Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] P12 "Wrona" by Berny_P

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-04-21, 09:32

Wiooreck, Ja to wiem, Ty to wiesz ale te gugusie raczej nie :P
Dodatkowo nie dasz rady podpiąć się pod sterownik bo tylko Consult może to zrobić :P

Auto hamowane było na 5 biegu bez obciążeń czyli na wskaźniku umieszczonym na kolumnie kierownicy kolesiowi pokazało 0,5 bara a nie 1,5 bara tak jak powinno
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-04-21, 12:00

No to dziwna sprawa z tego wyszła, w takim bądź razie nie depnął w pedał do końca. No cóż stało się, pieniądze wydane i raczej się już tam nie pojawisz, chyba, że się zmieni operator ;)

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-04-21, 12:24

Ty masz wskażnik turbo??
Jeżeli tak to na luzie wkręć auto do 4000 obr. Wskaźnik pokarze Ci 0,5 bara.
Koleś docisnął do końca ale komputer stwierdził ze nie ma sensu dawać max ciśnienia bo i po co jak nie ma obciążenia
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-04-21, 13:49

Tak, mam założony wskaźnik. Na luzie to owszem nie daje za dużego ciśnienia, bo komp używa mapy biegu jałowego. Ale na każdym biegu jak wcisnę pedał, to pompuje max powietrza. Nawet na hamowni jak byłem to widziałem, że pompował max, o było wtedy ustawione. No ale tak, u Ciebie jest inny sterownik, może bierze jeszcze pod uwagę czujnik od ESP i dlatego takie kwiatki wyszły.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-21, 13:57

Wiooreck, pytanie na jakiej hamowni było mierzone Twoje auto - inercyjnej czy obciążeniowej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-04-21, 15:35

ZTR ma hamownię inercyjno-obciążeniową. Tak mi mówili i tak piszą na swojej stronie.

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-04-24, 07:19

To na takiej hamowni normalnie sprawdzisz moc turbodiesla, na inercyjnej masz jedynie możliwość sprawdzenia przy znamionowym doładowaniu, czyli w moim przypadku 0,5 bara.

Jak zrobię wydech to pojadę na inercyjno-obciążeniową i tam sprawdzę moc auta. OK zapłacę więcej ale będę wiedział dokładnie przy maksymalnym ciśnieniu co i jak.

W weekend będę testował program na iPhona do sprawdzania mocy i osiągów (coś a la gtech pro)
______________________________________________________________

Plan na weekend:
1. Malowanie ramion wycieraczek (przy okazji ustawienie spryskiwaczy wg Service Manual),
2. Malowanie IC na czarny mat (estetyka),
3. Lekka polerka kół,
4. Mycie auta,
5. Zastosowanie Diamondbrite,
6. Może bym się znowu pobawił z kompem ..... hmmmm :>
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
bolek_WL
doświadczony forumowicz
Posty: 210
Rejestracja: 2015-01-30, 09:50
Lokalizacja: LEGIONOWO

Post autor: bolek_WL » 2015-04-24, 09:44

berny_p pisze:2. Malowanie IC na czarny mat (estetyka),
nie obawiasz się, że warstwa farby pogorszy właściwości IC jako wymiennika ciepła. Zaczyna się robić gorąco na zewnątrz..

Sparay też długo nie wytrzyma. BTW na aluminium nic się zbyt długo nie utrzyma bez odpowiedniego przygotowania powierzchni

Pomyśl nad oksydowanie/anodowanie i będzie sięładnie świecił ;-)
Mój Sunny N14 GTi -> viewtopic.php?t=18906

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-24, 09:45

Bolek_WL, kolor czarny dużo lepiej oddaje ciepło :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bolek_WL
doświadczony forumowicz
Posty: 210
Rejestracja: 2015-01-30, 09:50
Lokalizacja: LEGIONOWO

Post autor: bolek_WL » 2015-04-24, 09:48

janusz, Czarny radiator odprowadza lepiej ciepło - aluminium najlepiej oksydować.
Mój Sunny N14 GTi -> viewtopic.php?t=18906

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-04-24, 10:12

Załatwiłem sobie lakier specjalny do aluminium z podkładem. Podobno nie przeszkadza w odprowadzaniu ciepła.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
bolek_WL
doświadczony forumowicz
Posty: 210
Rejestracja: 2015-01-30, 09:50
Lokalizacja: LEGIONOWO

Post autor: bolek_WL » 2015-04-24, 10:15

Czarny kolor pomaga "wypromieniować" ciepło, a nie "wymienić" - dlatego trzeba wziąć pod uwagę ile ciepła z IC jest oddawane przez "wymianę", a ile przez "wypromieniowanie". Moim zdaniem IC jest typowym wymiennikiem ciepła i jedyne o co trzeba zadbać to max. przepływ powietrza chłodzącego. Na pewno dodatkowa warstwa farby spowoduje gorszą wymianę ciepła, a "zysk" z lepszego wypromieniowania ciepła i tak będzie znikomy.
Mój Sunny N14 GTi -> viewtopic.php?t=18906

