Strona 10 z 11

: 2014-10-28, 21:35
autor: zywy0911
Jak z swapem to grubo z tematem i na VQ38DETT :mrgreen:

: 2014-11-05, 11:44
autor: Coobcio
Będzie swap na VQ35HR - najlepszy silniczek już, zmienne fazy na obu wałkach, dwie przepustnice fabrycznie do 7500 się kręci...

Dodatkowo wleci do niego wał korbowo wprost z GTR-a (VQ38DETT) bardzo pionierski projekt - coś ale Nissan 380RS... No i korbowody kute na zamówienie będą robione.

Pojemność to 3,8L i dużo momętu bo skok tłoka aż +7mm :)
Tłoki COSWORTH, stopień sprężania ok 11,8:1 będzie wynosił

Najwięcej to zastanawiam się nad wałkami rozrządu... Fabrycznie w tym silniku są 248/248 i 10,5mm liftu ale dzięki zmiennym fazą myślę że na serri na dobrym soprzęcie do ok 330KM wyrbią :P ze zwiększoną pojemnością pewno ze 350KM by było :D

[ Dodano: 2015-07-18, 11:38 ]
Zaczynamy składanie na dobre:
https://www.youtube.com/watch?v=DwOjq27iEjc

: 2016-01-20, 12:34
autor: Pawel18PL
Czekamy na up Coobcio :)

: 2016-01-20, 22:55
autor: zywy0911
Ja na bieżąco jestem bo obserwuję temat na racingforum

: 2016-01-21, 02:15
autor: Coobcio
Wspominałem niegdyś że rozpoczynam pracę nad budową silniczka o większej pojemności no to opisujemy :)

Przygotowanie bloku pod większe tuleje no i większe 100mm tłoki:
Obrazek

Diwajsiki na poskłądnie dołu:
Obrazek

Obrazek

Walik prosto z ASO ale Infiniti bo taniej jak w Nissanowym stoczony i dowarzony pochodzi z G37 wykorbienie 86mm:
Obrazek

A teraz czeka dobieranie odpowieniego pasowania nominalnych panewek, których jest 7 gradiacji:
Obrazek

Podcinanie tłoków pod kraniki:
Obrazek

Uparłem się że będą no to są prosto z folijki:
Obrazek

Szpilki ARP onboard:
Obrazek

Kładzenie łbów by Misia:
Obrazek

Głowice w sumie seria ale na twardszych sprężynkach zaworowych..
Obrazek

Rozrządowanie:
Obrazek

A no i zapomniałem wspomnieć autkiem już parę ładnych pojeżdżawek przelatałem, w miedzy czasie miałem grzebany silnik fabryczny DE, potem zrobiłem Swapa na ten nowszy RevUp a teraz ponownie siedzi RevUp ale o zwiekszonej pojemnosci do 4,1 a oto dwa ostatnie silniczki na wspólnej focie:
Obrazek

I pierwsze odpalenie nowego pieceła:
https://www.youtube.com/watch?v=RliVgtW3P4Q

Nim wjechał pierwszy RevUp pod maską zostało trochę przemalowane:
Obrazek

W między czasie także zupgradowałęm Hamulce, przód to Zaciski Infiniti FX50 + 360mm tarcze z BMW M3 E90 i sprowadziłem pierwszy raz wóz z USA Infiniti G37X z 2012 roku ale on nim w innym temacie:
Obrazek

Natomiast tył także pochodzi z FX50 i tarczoszki DBA, na obu osiak klocki Stoptech:
Obrazek

Nagranie ze Swapa RevUpa w miejsce dotychczasowego DE (pierwsza taka operacja w naszym kraju):
http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 511&st=400

Efekt wymiany oryginalnego DE ze zmienionymi wałkami na nowszego ale seryjnego RevUpa:
Obrazek

Dalsze dopieszczenie RevUpika w zasadzie to tylko kolektor ssacy po portingu z DE wleciał + strojonko na hamowni:
Obrazek

A tutaj pierwsza jazda z RevUpem pod maską w specyfikacji 308KM i 383Nm już na hebelku z powyższych foto:
https://www.youtube.com/watch?v=DWcu3hNjYKM

Pierwsza jazda na torze w Jastrzebiu z Tatusiem na prawym:
https://www.youtube.com/watch?v=nqwSbkf0aDQ

Dalsze dopieszczanie RevUpika - zmiana wydechu na prościutki z końcówką po jednej stronie:
Obrazek
--------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
No i najaktualniejszy wykres czyli drugi Revupik ze zwiększoną pojemnością do niema 4,1L
Po strojeniu na PB98 efekt finalny:
Obrazek

