Strona 5 z 15

: 2011-05-08, 12:27
autor: MacGayver
bullitt pisze:ale po czasach będzie widać czy nie zostało za mało masy na tylnej ośce.
no to będzie trzeba odciążyć przód :mrgreen:

: 2011-05-08, 15:12
autor: PumaRST
MacGayver pisze:
bullitt pisze:ale po czasach będzie widać czy nie zostało za mało masy na tylnej ośce.
no to będzie trzeba odciążyć przód :mrgreen:
dokładnie :-D

generalnie w planach jest przesunięcie aku do kabiny, to samo chce zrobić ze zbiorniczkiem spryskiwacza. i z tego powodu nadal jest elektryka szyb, tylna wycieraczka, zapas i podnośnik w aucie. Ale powoli do przodu a już inną sprawą jest planowana podstawowa klatka zgodna z załącznikiem J więc rozkład wmiare uda się osiągnąć.

Co do dźwięk w kabinie jest OK, ale ja miałem wczesniej Fieste do 1/4 i tam było podobnie wiec to nic nowego.

: 2011-05-15, 15:25
autor: Coobcio
Nissany mają strasznie przeciążone te przody, tak więc możliwie jak najwiecej kg trzeba właśnie z przodu wywalać, aku warto dać do bagażnika...

No i zastanowił byś się nad moją propozycją Legendarnej maski GRE wykonanej z karbonu o wadze ok 3,5kg:
Obrazek

: 2011-05-15, 21:19
autor: PumaRST
maseczka się przyda, choć powiem szczerze że miałem zamiar ciąć wzmocnienia w swojej.

co do innych spraw: kupiłem opony Federal RS-r na przód więc mam już komplet semi slicków. Na tył idą R888 a na przód Federale. R8 są odrobinę miększe i dlatego taki wybór.

Następny Oes już w przyszłą sobotę tj. 21.05.2011 - oby tylko nie lało.

napotkałem jeszcze jedna dziwną rzecz: kupiłem sobie palec i kopułę bo nie ruszałem tego, o ile kopułka była ok, to palec nie chciał mi wejść na aparat. ten który zdjąłem miał oznaczenie T248 a nowy T240 i tak jak by miał mniejszą dziurę. Jak ktoś zna numer pasującego na 100% to proszę o niego. bo ten nowy nie chciał wskoczyć nawet jak go troche klepnąłem żeby wskoczył.

: 2011-05-15, 21:25
autor: Coobcio
Pewno ten co kupiłeś dedykowany jest do Primery P10 i sunnego N14 potrzebujesz nowszej konstrukcji pod kopułkę która ma tylko 4 otwory na przewody wysokiego napiecia :)

: 2011-05-23, 12:33
autor: PumaRST
z palcem przy 3 podejściu się udało.

w sobotę 21.05.2011 była kolejna eliminacja. W klasie miałem 29 aut z czego jedno nie ukończyło (jakaś awaria). był to pierwszy mój w zyciu przejazd na semi slicku. przód ro Federal tył R888. Powiem krótko: nic nie dało mi tyle co opony. Poważnie byłem w szoku że opona moze tak kleić, a przecież to nie jest żaden High End. A teraz do meritum. Pierwszy przejazd jechałem bardzo zachowawczo bo nie wiedziałem czego się spodziewać po oponie - czas to 2,50. Drugi poszedłem tak szybko jak umiałem, niestety po wyjściu na prostą źle najechałem szykanę, a dokładniej szykowałem się od lewej a nie od prawej, jakaś zaćma i zapomniałem trasy oraz słońce w oczy, i zobaczyłem na samym końcu że źle jadę, efekt tego to hamowanie, zgaszony silnik i strata +/- 13-15s. (na filmie okolice 2,50 min). cały przejazd poszedł na 2,52. trzeci przejazd, hmmm nieźle ale troche wolniej i czas 2,46. Generalnie skończyło sie na 19 pozycji. gdyby nie strata realne było miejsce 12-14 w klasie. nie udało się z głupoty kierowcy. Ale i tak jestem zadowolony bo widzę że N15 moze walczyc z TypyR-ami czy ClioSportami. I bede się starał 11.06.2011 nadgryść ich jeszcze bardziej.

