Strona 8 z 12

: 2016-10-24, 21:53
autor: PrzeRuSco
Przy swapie wpadły wtryski 330 ccm od VE a objawy były jeszcze przed swapem, podejrzewam że komp LPG nie odcina 3 wtrysku PB.

[ Dodano: 2016-10-22, 23:01 ]
Dojechałem na wieś i jak na razie nie przelewa ale to tylko 100 km, pojeździmy zobaczymy :-)
Tymczasem mając dość wolnych obrotów ok 1500-2500 rpm uznałem założę swoja przepustnicę z polifta rozwiercona do 64 mm (liść przepustnice z peugota 3.0 V6), ale że ma inny rozstaw śrub niz kolektor VE to trzeba było wystrugać adapter. Projekt zrobiłem na podstawie uszczelek i wysłałem VE kilerowi do wycięcia. Dostałem dwa kawałki alu jedna cześć ta od strony kolektora 15 mm grubości
Obrazek
druga od strony przepustnicy 12 mm
Obrazek
Następnie nagwintowałem i nawierciłem częściowo otwory co by łby śrub się chowały
Obrazek
tak wygląda skręcony
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a tak przepustnica 64 mm na adapterze
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przy okazji pozbyłem się króćców od podgrzewania przepustnicy bo i tak nie były podłączone do wody.
cdn...

[ Dodano: 2016-10-24, 22:43 ]
No i przepustnica zmontowana.
Obrazek
Głównym problemem było to że wszystko przesunęło się o prawie 3 cm i trzeba było dorobić nowe mocowanie linki gazu (na razie prowizoryczne), przedłużyć wąż od odmy, no i rura dolotowa okazała się za długa. Myślałem żeby ja skrócić, wrzucić z powrotem stożek albo złożyć dolot z silikonów i rur aluminiowych, ale to wszystko nie było do zrobienia na dziś a jakoś musiałem wrócić ze wsi. Odkręciłem puszkę z filtrem przesunąłem maksymalnie w stronę błotnika ale i tak nie mogłem założyć rury dolotowej na obudowę przepływki. Udało się że tak powiem od dupy strony, odkręciłem obudowę przepływki od obudowy filtra nałożyłem na rurę dolotową i dopiero wtedy skręciłem wszystko do kupy, obudowa filtra zablokowała się tak ze trzyma się jak na śrubach. najprostsze rozwiązania się najlepsze.
Niestety jest problem z wolnymi obrotami, nie dość że wynoszą 1300 (co nie jest wielkim problemem) to jeszcze po wysprzęgleniu falują 1300-1800-1300-1800-1300 i już tak zostają, myślałem że nauka wolnych obrotów coś da ale niestety nie więc podmieniłem krokowca ale wtedy to już w ogóle lipa bo falują cały czas i nie przestają (pewnie krokowiec padnięty) więc zmieniłem z powrotem i znów falują i przestają. Co ciekawe to na przepustnicy od VE ten korkowiec też był podpięty "w powietrzu" (bo inaczej wywalało check'a) i w ostatnich dniach obroty też tak falowały po wysprzęgleniu. Moje podejrzenia to albo walnięty krokowiec albo jest gdzieś lewizna.

Z dobrych wiadomości to kolejne 100 km na pożyczonym kompie zrobione bez przelewania, jestem już prawie pewny że to był padnięty komp.

: 2016-10-24, 21:54
autor: garygary
Moze lewizna wali na laczeniu dwóch części adaptera? Kup kawał gumy i dorob uszczelke, podobno faluja obr jak gniazda zaworowe wypalone. :-?

: 2016-10-24, 22:04
autor: PrzeRuSco
Pomiędzy adapterami jest silikon tak samo jak od strony kolektora, od przepustnicy dałem oryginalna uszczelkę z polifta. Z tymi gniazdami to mnie nawet nie denerwuj :)

: 2016-10-24, 22:23
autor: janusz
PrzeRuSco, gdzieś mam krokowca do SR'ki po lifcie :]

: 2016-10-24, 22:25
autor: PrzeRuSco
Teraz uświadomiłem sobie że na wsi mam jeszcze trzeciego krokowca, w weekend wymienię, ale bardziej podejrzewam lewiznę.

: 2016-10-25, 01:33
autor: garygary
Z tymi gniazdami to mnie nawet nie denerwuj :)
Hihihi

A krokowca nie odcina przypadkiem czujnik temperatury jak sie auto nagrzeje?