A tu jego dalsze usprawnianie - zapodałem mu kolektor ssący oryginalny z Revupa ale po portingu, w normalnym przypadku kolektor ssacy taki piepszy wysztko ale przy powiększonej pojemności zrobiło to robotę efekt to prawie 350KM i 460Nm:
Obrazek


Na chwilę obecną kombinuje mocno z kolektorem ssącym a dokładniej jego górnym pleneum, czuję że spierdziela nim dobre 20-25KM :D
Nim zrobi się ciepło jeszcze będę chciał zmienić wałki rozrządu i tym samym przebić się przez upragnioną barierę 400KM :)

I jeździć, jeździć i jeszcze raz jeździć ciesząc się z totalnej bezawaryjności i braku turbodziury w wolnossaczku :)

: 2016-01-21, 06:57
autor: majchrzok
Jest maszyna kozak :)
Powodzenia w pojezdzawkach!

: 2016-01-21, 11:52
autor: Coobcio
Dziękuje :)
Marzy mi się w tym sezonie na poznaniu wykręcenie czasu poniżej 1,45 na Poznaniu :D
Popracować jeszcze nad dotlenieniem silnika bym chciał, jakieś proste mody kolektora ssącego typu:
Obrazek

Wałeczki zmienić i za odelżanie przenoszenie ciężaru na tył trzeba się zabierać...

: 2016-01-22, 17:56
autor: BartekZ33
Wreszcie coś się ruszyło. Wolnossan 400 km robił by dobrze już. działaj działaj.

: 2016-01-29, 11:07
autor: Coobcio
Do kolektora ssącego i lepszego pleneum wrócimy po tym jak uturbię kolejną zetkę...
A tym czasem zapodałem jeszcze ciutek większe heble od dotychczasowego Stage 1,5 czyli zaciski 370Z + tarcze M3 E90.
Tak więc zaciski podmienione na te pochodzące z Audi TTRS - przemawia za nimi to że mają klocki o 5mm dłuższe i 5mm wyższe:
Obrazek
Całość tak wygląda po skręceniu:
Obrazek

Zacisk teraz będzie symetrycznie ustawiony tak jak w fabrycznej 350Z - dzięki czemu będzie łatwiej wystrugać mi nawiewy schładzające tarcze/klocki :P

: 2016-01-29, 12:55
autor: majchrzok
Tarcza wielkości kola w micrze..
Ty ta wiedzę czerpiesz z doswiadczenia, prob i błędów czy z amerykanów?

: 2016-01-29, 13:04
autor: Coobcio
w stanach to modny jest swap z 370z plus adaptery. Mam takie rozwiazanie w swoim Infiniti turbo i na ulice jest okey ale na tor zdecydowanie za słabe... Dla tego wsadzilem 360mm tarcze z bmw i do tego swoje adaptery no ale tez nie dawalo to rady wiec teraz zaciski TTRS plus nawiewy - myślę że teraz będzie dobry bezstresowy hebl - zwlaszcza, ze GTR r35 ma taki sam rozmiar okladziny ciernej :) jak dalej będzie niewystarczajaco to najnowsza M3 ma tarcze 380mm :D

: 2016-01-29, 13:16
autor: Ad@mus
ostatecznie jak najnowsza m3 nie da rady to można kotwice w bagażniku wozic-no tak, dodatkowe kilogramy, ale jak ja zarzucisz to stanie w miejscu :D

co do plennum i wysokim mocy z n/a... czemu nie pokusisz się o ITB ?
są już takie silniki na scenie, rozwiązanie gotowe, a mocy uzyskasz max co się da z n/a

: 2016-01-29, 20:02
autor: majchrzok
Czytając tematy o dojsciu do uzyskiwanych mocach to bylaby chyba droga na skróty.wymyslic, wprowadzic, zbadac, opracowac i cieszyc sie z przyrostow to chyba droga , która kierują sie panowie.

: 2016-01-30, 21:16
autor: Coobcio
No właśnie chodzi o to by samemu coś opracować wymyślić i bawić się z tym a nie wydać 20 tyś zł na ITB jonswaya z Haltechem i wiązką pod to...

na razie to pogimnastykuje się z górnym pleneum coś prostego ale żeby można było w razie co szerzyć to na masową skalę, bowiem wszystkich zetek nie uturbię :P
Parę w wolnossaku będzie poroszać się po polskich drogach ;)

: 2016-01-30, 21:18
autor: bombel
Coobcio, kiedy Autobus tuningujemy? :P

: 2016-02-18, 02:23
autor: Coobcio
No przywędrowały już docelowe wałeczki :D
Obrazek

: 2016-02-18, 10:38
autor: Ad@mus
280*/272*

lepsze od serii ale chyba do 300* cos na internetach jest na seryjnym osprzęcie głowicy

nie wiem o liftach nic w tym silniku i na ile może się wysunąć zaworek ale myslalem ze pojdziesz bardziej po bandzie z ostrością wałków

