
[ Primera] P11.144 Kazek - SR20VE/211KM/234Nm by BOCA MOTORS
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
bombel, to nie ma sensu. Przerabiałem temat z Bodkiem i niestety jest to rozwiązanie ale na krótką metę. Przy zmianie temperatur o powiedzmy 10 stopni C trzeba w kółko stroić i stroić... Chyba, że ma się auto na tor i stroi się za każdym razem. A tak poza tym to GT studiuję intensywnie od jakiegoś czasu. 

Oczywiście ale żeby przejść tryb fuel implant, ustawień i pomiarów jest znacznie więcej aniżeli tylko temp dolotu. FI chcieliśmy robić co by odcinkę przesunąć i na pewno jeszcze się tym zajmiemy ale muszę nabrać doświadczenia w temacie. Mógł bym to zrobić ale obawą były poprawki (a czas na odbiór wozu naglił). Krzysiek mieszka 500km od mnie więc nie modziłem niczego czego nie byłem pewny.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Innymi słowy stworzenie całkowicie nowego programu sterującego pracą silnika przy wykorzystaniu nowych funkcji det3 jest rzeczą pracochłonną i kosztowną. Trzeba wziąć pod uwagę wiele zmiennych czynników wpływających na pracę silnika w różnych warunkach a to wymaga wiele czasu i cierpliwości. Koniec OT bo to nie jest temat o możliwościach ecumajstra 3. generacji.
Pozdro!

lordkain, Ja pisałem to bardziej w ramach pomocy, a nie żeby debatować o możliwościach EMU czy DET3. Zarówno jeden jak i drugi komp, ma dużo większe możliwości niż tylko zapłon & paliwko.
Rozumiem, że bodek nabierze doświadczenia i ogarnie Ci temat ok, ale pisanie o zmianach temperatur, ciągłym strojeniu i aucie na tor to bzdura i tyle. Wbrew pozorom nie wymaga to też niesamowitych nakładów czasu i pracy.
Pozdro
Rozumiem, że bodek nabierze doświadczenia i ogarnie Ci temat ok, ale pisanie o zmianach temperatur, ciągłym strojeniu i aucie na tor to bzdura i tyle. Wbrew pozorom nie wymaga to też niesamowitych nakładów czasu i pracy.
Pozdro
Bez napięć, wszystko to luźne rozmowy. Krzysiek się może źle wyraził. Przedyskutowaliśmy temat podczas ogarniana wozu i przesunięcie odcinki zostawiliśmy na inny termin.
Występuje też taki temat jak podłączenie wtryskiwaczy parami a nie w pełnej sekwencji. Jak się domyślam odbiło by się to na spalaniu.
Teraz podejście do tematu z innej strony. Czy na pewno nie da się wejść w komputer co by programowo przesunąć odcinkę? Może są u nas spece, którzy by to potrafili? To jest temat do oddzielnego działu i jeżeli zacznie się tu coś pisać to przeniosę w odpowiednie miejsce.
Występuje też taki temat jak podłączenie wtryskiwaczy parami a nie w pełnej sekwencji. Jak się domyślam odbiło by się to na spalaniu.
Teraz podejście do tematu z innej strony. Czy na pewno nie da się wejść w komputer co by programowo przesunąć odcinkę? Może są u nas spece, którzy by to potrafili? To jest temat do oddzielnego działu i jeżeli zacznie się tu coś pisać to przeniosę w odpowiednie miejsce.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
w sumie to program ecu jest pewnie napisany w czym rodzaju assemblera ...musiałbym doczytać tak sciagnac z niego kod
moze kazimierzu nie bedziesz musial do tunera jezdzic ...chociaz wiem ze moj kolega ze szkoly probowal do pontiaca sobie napisac program do ecu i nie wyszlo to dobrze ...auto jakos jezdzi mimo tego ze tam jednopunkt jest ...i to nawet dobrze jezdzi
bo moment przeraza kazdego kto zasiadzie za kiere ale spalenie przy spokojnej jezdzie 25/100 to jednak za duzo
ale popytam dowiem sie moze cos sie da 




ammaimon, nie unoś się bo post nie był adresowany konkretnie do ciebie a toczymy tu tylko otwartą dyskusję jak rozwiazać problem. Doceniam wszystkie rady i dziękuję za wsparcie bo póki co temat odcinki w P11.144 nie został przez nikogo ogarnięty.
A co do standalone to każdy z kim rozmawiałem mówił mi aby dać sobie spokój bo to nie do auta na ulicę a koszt od 2k złotówek w górę... (w profesjonalnych firmach tunerskich)
Jeżeli znasz jednak kogoś kto podejmie się roboty i zrobi to dobrze, w miarę szybko i za rozsądne pieniądze to proszę o PW.
Pozdrawiam.
P.S. A co do zmian temperatur to był to przykład jednego z czynników, który może mieć wpływ na ewentualna konieczność dostrojenia. Może faktycznie źle się wyraziłem.
A co do standalone to każdy z kim rozmawiałem mówił mi aby dać sobie spokój bo to nie do auta na ulicę a koszt od 2k złotówek w górę... (w profesjonalnych firmach tunerskich)
Jeżeli znasz jednak kogoś kto podejmie się roboty i zrobi to dobrze, w miarę szybko i za rozsądne pieniądze to proszę o PW.