: 2016-10-25, 07:16
autor: PrzeRuSco
Nie wydaje mnie się. Auto by gasło bo krokowiec otwiera drugi obieg powietrza który jest w przepustnicy w poliftach.

: 2016-10-25, 08:28
autor: garygary
A zaplon przyspieszales?

: 2016-10-25, 08:30
autor: Ad@mus
a masz auto wystrojone pod te 64mm?
Jeśli nie masz to się nie dziw, że coś faluje ;) Podstawowo powinno być auto sprawdzone AFRem, powinno się ustawić mieszankę tak samo dla jałowych jak i wysokich obrotów.
Falowanie często jest wynikiem ubogiej lub bogatej mieszanki. Zmieniając średnicę przepustnicy zmieniłeś też skład miszanki i wg mnie teraz jest za sucho. Lambdy odbierają ten stan i sterownik w odpowiedzi stara się podlać mu paliwko.

Jeśli auto jest po strojeniu na nowym gracie i dalej faluje to albo strojenie nie teges albo coś popsułeś.

[ Dodano: 2016-10-25, 09:33 ]
PrzeRuSco pisze:Przy okazji pozbyłem się króćców od podgrzewania przepustnicy bo i tak nie były podłączone do wody.
Pytanie jak steruje liściem krokowiec, który obecnie pracuje dla nieco innych parametrów niż fabryka.

: 2016-10-25, 08:59
autor: PrzeRuSco
garygary pisze:A zaplon przyspieszales?
Niby aparat zdejmowałem ale zaznaczyłem jak był założony i tak samo zamontowałem. Sprubuje troche cofnąć.
Ad@mus pisze:a masz auto wystrojone pod te 64mm?
Jeszcze nie, wejście w kolektorze zostało na razie seryjne czyli najwęższe gardło się nie zmieniło. Dlatego nie stroję. Strojenie będzie na wiosnę jak zmienię też wydech i rozwiercę kolektor.
Ad@mus pisze:Pytanie jak steruje liściem krokowiec, który obecnie pracuje dla nieco innych parametrów niż fabryka.
Z tego co obejrzałem przepustnicę to krokowiec nie steruje liściem przepustnicy, on jedynie otwiera i zamyka drugi obieg w ten sposób regulując wolne obroty. Temperaturę powietrza i tak chyba bierze z przepływki.

: 2016-10-25, 10:44
autor: Ad@mus
PrzeRuSco pisze:Jeszcze nie, wejście w kolektorze zostało na razie seryjne czyli najwęższe gardło się nie zmieniło. Dlatego nie stroję. Strojenie będzie na wiosnę jak zmienię też wydech i rozwiercę kolektor.
Masz przyczynę, o ile się nie mylę. Mała zmiana w dolocie a już masz efekt. Gardło przepustnicy jest szersze, w kolektorze nie rozwiercone, efektem są zawirowania powietrza zasysanego i może też nie równe rozpylanie miszanki ponieważ po zawirowaniu powietrze nie trafia równo w cylindry. Na wiosne za długo będziesz czekał, do tego czasu silnik może ci się usmażyć. Wiec albo stroic albo zmień przepustnice na fi60 i nie kombinuj.

: 2016-10-25, 10:56
autor: PrzeRuSco
Nie mam zdjęć ale jak założyłem adapter to właściwie nie było rantu pomiędzy adapterem a kolektorem, zwężenie do 61 mm jest w środku kolektora jakieś 3-5 mm od wejścia. Mimo wszystko najpierw zmienię krokówkę a jeśli to nic nie da to zmienię całą przepustnicę na 60 mm z polifta.

: 2016-10-25, 11:19
autor: garygary
A odepnij tps, w krokowcu przekrec srube regulacji w jedna i druga stronę, przegazuj, podlacz tps, zgas po chwili odpal, u mnie jak sie odepnie przeplywke to po podlaczeniu z powrotem trzyma 1800 obr, po w/w operacji obr wracaja do normy.

Ewentualnie przyspiesz delikatnie zaplon, pojezdzij chwilke i zobacz jak wtedy.