: 2016-02-19, 00:51
autor: Coobcio
Docelowo silnik będę jeszcze lepszy kłaść tzn. HR - on ma większe kanały w głowicy a pozatym mam już pomysł jak go rozwiercić do 4,33L :D

A mój obecny silnik w Serii ma 248/248 zdecydowałem się by pokłaść do niego wałki TOMEI a oni agresywniejszych już nie robią jak 280... :D
Liczę że obecne wałki które planuje zamontować podniosą mi maks moc o ok. 30-35KM ale przy odcinie liczę na znacznie więcej :P
Jakby zapodać mu na tąchwilę super mega wyczynowe wałki np. JWT G.A. to może kolejne 10KM więcej by było ale silnik by chodził bardzo kulawo, a na tych jest szansa że będzie w miarę jedwabisty wolny obrót :D

: 2016-02-19, 10:46
autor: marcins
A kiedy montaż tych wałeczków? temat śledzę wszędzie na bieżąco :]

: 2016-03-01, 09:31
autor: Coobcio
Wreszcie udało się wygospodarować trochę wolnego czasu po nocach i zapodać wałeczki TOMEI :)
Dobrze że nie mam w zecie klimy a ponadto mocno okrojony osprzęt silnika, w tej chwili jeszcze bardziej bowiem wywaliłem warzące 1,1kg koło pasowe wraz z jego podstawką...

To wyciągamy nowe wałeczki z pudełek coby się im przyjrzeć, o i pojawia się taka oto istotna informacja:
Obrazek

Dla mnie ważniejsze są oznaczenia o te:
Obrazek

No to co dewastacja - prucie auta:
Obrazek

Szybkie porównanie wałeczków tak się mają ssące TOMEI 280 Vs Seria RevUp:
Obrazek

A tutaj mamy wydechy Tomei 272 Vs Seria:
Obrazek

Zasadzone na piec:
Obrazek

Tutaj troszkę z innej perspektywy:
Obrazek

Tak więc lada chwila doskładanie i wycieczka za ścianę obok w celu weryfikacji na hamowni - co tu nam się nazmieniało :P

: 2016-03-01, 10:01
autor: Ad@mus
czekam na hamowanie-ciekawy jestem jak tomie zadziała na rev up :D

: 2016-03-02, 00:13
autor: Coobcio
No to czas na wykresik, dołem zabrało a górą dodało.
Jeszcze jestem w stanie poprawić zakres od 4000 do 4500 że będzie pokrywać się z tym na seryjnych wałkach revupowych...
Obrazek

No niech robi się sucho to stestuję maszynę - czuję że będzie urywać łeb :D
Odcinkę także wyżej podniosłem z 7250 na 7400obr.min...
Co ciekawe wolne obroty są jedwabiste !!

: 2016-03-02, 00:35
autor: Ad@mus
przy tej geometrii wałka raczej wolnych nie zepsuje ;)
wynik ciekawy, jak na n/a to już do tych 400ps mogłeś dostroić ;)
jaka tam jest przepustnica? kolektor ssacy juz przerobiles? plennum większe?

gdyby przepustnice dac wieksza, kolektor ssacy choćby podkładkami podniesc i dac wydajniejszy wtrysk to te 400ps by chyba pękło :)

: 2016-03-02, 00:41
autor: Coobcio
Wsio już na tą chwilę optymalnie jest zestrojone...
Z Dolotami się już bawiłem mowa o kolektorach ssacych to tylko gorzej gorzej i gorzej :D
No ale dalej będę dłubać :D
400KM musi być choć nie wiem czy na tym silniku czy już na nowym HR.

: 2016-03-03, 15:02
autor: Ad@mus
a jakiego filma nam zapodasz po instalacji wałków?

: 2016-04-01, 10:40
autor: Coobcio
No to jutro wypad na tor Jastrząb - nie usnę z podniecenia :)

Heble i silnik już dotarte :)
Obrazek

: 2016-04-01, 11:02
autor: Ad@mus
pojeżdżawka for fan czy o coś walczysz?

: 2016-04-01, 11:03
autor: Pawel18PL
Coobcio pisze:nie usnę z podniecenia :)
Biedna Renata :P

: 2016-04-01, 13:44
autor: foo
Dobrze to wygląda :D

ps. ręczny spuść przed wjazdem na tor ;)

: 2016-04-01, 23:08
autor: Coobcio
No dzisiaj zetka odwiedziła pierwszy wyjazd na drogę - oj jest dobrze, cieszy jebaniutka :)
https://youtu.be/EMBYFY1uVz8