Pozdrawiam.
P.S. A co do zmian temperatur to był to przykład jednego z czynników, który może mieć wpływ na ewentualna konieczność dostrojenia. Może faktycznie źle się wyraziłem.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Do korekcji temperaturowej można wykorzystać seryjny czujnik... Ten dzięki któremu widoczna jest temperatura na zegarach 

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Zgadza się - to standard (3,5V @ 20C), DET3 obsługuje go od rękiCoobcio pisze:Do korekcji temperaturowej można wykorzystać seryjny czujnik... Ten dzięki któremu widoczna jest temperatura na zegarach

U mnie w planach również ustawienie korekcji mapy wg tego czujnika

Przewody z czujnika wchodzą bezpośrednio do zegarów, więc łatwo się podpiąć

Ogólnopolski zaliczony ale VE nie spełniło oczekiwań. Niestety coś nie hula jak powinno bo falują obroty i dochodzą dziwne dźwięki spod maski. Auto dobrze się zamuliło i jest kłopot nawet z odpaleniem bo od razu obroty lecą w dół i gaśnie. Padła sonda lub jest kłopot w wtryskiem.
Dziś już nie mam do tego nerwów ale jutro powalczę. Szkoda, że nie poleciałem od razu na hamownie zlotową bo wyszłoby, że coś nie gra. Już jak wyjeżdżałem na lotnisko coś dziwnie nie chciał załapać właściwych obrotów co powinno mnie zastanowić ale zignorowałem.

- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Wsio wskazuje na pompe paliwa... Nie zabraklo ci wachy na zlocie ?
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Dojechałem. Ten błąd wskazuje na pompę paliwa, wtryskiwacz/e, regulator ciśnienia paliwa. Odłączaj kolejno wtryski i zobacz gdzie nie ma różnicy w pracy silnika. Jeżeli praca silnika nie zmieni się po odłączeniu wtryskiwacza na konkretnym cylindrze to znaczy, ze ten wtryskiwacz nie pracuje. Tą samą metodą sprawdź zapłon czyli zdejmuj fajki ze świec.
Jeżeli odłączanie wtryskiwaczy wykaże, że wszystkie wtryski pracują to podejrzewał bym pompę paliwa. Skoro wóz nie bardzo chce palić to pomiar ciśnienia na listwie powinno wykazać usterkę.
Inna mało prawdopodobna rzecz to zapchany filtr paliwa.
Jeżeli odłączanie wtryskiwaczy wykaże, że wszystkie wtryski pracują to podejrzewał bym pompę paliwa. Skoro wóz nie bardzo chce palić to pomiar ciśnienia na listwie powinno wykazać usterkę.
Inna mało prawdopodobna rzecz to zapchany filtr paliwa.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Może ta bardzo częsta odcinka którą to auto łapało na luzie w ośrodku zaszkodziła 

Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Wtryski sprawdzone. Po odłączaniu kolejno nic się nie zmienia. Pracuje tak samo beznadziejnie jak z podłączonymi wszystkimi więc chyba nie to. Przy czym w manualu wyczytałem, że sonda mogła się upalić. A filtra paliwa nie wykluczam bo trafiło mi się ostatnio na 100% żenione paliwo.
Juro sprawdzę jeszcze pozostałe rzeczy. Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie to piszcie. Thx!
Juro sprawdzę jeszcze pozostałe rzeczy. Jeżeli macie jeszcze jakieś sugestie to piszcie. Thx!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
To depnij sonde lambde i zresetuj ECU po przez zdjecie klemy na pare sekund...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Kurcze ale co mnie zdziwiło, non stop dawaliście w palnik tą primą a jej się wentylator nie włączył nawet...dziwne to dla mnie trochę. Rozumiem raz czy dwa razy dać w odcięcie ale po paru minutach to nie ma bata żeby wentylator się nie włączył.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Coobcio, zaraz jeszcze polecę odpiąć i zobaczę czy falowanie ustanie. A dtc potraktuję elmem. 
Pawel18PL, wiatrak włączył się ale fakt, że dość późno zaskakuje A z kolektora bije żar niesamowity i dlatego podejrzewam, że sonda mogła się sfajczyć.
[ Dodano: 2012-06-10, 21:08 ]
Sonda ok, po odpięciu jest dokładne to samo ale odkryłem brak iskry na jednym garze. Świece? Przewody? Aparat? Wychodzi na to, że jeszcze kilka rzeczy muszę solidnie poogarniać.
Pawel18PL, masz rację. Sprawdziłem jeszcze raz i zajebiście ciężko uruchomić wentylator. Tutaj też coś nie gra.