: 2016-10-25, 11:35
autor: PrzeRuSco
W polifcie jest całkiem inny krokowiec, znajduje się w przepustnicy i nie ma żadnych śrubek.
Odpiął bym jeszcze aku na 24h, bo może źle robię naukę wolnych obrotów, ale nie mam wolnych dla auta 24h, może w weekend się uda

: 2016-10-25, 12:45
autor: Ad@mus
jeśli z tym szybko nie zrobisz pożadku i nie sprawdzisz AFR to uwalisz sobie VE i tyle z tego będzie.

Zmieniłeś konstrukcję dolotu więc zmienił ci się AFR, bo zmieniła ci się dynamika przepływu masy powietrza więc i odczyt MAFA może się różnić od seryjnego-ja to tak widzę. Ja bym w ten sposób nie jeździł.

Falowanie jest na LPG i na PB?

: 2016-10-25, 16:05
autor: PrzeRuSco
Na LPG i PB w obydwóch przypadkach tylko na rozgrzanym silniku

: 2016-10-25, 16:36
autor: Ad@mus
podlacz sie pod kompa lpg i podnies o kilka jednostek paliwa na jalowych, jesli falowanie ustanie to masz strojenie na cito do zrobienia

: 2016-10-25, 19:35
autor: PrzeRuSco
Podlałem lpg w zakresie jałowych nie pomogło.

: 2016-10-25, 19:47
autor: Ad@mus
To ja nie wiem , coś masz namotane

: 2016-10-28, 12:29
autor: PrzeRuSco
Tak z ciekawości zrobiłem diagnostykę i wywaliło mi błąd oczekujący
Obrazek
skasowałem i za jakiś czas sprawdzam i znowu to samo.
O co chodzi co oznacza "oczekujący"?

: 2016-10-28, 13:50
autor: garygary
Nie wiem co oznacza oczekujący, ale błąd dotyczy czujnika spalania stukowego.

: 2016-10-28, 14:16
autor: bombel
PrzeRuSco, to taki, które nie wystepuje ciągle

: 2016-10-28, 15:33
autor: Ad@mus
Czyli cyklicznie cofa ci zapłon po stukowym. Cofnij zapłon na 15st
Co to jest Mil is OFF?

: 2016-10-28, 16:28
autor: PrzeRuSco
Dokładnie to oznacza usterkę czujnika spalania stukowego, na razie cofnę zapłon a jeśli to nic nie da i dalej będzie wyskakiwał to podmienie czujnik ze starego silnika. MIL is off ozacza ze nia ma błędów. MIL to inne określenie check engine.

: 2016-10-28, 16:44
autor: cloud_9
Też mam VE w p11.144 i też mam ten błąd:) ale jak robiłem strojenie to lokalny magik miał słuchawki i mimo tego kodu nic a nic nie stukało, check ani razu nie zaświecił a kod wraca non stop i tak od roku. Próbowałem podmianki na inny stukowy - to samo. Może to okablowanie? moze gdzieś tam coś jest nie tak? ja nie umiem tego sprawdzić:) u mnie jest DET2, a błąd wraca po skasowaiu dość szybko, niezależnie czy LPG czy PB98.

: 2016-10-28, 17:02
autor: PrzeRuSco
No to mnie trochę uspokoiłeś ale mimo wszystko podmienie na wszelki wypadek.

: 2016-10-28, 21:07
autor: Ad@mus
Tylko czy ten błąd nie wprowadza korekty w ECU?

: 2016-10-29, 15:04
autor: onyxx
MIL - Malfunfction Indicator Lamp

Ten błąd nie ma wpływu na pracę silnika i ECU.

: 2016-10-29, 15:17
autor: PrzeRuSco
A czy jeśli wystąpi stuk to czy cofnie zapłon?

: 2016-10-31, 18:45
autor: cloud_9
przez ELM327 widać wartości zapłonu, chyba 30-31 jest u mnie podczas jazdy (a max do 35 może widziałem, ale nie jestem pewien) nie wiem na ile to prawdziwe:) ale jakby komp cofnął to powinno spaść, nie?

ogarnąłeś może wolne obroty? ja podpiąłem u siebie krokowca VE do dolotu i teraz mam wolne 1000-1100, w sumie jakbym waxstat odłączył:) byłoby dobrze, na zimnym mam więcej, a takie wolne reguluje mi śrubka ogranicznika co tykałem (wiem - nie powinienem), ogólnie krokowiec VE wydaje sie fajny:) ma śrubkę do powietrza na wolnych, ale jeszcze nie miałem czasu nim kręcić ani otwierać elektrozaworów.