Strona 5 z 23

: 2011-11-09, 20:08
autor: ammaimon
Sprężynki i talerzyki nie są raczej potrzebne, bo nie ma sensu kręcić go wyżej niż seria, czyli te 7400rpm chyba... Wałki owszem, wydech i Ecumaster żeby to wystroić. Głowica wcale nie musi być robiona, bo jak się okazuje seryjna nissanowska sprawuje się całkiem nieźle do tych mocy. Kosztowo myślę, że wyjdzie to lepiej niż swap. No chyba, że robisz duże przebiegi rocznie to pewnie nie warto się w to bawić tylko lepiej zrobić swapa. VE mają 180KM w serii, ale chyba trzeba trafić wyjątkowo dobry egzemplarz...

Pozdro

: 2011-11-09, 20:28
autor: Modzelitto
Almera kręci do 7100 rpm. Ale bezsensowne było by dawać ostre wałki nie zwiększając odcinki, także wnioski się same nasuwają...
Rocznie robię ok 15tys...

: 2011-11-09, 20:45
autor: ammaimon
U mnie w Sunnym peak mocy jest przy ok. 7200rpm mimo ostrych wałków, a odcięcie mam przy 8200rpm, więc wniosek sam się nasuwa... 15tys km to raczej niezbyt duża eksploatacja :)

Pozdro

: 2011-11-09, 20:49
autor: Modzelitto
No w sumie racja, ale w swoim opisie napisałeś, że pow. 7000rpm pojawia się valve float, więc wolałbym nie ryzykować ;-) A poza tym sam masz Brian Crower'y, więc coś w tym musi być :-D

: 2011-11-09, 21:21
autor: ammaimon
Ja mam CatCamsy :) Brian'a Crowera raczej się wystrzegam, bo dla mnie to taki amerykański Świątek... Podejście do klienta i znajomość własnych produktów jest u nich słabe, jak kiedyś się przekonałem.
Powyżej 7k rpm faktycznie pojawiał się valve float, ale mocniejsze sprężynki i talerzyki nie sprawiły, że peak mocy jest do końca. Stąd też sugerowałem, że nie ma sensu przesuwać odcinki i można zostać przy serii, bo zakres użyteczny w SR20DE jest w granicach 5k-7k rpm :)
Uważam, że skoro Twój silnik wykazuje cechy dobrego, zdrowego DE to szkoda by było nie iść tą drogą, ale nie namawiam do dłubania jakoś wyjątkowo :D

Pozdro

: 2011-11-09, 21:30
autor: Modzelitto
ammaimon pisze:Ja mam CatCamsy

Chodziło mi o talerzyki i sprężynki, a nie wałki ;-)
ammaimon pisze:Uważam, że skoro Twój silnik wykazuje cechy dobrego, zdrowego DE to szkoda by było nie iść tą drogą, ale nie namawiam do dłubania jakoś wyjątkowo
Nie no spoko, jeszcze trochę i coś czuję, że będziemy rywalizować w projektach :-D.
A propos wałków- ja mam SR20DEH (dźwigienki zaworowe z rolkami) - jak wygląda ich dostępność?

: 2011-11-09, 21:57
autor: PumaRST
wałki jako nowe są, z używką już ciężko.

: 2011-11-09, 21:59
autor: Modzelitto
A cena? Jakiś link mile widziany, bo szukam i znaleźć nie mogę :-/

: 2011-11-09, 22:00
autor: ammaimon
Źle zrozumiałem w takim razie. A dokładnie to tylko talerzyki, bo sprężynki są Tomei :)
Co do wałków to PumaRST do swojego SR20DEH chyba chce wkładać lepsze wałki, więc pewnie jego warto spytać.
A z rywalizacji bym się bardzo cieszył :D

Pozdro

: 2011-11-09, 22:13
autor: Modzelitto
Puma z tego co mi wiadomo wkłada zdrowego Świątka ;-).
A co do przyszłości DEH'a to wszystko wyjaśni się w przyszłym sezonie :-)
Pytanko- czy po zmianie wałków konieczne jest strojenie ecumajstrem?

: 2011-11-10, 10:25
autor: prtp'06
zalezy jak ostre walki wlozysz, przy lajtowych nie bedzie trzeba podlewac, aczkolwiek zawsze warto zestroic optymalnie prace silnika

: 2011-11-10, 12:52
autor: Neptune
Kurcze auta coraz starsze a coraz to lepsze wyniki - zimno auta nie przegrzane hehe :D Zdaje mi się że troszkę za bardzo optymistyczny oglądając kilkadziesiąt wykresów sr20de ale nie ma znaczenia... ważne że zdrowy. Do tego czyściutki motor pod maską super. Chociaż ja bym nie robił takich zabudówek na stożek _ dużo ludzi miało by z tego ubaw, a w zimę raz że chłodno pod maską a na imprezy latem stożek w nadkole :P

Jak chcesz modzić N/a to warto by te 180-190 km wystrugać... sam kiedyś o tym marzyłem. Raz ze satysfakcja bo nie dużo takich projektów a dwa osiągi lepsze jak 0,5 turbo :D

Powodzenia.

