Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] SunnyVVL N1?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-11, 18:23

Misiek pisze:goago, To wciąż ten sam sunny? Nie wierzę!! :mrgreen:
miło wspominać tak odległe czasy, pamiętam :) to wciąż ten sam sunny tylko szybszy :!:
i ta atmosfera na mineralnej... ;(
filmik może jak wlecą wałki SR16VE N1 oraz coś jeszcze... :P coś tam kombinuje z ssącym i przepustnicą :)
jak coś będę miał na sprzedanie moją starą przepustnice 65mm do sr

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-05-11, 19:58

goago pisze:jak coś będę miał na sprzedanie moją starą przepustnice 65mm do sr
kiedy? jestem chętny i zależy mi na czasie :))

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-05-13, 13:47

Goago Gratki jest naprawdę grubo !!
Dobrze żeś nakombinował, bo wynik jaki został osiągnięty na fabrycznych wałkach z SR20VE w ogóle jest nie do pomyślenia :)

Ostatnoi Tyskiego przygotowywaliśmy na tor Poznań i wyszło nam 217KM i 231Nm ale on miał tłoki z SR20DEH podfrezowane + splanowany łep o 0,6mm, długi dolot, SSAC i wydech 2,5"...

A i to usunięcie EGR-u według twoich wskazań nic nie zmieniło tzn. spadło 0,6KM - ale to błąd pomiarowy bo między pomiarami było tydzień różnicy :D

Gratki ziom, musimy wspólnymi siłami wzmocnić coś mojego VE - Baniak mi wystruga dolot z lampy i chce wystrugać jakiś nowy kolektor wydechowy...

Fajnie jest a na N1 to poporstu będziesz rozwalać system :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-14, 15:23

Dziękuję za miłe słowa :)
Zmotywowały mnie dzisiaj na tyle że czekając na przepustnice 70mm z alfy pociąłem kolektor ssący. Dla nie wiedzących w VE nie da się zastosować większej przepustnicy niż 64-65mm i to z bólem... :-/
Jeśli SR16VE N1 dano przepustnice 70mm to SR20VE N1 :-> musi ją mieć :!:
postanowiłem ze odetnę jakieś 5cm kolektora z mocowaniem przepustnicy i dospawam z alfy v6 gdzie gardło kolektora ma 72mm.
wszystko mam przygotowane pod spawanie alu, potem trzeba będzie wjechać frezem :-P
jak ktoś chcę mogę dać foty kolektora

[ Dodano: 2013-05-14, 16:59 ]
PS. Coobcio czemu ja nie mam tych nowych naklejek :-> :?:

[ Dodano: 2013-05-14, 17:26 ]
Obrazek
dziurka 72mm :-D

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-05-14, 18:41

Pomysł jak najbardziej ok, ale skoro zdecydowałeś się na taki krok, to nie lepiej było by zapodać coś szerszego niż 70mm?
QG15+
;-)

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-14, 19:00

kolektor wewnątrz ma max 70mm także nie widzę sensu montowania 80mm przepustnicy.

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-05-14, 20:37

Zawsze można go liznąć Dremel'em ;)
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2013-05-14, 23:07

a jaka jest suma pól powierzchni przekroju 4 kanałów ssących ? - można to policzyć z uszczelki kolektora ssącego przy założeniu braku przewężeń w gardzielach

IMO 4 cylinder będzie dostawał więcej powietrza niż przy seryjnym kolektorze. Nie wiem czy to + czy -
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-05-14, 23:14

Hamownia prawdę Ci powie :)
Jestem ciekaw czy coś się zmieni :P
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-15, 18:57

na pewno nie na gorsze 8-)
tak teraz wygląda...
Obrazek


Obrazek

[ Dodano: 2013-05-16, 06:15 ]
przyszła przepustnica. Niestety rozstaw śrub z alfy do alfy nie pasuję...trzeba dorobić jakiś adapter.
stara powiększona i nowa. W realu różnica jeszcze większa :-D
Obrazek

