zmian. brak mi już pomysłow,
kable są okej, sprawdzane na innym kompelcie, bez zmian, świece nowe.

przy okazji wpadł nowy olej- auto przejechało u mnie już 5 tys km więc wolałem go wymienić- nie wymianiełem po kupnie. teraz almerka ma 230 tys km.
do tego wpadł nowy olej do skrzyni.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

dodatkowo zamontowałem i ukryłem przewód zasilający nowy nabytek, który dostałem pod choinke:) rejestrator prestigio.
zasilanie dodatkowe wyprowadzone w schowku pasażera.

Obrazek
Obrazek

przy demontażu przepustnicy znalazłem taki oto wynalazek. ktoś prędzej ułamał jeden króciec- połączenie wężykiem do puszki filtra powietrza. na razie zrobione na szybko ale będzie trzeba znaleźć ten element nowy.

Obrazek
Obrazek

: 2015-12-27, 23:00
autor: Ad@mus
a zaplonem kreciles?
moze zaplon zle ustawiony albo lancuch wyciagniety lub..........szczelnosc cylindrow

: 2015-12-27, 23:09
autor: majchrzok
Zadnych przedziwnych objawów niby nie ma. Kompreche mozna sprawdzic w sumie.

: 2015-12-27, 23:30
autor: Ad@mus
komprecha to raz a szczelnosc to dwa
u mnie gorzej odpalal na przyspieszonym zaplonie, wycowalem go na ok 15st i jest spora poprawa, do tego czysta krokówka i jeszcze bardziej rozwarta przepustnica ;)

: 2015-12-28, 00:31
autor: janusz
Hehehehe święta i każdy grzebie przy aucie :d

Majchrzok, a patrzyłeś filtr paliwa?

: 2015-12-28, 06:40
autor: majchrzok
Zaplonu nie ruszalem. Najciekawsze jest to, ze raz odpali od strzalu, a raz trzeba go pilowac jak starego kamaza.
Filtr wyglada na swiezy, ale jak bede w weekend podmienie na ten co siedzi w micrusie. Zobaczymy co wtedy bedzie sie dzialo.

: 2015-12-28, 08:59
autor: Ad@mus
może zwor LPG nie trzyma ?
zakręć butle i polataj jakiś tydzień na PB i wtedy obadaj jak odpala

: 2015-12-28, 09:41
autor: majchrzok
Pacz, o tym nie pomyslalem, ze moze tu lpg kielbasic sprawę.
To dzisiaj tak spróbuje jeszcze wytestowac.
Dzieki za podpowiedzi:)

Dzisiaj czeka mnie keszcze zrobienie przegladu bo byl wazny do wczoraj :shock:

: 2015-12-28, 09:45
autor: Bziuk
jak blacha cała to raczej przejdzie bez problemu :D

: 2015-12-28, 09:54
autor: Andrzej.
przegląd myślę, że przejdzie bez problemu :) od razu w kanale będziesz miał możliwość zobaczyć w jakim stanie jest podłoga

: 2015-12-28, 10:38
autor: majchrzok
Teraz jak olej zmienialem to w koncu ja obejrzalem. Szalu nie ma ale dziur tez jeszcze nie ma. Progi cale, podloga w przedniek czesci ma korozje ale bez dziur.
Nadkola cale.
Zle nie trafilem.
Zrobi sie cieplej to musze powymieniac oslony przegubow bo te sa popekane i zaczyna z nich wylazic smar.

[ Dodano: 2015-12-28, 10:41 ]
A jaki patent ktos wymyslil. Tlumik koncowy ma nawiercony otwor ok 6 mm by zbierajaca sie w nim woda mogla swobodnie wyplywac. Polak jendnak potrafi.

