Strona 6 z 7

: 2015-06-25, 12:51
autor: HakeN
Oczywiście mowa tutaj o YD22 :)
Masz możliwość nagranie jak to się zbiera ? 60-120 czy coś podobnego ? masz doładowanie 1,5b hmy przy tej pojemności dobrze podlane powinno już pociskać !

: 2015-06-25, 13:26
autor: berny_p
Znajdę chwilkę to nagram. Rewelacji nie ma ale dla mnie wystarczy :P

: 2015-07-03, 07:02
autor: Kielbasa
To znaczy że diesel 2.2 który powozi ciebie jest produkcji Nissanowskiej, i nie ma nic wspólnego z awarynym 1.9dci??

: 2015-07-03, 09:01
autor: berny_p
Tak z 1.9 nie ma kompletnie nic wspólnego. Wtryski są Denso, a osprzęt wytrzymuje 250KM oraz 500 Nm. Max bezpieczne ciśnienie turbiny to 2.0 bara.
Osprzęt tego silnika nie ma nic wspólnego z Renault 2.2 dci i wg zagranicznych forum jest to silnik DTC (Diesel Turbo Common rail). Jedyne co jest wspólne z Renault to góra i dół silnika (bez miski olejowej bo w Renault jest mniejsza).
W tym roczniku Renault jedyne co robiło to z wiązki elektrycznej, wiązki poduszek foteli i właśnie to się najbardziej p****** (już nie zwracam uwagi na mrugającą diodą poduszek :P )

: 2015-07-03, 09:06
autor: HakeN
TO dół i góra czyli cały słupek jest taki jak w lagunach 2.2 ? taa ?

: 2015-07-03, 09:40
autor: berny_p
Tak, bo historia była taka:
Renault i Nissan mają podpisaną umowę o wymianę technologii. Zaprojektowali Lagunę 2 i stwierdzili, że wstawią do niej jakiegoś mocnego i dużego diesla. Renault nie posiadało porządnego swojego silnika o dużej pojemności więc wzięli silnik od Nissana. Aby nie płacić więcej za osprzęt to wstawili swój. Przy pierwszych przymiarkach wyszło im że żle zaprojektowali komorę silnika i silnik nie pasuje. Stwierdzili że miska olejowa jest za duża więc ją zmniejszyli zamiast przeprojektowywać komorę silnika.

: 2015-07-03, 13:05
autor: Kielbasa
no dobrze niech się sprawuje, ja bym nie ryzykował :-/

: 2015-07-03, 13:59
autor: berny_p
To w jaki sposób ja modyfikuje auto nie jest niebezpieczne. Delikatnie podnoszę jego moc i siłę nie tracąc przy tym za dużo kasy oraz na żywotności części.
Takie podejście do sprawy nie jest niebezpieczne :)

: 2015-07-03, 14:09
autor: Kielbasa
Wporządku, myślałem że śladem TDI idziesz do granic możliwości, a niestety mam złe skojarzenia poprzez podnoszenie mocy. Twoja auto to kawał auta:) fajne, miałem okazję takową polatać.

: 2015-08-13, 08:33
autor: berny_p
No i nastał ten czas na wymianę oleju.
Tym razem do silnika trafia ENEOS Premium Hyper Multi 5W30, filtr oleju i paliwa MANN filters, a do kabiny leci nowy filtr przeciwpyłkowy.

: 2015-08-13, 09:05
autor: janusz
Berny_p, w końcu dałeś się przekonać do innego oleju :D

: 2015-08-14, 17:32
autor: berny_p
No i wrona domawia posłuszeństwa, tj.
Auto dosyć mocno dymi na niebiesko ale dopiero po rozgrzaniu silnika. Poprawcie mnie bo wydaje mi się, że przyczyny to:
1. uszkodzona turbina
2. uszczelniacze zaworowe uszkodzone
3. wydmuchana uszczelka pod głowicą.
Auto bierze śladowe ilości oleju. W układzie chłodzenia jest czysto. Jak rozkręcam turbinę to za mną jest BARDZO dużo dymu dlatego też stawiam na podpunkt 1. Co sądzicie??