[ Dodano: 2013-05-17, 15:37 ]
yapko pisze:a jaka jest suma pól powierzchni przekroju 4 kanałów ssących ? - można to policzyć z uszczelki kolektora ssącego przy założeniu braku przewężeń w gardzielach

IMO 4 cylinder będzie dostawał więcej powietrza niż przy seryjnym kolektorze. Nie wiem czy to + czy -
jakby były kwadratowe czy prostokątne to tak. Łatwo to policzyć, ale jak są owalne to niby jak? mniejsza z tym i tak będzie więcej niż okrąg 70mm.
Czemu 4 cylinder w tym przypadku dostanie więcej powietrza? NIE ROZUMIEM..?

[ Dodano: 2013-05-18, 16:01 ]
już na aucie. Roboty od cholery... :razz: dobre kreski będą pocieszeniem.
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2013-05-22, 15:59 ]
no i dolot skonczony :-) Myślę że jeszcze lepszy niż poprzedni
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-05-27, 05:50 przez goago, łącznie zmieniany 1 raz.

ultraboby
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-03-04, 12:27
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ultraboby » 2013-05-23, 20:30

Wałki SR16VE N1 już w Monachium, za nie długo(1 miesiąc) montaż :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Prawda że piękne :->

Ps. potrzebuję TPS'a typ Bosch trzy pinowy który przy zamkniętej przepustnicy dawał by coś koło 0,5V. Mam problem gdyż do przepustnicy od alfy nie pasuje hitachi. Bosch który sprawdzałem 2szt. o tych samych nr. przy zamkniętej przepustnicy dają 1,6V!!! Czyżby dwie sztuki uszkodzone? wszelkie porady na wagę złota :!:
Ostatnio zmieniony 2013-05-24, 14:28 przez ultraboby, łącznie zmieniany 1 raz.

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-24, 05:43

Odetchnąłem kiedy upewniłem się że są to "prawdziwe" N1'ki :-) kolory pasują. Tylko tym można się sugerować gdyż nie posiadają innych oznaczeń. Numery tylko na opakowaniu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-05-24, 16:31

Jakie talerzyki pod to i sprężynki?
QG15+
;-)

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-24, 17:17

seria, kręcę do 8000rpm także nie widzę potrzeby...jak się mylę to mnie popraw.
Co do tps'a jestem w kropce...nie wiem od czego zastosować. :roll:

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-05-24, 18:22

Nie wiem jakie parametry mają N1, ale w DE przy wzniosach ~272/263 pojawiał się valve float od 7400RPM na serii sprężynach. Tu może być bardzo podobnie, aczkolwiek pewien nie jestem.
QG15+
;-)

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-24, 18:51

Intake Cam

Low Intake Duration: 220
Low Intake Lift: 8.4
Low Intake Center Angle: 110
Low Lobe Center Angle: 116
Low Overlap: 0
High Intake Duration: 288
High Intake Lift: 12.0
High Intake Center Angle: 104

Exhaust Cam

Low Exhaust Duration: 244
Low Exhaust Lift: 7.95
Low Exhaust Center Angle:122
High Exhaust Duration: 288
High Exhaust Lift: 11.9
High Exhaust Center Angle:11

czyli 288/288 :?:

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-05-24, 20:54

Też poszukałem i znalazłem:
SR20VE: 264/268
SR16VE: 280/280
SR16VE N1: 288/288
QG15+
;-)

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-24, 21:31

pewnie krzywki tez wyższe, zastanawiam się czy w takim przypadku nie powrócić do oryginalnych faz rozrządu na "bezpiecznie"
Teraz mam przyspieszony ssący i opóźniony wydechowy czyli obydwa wałki są bardziej "kolizyjne", tym bardziej że uszczelka pod głowicą o połowę cieńsza.
Co robić :-?