oto film:

http://www.youtube.com/watch?v=zN0Ul_lP ... re=related

i kilka Fotek:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Z innych spraw, skożystam z okazji i bedzie maska karbonowa z dawnej N15 Gre - Dzięki Kuba :lol:

Od jakiegoś czasu szukam sobie na spokojnie skrzyni od P11GT z dyfrem 4,37 ale pech chce że Prima wychodziłą z dwiema skrzyniami, jedna to taka jak miały N15GTI a druga ta której szukam. Niestety na wszytsko co trafiam to skrzynie z dyfrem 4,17, więc jak ktoś by miałinfo o pewnej skrzyni z dyfrem 4,37 proszę o PW. Jak również jak ktoś by miał na zbyciu dyfer 4,4-> za małą kasę do skrzyni z N15 też bardzo chętnie pochylę się nad tym.

Przed następnym Oesem muszę zmienić poduszkę tylną silnika, którą zalejemy dodatkowo klejem do szyb, oraz chce wspawać rozpórkę między tylne kielichy. Większych zmian raczej nie planuję.

Pozdrawiam
PumaRST

: 2011-05-23, 14:05
autor: szachtea
Bardzo fajnie sobie poradziłeś z torem, wiem bo widziałem z tarasu :mrgreen:

: 2011-05-23, 19:59
autor: yapko
Sumarycznie wyszło jak wyszło. Moj kolega od rajdów mówi : Kiedyś pierwszy przejazd zapoznawałem się z trasą i traciłem sekundy na asekuranctwie. Teraz wiem że trzeba iść PAŁĄ od samego początku, bo wychodzi zawsze to jedno miejsce lepiej.

Zachwalasz Federale :-) Przy okazji kupowania opon w niedziele zrobiłem sobie kontakt do gościa który Federale ma 50-70 zł taniej niz RacingTyres.pl. Gdybyś Ty potrzebował lub ktoś z czytających to zapraszam via PW

Małe pytanko: czy istnieją dolne przednie rozpórki do Almery n15?może taką masz(nigdzie nie docztałem, brak foto)?

: 2011-05-23, 20:15
autor: PumaRST
szachtea dzięki

yapko twój kolega ma racje, też dziś siedziałem na fajce z kawa z rana i doszedłem do wniosku że tracę jeden przejazd a później muszę jechać na maksa i nie ma już miejsca na błędy. w czerwcowym będę próbował od razu atakować :!:

co do dolnej rozpórki to nie ma seryjnie, Gadałem ze znajomym który lata w GSMP N14 (pewnie części z was znany z innego forum "Czajnik") i stwierdził że sanki są na tyle sztywne że nie ma to większego sensu. Hmmm nie wiem do końca bo w Australii czy UK nagminnie to wsadzają.

: 2011-05-23, 22:26
autor: Coobcio
Tylko że kolega Czajnik ma mocno rozbudowaną klatkę bezpieczeństwa :)

: 2011-05-23, 22:46
autor: PumaRST
Coobcio pisze:Tylko że kolega Czajnik ma mocno rozbudowaną klatkę bezpieczeństwa :)
owszem, z tym ze dolna bedzie trzymac zawias a nie bude jako taką więc klatki bym nie brał jako argument.

: 2011-05-24, 08:02
autor: prtp'06
Brawo, z każdą runda widać progres, oto chodzi ! Widze, że Almerka nabrała bojowych barw :P

na filmie widać jaka bolączką jest zawias w N15stkach, majta budą strasznie

: 2011-05-24, 16:42
autor: KTR
widze idzie co raz lepiej ;-) tak patrze na almere w tych barwach myśle, że przydały by sie pomarańczowe fele :-P
pozdro

: 2011-05-24, 21:10
autor: PumaRST
dzięki wszystkim za opinię.

co do zawiasu, zaczynam powoli myśleć nad nim. co do felg nie chce mi sie malować ich. w sumie to zbędne koszta choć mogło by to wyglądać OK .

upDate 13.06.2011

Ostatnio niewiele się zmieniło. Co prawda jest poduszka wymieniona - wreszcie biegi wchodzą normalnie podczas dohamowywania, oraz zrobione boczki drzwi lekkie, do tego buda w połowie została obspawana.

