[ Primera] P11.144 Kazek - SR20VE/211KM/234Nm by BOCA MOTORS
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
No i niestety radość nie trwała długo. Auto przejechało 200km w miarę normalnie i znów zaczęły się sceny. Obroty na jałowym latają jak szalone pomiędzy 1000 a 300 aż gaśnie. Bez przytrzymania gazu nie ma mowy o odpaleniu i odjechaniu. Podczas jazdy silnik pracuje moim zdaniem dużo głośniej bo głośniej buczy a na 5 biegu (na tym najgłośniej) słychać coś jakby delikatny gwizd/świst i metaliczne dzwonienie. Często nieźle strzela z wydechu jak nagle dostanie odpowiedniego zapłonu bo w sumie obroty falują ale czasem ma fazę, że przez jakiś czas wszystko jest normalnie i jedzie jak marzenie. Co dziwne jak falują obroty to od razu aż wszystkie lampki w środku przygasają. Czegoś takiego jeszcze nie było...
Ratujcie i służcie radą co może być nie tak. Może ktoś z was miał taką przypadłość wcześniej? Przepływomierz ma około roku więc go wykluczyłem. Chyba nowy i oryginalny nie ma prawa popsuć się tak szybko (?) ale i tak sprawdzę.
Ratujcie i służcie radą co może być nie tak. Może ktoś z was miał taką przypadłość wcześniej? Przepływomierz ma około roku więc go wykluczyłem. Chyba nowy i oryginalny nie ma prawa popsuć się tak szybko (?) ale i tak sprawdzę.
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Czy w tym silniku byla zmieniana uszczelka pod glowica na miedziana taka jaka byla u bombla i w ex. Bodka Sunnym, czy silnik dziewiczy 

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
DubSon, to brzmi jak takie metaliczne stukanie. Całkiem możliwe, że to stukowe bo jestem pewien, że mieszanka nie spala się prawidłowo. Wszystkie pomiary będę mógł wykonać po powrocie do Polski za jakieś 10 dni.
Coobcio, co do uszczelki to nie wiem, niech wypowie się bodek
I nowość którą spostrzegłem to przeglądałem filmy z Ogólnopolskiego ze swoich startów na 1/4 i zauważyłem, że na pierwszych przejazdach jest normalnie a na kolejnych przy zmianie biegów strzela siwy dym z wydechu. OCB?
Aaa. I mam do domu z powrotem jakieś 300km. Jechać czy dać sobie spokój bo VE zdechnie?
Coobcio, co do uszczelki to nie wiem, niech wypowie się bodek
I nowość którą spostrzegłem to przeglądałem filmy z Ogólnopolskiego ze swoich startów na 1/4 i zauważyłem, że na pierwszych przejazdach jest normalnie a na kolejnych przy zmianie biegów strzela siwy dym z wydechu. OCB?
Aaa. I mam do domu z powrotem jakieś 300km. Jechać czy dać sobie spokój bo VE zdechnie?
sprawdź korek oleju i płyn w chłodnicy (zbiornik wyrównawczy) - czy pod korkiem nie pojawił się osad - a w zbiorniku wyrównawczym olej - jak z poziomami oleju i płynu chłodzącego?
w razie W (wersja oszczędna z lekką nutką ryzyka (z drugiej strony jakbyś nie zauważył i tak byś tak jeździł)) - wymień olej i filtr oraz płyn chłodzący - i ostrożnie do domu - a w kraju bierz lawetę
w razie W (wersja oszczędna z lekką nutką ryzyka (z drugiej strony jakbyś nie zauważył i tak byś tak jeździł)) - wymień olej i filtr oraz płyn chłodzący - i ostrożnie do domu - a w kraju bierz lawetę
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
jawert, auto stoi na parkingu w Gdańsku. Do domu jakieś 300km. Osad pod korkiem tzn. pod korkiem oleju, tak? Tuż przed wyjazdem sprawdzałem: poziom oleju - było ok i bez osadu/przebarwień a w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego nie zauważyłem zmian.
Czyżby po nagrzaniu dopiero coś popuszczało bo przecież przez 200km było ok ?
Czyżby po nagrzaniu dopiero coś popuszczało bo przecież przez 200km było ok ?
dokładnie - pod tym przez który dolewa/wlewa się olejlordkain pisze:Osad pod korkiem tzn. pod korkiem oleju,
o to to - Bombel dobrze mówi - może być zwykła pierdółka - nie ma co panikować
1.8 acenta xenon 2006 TTI TCB 880 + Midland ML-145
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Uszczelkę masz serię, nie rozbierałem silnika. Skład mieszanki można domowym sposobem sprawdzić po kolorze świec. Powinny być kawa z mlekiem. Jak białe to ubogo, jak czarne to za bogato. Dziwna sprawa z tymi symptomami. A może jakiś kabelek od Ecumastera nie styka we wtyczce. Łatwo się do niego dobrać i poprawić złączkę.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
a jak sie podlaczysz pod kompa to jakie bledy pokazuje
ja bym na Twoim miejscu od razu do warszawy go ciagnal do bodka
z gdanska jest blizej niz ze swidwina
bo jak sie okaze najgorsze to lepiej niech naprawia ten ktory to stworzyl ...u nas raczej dobrego mechanika nie ogarniesz ... jesli chodzi o lawete to mam jednego klubowicza z laweta tylko ze dojazd ze szczecina tez trzeba bedzie zabulic ...ale moze warto np do Adexa napisac czy nie ma kogos w 3 city ... a jak nie to umawiamy sie tak ze jade do gdanska swoim trupem i jedziemy na 2 auta do wawki ...moje jako zabezpieczenie bedzie robic i w razie czego na sztywny hol i ogien
[ Dodano: 2012-06-14, 07:32 ]
z pierwszego zlotu wrocilem prawie 300 km z wywalona uszczelka pod glowica
wiec moze i ty dasz rade ...fakt ze mi sie nie grzal tylko gubil olej miedzy blokiem a glowa 

ja bym na Twoim miejscu od razu do warszawy go ciagnal do bodka



[ Dodano: 2012-06-14, 07:32 ]
z pierwszego zlotu wrocilem prawie 300 km z wywalona uszczelka pod glowica


