Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] "AKAI REI" czyli Primera P11GT z ASCD

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-04, 20:13

Gaweł, no fakt, trochę się zagalopowałem ze stwierdzeniem o obciążeniu silnika na trasie. Przyznaje się - przepraszam :] Jazda po prostej, to komfortowe warunki pracy dla silnika.
Hamowanie silnikiem to dla mnie standard - hamulca roboczego używam jak muszę :]


______________________________________________________________

No dobra, na dziś był taki sobie zestaw, ogólnie to standard - płukanka, filtr MANNa i oleum.

Obrazek

Po płukance zleciał standard

Obrazek

A teraz najciekawsze - MITASU dostarcza plakietki informujące o zmianie oleju, które mają taką formę

Obrazek

I teraz najciekawsze - nie umieszcza się ich pod maską tylko na :d

Obrazek

Tak więc, żeby zobaczyć, kiedy wymienialiśmy olej, nie trzeba nawet otwierać maska, bo mamy informacje w zasięgu wzroku

Obrazek

A teraz, żeby było jeszcze zabawniej - na etykiecie informującej o wymianie oleju nie ma grama kleju :d

Tyle tytułem wstępu.
Czas na konkrety i wrażenia. Zrobiłem niecałe 60km połowa na AOW i połowa po mieście. Pierwsze co mi się rzuciło to to, że jak jechałem po AOW, to silnik pracował ciszej. To samo było jak miałem AGIPa. Na Mobilu, Millersie, Sunoco silnik pracował głośniej - wszystkie 5W50. Na Eneosie 10W40 głośność pracy plasowała się gdzieś między MITASU/PENRITE a Mobilu/Millersie/Sunoco. Ciśnienie oleju trzyma się na poziomie trochę poniżej 2 barów na wolnych obrotach. Również na wolnych obrotach ucichły HLA, nie tłuką się już tak bardzo.
Myślę, że ma to związek z bazą olejową. Oleje PAO mają inną konsystencję niż HC/HC+/SHC, co więcej inaczej się też lepią do łap.
To są pierwsze odczucia, więcej o MITASU będę mógł powiedzieć za 1,5-2kkm - czyli za hmmm miesiąc ;d
Ostatnio zmieniony 2017-12-19, 11:53 przez janusz, łącznie zmieniany 2 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-06-04, 20:23

:) Rokuje wobec tego.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-06-05, 01:03

zajebisty ten patencior z plakietką :mrgreen:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-06-05, 14:27

I na tak na kleju się piszę ?
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-05, 14:31

vixo, etykieta jest od wewnątrz :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-06-05, 14:52

A no fakt :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2016-06-06, 21:37

P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-06, 21:39

Puchacz, mam, ale jeszcze nie założyłem :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-06-20, 09:35

No to UP! Jak tam po zlocie? :D
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-20, 10:16

Oleju coś mi zniknęło, ale nie wiele Może dlatego, że tak bardzo ociągaliśmy się na zakrętach, żeby nie powiedzieć, że się wlekliśmy..........

Dziś auto przeszło badania techniczne - przednie hamulce wyszły gorzej niż w zeszłym roku, ale to dlatego, że klocki i tarcze są już na wykończeniu. Jeśli chodzi o tył (wymieniałem klocki w wakacje) to siła hamulca roboczego - z 1,48kN przeskok na 1,65kN :d Z pełną premedytacją pojechałem na przegląd z wyłączonym ABSem - gość trochę marudził, ale puścił, po tym, jak mu pokazałem, że działa - włożyłem bezpiecznik :d

W sumie to mina gościa była bezcenna jak robił analizę spalin - stwierdził - CO trochę przekroczone.... Stwierdził, że katalizator się kończy - na co mu odrzekłem wprost - to auto nie ma katalizatorów :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-06-20, 10:22

to CO było mierzone na PB czy na LPG?
mi rok temu bez kata podbic przeglądu nie chciał :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-20, 10:24

Ad@mus, na jednym i na drugim sprawdzał :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

smeru
fanatyk nissana
Posty: 397
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2016-06-20, 14:23

janusz pisze:z 1,48kN przeskok na 1,65kN
to chyba trzeba popracować nad tym, bo u mnie wyszło ponad 1,8kN.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-20, 14:27

smeru, ale polift ma BAS, a przedlift nie :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-06-20, 23:20

Aż odświeżyłem swój temat i odszukałem, bo specjalnie spisałem kiedyś wartości z przeglądu w 2015, jak tam heblunek u mnie. Post możesz odszukać jak coś, bo liczyłem, że ktoś się podzieli swoimi wynikami w tamtym czasie, no ale cisza.

