Strona 2 z 3

: 2014-04-01, 01:42
autor: karol282
nobage, na tym błotniku masz listewkę od wersji przedliftowej ktoś musiał tam grzebać bo ogólnie rzecz biorąc to te listwy w przed i po lifcie są na tej samej wysokości. Na allegro jest parę takich jak powinieneś mieć za nie duże pieniądze ;-)

: 2014-04-01, 13:59
autor: nobange
Parę listew samych czy całych błotników? Ja samych listew nie znalazłem na przód. Kiedy był ten lift i na czym polegał? Jak będziesz miał namiar na samą listwę to chętnie kupię.

: 2014-04-01, 15:26
autor: karol282
ALLEGRO


TABLICA


Od obu tych gości kupowałem klamoty do swojego sunnego, mają całe na części. Idzie się dogadać wystarczy zadzwonić :)

A jeśli chodzi o lifting, to bodajże od 86 do 87 były listwy takie jak masz na lewym błotniku a po 87 były już takie jak masz wokół auta (gładkie). Różnica polegała też na lampach tylnych korbki we wnętrzu były inne (metalowe) i chyba coś jeszcze ale nie pamiętam dokładnie :)

: 2014-04-01, 16:21
autor: janusz
Nobange jak będziesz miał oryginalne graty to zapraszam :D .

: 2014-04-02, 21:07
autor: nobange
karol282, w tym pierwszym linku jest listwa ale tylna. Za to ten z Krakowa mówił, że ma przednią i sprzeda :) Czekam teraz na fotkę dla pewności. Dzięki za podpowiedzi.

Korzystając z tego, że auto jeszcze nie może jeździć, odkręciłem błotnik i zajrzałem do zawiasu dolnego drzwi kierowcy. Wyrobił się tam już jajowaty otwór, ale niestety część zawiasu jest przyspawana do drzwi i trzeba całe wytargać aby to naprawić. Chciałbym zrobić tulejowanie, żeby załatwić sprawę opadania drzwi na dłużej, ale jeszcze nie wiem gdzie to zrobić. Na razie oczyściłem z rdzy krawędzie drzwi i błotnika tam gdzie się o siebie ocierały, oraz parę innych miejsc z lewej strony (dolna krawędź drzwi - masakra, dobrze że od środka :roll: ), posmarowałem cortaninem i czeka mnie jeszcze parę warstw podkładu do nałożenia i na końcu czarny baranek Bolla na próg. Zdjąłem też boczek drzwi żeby uzupełnić śruby, których ktoś nie wkręcił, boczek trzymał się właściwie tylko na spinkach i korbie od szyby.

: 2014-04-02, 22:17
autor: DubSon
Cortanin nakłada się na rdzę. To nie jest środek zapobiegawczy przed rdzą.

: 2014-04-03, 00:02
autor: nobange
Wiem wiem, smaruję nim, bo są gdzieniegdzie wżery albo między dwoma blachami gdzie nie da się doczyścić, nadmiar ścieram potem mokrą szmatką. Zgodnie z instrukcją :)

EDIT: Dziś otrzymałem to:
Obrazek
Białe karty, opinia i wypełniony wniosek o przegląd bezterminowy auta zabytkowego.
Teraz już nie ma odwrotu - za dużo mnie kosztowało zrobienie tego. Pisałem że ile chciał rzeczoznawca? Pamiętacie? Tak, 600 zł, tyle chciał. Tylko że zapomniał powiedzieć dwóch słów: "plus VAT" :mad:. Chociaż on twierdzi, że mówił... Cóż, uparłem się to mam teraz wydatki. Rada dla następców - podzwonić więcej i popytać o ceny i vat, chociaż jeśli oni wszyscy są zrzeszeni w PZM to może być zmowa.
Ale trzeba iść do przodu - jutro zabieram te papiery do konserwatora i... znowu czekaj tatka latka tydzień czasu jak nie więcej. Ostatnia chyba z takich długich procedur.