: 2015-08-14, 20:17
autor: HakeN
pkt 1 :)
Sprawdz luzy na wirniku najpierw potem ściągni turbo i zobacz czy nie ma zacieków oleju ale może być też olej pomiędzy muszlami , tylko jak turbo wali to nie na niebiesko jak umiera a na biało :)
więc i pkt.2 jest do sprawdzenia
pkt.3 odpada jeśli nie masz problemów z masłem na korku uciekającym płynem chłodniczym i grzaniem się fury :)

: 2015-08-14, 20:36
autor: Kwietas
To pewnie przez ten olej. :roll: Trzeba bylo zalac Lotosa 8-)



Tak na serio to tez bym turbine obstawil.

: 2015-08-18, 09:05
autor: berny_p
Ok. To ja sprawdzić uszczelniacze zaworowe??
chciałbym wykluczyć wszystko żeby nie pchać się w dodatkowe koszta.

Rozmawiałem z Januszem i doszliśmy do wniosku że uszczelniacze są ok bo zaczyna dymić na ciepłym silniku.
_________________________________________________________________________

Dzisiaj kurier przywiózł mi turbinę. Starą sobie zostawiam i wymienię sobie cały korpus. Będzie na zaś :P

: 2015-08-18, 09:25
autor: janusz
Berny_p, ja też dziś dostałem paczkę od Nieznajka :d Dawaj foto turbinki :]

: 2015-08-18, 13:25
autor: berny_p
my old:
Obrazek
&
my precious

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Okazało się że te GT1749V są montowane w BARDZO dużej ilości pojazdów. Różnią się jedynie ślimakami.

: 2015-08-18, 14:22
autor: DARO GTI
No to co będzie mocniej ?

: 2015-08-18, 14:28
autor: berny_p
mocniej już nie będzie. Wystarczy mi tyle. Mocniej będzie przy następnym projekcie ale zbieram dopiero kasę :)

: 2015-08-19, 12:05
autor: HakeN
czyli jednak turbo ? ślimakami ? mówisz tutaj o muszlach rozumiem ?

: 2015-08-26, 10:16
autor: berny_p
Ok. Auto u mechanika na wymianę turbiny. 450 będzie to kosztowało :cry: .

: 2015-08-26, 11:55
autor: DARO GTI
Normalna cena . Tylko aby wyczyścił cały dolot z oleju i nie urwał ani jednej śruby :)

: 2015-08-26, 15:33
autor: berny_p
też mam taką nadzieję :)
Jednak 550 PLN ....

: 2015-08-26, 19:11
autor: Wiooreck
No dość sporo, ale cóż, trzeba kilka rzeczy rozebrać, żeby to wymienić. Teraz będziesz mógł go bardziej podlać na wyższych obrotach :D

: 2015-08-27, 12:14
autor: berny_p
Wiooreck, chyba już nie będę się bawił. Autko jeździ jak chciałem. Teraz normalne Daily Use i zbieranie kasy na nowy projekt który już po głowie się kręci :P
_______________________________________________________________________
Edit 27.08.2015r.
No i turbina zmieniona. Jedyne co zostało do roboty to uszczelka kolektora wydechowego bo szczeliła przy odbieraniu auta.

Jedno pytanko:
Elring czy Reinz??

: 2015-08-27, 13:14
autor: janusz
Elring wystarczy :]

: 2015-09-04, 08:25
autor: berny_p
Ok, wszystko wymienione i autko śmiga.
Teraz zostało przygotowanie się do zlotu. Zobaczymy jaka będzie mina komisji oceniającej wygląd pod maską.
Więcej nic nie powiem :P

: 2015-09-04, 08:28
autor: Zielkq
A gdyby tak rozciągnąć fototapetę pod maską... Hm... :D

: 2015-09-04, 08:30
autor: berny_p
NIE :P

: 2015-09-04, 09:34
autor: DARO GTI
A janusz Ci nie mówił że w tym roku głosują tylko dziewczyny wiec jakiś róż pod maskę zapodaj :)