[ Primera] P12 "Wrona" by Berny_P
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
No to dziwna sprawa z tego wyszła, w takim bądź razie nie depnął w pedał do końca. No cóż stało się, pieniądze wydane i raczej się już tam nie pojawisz, chyba, że się zmieni operator
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Tak, mam założony wskaźnik. Na luzie to owszem nie daje za dużego ciśnienia, bo komp używa mapy biegu jałowego. Ale na każdym biegu jak wcisnę pedał, to pompuje max powietrza. Nawet na hamowni jak byłem to widziałem, że pompował max, o było wtedy ustawione. No ale tak, u Ciebie jest inny sterownik, może bierze jeszcze pod uwagę czujnik od ESP i dlatego takie kwiatki wyszły.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiooreck, pytanie na jakiej hamowni było mierzone Twoje auto - inercyjnej czy obciążeniowej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
ZTR ma hamownię inercyjno-obciążeniową. Tak mi mówili i tak piszą na swojej stronie.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
To na takiej hamowni normalnie sprawdzisz moc turbodiesla, na inercyjnej masz jedynie możliwość sprawdzenia przy znamionowym doładowaniu, czyli w moim przypadku 0,5 bara.
Jak zrobię wydech to pojadę na inercyjno-obciążeniową i tam sprawdzę moc auta. OK zapłacę więcej ale będę wiedział dokładnie przy maksymalnym ciśnieniu co i jak.
W weekend będę testował program na iPhona do sprawdzania mocy i osiągów (coś a la gtech pro)
______________________________________________________________
Plan na weekend:
1. Malowanie ramion wycieraczek (przy okazji ustawienie spryskiwaczy wg Service Manual),
2. Malowanie IC na czarny mat (estetyka),
3. Lekka polerka kół,
4. Mycie auta,
5. Zastosowanie Diamondbrite,
6. Może bym się znowu pobawił z kompem ..... hmmmm
Jak zrobię wydech to pojadę na inercyjno-obciążeniową i tam sprawdzę moc auta. OK zapłacę więcej ale będę wiedział dokładnie przy maksymalnym ciśnieniu co i jak.
W weekend będę testował program na iPhona do sprawdzania mocy i osiągów (coś a la gtech pro)
______________________________________________________________
Plan na weekend:
1. Malowanie ramion wycieraczek (przy okazji ustawienie spryskiwaczy wg Service Manual),
2. Malowanie IC na czarny mat (estetyka),
3. Lekka polerka kół,
4. Mycie auta,
5. Zastosowanie Diamondbrite,
6. Może bym się znowu pobawił z kompem ..... hmmmm
nie obawiasz się, że warstwa farby pogorszy właściwości IC jako wymiennika ciepła. Zaczyna się robić gorąco na zewnątrz..berny_p pisze:2. Malowanie IC na czarny mat (estetyka),
Sparay też długo nie wytrzyma. BTW na aluminium nic się zbyt długo nie utrzyma bez odpowiedniego przygotowania powierzchni
Pomyśl nad oksydowanie/anodowanie i będzie sięładnie świecił
Mój Sunny N14 GTi -> viewtopic.php?t=18906
Bolek_WL, kolor czarny dużo lepiej oddaje ciepło
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, Czarny radiator odprowadza lepiej ciepło - aluminium najlepiej oksydować.
Mój Sunny N14 GTi -> viewtopic.php?t=18906
Czarny kolor pomaga "wypromieniować" ciepło, a nie "wymienić" - dlatego trzeba wziąć pod uwagę ile ciepła z IC jest oddawane przez "wymianę", a ile przez "wypromieniowanie". Moim zdaniem IC jest typowym wymiennikiem ciepła i jedyne o co trzeba zadbać to max. przepływ powietrza chłodzącego. Na pewno dodatkowa warstwa farby spowoduje gorszą wymianę ciepła, a "zysk" z lepszego wypromieniowania ciepła i tak będzie znikomy.