[ Dodano: 2014-04-11, 20:22 ]
Dziś otrzymałem w końcu potwierdzenie wpisania Nissanka do ewidencji zabytków. Jeśli przejdzie przegląd bez problemów, to w przyszłym tygodniu go wreszcie zarejestruję.

Doszła też listwa poliftingowa na błotnik. Pasuje jak ulał. Teraz muszę auto trochę poskładać, skończyć konserwację lewej strony i na razie koniec grzebania, muszę nim w końcu pojeździć!

[ Dodano: 2014-04-15, 21:38 ]
Akcyza zapłacona. Okazuje się, że dla urzędu celnego auto zabytkowe nie istnieje, jest za to auto kolekcjonerskie, ale to musi mieć min. 30 lat. Tak wiec akcyze trzeba było uiścić, na szczęście cena auta niska to i opłata symboliczna.
Następna sprawa to przegląd. Okazało się, że teraz najpierw rejestruje się auto na numery próbne, a dopiero później jedzie się na badanie.

[ Dodano: 2014-04-18, 20:34 ]
Konserwacja progów po lewej stronie zakończona efektownym czarnym Bollem na progi równiutko od taśmy malarskiej :). Rejestrację mam na razie próbną (62 zł), przegląd też już zrobiony (100 zł). Mam jedynie do wymiany tylne tuleje gumowe wahaczy przednich. Już kupione, czekają na montaż.

: 2014-04-19, 01:56
autor: Mandhorm
słoneczko w stanie lepszym niż nie jeden o kilka dobrych lat młodszy Japończyk ! ;)
btw. myślałem, że sprzedałeś p11.144 ;-)

: 2014-04-24, 11:17
autor: nobange
Sunny ma już żółte tablice! Jeszcze tylko OC za 225 zł. Gothaer daje 50% zniżki na zabytki ale baza jest ciut większa niż najtańsze firmy.

Całkowity koszt rejestracji:
Tłumaczenia 80 zł
Vat-25 160 zł
Akcyza 50 zł
Rzeczoznawca 730 zł
Próbne tablice 60 zł
Przegląd 100 zł
Żółte tablice 200 zł

Suma 1380 zł

Primery nie sprzedaje na razie, jakoś daje radę się toczyć bez większych awarii. Rodzinne auto musi jedno być.

: 2014-04-24, 11:21
autor: Sajmooon
Fotki wrzuć jak wygląda na żółtych blachach :P

: 2014-04-24, 21:57
autor: Ad@mus
a ja tak zapytam-dojszło?

: 2014-04-24, 22:05
autor: Andrzej.
Fotka z żółtymi blachami mile widziana :D

: 2014-04-24, 22:08
autor: janusz
Andrzej. x2 :]

: 2014-04-24, 22:18
autor: Ad@mus
Obrazek
macie zółte blachy w akcji:D

: 2014-04-25, 17:55
autor: nobange
Obrazek

Proszę bardzo :> Ładniejsze foty później jak będzie czas i miejsce odpowiednie.

Ad@amus, nie mam jak zedrzeć starej naklejki z klapy bo klej jest fest twardy i muszę się zwrócić do fachowców blacharzy lakierników.

: 2014-04-25, 20:15
autor: Andrzej.
Idealnie wygląda :mrgreen:
jako zabytek to garaż obowiązkowo musi być :)

: 2014-04-25, 20:22
autor: nobange
Powiem ci, że gdybym nie miał garażu, to nie kupiłbym klasyka, byłoby mi żal zostawiać go na pastwę aury i wandali.

: 2014-04-25, 22:59
autor: Andrzej.
zgodze się z Tobą :) szczególnie okres zimowy nie jest zbyt przyjaźnie nastawiony dla naszych pojazdów...

: 2014-04-26, 08:53
autor: Fer
Andrzej., Zima jak zima, najgorsze jest jeżdżenie autem zimą po soli...