Kurde, pierwsze niedoładowane VE z takimi problemami. A może przewód od zmiennej fazy gdzieś masuje i palisz auto na podniesionym lifcie zaworów? Ściągnij wtyczki z solenoidów (patrząc od frontu to za aparatem zapłonowym są 2 sztuki elektrozaworów) i sprawdź czy nie ma poprawy.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
bodek, a czy świece nawet po 300km od wymiany zmienią kolor? Ecumastera, wtyczki o których piszesz i całą masę innych rzeczy sprawdzę po powrocie już na parkingu w Gdańsku. Wygląda to tak, że na ssaniu jest okej ale obroty są niższe niż ustawiałeś. Jak się nagrzeje to obroty falują, wszystko przygasa ale ma kilkusekundowe zaskoki, że nagle obroty rosną prawie do 1000rpm i przez chwilę jest normalnie ale po chwili tzn. kilku sekundach znów wariuje. Kompresji nie mierzyłem. A może ty masz lawetę żeby w razie tragedii zabrać auto do siebie? Albo kogoś co się tego podejmie za rozsądne pieniądze?
sergiej, błędy pokazał dwa p0171 i p0135 (ten po odłączeniu sondy - normalne) ale po wykasowaniu i przejechaniu 300-400km nie pojawiły się ponownie. Pytanie czy przy wywalonej uszczelce głowy wyskoczy check? Czy niekoniecznie? Co do holu to chyba za daleko. Szkoda twojego auta. Stosunek mas jest zajebiście niekorzystny. Pomyślimy co w razie W a sztywny hol mam w bagarku. Co do przegrzewania się to czy wskazania na desce też wzrosną tzn. temperatura chłodziwa?
Tak czy inaczej jestem zmuszony jakoś wrócić przynajmniej z Gdańska do Świdwina...
sergiej, błędy pokazał dwa p0171 i p0135 (ten po odłączeniu sondy - normalne) ale po wykasowaniu i przejechaniu 300-400km nie pojawiły się ponownie. Pytanie czy przy wywalonej uszczelce głowy wyskoczy check? Czy niekoniecznie? Co do holu to chyba za daleko. Szkoda twojego auta. Stosunek mas jest zajebiście niekorzystny. Pomyślimy co w razie W a sztywny hol mam w bagarku. Co do przegrzewania się to czy wskazania na desce też wzrosną tzn. temperatura chłodziwa?
Tak czy inaczej jestem zmuszony jakoś wrócić przynajmniej z Gdańska do Świdwina...
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
a kto ci powiedzial ze almera chce ciagnac
poza tym ona nie wiele lzejsza od twojej czarnuli ...pytam o bledy bo moze gdzies jakis czujnik cos sieje ...tak czy inaczej mam nadzieje ze to nie uszczelka
z drugiej strony znajac ciebie porzadniejsze graty do srodka bys zgromadzil a sam sie na microwoza przesiadl 



Też mam nadzieję, że to nie uszczelka. Co do gratów to czekam na $$$ ze zwrotu podatku i mam pewne plany. Pożyjemy - zobaczymy.
[ Dodano: 2012-06-14, 22:23 ]
siwy dym o którym mówiłem:
http://www.youtube.com/watch?v=ftwJclK7 ... tu.be&hd=1
filmik nie mój bo jeszcze nie wrzuciłem ale widać ocb

[ Dodano: 2012-06-14, 22:23 ]
siwy dym o którym mówiłem:
http://www.youtube.com/watch?v=ftwJclK7 ... tu.be&hd=1
filmik nie mój bo jeszcze nie wrzuciłem ale widać ocb
Mi to raczej wyglądało na problemy z paliwkiem a nie uszczelkę. Daj ziomuś znać wcześniej jakie są plany co do Primery to zarezerwuję czas na nią. Bardzo bym się zdziwił gdyby uszczelka pierdła. Tyle upalanych regularnie VE jeździ i w żadnym chyba nie oddała.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
No właśnie wskazówka temperatury na desce rozdzielczej stoi idealnie w połowie i nawet nie drgnie. Pojadę więc spokojnie do domu i zrobię pełną diagnostykę. Mam nadzieję, że dojdę co to jest i liczę, że to nie uszczelka bo objawy nie zgadzają się. Myślę panie bodek, że tak jak piszesz - paliwo albo zapłon.
MacGayver, dzięki, sprawdzę.
bombel, kompresja idzie na pierwszy plan.
MacGayver, dzięki, sprawdzę.
bombel, kompresja idzie na pierwszy plan.
Jak będziesz w Gdańsku to daj znać postaram się podjechać z Gdyni ( jak będę miał czas) i może cokolwiek uda mi się pomóc.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs

Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]