Mój Sunny N14 GTi -> viewtopic.php?t=18906
Ale kolor czarny też lepiej odbiera/pochłania ciepło - promieniowanie IR. Tak więc w teorii lepiej odbierze ciepło od IC (bez podkładu byłoby najlepiej), i potem pomoże wypromieniować to ciepło do otoczenia.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
https://www.youtube.com/watch?v=f1QL9veQaNg
Polecam
____________________________________________________________
Plan na weekend:
1. Malowanie ramion wycieraczek - DONE (przy okazji ustawienie spryskiwaczy wg Service Manual),
2. Malowanie IC na czarny mat - DONE (przy okazji wywaliłem plastik zasłaniający IC)
3. Lekka polerka kół,
4. Mycie auta, DONE
5. Zastosowanie Diamondbrite, DONE
6. Może bym się znowu pobawił z kompem (delikatnie ale DONE)..... hmmmm
____________________________________________________________
Dzisiaj zdarzyła mi się mała awaria
Wypadła mi śrubka która zaślepiała łącznik T od wskaźnika doładowania (Dzięki Janek....). Naprawione
____________________________________________________________
Większa awaria:
Niestety w piątek szczeliło mi wspomaganie. Dzisiaj będę się starał ogarnąć co się stało i do końca tygodnia je zrobić.
Polecam
____________________________________________________________
Plan na weekend:
1. Malowanie ramion wycieraczek - DONE (przy okazji ustawienie spryskiwaczy wg Service Manual),
2. Malowanie IC na czarny mat - DONE (przy okazji wywaliłem plastik zasłaniający IC)
3. Lekka polerka kół,
4. Mycie auta, DONE
5. Zastosowanie Diamondbrite, DONE
6. Może bym się znowu pobawił z kompem (delikatnie ale DONE)..... hmmmm
____________________________________________________________
Dzisiaj zdarzyła mi się mała awaria
Wypadła mi śrubka która zaślepiała łącznik T od wskaźnika doładowania (Dzięki Janek....). Naprawione
____________________________________________________________
Większa awaria:
Niestety w piątek szczeliło mi wspomaganie. Dzisiaj będę się starał ogarnąć co się stało i do końca tygodnia je zrobić.
A ile się namęczyliśmy, żeby go wyszarpać...... Od pompy całkiem ładnie się odkręciło, gorzej z drugiej strony było. Dopiero kluczem do przewodów hamulcowych żeśmy wykręcili.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
nano to mniej niż mikro, nano to 10^-9 a mikro to 10^-6, dzisiejszy spot można zaliczyć do mili czyli 10^-3 - sorry zboczenie zawodowe
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Przewód jest już zakuty. Koszt 30 PLN
Przy okazji nowa osoba do polecenia jeżeli chodzi o warsztaty
Obejmy wzmacniającej nie dał bo stwierdził że nie trzeba. Zobaczymy czy miał rację
Zamontowane i działa
________________________________________________________________
Coś mnie tchnęło i szperając po necie znalazłem info na temat fabrycznego alarmu w P12.
Okazało się, że w mojej Wronie mogę aktywować alarm na otwarcie drzwi, wygląda to w następujący sposób:
- gdy zamykam normalnie auto z pilota w kluczyku auto się zamyka i aktywuje się alarm
- kiedy ktoś bez pilota otworzy auto to włączają się światła awaryjne i NATS blokuje zapłon
- dopiero kiedy pilotem otworzę auto i otworzę drzwi kierowcy mogę odpalić silnik.
Wszystko OK, ale alarm bez syrenki to nie alarm . Dlatego sprawdziłem czy mam podłączenie (tak jest w bagażniku) i zamówiłem syrenkę (za oszałamiające 25 zł wraz z przesyłką kurierską ). Jak zamontuję i będzie dawał sygnał dźwiękowy to nagram filmik i wrzucę celem pokazania jak to działa.
Tabela kosztów:
- Podłączenia Consultem i aktywacja funkcji - 0 zł (Consulta mam własnego )
- syrenka Alarmu - 25 zł
- zadowolenie z trzymania oryginału - bezcenne
Zapłaciłem przelewem, a nie kartą MasterCard
Przy okazji nowa osoba do polecenia jeżeli chodzi o warsztaty
Obejmy wzmacniającej nie dał bo stwierdził że nie trzeba. Zobaczymy czy miał rację
Zamontowane i działa
________________________________________________________________
Coś mnie tchnęło i szperając po necie znalazłem info na temat fabrycznego alarmu w P12.
