[ Primera] P11.144 Kazek - SR20VE/211KM/234Nm by BOCA MOTORS
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Panie bodek, jeszcze nic nie mierzyłem bo jestem w pracy. Wracam w sobotę. Ale moje podejrzenia padają raczej na przepływkę bo objawy pasują jak ulał. Może to jednak to? Wszystko wyjaśni się po najbliższym weekendzie.
[ Dodano: 2012-06-24, 10:53 ]
No więc cudem dojechałem do domu. Przepływka sprawdzona i to nie to. Wszystko wskazuje na awarię mechaniczną. W sumie auto raz jedzie w miarę normalnie a innym razem nie chce jechać wcale bo każde wciśnięcie sprzęgła powoduje tak gwałtowny spadek obrotów, że silnik gaśnie. W czasie powrotu tyle razy przytrzymywałem go na ręcznym i gazie żeby nie zgasł, że aż linka od ręcznego wyciągnęła się i ma luz.
Auto nawet jak jedzie w miarę normalnie to i tak dochodzą dziwne odgłosy spod maski, wibracje, szarpanie przy dodaniu i odpuszczeniu gazu, brak mocy, strzały z wydechu i spalanie miedzy 10-12l/100km czyli bardzo wysokie. W poniedziałek umówiłem się na pomiar kompresji i ciśnienia paliwa to wszystko powinno się wyjaśnić. Coś się wyrzygało na 100% więc teraz pozostaje "tylko" dojść co.
[ Dodano: 2012-06-24, 10:53 ]
No więc cudem dojechałem do domu. Przepływka sprawdzona i to nie to. Wszystko wskazuje na awarię mechaniczną. W sumie auto raz jedzie w miarę normalnie a innym razem nie chce jechać wcale bo każde wciśnięcie sprzęgła powoduje tak gwałtowny spadek obrotów, że silnik gaśnie. W czasie powrotu tyle razy przytrzymywałem go na ręcznym i gazie żeby nie zgasł, że aż linka od ręcznego wyciągnęła się i ma luz.
Auto nawet jak jedzie w miarę normalnie to i tak dochodzą dziwne odgłosy spod maski, wibracje, szarpanie przy dodaniu i odpuszczeniu gazu, brak mocy, strzały z wydechu i spalanie miedzy 10-12l/100km czyli bardzo wysokie. W poniedziałek umówiłem się na pomiar kompresji i ciśnienia paliwa to wszystko powinno się wyjaśnić. Coś się wyrzygało na 100% więc teraz pozostaje "tylko" dojść co.
Odczyty napięcia z przepływki są dość dziwne choć niejednoznaczne:
bieg jałowy 1,1V
2500rpm 2,0V
4000rpm 2,8V (i tu jest źle)
Z ELM-a też jest nie tak, grubo ponad normę:
bieg jałowy ~950rpm - ~7,8g/s (manual podaje 2.5 - 5.0 g×m/s)
2500rpm ~19g/s (manual podaje 7.1 - 12.5 g×m/s)
Skrzynia raczej nie ma wpływu bo najgorzej jest na biegu jałowym. Ewidentnie jest coś nie tak z mieszanka paliwową.
[ Dodano: 2012-06-25, 13:45 ]
Niestety nie mam skąd wziąć przepływki na podmianę.
[ Dodano: 2012-06-25, 13:50 ]
Do wglądu log z elm-a:
https://www.rapidshare.com/files/248179 ... awaria.pdf
bieg jałowy 1,1V
2500rpm 2,0V
4000rpm 2,8V (i tu jest źle)
Z ELM-a też jest nie tak, grubo ponad normę:
bieg jałowy ~950rpm - ~7,8g/s (manual podaje 2.5 - 5.0 g×m/s)
2500rpm ~19g/s (manual podaje 7.1 - 12.5 g×m/s)
Skrzynia raczej nie ma wpływu bo najgorzej jest na biegu jałowym. Ewidentnie jest coś nie tak z mieszanka paliwową.
[ Dodano: 2012-06-25, 13:45 ]
Niestety nie mam skąd wziąć przepływki na podmianę.

