[ Primera] Krótko i zwięźle - WP11-120 SRI
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Ad@mus, polecany na forum sposób na Hammerite. 
Felgi leżą w garażu, wstępnie wyczyszczone czekają na podkład (który też już leży...). Tylko czasu brak. Może po weekendzie coś się ruszy...

Felgi leżą w garażu, wstępnie wyczyszczone czekają na podkład (który też już leży...). Tylko czasu brak. Może po weekendzie coś się ruszy...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Dziś wleciały sprężyny na przód. Z tyłu nie daliśmy rady zmienić, bo jakiś ^%$#$%^&* dokręcił amora do belki chyba pneumatem...... Po ponad godzinie walki poddaliśmy się. Manuala jak zmienić sprężyny nie będzie. Stwierdziliśmy z Zielkq, że to jest zbyt niebezpieczne, żeby ktoś bez doświadczenia brał się za to.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, i znowu mnie uprzedziłeś 
Foto pierwsze, aby mod się liczył:

Foto drugie, porównawcze:

Tylko niestety auto chwilowo uziemione, bo wyszło, że jedna nakrętka od koła straciła swój gwint...
Pozdrawiam

Foto pierwsze, aby mod się liczył:

Foto drugie, porównawcze:

Tylko niestety auto chwilowo uziemione, bo wyszło, że jedna nakrętka od koła straciła swój gwint...
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
To znaczy, że Wy mieliście doświadczenie, żeby się za to braćjanusz pisze:to jest zbyt niebezpieczne, żeby ktoś bez doświadczenia brał się za to

W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Vixo nie wiem jak Zielkq, ale ja mam. Zresztą i tak robiłem to z duszą na ramieniu, bo widziałem sprężynę, która wyskoczyła ze ściągacza...... Niestety, ale zmieniając sprężyny trzeba myśleć i przewidywać.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
vixo, ale robiłem pod kontrolą i czujnym nadzorem osoby, która miała doświadczenie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jak się nie kieruje sprężyny w swoją stronę to nie powinno być niebezpiecznie. Ja miałem lepszy przypadek, kupiłem Eibachy, zdjąłem kolumny sam i oddałem mechanikowi, żeby przełożył. Zrobił to na sobotę wieczór, ale źle założył górne mocowania (przekręcił je) i nie pasowały w gniazda w kolumnach przednich. Telefonu nie odbierał już, ja bez auta, więc szybka decyzja - ogień do castoramy, zakup ściągaczy (99zł
) i z Haynesem w ręce złożyłem poprawnie. A w ten weekend jak zmieniałem amory przednie to zajęło mi to ok 3h, licząc od podniesienia auta do kombinacji z dokręceniem rozpórki na opuszczonym samochodzie. Ale bez solidnych kluczy nie ma co podchodzić, bo z dolnym mocowaniem amora i wahaczem górnym trzeba się trochę posiłować.
Ogarnijcie nakrętkę i chwalcie się, jak siadła

Ogarnijcie nakrętkę i chwalcie się, jak siadła

pozdr. Kamil
Wod2u - mamy porządne klucze - Jonnesway, Proxxon. Jednak jak ktoś dokręca coś kluczem pneumatycznym to potem to ciężko ruszyć potem. Nawet 1m przedłużka nie pomaga. U Risto jak wymienialiśmy tył to bez bólu poszło. Chyba będę musiał kupić klucz udarowy. No i myślę nad ściągaczem do sprężyn ale hydraulicznym.
Z poskładaniem nie było problemu - bo pooznaczałem wszystko
.
Z poskładaniem nie było problemu - bo pooznaczałem wszystko
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
sprężyny w nissanie i tak są niczym w porównaniu do sprężyn zamontowanych u mnie w niespełna dwu tonowym vanie. niedość że długie jak nie wiem co to i grube. 4 ściągacze dopiero dały rade. a poza tym fajny widok jak odkręci się mocowanie bez ściągacza... leci sobie jak samolocik
będzie ładna gleba :)i prowadzenie się poprawi

będzie ładna gleba :)i prowadzenie się poprawi

100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Ja bym obstawiał, że śruba jest zapieczona. Pneumat nie ma aż takiej siły, żeby metrowa przedłużka nie dawała rady bo domyślam się, że silne z was chłopaki
.
Jak robiłem w warsztacie to często pneumaty nie dawały rady a nie były liche. 1,5-2 metrowa rura dawała rade. Jedno mocne zdecydowane szarpnięcie.
Pamiętam jak w drugi dzień pracy ukręciłem zgrzaną nakrętkę z mocowaniem amora.
Kierując się zasadą, że odkręcamy nakrętkę a nie śrubę kręciłem nakrętką no ale pneumat nie dawał rady no to przedłużka z rury. Jedne zdecydowane szarpnięcie za rure i poszło. No i potem zauważyłem ślady zgrzewu na nakrętce

Jak robiłem w warsztacie to często pneumaty nie dawały rady a nie były liche. 1,5-2 metrowa rura dawała rade. Jedno mocne zdecydowane szarpnięcie.
Pamiętam jak w drugi dzień pracy ukręciłem zgrzaną nakrętkę z mocowaniem amora.
Kierując się zasadą, że odkręcamy nakrętkę a nie śrubę kręciłem nakrętką no ale pneumat nie dawał rady no to przedłużka z rury. Jedne zdecydowane szarpnięcie za rure i poszło. No i potem zauważyłem ślady zgrzewu na nakrętce

Zuhu w P11 trzeba ruszyć śrubę. Amory były już zmieniane, więc ktoś to dokręcał tak ładnie. U siebie w GT nie miałem problemu żeby ruszyć. A bez kanału też ciężko cokolwiek zrobić.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ad@mus foty są przecież - sprężyny założone 

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Może nie tyle doświadczenie, co wiedzę, jak należy to robićvixo pisze:doświadczenie


P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Ladnie sie rozpisaliscie 
@vixo, te sciagacze sa lipne, ich rozstaw nie pasuje do sprezyn i niezbyt chca sie trzymac...
@DubSon, ale jak widac, mozna poradzic sobie kazdym
@wod2u, zdjecia efektu beda jak bedzie co pokazywac. Jeszcze chwila cierpliwosci
@majchrzok, i wlasnie tego trzeba obawiac sie najbardziej, ze komus cos wystrzeli i poleci w najlepszym przypadku w sina dal... Tez mam nadzieje, ze efekt bedzie warty zachodu i pieniedzy. I ze po kilku dniach nie zapragne powrotu do standardu...
@zuh, w naszym przypadku pole manewru jest troche ograniczone, bo wszystko robimy na akcesoryjnym lewarku. Nie ma jak sie dobrze tam zaprzec, a kanalu brak.
@Ad@mus, ba, sa nawet dwa zdjecia. Jedno porownawcze (wiesz, specjalnie cielismy i malowalismy na czerwono
) i drugie po zalozeniu i nadrukowaniu numerkow
W garazu zdjecie zbyt wiele nie pokaze, a ze czarno-czarna ma swoje humory (ot, ta Primera) i jest niesmiala, to chwila zejdzie. Obecnie trwa malowanie zaciskow z tylu.
@janusz , dzieki za wymiane i wsparcie w odpowiadaniu w temacie
Wiooreck , ja tu sie produkuje, a w tym czasie uprzedziles moja odpowiedz. Maksymalnie w niedziele beda zdjecia, bo do tego czasu auto musi wyjechac na drogi =)
Pozdrawiam

@vixo, te sciagacze sa lipne, ich rozstaw nie pasuje do sprezyn i niezbyt chca sie trzymac...
@DubSon, ale jak widac, mozna poradzic sobie kazdym

@wod2u, zdjecia efektu beda jak bedzie co pokazywac. Jeszcze chwila cierpliwosci

@majchrzok, i wlasnie tego trzeba obawiac sie najbardziej, ze komus cos wystrzeli i poleci w najlepszym przypadku w sina dal... Tez mam nadzieje, ze efekt bedzie warty zachodu i pieniedzy. I ze po kilku dniach nie zapragne powrotu do standardu...

@zuh, w naszym przypadku pole manewru jest troche ograniczone, bo wszystko robimy na akcesoryjnym lewarku. Nie ma jak sie dobrze tam zaprzec, a kanalu brak.
@Ad@mus, ba, sa nawet dwa zdjecia. Jedno porownawcze (wiesz, specjalnie cielismy i malowalismy na czerwono


@janusz , dzieki za wymiane i wsparcie w odpowiadaniu w temacie

Wiooreck , ja tu sie produkuje, a w tym czasie uprzedziles moja odpowiedz. Maksymalnie w niedziele beda zdjecia, bo do tego czasu auto musi wyjechac na drogi =)
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq nie za ma co
Ja muszę się w końcu wziąć i skończyć swój tempomat..., ale jak wiesz bez garażu ani rusz. Jak mi wpadnie trochę $ to kupię klucz udarowy.
![:]](./images/smilies/kwadr.gif)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Elektryczny czy pneumatyczny? Niekiedy nie chce się kręcić tych śrub a tak to tylko bzyyk i jest. Też myślałem na udarowym kluczem. Do pneumatycznego znowu kompresor potrzeby a mam tylko mały;/ a o elektrycznych nie słyszałem dobrych opinii no ale to nie potwierdzone. Czekam aż ktoś kupi i przetestuje
jak będzie ok to i ja kupie 
Zielkq, ja u siebie też na zewnątrz robiłem ale miałem żabe więc auto stało dość stabilnie i można było szarpać.
No ale ja tam w was wierze i czekam na efekt końcowy. Ile auto będzie obniżone?


Zielkq, ja u siebie też na zewnątrz robiłem ale miałem żabe więc auto stało dość stabilnie i można było szarpać.
No ale ja tam w was wierze i czekam na efekt końcowy. Ile auto będzie obniżone?
zuh, cos sie wykombinuje. W teorii sprezyny daja -35mm, ale zobaczymy w praktyce (pomiary na standardzie daja 65cm na przednim blotniku i 63cm na tyle).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zuhu zeszło ze 2-3cm. Ja u siebie i u Risto bez problemu ruszyłem śruby trzymające tylny amor. Tu niestety, ale ktoś dokręcił za mocno i nie chciało pójść....
Ja będę kupował elektryczny udarowy. Do pneumata trzeba kupić porządny kompresor - to generuje dodatkowe koszty w postaci 1kzł.....
Ja będę kupował elektryczny udarowy. Do pneumata trzeba kupić porządny kompresor - to generuje dodatkowe koszty w postaci 1kzł.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
I nie tylko koszty, ale i potrzebe miejsca 

Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq kompresor postawi się za ścianą 

赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
zuh, hm... a masz może zdjęcie z miarką, albo możliwość ich zmierzenia? 
Przerzucając się na ostatni zacisk zmierzyłem wysokość przodu - auto poszło 3cm w dół (patrząc po błotniku). Zdjęcia będą jak wyjadę z garażu...
Pozdrawiam

Przerzucając się na ostatni zacisk zmierzyłem wysokość przodu - auto poszło 3cm w dół (patrząc po błotniku). Zdjęcia będą jak wyjadę z garażu...
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
zuh, zapomniałem zmierzyć swoje, nadrobię przy kolejnej wizycie w garażu... 
Zdjęcia na szybko, na równym asfalcie jest fajnie. Zobaczymy jak będzie na tym mniej równym...


Do największego progu w okolicy mam jeszcze kawałek

Pozdrawiam

Zdjęcia na szybko, na równym asfalcie jest fajnie. Zobaczymy jak będzie na tym mniej równym...


Do największego progu w okolicy mam jeszcze kawałek


Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."