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-05-24, 21:37

Wyfrezować tłok bardziej?
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2013-05-24, 22:30

Skrócić lekko popychacze? :->
Z nissanem od 2005 roku :)

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-25, 06:00

rozbawiliście mnie chłopaki, dzięki za cenne rady ;-)

Takiego TPS'a potrzebuję. Może ktoś z was ma, w okolicach warszawy podjechałbym nawet dzisiaj. Aby tylko dawał napięcie +- 0,5V przy zamkniętej przepustnicy!!! 2szt które mam dają 1,6V :cry:

Obrazek

Sprawa pilna, bo jest weekend i pada deszcz :P wypadałoby zrobić coś przy autku :!:

rex
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2012-06-06, 10:48
Lokalizacja: Wawa

Post autor: rex » 2013-05-25, 08:46

Siema kolego z dredami :D Kuba miał problem jak kręcił swojego cos ponad 8000. Nawet sam to slyszalem jak jeździlismy. Był taki delikatny chrobot na gorze i zimeinił sprężynki.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-05-25, 09:12

VE mają podwóje sprężynki zaworowe, na zagranicznych forach podają że do 8000 jest okey z N1 i seryjnymi sprężynami.

Ps. Hamownia jest do dyspozycji, zobaczymy co będzie na wałkach ustawionych na zero a później mozna poeksperymentować :)

Pss. odnośnie takich TPS-ów z obrazka powyżej to najcześciej z jakimi się spotkałem to takimi co pracują w pozycji 0-1
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-25, 10:28

Czyli sugerujesz, że jeśli sprężynki seria to ustawienie wałków na zero. Można by się pokusić jedynie o lekkie przyspieszenie ssącego gdyż to na wydechach zwykle dochodzi do kolizji, przynajmniej w moim przypadku :oops: i kogoś jeszcze :mrgreen:

Tps jaki mam pracuje 1,6V-3,9V :!: Coobcio a masz jakieś Schabowe na warsztacie? może wpadłbym i pomierzył

[ Dodano: 2013-05-25, 11:35 ]
rex pisze:Siema kolego z dredami :D Kuba miał problem jak kręcił swojego cos ponad 8000. Nawet sam to slyszalem jak jeździlismy. Był taki delikatny chrobot na gorze i zimeinił sprężynki.
Siema :-) , wtedy o ile pamiętam Kuba miał płaskie tłoki bez wycięć pod zawory...

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-05-25, 10:52

TPS coś do dupy... powinno być 0,4-4V przynajmnijej górna granaica nawet 4,4...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-25, 16:11

Kupiłem tps o innych numerach, także Bosch. Ten był akurat od Saaba 900NG 1998r. Niespodzianki niestety nie było znowu przy zamkniętej przepustnicy 1,57V max otwarta 3,7V. Postanowiłem że zamontuje, odpalę, zrobię adaptacje przepustnicy. Przed tym ustawiłem napięcia w ecumasterze j.w. odnośnie TPSa.
Coś tam na początku zaczął świrować obroty biegu jałowego 2000rpm, ale za chwile wszystko prawidłowo. Może nawet lepiej niż poprzednio? w sensie równiej...
Przycisniecie gazu...natychmiastowa reakcja, stał się jeszcze bardziej narowisty. Wydaje się że mocy przybyło.
Powiem tak, boje się jeździć tym samochodem :!: :!: :!: :mrgreen:

Pytanie do Was zostawić tak czy szukać innego rozwiązania?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-05-26, 00:13

Wpadaj jutro, będe porzadki robić w Garage to można odrazu twój wóz shamować i Consula podpiąć czy ECU tego TPS-a prawidłowo widzi :D
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2013-05-26, 16:35

czeski błąd. dla potomnych Tps hitachi sygnał wyjściowy środkowy pin. Tps bosch pin nr.3
wartości wzorcowe jak z książki :-)
Consulta niestety nie udało się skomunikować z moim autem.
EDIT:
Wałki dotarły, zamontowane :-) Pozostało to wystroić i może wreszcie uderzyć na ćwiartkę :->

Obrazek

Tutaj takie porównanie wałeczków w naszych VVL'ach

Obrazek

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-06-09, 20:57

Kurde, ale będzie kosa. Są już może jakieś nowe cyfry?
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-06-10, 05:48

Może dzisiaj :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”