: 2014-04-26, 19:58
autor: Andrzej.
Fer, też właśnie to miałem na myśli :P ja mimo, że mam garaż to i tak nie ma miejsca, aby kolejne auta w nim zaparkować niestety :-( i biedula musi stać na dworze nie zależnie od warunków atmosferycznych.

: 2014-04-29, 19:54
autor: nobange
Obrazek

Wczoraj Sunny miał mycie silnika. Wreszcie wygląda to po ludzku pod maską. Przy okazji chciałem dowiedzieć się skąd kapie olej. Wygląda na simering wału.
Tu takie zdjęcie jak to wyglądało tuż po myciu:
Obrazek
Nieostre bo miałem przy sobie tylko tablet z marnym aparatem.

Udało mi się nabyć ori felgi nissanowskie 14 cali z rozmiarem śrub i otworem centrującym pasującym do Sunny'ego, mam zamiar dać do piaskowania i pomalować proszkowo na srebrny. Zobaczymy jak to będzie wyglądać. Letnie kapcie już czekają.

Musze też wykombinować jakieś chlapacze na przód, bo po byle przejażdżce drzwi na dole są zawsze mocno hmmm... upi3rd0l0ne. Jakieś pomysły? Oryginały nie do dostania. Uniwersalne od razu widać, że wycięcia nie pasują. Jedyne co mi przyszło na myśl to samemu wyciąć z płata jakiejś gumy.

: 2014-04-29, 20:37
autor: Ad@mus
poszukac jedynie z jakis kanciatych japoncow lub niemcow
moze z golfa 1/2 podejda w miare pasownie
jak nie to moze:
stare 323
colt
etc

najbardziej pasuje mi jakis niemiecki kant w/w

: 2014-05-01, 21:14
autor: nobange
Oto dzisiejsza fotka silnika:
Obrazek
Nigdzie nie widać wycieków poza tym spod koła pasowego, co mnie bardzo cieszy, nawet uszczelka pokrywy zaworów nic nie puszcza. Ale nadal nie wiem, jaką silnik ma kompresję. Znajomy mnie nastraszył, bo odkręcił korek wlewu oleju na pracującym silniku i trochę dmuchało, i mówi "łoo ale ma przedmuchy, szrot". To było jak go oglądałem przed zakupem. Ale i tak kupiłem za względu na resztę w dobrym stanie. Choć nie wszędzie - przy okazji porządków w bagażniku wyjąłem koło zapasowe i moim oczom ukazał się taki widok:
Obrazek
Szykuje się ostra jazda z druciakiem, cortaninem i lakierem w rolach głównych :cool:

: 2014-05-01, 21:38
autor: janusz
Nobange tester kompresji do benzyniaka można kupić za circa 60-80zł. Ja kupiłem w takich pieniądzach. W bagaju i tak masz lepiej niż ja po kupnie :D . Tragedii nie masz.

: 2014-05-02, 00:06
autor: nobange
Raczej nie będę kupował testera bo mi to niepotrzebne, raz sprawdzę w jakimś warsztacie i wszystko jasne.
Jeśli chodzi o kufer, to tragedii nie ma rzeczywiście, sam to ogarnę spokojnie w garażu. Dziur na wylot jeszcze nie ma. Nawet wymyśliłem żeby kupić maty bitumiczne wygłuszające i wykleić całą podłogę bagażnika jak już będzie tam czysto. Jeśli dam radę dostać się do nadkoli od środka to je też wykleję. Może trochę zmniejszy się hałas.

Zastanawiałem się po co moje B12 ma te małe wewnętrzne reflektory z przodu. Zapaliłem wszystkie światła i w nich nic się nie świeciło. Więc u mnie są chyba nieaktywne. Natomiast znalazłem jednego B12 qp do sprzedania z takim oto przodem:
Obrazek
To dopiero rarytas, światełka wbudowane w grill, tylko do czego one są? Jakieś przeciwmgielne czy wspomagacze długich?