: 2015-12-28, 11:46
autor: Andrzej.
polacy to mają pomysły :mrgreen:

: 2015-12-28, 11:57
autor: Bziuk
haha :D Wszędzie takie patenty :D Na dachu też kiedyś kierownik mi zaproponował żebym w miejscu gdzie stała woda zrobił dziure to sobie ścieknie i po problemie :D

: 2016-01-20, 22:29
autor: majchrzok
Caly czas nie moge dojsc do ladu z tym odpalaniem.

Ale zauwazylem pewna zaleznosc. W momencie gdy ma problem z odpalem, gdy wkoncu zaskoczy to dosc glosno przez jakies 2 sek słychać gorny łańcuch rozrzadu. Wiadomo, zanim cisnienie oleju wzrosnie to moze byc slyszalny. Ale, czy przy braku cisnienia w napinaczu->nie napiety lancuch moze powodowac utrudniony rozruch?

: 2016-01-21, 07:08
autor: vixo
Ja miałem raz taka przypadłość w Nissanie, ze musiałem kręcić z dwie minuty aż kontrolka oleju zgarnie i dopiero odpalil nie wiem skąd to się wzięło. Jeden jedyny przypadek. Mechanik stwierdził, że olej splynal cały z układu i musiał od nowa się nabić. Raz się spotkał z takim przypadkiem ale auto dwa lata stało. A moje z 4godziny

: 2016-01-21, 12:04
autor: Oskr5
A skąd wiesz że słuchać akurat górny łańcuch? Zdejmij boczną pokrywę rozrządu i zobacz czy napinacz trzyma ciśnienie( oczywiście po dłuższym postoju) . Jak będzie ok to możesz się pofatygować o zdjęcie pokrywy zaworów i sprawdzić czy dolny napinacz trzyma ciśnienie. Długim płaskim wkrętakiem dojdziesz bez problemu. Ogólnie to z "luźnym" napinaczem dolnym jeździłem primerą 2 lata i nic się nie stało.Nie było też żadnych objawów poza szorowaniem łańcucha. Z resztą dalej lata bo sprzedałem znajomemu...

: 2016-01-21, 19:13
autor: majchrzok
Wiem bo slysze co halasuje. Napewno jest to gorny napinacz. :)

: 2016-01-21, 19:23
autor: janusz
majchrzok, kup sobie stetoskop i zobacz czy to nie pompa wody :]

: 2016-01-21, 20:05
autor: majchrzok
panowie, napewno jest to górny napinacz. cichnie w momencie gdy gaśnie kontrolka oleju. do tego miałem już w 2 autach z GA do czynienia z taką przypadłością i wiem jak to hałasuje:)
byłby filtr z zaworkiem, może nie byłoby tego problemu, nie wiem.
pytanie, czy nie wpełni naciągnięty górny łańcuch może mieć wpływ na słabsze odpalenie silnika?

: 2016-01-22, 15:01
autor: Oskr5
Tego niestety nie wiem. Jest jednak sposób żeby się przekonać :) . Odłącz zasianie cewki oraz wtryskiwaczy i pokręć rozrusznikiem tak długo jak zawsze kręcisz mając problem z odpaleniem. Następnie podłącz w krótkim czasie wszystko i próbuj odpalić . Najlepiej oczywiście we dwóch wykonać operację :) . U mnie w Primerze jak nie było filtra z zaworkiem to zawory tłukły z 7 sek i tak samo długo świeciła kontrolka . Jednak problemu z rozruchem nie było. Spróbuj ,co Ci szkodzi ?

: 2016-01-22, 15:43
autor: majchrzok
o, to jest dobry pomysł!
spróbuje, zobacze czy coś się zmieni czy też będzie miał problem z odpaleniem.
dzięki ;-)

: 2016-01-22, 16:37
autor: Ad@mus
a jak jest na zimnym z ciśnieniem cylindrów?
może HLA nie trzymają albo napinacz jak jest nie dociągnięty to się fazy rozrządu nie zgadzają?

ps. zakręcenie butli z gazem nic nie wniosło?