: 2011-11-10, 17:16
autor: Modzelitto
Neptune pisze:Zdaje mi się że troszkę za bardzo optymistyczny oglądając kilkadziesiąt wykresów sr20de
Wynik wyszedł taki jaki wyszedł, poza opisanymi wyżej modami został dokładnie wyczyszczony kolektor ssący do samej głowicy wraz z przepustnicą i resztą dolotu, łącznie z odświeżeniem stożka i przepływki. Do tego świeży Valvoline VR-1 5W50, no i filtr paliwa i oleju. Na pewno miało to wpływ na wynik.
W kwestii hamowni, to nie wiem na ile wiarygodny jest RED RACE, wiem że COOBCIO bardzo często ich nawiedza swoimi Saabami, trzeba by go o to zapytać ;-)
Neptune pisze: Chociaż ja bym nie robił takich zabudówek na stożek _ dużo ludzi miało by z tego ubaw
Ubaw z czego?
Decyzje co do silnika podejmę po nowym roku, ale raczej los DEH'a jest przesądzony :-)

[ Dodano: 2011-11-11, 17:53 ]
Trochę przeciągnięta 1, ale i tak źle nie jest ;-) start od 4s.:
http://www.youtube.com/watch?v=enIgfSSI ... ture=feedu

: 2012-04-03, 20:15
autor: bombel
Podbijam temat :)

Widziałem na żywo. Jest ładna :D

: 2012-04-03, 20:20
autor: Modzelitto
Heh, ale odkopałeś :) Ładna może i jest, ale chrupiesław z niej się zaczął robić po zimie :-/ Ale spokojnie ogarniemy w odpowiednim czasie i to 8-)

: 2012-04-04, 15:20
autor: prtp'06
Czy woz juz jezdzi z VE?

: 2012-04-04, 15:23
autor: Modzelitto
Jeszcze nie jeździ :) Swap rozpoczął się wczoraj ;-)

: 2012-04-04, 15:34
autor: Rysiu83
a co ze starym silniczkiem? :-P

: 2012-04-04, 15:35
autor: Modzelitto
Można powiedzieć że już sprzedany, ale to się okaże w tygodniu.

: 2012-04-04, 15:38
autor: PumaRST
Modzelitto pisze:Jeszcze nie jeździ :) Swap rozpoczął się wczoraj ;-)
no to pieknie, szkoda że nie bedzie pierwsza N15VE (z przecieków słyszałem o jakiś 2 N15VE od Coobcia, choć opisów oficjalnych nigdzie nie widziałem) ale czekam z niecierpliwością co z tego bedzie.

: 2012-04-04, 15:39
autor: Rysiu83
Modzelitto pisze:Można powiedzieć że już sprzedany, ale to się okaże w tygodniu.
Szkoda że nie dałeś nigdzie znać.

: 2012-04-04, 15:48
autor: Modzelitto
PumaRST trochę szkoda, ale to nic, ważne że będzie jedna z pierwszych, bo jak na razie tylko same Sunny i Primy powstają :)
Rysiu83 pisze:Szkoda że nie dałeś nigdzie znać.
Nie dałem, bo kupiec sam się znalazł jak tylko poruszyłem temat swapa z Bodkiem. Z czasem wszystko się wyjaśni na łamach forum ;-)

: 2012-04-04, 18:49
autor: prtp'06
PumaRST pisze:
Modzelitto pisze:Jeszcze nie jeździ :) Swap rozpoczął się wczoraj ;-)
no to pieknie, szkoda że nie bedzie pierwsza N15VE (z przecieków słyszałem o jakiś 2 N15VE od Coobcia, choć opisów oficjalnych nigdzie nie widziałem) ale czekam z niecierpliwością co z tego bedzie.
eee tam, nikt nic nie widzial to sie nie liczy :P

tej czarnuli VE jest jak najbardziej wskazane

sam z niecierpliwoscia czekam na to jak VE bedzie sie odpychac w tej budzie :->

: 2012-04-04, 19:25
autor: bodek
No tutaj jest jednak opcja na złamanie 200KM :-)

Też już się nie mogę doczekać finalnego efektu to też sprostowując, swapa zaczęliśmy dzisiaj, jutro wyjmie się stara motorownię, przezbroi nową i może zaaplikuje VE pod maskę. Pozostanie podłączenie i można przepalać.

: 2012-04-12, 16:09
autor: bombel
Podobno coś już pyrka?? ;)

: 2012-04-12, 16:48
autor: Modzelitto
No coś tam popierduje :-D. Silnik już na miejscu, pali na dotyk, jest bardzo cichutki ;-) Na dniach będzie podłączana zmienna faza i EcuM. Po drodze wpadnie również cały set Energy Suspension, kompletnie nowy zestaw hamulcowy, wydech itp...
Może Bodek w wolnej chwili jakieś foto, lub film zarzuci ;-)

: 2012-04-12, 16:55
autor: nossbuk
Ostatnio w jak byłem u Bodka w sobotę na strojeniu, to zrobiłem Ci psikusa. Silniczek był bez oleju, a ja nie wiedziałem i go odpaliłem... :-( jak coś to nie moja wina.

: 2012-04-12, 16:58
autor: Modzelitto
;D Jak coś to przyjadę do Ciebie na podmiankę :-P :-D

: 2012-04-12, 19:14
autor: prtp'06
dobrze ze juz pyrka :)

heble cos modzone czy ori na dobrych czesciach?

: 2012-04-12, 19:38
autor: Modzelitto
Hebel, to tak jak w temacie o klockach:
- tarcze przód Mikoda GT + klocek EBC Greenstuff
- tarcze tył Mikoda GT + klocek nie wiem jeszcze jaki dokładnie (miał być Nisshimbo, ale transakcja z firmą nie doszła do skutku)
- przewody w oplocie HEL
- płyn DOT4 TRW- do 290st.,
- do tego prawdopodobnie kompletny przegląd zacisków, czas pokaże.
Po dotarciu powinno być ok. Jeśli coś pierdnie, pomyślimy nad czymś innym.