: 2014-05-02, 00:18
autor: janusz
To zależy od oznaczenia na szkle reflektora - mogą być albo przeciwmgłowe albo dalekosiężne.
U ciebie najprawdopodobniej są to przeciwmgłowe. Zobacz na oznaczenia na szkle.

: 2014-05-02, 11:22
autor: karol282
nobange, te lampki małe na przodzie to atrapa, nic tam nie ma ;) A te lampy na przodzie w przednim grillu co znalazłeś to jest jeden z elementów pakietu foha do sunnego coupe. Rarytas to mało powiedziane bo tego dosłownie nie ma, tak samo jak ospojlerowania dookoła auta i przezaj*bistej lotki na tylną klapę która bije na głowę ducktail'a w 200sx :) Ten rudzielec w kole zapasowym to niemal standard w każdym sunnym którego miałem i hatchback'u i coupe, ruda się pojawiała, to jest spowodowane już lekko skapciałą uszczelką tylnej klapy, polecam ją dobrze wymyć na mokro a później zaaplikować jakiś sztyft silikonowy lub wazelinowy, ja użyłem silikonowego i wody w bagażniku już nie mam :) Jak już jesteś z tyłu i przeglądasz stan autka to radzę zdjąć te plastiki boczne z tymi wypustkami co są jakby nad kolumną amortyzatora, aktualnie mam dwie b12 na podwórku i obie mniej lub bardziej mają rdzę która wyłazi z pomiędzy łączenia blach przy mocowaniu amortyzatora...


Tak wygląda sunny na pakiecie foha

Obrazek

Jak dla mnie petarda :D

: 2014-05-02, 13:49
autor: nobange
Dzięki, teraz wszystko jasne. Pakiet foha wygląda faktycznie niesamowicie. karol282 jesteś skarbnicą wiedzy na temat Sunnyego B12 :) Te dwa egzemplarze u Ciebie na podwórku są Twoje?
Zdrapałem już stare bitumy spod zapasu i zabieram się do czyszczenia rudej. Co do uszczelki to ostatnio trochę jeździłem po deszczu i nic nie leciało do środka, więc chyba jest szczelna. Kiedyś pewnie jakaś woda się dostała i stała tam sobie długo, znalazłem tam jakieś skorodowane wkręty i inne śmiecie oraz zaślepkę do zamka klapy (brak jeszcze drugiej). Gdy się uporam z czyszczeniem, będę demontować wszystkie plastiki z tyłu żeby wykleić matami, to wtedy sprawdzę te miejsca o których pisałeś.

: 2014-05-02, 14:00
autor: janusz
nobange chyba wiem gdzie stoi taka B12 z takim pakietem - tylko muszę się upewnić.

: 2014-05-02, 18:08
autor: nobange
Zacząłem czyszczenie podłogi bagażnika i niestety w dwóch miejscach są dziury na wylot. Zrobię sam resztę a w te miejsca trzeba będzie wspawać łaty. W wolnej chwili postanowiłem jeszcze powalczyć ze schodzącą naklejką z tylnej klapy. Przypomnę jak to wyglądało:
Obrazek
Resztki folii zeszły po podgrzaniu opalarką, zdrapałem je po prostu paznokciem. Na klej nic nie mogłem znaleźć, aż w końcu sięgnąłem bez większej nadziei po alkohol izopropylowy, którego butlę kiedyś kupiłem do czyszczenia lamp wewnątrz. Zadziałało wspaniale i miałem czyste miejsce na klapie. Dałem w to miejsce nową naklejkę od Ad@musa i oto efekt:
Obrazek
Kolor trochę jaśniejszy niż oryginał, ale wygląda to chyba porządnie. Jak się kiedyś zniszczy to może zamówię ciemniejszą.