Okazało się, że w mojej Wronie mogę aktywować alarm na otwarcie drzwi, wygląda to w następujący sposób:
- gdy zamykam normalnie auto z pilota w kluczyku auto się zamyka i aktywuje się alarm
- kiedy ktoś bez pilota otworzy auto to włączają się światła awaryjne i NATS blokuje zapłon
- dopiero kiedy pilotem otworzę auto i otworzę drzwi kierowcy mogę odpalić silnik.
Wszystko OK, ale alarm bez syrenki to nie alarm . Dlatego sprawdziłem czy mam podłączenie (tak jest w bagażniku) i zamówiłem syrenkę (za oszałamiające 25 zł wraz z przesyłką kurierską ). Jak zamontuję i będzie dawał sygnał dźwiękowy to nagram filmik i wrzucę celem pokazania jak to działa.
Tabela kosztów:
- Podłączenia Consultem i aktywacja funkcji - 0 zł (Consulta mam własnego )
- syrenka Alarmu - 25 zł
- zadowolenie z trzymania oryginału - bezcenne
Zapłaciłem przelewem, a nie kartą MasterCard
berny_p, dodaj jeszcze, że całość miała miejsce na środku ulicy
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Miałem na myśli zakupy do alarmu
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Aaaa to tak. Dokładnie u Ciebie pod domem po 5 minutach rozmowy z Tobą i Januszem zamówiłem syrenkę alarmu
_____________________________________________________________________
No i kurier przyjechał. O 12 będzie montaż
_____________________________________________________________________
No i po montażu. A tak to działa:
https://youtu.be/iu7i8P7t5Z4
_____________________________________________________________________
Czas na lekkiego moda mechanicznego.
Ostatnio zaglądałem w rurę dolotową i zauważyłem że jest cała w środku zaolejona. Auto oleju nie bierze, Turbo oleju nie puszcza, więc zostało tylko jedno - Crankcase ventilation system, czyli potocznie zwany odmą.
Zastanawiałem się nad kupnem oil Catch Tank ale ceny są wysokie, więc stwierdziłem że coś wykombinuję. Wyszło mi coś takiego:
Zapytacie się: Co to * jest?? (* dodać słowo wedle uznania )
Już pędzę z odpowiedzią:
Jest to separator oleju do instalacji pneumatycznych.
Muszę jeszcze wykombinować podłączenie tego do rurki - jest strasznie krótka.
Co takie coś daje??
Przy rozgrzanym oleju tworzy się "Mgiełka olejowa" która następnie przez Crankcase ventilation system trafia do dolotu tuż za przepływką. Dzięki zastosowaniu separatora do dolotu będzie dostarczane jedynie powietrze, a olej będzie zostawał w separatorze. Dzięki temu pozbędę się oleju w dolocie i co ważniejsze w IC.
_____________________________________________________________________
No i kurier przyjechał. O 12 będzie montaż
_____________________________________________________________________
No i po montażu. A tak to działa:
https://youtu.be/iu7i8P7t5Z4
_____________________________________________________________________
Czas na lekkiego moda mechanicznego.
Ostatnio zaglądałem w rurę dolotową i zauważyłem że jest cała w środku zaolejona. Auto oleju nie bierze, Turbo oleju nie puszcza, więc zostało tylko jedno - Crankcase ventilation system, czyli potocznie zwany odmą.
Zastanawiałem się nad kupnem oil Catch Tank ale ceny są wysokie, więc stwierdziłem że coś wykombinuję. Wyszło mi coś takiego:
Zapytacie się: Co to * jest?? (* dodać słowo wedle uznania )
Już pędzę z odpowiedzią:
Jest to separator oleju do instalacji pneumatycznych.
Muszę jeszcze wykombinować podłączenie tego do rurki - jest strasznie krótka.
Co takie coś daje??
Przy rozgrzanym oleju tworzy się "Mgiełka olejowa" która następnie przez Crankcase ventilation system trafia do dolotu tuż za przepływką. Dzięki zastosowaniu separatora do dolotu będzie dostarczane jedynie powietrze, a olej będzie zostawał w separatorze. Dzięki temu pozbędę się oleju w dolocie i co ważniejsze w IC.