W sobotę t.j. 11.06.2011 była VI eliminacja. Poszło ok, choć trochę pecha miałem ale ogólnie zadowolony jestem. Pierwszy przejazd zupełnie nie tak jak chciałem, czyli znowu zapoznawczo co dało 16 pozycję wyjściową. Drugi przejazd idzie już szybciej i pewniej raz się ratuje przed wypadnięciem (było odrobinę za szybko), ale mimo błędu jest na prawde zaskakująco dobrze, poprawa ponad 10s i ląduje na 9 pozycji w klasie w drugim przejeździe. Otwiera się szansa na pierwszą 10 w klasie :-D. Trzeci przejazd idzie też dobrze do wyjazdu w odcinek leśny. po przejechaniu pierwszej bramki widze w lusterku lecący słupek, następuje jedno wielkie wkurw..... co owocuje kiepskim przejazdem do końca - wolniej nie na tych biegach itd. przejazd znowu na 15 pozycji i pożegnałem się z pierwszymi punktami w tym sezonie. Słupek czyli 5s kary oraz późniejsza strata 1-2s w nerwach przesunęła mnie z 9-10 pozycji na 15. W klasie było 23 auta z czego ukończyło 21. W klasie FWD sklasyfikowali mnie na 22 pozycji.

Reasumując, troche pecha, troche braków u kierowcy ale zaczynam nadgryzać na poważnie koalicje Clio&Hond z czego jestem zadowolony.

Na razie 4 fotki,

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Film już mam na kompie ale jeszcze musi trafić na YT i w tedy go wsadzę.

Teraz dłuższa przerwa bo do 23.07.2011. Moze uda mi się coś z zawiasem zrobić oraz wywalić resztkę zbędnych KG z auta oraz obspawać do końca nadwozie.

: 2011-06-13, 09:25
autor: Coobcio
Przegina CI się autu sporo ale jakoś nie widzę by jakiekolwiek tylne koło się oderwało ;)
Ps. w których miejscach obspawywałeś podwozie ??

: 2011-06-13, 09:27
autor: PumaRST
Coobcio pisze:Przegina CI się autu sporo ale jakoś nie widzę by jakiekolwiek tylne koło się oderwało ;)
Ps. w których miejscach obspawywałeś podwozie ??
zobaczysz na filmie :mrgreen:

co do spawania, to całą do ściany grodziowej, jeszcze 2 lub 3 miejsca zostały do poprawki ale kończone było w piatek popołudniu wiec juz na szybkości

Kilka fotek auta aktualnych po pracach:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tak ja mówię, w kilku miejscach jest jeszcze do poprawy to obspawanie ;-)

oraz obiecany film:

http://www.youtube.com/watch?v=JBDZkHt5 ... ideo_title

: 2011-06-15, 11:40
autor: Coobcio
2:45 ale ciasno przy tych oponach było normalnie na grubość spawu :D
Ps. Czuć że Ci się znacznie lepiej wóz klei w porownaniu do poprzednich nagrań no i wsotsunku do mojego sunnego aż tak CI tyłu nie podnosi :P

Ps. z tego co widzę to w ogóle z lewej nie wchodzisz :> ??

: 2011-06-15, 14:46
autor: Kenet
Ile tracisz sekund do czołówki? Bo po tym filmiku patrząc to nie wygląda mi na wolną jazdę. Musi być mega poziom konkurencji jak kończysz poza pierwszą 10tką. Ogólnie bardzo dobre zmiany i cały czas progres, więc jest się z czego cieszyć. Postaram się wpaść 23ego.

: 2011-06-15, 18:10
autor: pulp
No panie opona robi robote ale Ty robisz mega postepy!!fajnie az skacze na tych zakrętach :D A w kielcach na zawodach poziom to czołówka Polski ;-) Tak trzymaj :mrgreen:

: 2011-06-15, 21:10
autor: PumaRST
Dziękuję wszystkim za pozytywną opinię :mrgreen:

Coobcio w tedy było blisko, ale później już sie nie zmieściłem. co masz na myśli z lewa?? jesli myślisz o dohamowywaniu lewa to owszem hamuję, moze nie widać na filmie.