Pawel18PL, wiatrak włączył się ale fakt, że dość późno zaskakuje A z kolektora bije żar niesamowity i dlatego podejrzewam, że sonda mogła się sfajczyć.
[ Dodano: 2012-06-10, 21:08 ]
Sonda ok, po odpięciu jest dokładne to samo ale odkryłem brak iskry na jednym garze. Świece? Przewody? Aparat? Wychodzi na to, że jeszcze kilka rzeczy muszę solidnie poogarniać.
Pawel18PL, masz rację. Sprawdziłem jeszcze raz i zajebiście ciężko uruchomić wentylator. Tutaj też coś nie gra.
Na początku rób tak jak pisałem. Sprawdź paliwo na wszystkich garach, sprawdź zapłony na wszystkich garach, sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej. Jeżeli zapłon na jednym wypada to przełóż przewód WN z wypadającego cylindra na inny cylinder i zobacz czy na tamtym też wypada. Tylko zamień na cylindrze i na aparacie zapłonowym bo pomieszasz kolejność zapłonów i wozu nie odpalisz. W skrócie, w benzynie pierwsze co się robi to sprawdza iskrę a później paliwo. Bez tego wóz nie pojedzie. Dalej to już diagnostyka w czujnikach. VE serwisuje się tak samo jak DE więc do Wawki raczej nie będzie trzeba jej sprowadzać
Na pewno jakaś prosta sprawa wynikła.

BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Panie bodek, faktycznie prosta sprawa. Świeca na pierwszym garze nie dawała iskry bo nadpaliła się delikatnie mówiąc. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Przy okazji sprawdziłem skrzynie, olej i wszystko jest ok - dziwne odgłosy też zniknęły jak ręką odjął.
Przy okazji zaizolowałem jedną z wtyczek na wtrysku bo mogła zwierać.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc. Pzdr!
Przy okazji zaizolowałem jedną z wtyczek na wtrysku bo mogła zwierać.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i pomoc. Pzdr!

Super, że auto ogarnięte. Teraz dalej bić kilometry. Tylko powiedz mi co znaczy upalona świeca? Mam nadzieje, że nie ma jakiegoś problemu na tym garze. Jaki kolor tej świecy był? Może kopułka i palec do wymiany? Przewody miałeś chyba świeże. Nie pamiętam już ale świece chyba wsadzaliśmy te co były u Ciebie w DE?
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
bodek, świeca miała przepaloną elektrodę. Przewody są w miarę nowe więc to nie to. Możliwe, że problem tkwi w samych świecach. Na brytyjskich forach do VE zalecają świece z przerwą 0,8-0,9 (a zwłaszcza tych modzonych VE) bo 1,1 często i gęsto ponoć przepalają się. Oczywiście w mojej wiosce od ręki nie było nic konkretnego z taką przerwą więc tymczasowo założyłem Denso przeznaczone do DE z przerwą 1,1 i zobaczymy co będzie się dziać. Muszę jechać dziś w nocy do pracy więc nie miałem wyboru. Za dwa tygodnie poeksperymentuję i zobaczymy czy coś daje zmiana świec. Ponoć można tym ugrać jakieś 2KM na wykresie.
A w DE miałem założone platynowe Beru. Jak widać nie warto wydawać takiej kasy na świece bo wytrzymują niewiele więcej niż standardowe. A może spróbuję z jakimiś standardowymi świecami z przerwą 0,8 lub 0,9 i będę je zmieniał przy każdej wymianie oleju co 10kkm? Muszę poeksperymentować.
sergiej, właśnie za 2 tygodnie w weekend będę. Wracam w sobotę. Dogadamy jeszcze ale oczywiście wpadnę w odwiedziny i ogarniemy kilka rzeczy.
A w DE miałem założone platynowe Beru. Jak widać nie warto wydawać takiej kasy na świece bo wytrzymują niewiele więcej niż standardowe. A może spróbuję z jakimiś standardowymi świecami z przerwą 0,8 lub 0,9 i będę je zmieniał przy każdej wymianie oleju co 10kkm? Muszę poeksperymentować.

sergiej, właśnie za 2 tygodnie w weekend będę. Wracam w sobotę. Dogadamy jeszcze ale oczywiście wpadnę w odwiedziny i ogarniemy kilka rzeczy.

- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Przerwę na świecy zawsze można sklepać do np. 0,9...
Fajnie że problem się rozwiązał, szkoda że na zlocie nie dało rady przetestować możliwości w pełni sprawnej maszyny...
Fajnie że problem się rozwiązał, szkoda że na zlocie nie dało rady przetestować możliwości w pełni sprawnej maszyny...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM