Strona 51 z 62

: 2012-09-14, 21:50
autor: bombel
Po prostu K***A.

Dojechałem wozem od Bodka pod dom, wszedlem by zmienic buty i już dalej nie pojechałem. Cały olej został na chodniku :/

NA 99% pękł wąż idący od turbo do spustu w misce

: 2012-09-14, 22:09
autor: BaSsGrU
dobrze że tylko tak się skończyło

: 2012-09-14, 23:44
autor: Sajmooon
ta buda jest chyba przeklęta... ale po takich problemach jakie przeżyłeś to teraz już tylko krótka droga ku spokojnej jeździe.

: 2012-09-15, 00:19
autor: bodek
Ja pier... dobrze, że w czasie jazdy nie zgubiłeś oleju.. swoją drogą to tego się zupełnie nie spodziewałem. Podjedziemy w przyszłym tygodniu z nowym wężem i olejem i ogarniemy to u ciebie.

: 2012-09-15, 06:41
autor: bombel
NO też się cieszę. MUsiało gdzies na koncu puscic, bo prawie cały olej na chodniku pod blokiem został.

Przy okazji zaliczyłem killa na jakiejs ryczacej wybebeszonej BMCE. Gosc chyba zwatpił, bo odchodziłem mu ostro

: 2012-09-15, 07:14
autor: Mariusz.b86
Przykra sprawa :-/ , ale wiem, ze szybko uporacie sie z bodek -iem i zobaczymy samochodzik na najblizszym spociku :mrgreen:, a autko od tej chwili bedzie cieszyc niezawodnosci ;-)

: 2012-09-15, 09:32
autor: bombel
Obrazek

: 2012-09-15, 09:58
autor: Seboo991
bombel, Co ten wykres taki pofalowany jak polskie góry? :roll:

: 2012-09-15, 10:11
autor: bombel
Trzeba zgrac dobrze moment zmiany fazy z charakterystyka turbiny

: 2012-09-15, 11:00
autor: BeNeK
No mi z mocą nie udało się trafić , ale z momentem i owszem :D Są jakieś nagrody pocieszenia ? :evil:

: 2012-09-15, 11:07
autor: Sajmooon
BeNeK pisze:Są jakieś nagrody pocieszenia ? :evil:
Uścisk dłoni Bombla :D

: 2012-09-15, 11:25
autor: BeNeK
Sajmooon pisze:
BeNeK pisze:Są jakieś nagrody pocieszenia ? :evil:
Uścisk dłoni Bombla :D
Może być :hah:

: 2012-09-15, 14:09
autor: yapko
patrząc na ten wykres to ja wole swoje zwykłe DET niż jakieś zmodzodzone VE :P
Zastanawiam się czy nie lepiej zrobic flow bench zwykłej głowicy, wsadziś ostre wałki ustawione troche inaczej niż producent zaleca, żeby szybciej wstawało niż ładować się w VE...

Co to był za wąż? Ja od metalowego spustu mam krótki gruby gumowy wąż do bloku.

Sparciało czy przerdzewiało? Może jakaś obejma zastrajkowała?

: 2012-09-15, 14:12
autor: bombel
yapko pisze:Sparciało czy przerdzewiało? Może jakaś obejma zastrajkowała?
Sparciało, chociaz możliwe ze gdzies na jakims progu zwalniającym przetarty był już lekko i nie dał rady. Potrzebuję podnosnika by sie do niego dostać bo auto za niskie :)

: 2012-09-15, 14:37
autor: yapko
jeżeli jest narażony na na uszkodzenia fizyczne to warto będzie nowy wąż okręcić sprężyną o podobnym fi. Widziałem taki patent zastosowany żeby wąż chłodnicy nie puchł od za dużego ciśnienia, ale tu się może sprawdzić jako protektor przed, tak jak powiedziałeś, progami zwalniającymi i innymi nierównościami. Wycieczki poza czarną drogę będą też bezpieczniejsze.

Wywód ma sens jeżeli spływ jest gumowy :D

: 2012-09-15, 14:47
autor: Coobcio
Głowica VE ma o ok. 20% wiekszy przeplyw od DE, wiec moze byc tylko lepiej :)

: 2012-09-15, 21:38
autor: KTR
bombel pisze:
yapko pisze:Nie pije wódki i innych plugawych cieczy.Szlachetną whisky nie gardze :mrgreen:
Swój człowiek :D
Rzeczywiście :hah: no to Bombel ogarniaj temat i troche poupalaj wkońcu!! Zadowolony na ta chwile nie liczac przygody z oliwą??

: 2012-09-16, 06:51
autor: bombel
KTR pisze:Zadowolony na ta chwile nie liczac przygody z oliwą??
NIe miałem tak naprawde gdzie poszalec, ale do 4 tys obrotów idzie zajefajnie :)

: 2012-09-16, 07:14
autor: Coobcio
No jak to gdzie poszaleć na eS osiem i jakiegoś filma nagraj :D
PS. u was także przestało praktycznie byś słychać VVL po załączeniu go ??
W Wolnossaku było to bardzo słyszalne w turbo o wiele cichszy efekt...

: 2012-09-16, 15:12
autor: bombel
Coobcio pisze:PS. u was także przestało praktycznie byś słychać VVL po załączeniu go ??
Dokładnie to samo. Zastanawiam sie teraz na ile olbrotów stawic zmienna faze by wykres wygladzić?

: 2012-09-16, 22:20
autor: lukasgt
naprawdę ferelny ten twój wóz jest tyle kasy co wydałeś...życzę ostatnich juz wydatków no i jeśli rzeczywiście jest taki potencjał to działaj a 300km 400nm :)

: 2012-09-18, 17:57
autor: bombel
Dzisiaj dzięki brawurowej akcji BOdka z kolegą Primera odżyła. Na szczescie tylko na wymianie weza i oleju się skonczyło. Potem troche ją popałowałem i brak zadnych wycieków :D

: 2012-09-18, 18:13
autor: Hahkuh
bombel pisze:brak zadnych wycieków :D
...I TAK MA JUŻ ZOSTAĆ! ;-)

: 2012-09-18, 20:57
autor: Kwietas
No, to teraz po tych wszystkich przygodach musisz pokazać jej kto tu rządzi na ulicy :mrgreen:

: 2012-09-18, 21:36
autor: Neptune
Fajnie że fura wreszcie jeździ. Nie podoba mi się wykres strasznie ;/

Po VE spodziewał bym się więcej. Musisz czuć ostry spadek mocy po piku NM. Wygląda jak by nie było zmiennej fazy. Trzeba ogarnąć bo niut powinien się dłużej trzymać a jest słabiej jak DE. Półka od 5,5tys na 300 nm i ta cholerna odcinka. Ciekawe jak by wyszło w pojedynku z P11 Mara na 0,7 Bar. Tak czy inaczej elastyczność jest :)

Sprawa jest na pewno do ogarnięcia bo były już zaturbiane VE i generują normalne wykresy.
Ahhh jak ja bym też poupalał :D

: 2012-09-18, 21:45
autor: bombel
Wykres kiepski ale nie byl krecony walek wydechowy. Troche czuc ten dolek. mimo to woz fajnie jezdzi. To jeszcze nie to co 0.9 bar na poprzednim silniku ale spokojnie. Ma byc bezpiecznie

: 2012-09-18, 22:24
autor: bodek
Wałki są z tego co pamiętam oba przestawione. To nie po ich stronie leży wina. Ale pobawimy się jeszcze.
Zastanawiam się czy ta turbina nie jest za mała do tego silnika. Zmiana fazy jest obecnie na 5300 chyba i stąd ten dołek. Generalnie jak się załączał VVL to auto zamiast dostać power to dostawało muła.

: 2012-09-18, 23:49
autor: Coobcio
BOMBLA VVL + Turbo:
Obrazek

BOMBLA DE + Turbo:
Obrazek

Widać że po przeszczepie silnika z dołu auto o wiele lepiej się zbiera - trochę tu zasługi silnika VVL i trochę z racji tego że kolektor wydechowy jest bardziej szczelny niż wtedy kiedy robiliśmy pomiary na DE...

Co do doboru turbiny to dobiera się ją do mocy jaką chcemy osiagnąć Vs. lagliwość Vs. Cena :D

Przykład niedrogiej, malutkiej turbinki (T25 z Avenira) dla porównania:
Obrazek

I przykład większej TD05 z Subaru imprezy GT Doładowanie 0,85>1,1bar:
Obrazek

Także turbo TD05 ale z Lancera EVO 8 doładowanie 1 bar:
Obrazek

T28 z 200SX S14 w VVL-u:
Obrazek

Generalnie widać że kluczowe znaczenie ma tu nie wielkość turbosprężarki a kolektor wydechowy...
T25 i T28 siedziały na seryjnym żeliwniaku z Avenira a pozostałe przypadki to Custom...

[ Dodano: 2012-09-19, 01:06 ]
Jeszcze porównanie z DE + Turbo EVO zestaw Zura:
Obrazek

I o dziwo wykres prawidłowy bez "schodków"...

[ Dodano: 2012-09-19, 01:19 ]
Przykład porządnego kolektora do VVL :P
Obrazek

: 2012-09-19, 06:20
autor: bombel
bodek pisze:Wałki są z tego co pamiętam oba przestawione. To nie po ich stronie leży wina. Ale pobawimy się jeszcze.
Chyba tylko ssący a wydechowy nie

Na moje trzeba przeniesc zmienna faze na jakies 4800 obrotów, że jak turbina już nie generuje kopa, to zmienna faza wtedy nadgania.

: 2012-09-20, 20:11
autor: zuru82
Było trochę pod górkę, ale najważniejsze, że wóz już jeździ i wszystko jest OK :) Przez zimę zostawić i poczekać, a na wiosnę można iść dalej w moc :P

Kiedy się ustawiamy Bombel, to mnie nawieziesz swoją Primą? :->