Kenet w ostatnim straciłem do zwycięscy 27s na 2 zaliczonych przejazdach. jak bym pojechał bez kary i nerwów w końcówce 3 przejazdu po tym nieszczęsnym słupku to była by strata na poziomie +/- 20s. Konkurencja to między innymi mistrz polski z 2010 w N2000 w rajdach chyba WPP oraz kierowcy którzy przynajmniej od 5-7 lat siedzą na tym torze i innych imprezach. Do tego w zasadzie wszystkie auta z 10 mają pod 200KM lub więcej i są to typowe torowe auta.

pulp oj tak, opona robi robotę jestem sam w szoku jak dużą :lol:

Niestety nie wiem czy pojadę 23 lipca, ponieważ auto bedzie przechdzić jeden zabieg w zawieszeniu a na dodatek 22 zaczynam urlop i w nocy 23 jade nad morze wiec nie wiem czy się zdecyduję jesli wogóle Chrupek bedzie już zrobiony.

: 2011-06-15, 21:39
autor: Kenet
Kurde no to faktycznie konkurencja mega mocna, z jednej strony na pewno to motywuje ale z drugiej może w końcu zniechęcić. Ciekawe jakby zapodać VE ze szperą ile byś się zbliżył do nich ;-) Powodzenia z autem i do zobaczenia na jakieś pojeżdżawie :-)

: 2011-06-15, 21:52
autor: nossbuk
Właśnie widać, że wpadłeś troszkę w trawę później i ten piach przez chwilę Ci kleju dobrego nie dawał. Ogólnie to powiem, że zajebiście Ci idzie, porównując filmiki, które były dawno temu. Teraz widać dynamikę na tych OES- ach :lol: Naprawdę ciekawie się ogląda, alma fajnie się odpycha :-) Muszę swoją wystroić, bo już wiem, że nie było strojone po wyjęciu gratów i może będzie lepiej i moja latać :mrgreen:

: 2011-06-15, 22:04
autor: BaSsGrU
śmigasz jak zły :)
oklejenie bombastyczne <mniam>

: 2011-06-16, 08:37
autor: PumaRST
Kenet wiesz juz nie mam 20 lat (nikogo nie chcę obrazić) i nie bardzo się deprymuję tym ze nie jestem najszybszy czy najlepszy - na szczęście ;-) To jest tylko zabawa i odskocznia od codziennego kieratu - Praca->dom->praca. A z innej strony zawsze uważałem że lepiej się uczyć od lepszych. co do VE, hmmm szczerze to nie wiem, ale myśle że troche bym zgubił. Ja mam w tym momencie około 162KM więc kolejne 40 by pomogło choć musiał bym się uczyć auta na nowo. moze kiedyś sprawdzimy, choć nie wiem czy nie pójdę w +/-180KM z DE. Niestety to auto przede wszystkim ma za długą skrzynie i nadal za słaby zawias więc do VE daleka droga tym bardziej że mój budżet też się kurczy strasznie szybko. :-(

Co do spotkania to licze że uda się 15 sierpnia więc pamiętaj o mnie :->

nossbuk moja nie jest strojona ale pozbyłem się KG co dało widoczny efekt nawet na filmach po wyjściu na prostą.

BaSsGrU dzięki :-D

: 2011-07-18, 20:43
autor: Ali-En
Oglądałem dziś samochód na szybko, i zawieszenie które już częściowo gotowe. Ładnie się wszystko prezentuje :)

: 2011-07-18, 21:20
autor: PumaRST
ooo fajnie :-D

dobre wieści widzę płyną z Opola :hah: :hah:

Już nie mogę się doczekać jak ją odbiorę

: 2011-07-18, 21:29
autor: p'xxl
dobry zawias to podstawa. Zdrowe podejście tak samo jak zawias. Jeżeli jazda bawi to się jeździ. Na wygrywanie przyjdzie czas. :) Nie sztuką jest wygrywać mocnym autem. Sztuką jest wycisnąć 120% z tego co się ma.

Powodzenia! Fajnie się ogląda N15 ryczącą na torze.

: 2011-07-18, 22:20
autor: Limon
Jak tam maska już zamontowana ? :mrgreen:

: 2011-07-19, 07:42
autor: PumaRST
maska w domu a auto w Opolu więc maska jeszcze nie założona, ale dokupiłem ładniejsze zapinki do niej i wszystko czeka na powrót auta.

: 2011-07-19, 16:25
autor: yapko
chyba wiem jaka maska 8-) to ta w bardzo słusznym kolorze, ni to czarna , ni to srebrna :-D
Też chce taką :!:
Czekam na wieści 0 najnowszym modach na grip