Ok i po montażu. Nie wygląda to na razie więc fotek nie dam. Chce to przetestować na jutrzejszej trasie, a jak będę zadowolony z efektów to dopracuje montaż.
Przygotowania na wrzesień
______________________________
No i po trasie. Oil catch tank złapał odrobinkę oleju ale wstawiłem zbrojona, przezroczystą rurkę i widzę ze już za nim rurka jest czysta. Zobaczymy w drodze powrotnej przy lekkim katowaniu na a4 jak to będzie wyglądać. Jak na razie jestem zadowolony.
______________________________
UPDATE 25.06.2015
No i troszeczkę się pozmieniało.
Ze względu na manię zimnego powietrza w dolocie wymyśliłem sobie że odizoluję rury dolotowe pod maską od innych elementów silnika. W teorii zmniejszy mi to temperaturę powietrza wpadającego do kolektora dolotowego. Co było potrzebne:
- Bandaż termiczny (kupiłem bazaltowy)
- Trochę zacisków
- Kilka trytek
- narzędzia do odkręcenia elementów
Po około 1 godzinie zabawy wraz z Januszem wygląda "to" tak:
Fotka tego nie oddaje do końca bo wydać jedynie rurę samego dolotu do turbo, ale jeszcze jest owinięta rura która idzie od IC do kolektora dolotowego.
Nie miałem możliwości rozgrzać porządnie silnika ale dzisiaj po trasie do pracy (rozgrzewa się do normalnej temperatury), otwarciu maski do silnika nie da rady się dotknąć, ale do elementów owiniętych bez problemów. Jak będę miał chwilę to sprawdzę jaka jest różnica parametrów powietrza pomiędzy nieowiniętym a owiniętym.
Przygotowania na wrzesień
______________________________
No i po trasie. Oil catch tank złapał odrobinkę oleju ale wstawiłem zbrojona, przezroczystą rurkę i widzę ze już za nim rurka jest czysta. Zobaczymy w drodze powrotnej przy lekkim katowaniu na a4 jak to będzie wyglądać. Jak na razie jestem zadowolony.
______________________________
UPDATE 25.06.2015
No i troszeczkę się pozmieniało.
Ze względu na manię zimnego powietrza w dolocie wymyśliłem sobie że odizoluję rury dolotowe pod maską od innych elementów silnika. W teorii zmniejszy mi to temperaturę powietrza wpadającego do kolektora dolotowego. Co było potrzebne:
- Bandaż termiczny (kupiłem bazaltowy)
- Trochę zacisków
- Kilka trytek
- narzędzia do odkręcenia elementów
Po około 1 godzinie zabawy wraz z Januszem wygląda "to" tak:
Fotka tego nie oddaje do końca bo wydać jedynie rurę samego dolotu do turbo, ale jeszcze jest owinięta rura która idzie od IC do kolektora dolotowego.
Nie miałem możliwości rozgrzać porządnie silnika ale dzisiaj po trasie do pracy (rozgrzewa się do normalnej temperatury), otwarciu maski do silnika nie da rady się dotknąć, ale do elementów owiniętych bez problemów. Jak będę miał chwilę to sprawdzę jaka jest różnica parametrów powietrza pomiędzy nieowiniętym a owiniętym.
Ten silnik polecam (silnik na wtryskach DENSO). Bodajże do 2004 roku był montowany w Xtrailach.
Te nowsze konstrukcje są trochę denerwujące zwłaszcza 2.0 dci
Jest 1 minus tej konstrukcji: Nie jesteś w stanie diagnozować go innym sprzętem niż Consult (sprawdzałem na sprzętach powyżej 10k PLN i pokazywał nieistniejące błędy silnika )
Te nowsze konstrukcje są trochę denerwujące zwłaszcza 2.0 dci
Jest 1 minus tej konstrukcji: Nie jesteś w stanie diagnozować go innym sprzętem niż Consult (sprawdzałem na sprzętach powyżej 10k PLN i pokazywał nieistniejące błędy silnika )