Jakkolwiek, totalna seria GT, pierwszy przegląd po demolce hebli. Wyrzucił wyniki: 2.1k i 2.05k, tył 1.7k i 1.65k... Różnica na stronach - obstawiam różna kalibracja rolek, tudzież zużycie opon, bo jak to w PL bywa, kratki kanalizacyjne częściej się nią zalicza.

Jak GT'k nie hamuje, to coś tam nie bangla w układzie, a przynajmniej ja tam nie mam nic do zarzucenia serii. Mądrze poskładana robi to co do niej należy. ABS oczywiście off, bo nie uznaje w N14, B13, N15, P11 tego dżiwajsu, no ale to już inna broszka.

Co daje większe serwo, czy wzmacniacz siły hamowania, czy większa pompa - temat znany i nie dyskutuje o tym, bo wiemy co i jak. Szukam tylko wspólnego mianownika ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-06-21, 07:59

wyniki na różnych stacjach diagnostycznych mogą się różnić, wg mnie sam rozmiar opon może na nie wpływać (balon pływa i opóźnia odczyt, inaczej niż na naleśniku)

dla mnie sprawa hamowania jest prosta, musi się skończyć przed, a nie na poprzedzającym pojeździe...
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

foo
fanatyk nissana
Posty: 1784
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2016-06-21, 09:42

No Ad@mus, ale to już najczęściej zależy od rozwagi prowadzącego ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-06-21, 10:01

zachowaj odstęp :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-21, 10:09

Zachowaj odstęp - hmmmm czy 1m wystarczy?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-06-21, 11:47

1m to droga nogi do pedała hamulca :)
kolejne 2m to mrugnięcie oka
4m spokojny oddech i.....
Booooooooooooooooooooooooooom!!!!!!

jest lepsza opcja, żeby komuś w dupe nie wjechać, trzeba być przednim :mrgreen:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-21, 22:07

Ad@mus, a uwzględniasz ślamazarne reakcje ludków? Bo ja to mam na co dzień. Siedzę na zderzaku człowiek zaczyna hamować, ja zdejmuję nogę z gazu, podłubię sobie jeszcze w nosie i zacznę hamować i szybciej się zatrzymam niż ludek.

Jak z Zielkq wracaliśmy z ogólnopolskiego, to siedziałem mu niemalże na zderzaku i bez większego problemu wyhamowywałem.... W sumie lepsze było jak wyprzedziłem Zielkq i siadłem jakiejś Skodzie Octavi "dosłownie" na zderzaku i siedziałem do momentu, aż gość nie zwątpił i mnie nie puścił :d Zielq śmiał się, że straszę i stresuję człowieka :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2016-06-21, 22:23

janusz, bo założenie było raczej takie, że nigdzie nie hamowałem specjalnie tylko lecieliśmy naszą przelotową...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-21, 22:46

Zielkq, czyli tak, jak powinno się jeździć ;] Hamowania za wcześnie lub bez potrzeby bym Ci po prostu nie wybaczył :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Totenkopf
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2016-01-16, 13:24
Lokalizacja: Kuopio Finland

Post autor: Totenkopf » 2016-06-22, 17:26

janusz pisze:W sumie to mina gościa była bezcenna jak robił analizę spalin - stwierdził - CO trochę przekroczone.... Stwierdził, że katalizator się kończy - na co mu odrzekłem wprost - to auto nie ma katalizatorów :d
So how much was the CO value then? I would like to see someone try that in Finland :-D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-22, 17:44

Totenkopf, idle 0,5-0,6, high rpm 2,6 :d You know, sometimes i'm very happy that i live in Poland
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Totenkopf
aktywny forumowicz
Posty: 198
Rejestracja: 2016-01-16, 13:24
Lokalizacja: Kuopio Finland

Post autor: Totenkopf » 2016-06-22, 17:56

janusz pisze:Totenkopf, idle 0,5-0,6, high rpm 2,6 :d You know, sometimes i'm very happy that i live in Poland
Haha :mrgreen: You can have 0,5 at idle and 0,3 at fast idle in Finland. Otherwise it's bye bye for the license plates :hah:

So what kind of limits do you have for HC, CO, O2 and lambda then?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-23, 20:45

Totenkopf, yea, i know it :d I don't know the limits of emissions of these gases :]


ok, back to the polish language for a moment :d


Dziś w końcu zmieniłem tarcze i klocki hamulcowe.
Taki o to zestaw:

Obrazek

Najpierw prawa strona

Obrazek

No i poskładane

Obrazek

Później lewa strona

Obrazek

I zrobione

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-12-19, 11:53 przez janusz, łącznie zmieniany 2 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2016-06-23, 21:39

Czerwony zacisk Turbo musi być :-D
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-06-23, 21:42

Chyba już prawie 2 lata ten Hammerite się trzyma :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-06-23, 22:28

te tarcze są surwe czy popryskałeś je jakąś farba?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”