[ Dodano: 2012-06-25, 13:50 ]
Do wglądu log z elm-a:
https://www.rapidshare.com/files/248179 ... awaria.pdf
Pomiary zrobione i napiecie na sondzie waha się między 0,02-0,14V w różnym zakresie obrotowym. Na jałowym jest 0,05V. Bardzo mało bo chyba powinno być w zakresie do 1,0V? Czyżby sondę szlag trafił?
[ Dodano: 2012-06-25, 15:52 ]
Przepływka oryginał Boscha kupiona jakieś 13-14 miesięcy temu czyli już po terminie gwarancji. Wykręciłem i obejrzałem dokładnie i wyglada jak nóweczka z kartonu ale to nie znaczy że działa jak należy.
[ Dodano: 2012-06-25, 15:52 ]
Przepływka oryginał Boscha kupiona jakieś 13-14 miesięcy temu czyli już po terminie gwarancji. Wykręciłem i obejrzałem dokładnie i wyglada jak nóweczka z kartonu ale to nie znaczy że działa jak należy.
jeśli sonda jest walnięta to ECU przeszło pewnie na sztywną mapę...
u mnie z tego co pamiętam podczas jazdy napięcie sondy chodziło w zakresie 0,7-1,2V.
[ Dodano: 2012-06-25, 18:15 ]
u mnie z tego co pamiętam podczas jazdy napięcie sondy chodziło w zakresie 0,7-1,2V.
[ Dodano: 2012-06-25, 18:15 ]
i ten brak różnicy wskazuje moim zdaniem na sondę właśnielordkain pisze:Nic się nie zmienia po odpięciu sondy. Dalej ledwo dyszy i gaśnie.
Zaraz mnie krew zaleje jak to czytam
J
[ Dodano: 2012-06-25, 19:01 ]

ak przepływka walnięta to i sonda będzie wisieć w miejscu tak jak napisałeś. nie szukaj problemu w sondzie jak przepływka daje złe wartości. Sonda jest efektem tego co widzisz po spalinach. Jak przepływomierz pokazuje że dostaje dużo powietrza (tego nie oszukasz źle pokazującą sondą) to automatycznie komputer podaje Ci więcej paliwa czego efektem jest lambda zbliżone do 0. Nawet gdyby sonda była popsuta to efektem byłby sygnał do komputera o zmniejszenie dawki paliwa. Ale tego nie może zrobić bo przepływomierz pokazuje jakbyś miał wciśnięty pedał gazu i go zalewa. Zmienisz przepływkę na dobrą to i sonda zacznie pracować prawidłowosergiej pisze:sonda powinna chyba do 1,5 V hasac sobie w gore i w dol wiec napewno jest zle
do 1.1V ale to z którego zakresu korzysta to widzimy do 0.95Vsergiej pisze:sonda powinna chyba do 1,5 V hasac sobie w gore i w dol wiec napewno jest zle
[ Dodano: 2012-06-25, 19:01 ]
to Ci nie pomoże bo "lambda" pokazuje Ci bogatą mieszankę a nie sądzę żebyś miał zbyt wydajną pompęlordkain pisze:ciśnienie paliwa jeszcze nie mierzona.

- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
czy tam 1,1 V w hondach chyba do 1,5 jestMacGayver pisze:Zaraz mnie krew zaleje jak to czytamJ
ak przepływka walnięta to i sonda będzie wisieć w miejscu tak jak napisałeś. nie szukaj problemu w sondzie jak przepływka daje złe wartości. Sonda jest efektem tego co widzisz po spalinach. Jak przepływomierz pokazuje że dostaje dużo powietrza (tego nie oszukasz źle pokazującą sondą) to automatycznie komputer podaje Ci więcej paliwa czego efektem jest lambda zbliżone do 0. Nawet gdyby sonda była popsuta to efektem byłby sygnał do komputera o zmniejszenie dawki paliwa. Ale tego nie może zrobić bo przepływomierz pokazuje jakbyś miał wciśnięty pedał gazu i go zalewa. Zmienisz przepływkę na dobrą to i sonda zacznie pracować prawidłowosergiej pisze:sonda powinna chyba do 1,5 V hasac sobie w gore i w dol wiec napewno jest zle
do 1.1V ale to z którego zakresu korzysta to widzimy do 0.95Vsergiej pisze:sonda powinna chyba do 1,5 V hasac sobie w gore i w dol wiec napewno jest zle
[ Dodano: 2012-06-25, 19:01 ]to Ci nie pomoże bo "lambda" pokazuje Ci bogatą mieszankę a nie sądzę żebyś miał zbyt wydajną pompęlordkain pisze:ciśnienie paliwa jeszcze nie mierzona.

[ Dodano: 2012-06-25, 19:14 ]
a debesciak jest daleko od kazka wiec trzeba cos innego wymyslic ...
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
albo podjedz na mickiewicza tam byl kiedys taki sklepik z uzywanymi czesciami ...to jest taka brukowana droga od drawskiej w strone parkowej ... moze gosc ma przeplywke i sie z nim dogadasz ze chcesz na sprawdzenie ...mysle ze sie dogadasz ...bralem od niego kiedys lambde
tylko nie wiem czy tam to jeszscze jest bo nie bylem tam pare lat 