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-04-24, 10:17

Ale kolor czarny też lepiej odbiera/pochłania ciepło - promieniowanie IR. Tak więc w teorii lepiej odbierze ciepło od IC (bez podkładu byłoby najlepiej), i potem pomoże wypromieniować to ciepło do otoczenia.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-01, 12:55

https://www.youtube.com/watch?v=f1QL9veQaNg

Polecam :)

____________________________________________________________

Plan na weekend:
1. Malowanie ramion wycieraczek - DONE (przy okazji ustawienie spryskiwaczy wg Service Manual),
2. Malowanie IC na czarny mat - DONE (przy okazji wywaliłem plastik zasłaniający IC)
3. Lekka polerka kół,
4. Mycie auta, DONE
5. Zastosowanie Diamondbrite, DONE
6. Może bym się znowu pobawił z kompem (delikatnie ale DONE)..... hmmmm

____________________________________________________________

Dzisiaj zdarzyła mi się mała awaria :P
Wypadła mi śrubka która zaślepiała łącznik T od wskaźnika doładowania (Dzięki Janek....). Naprawione :P
____________________________________________________________

Większa awaria:
Niestety w piątek szczeliło mi wspomaganie. Dzisiaj będę się starał ogarnąć co się stało i do końca tygodnia je zrobić.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-06-01, 14:48

Przy jakim przebiegu Ci strzeliło to wspomaganie?

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-02, 22:27

182 tys km

________________________________________________

Przewód już był naprawiany a obecnie wygląda tak:

Obrazek

Jak widać "Specjalista" od zakuwania zrobił niezłą fuszerkę.

Wymieniam Cały wąż elastyczny + dodatkowe wzmocnienia w miejscu mocowania obejmy oraz zgięcia
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-02, 22:34

A ile się namęczyliśmy, żeby go wyszarpać...... Od pompy całkiem ładnie się odkręciło, gorzej z drugiej strony było. Dopiero kluczem do przewodów hamulcowych żeśmy wykręcili.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-02, 23:25

Dokładnie, za to dzisiaj był nano spot na Celtyckiej:
4 nissany i 1 ford :P
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-02, 23:27

nano to mniej niż mikro, nano to 10^-9 a mikro to 10^-6, dzisiejszy spot można zaliczyć do mili czyli 10^-3 :d - sorry zboczenie zawodowe :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-09, 07:11

Przewód jest już zakuty. Koszt 30 PLN
Przy okazji nowa osoba do polecenia jeżeli chodzi o warsztaty :P
Obrazek

Obejmy wzmacniającej nie dał bo stwierdził że nie trzeba. Zobaczymy czy miał rację :)
Zamontowane i działa :P
________________________________________________________________

Coś mnie tchnęło i szperając po necie znalazłem info na temat fabrycznego alarmu w P12.
Okazało się, że w mojej Wronie mogę aktywować alarm na otwarcie drzwi, wygląda to w następujący sposób:
- gdy zamykam normalnie auto z pilota w kluczyku auto się zamyka i aktywuje się alarm
- kiedy ktoś bez pilota otworzy auto to włączają się światła awaryjne i NATS blokuje zapłon
- dopiero kiedy pilotem otworzę auto i otworzę drzwi kierowcy mogę odpalić silnik.

Wszystko OK, ale alarm bez syrenki to nie alarm :P. Dlatego sprawdziłem czy mam podłączenie (tak jest w bagażniku) i zamówiłem syrenkę (za oszałamiające 25 zł wraz z przesyłką kurierską :P ). Jak zamontuję i będzie dawał sygnał dźwiękowy to nagram filmik i wrzucę celem pokazania jak to działa.
Tabela kosztów:
- Podłączenia Consultem i aktywacja funkcji - 0 zł (Consulta mam własnego :P )
- syrenka Alarmu - 25 zł
- zadowolenie z trzymania oryginału - bezcenne :P
Zapłaciłem przelewem, a nie kartą MasterCard :P
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-06-09, 07:57

berny_p, dodaj jeszcze, że całość miała miejsce na środku ulicy :D
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-09, 08:12

Jeżeli chodzi Ci o wystrzelenie przewodu hydraulicznego to zdarzyło się to na parkingu Tesco na długiej, a wymiana wraz z Januszem była robiona u mnie pod blokiem :)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-06-09, 08:18

Miałem na myśli zakupy do alarmu :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-19, 06:15

Aaaa to tak. Dokładnie u Ciebie pod domem po 5 minutach rozmowy z Tobą i Januszem zamówiłem syrenkę alarmu :P
_____________________________________________________________________

No i kurier przyjechał. O 12 będzie montaż :P
Obrazek
_____________________________________________________________________

No i po montażu. A tak to działa:
https://youtu.be/iu7i8P7t5Z4

_____________________________________________________________________

Czas na lekkiego moda mechanicznego.
Ostatnio zaglądałem w rurę dolotową i zauważyłem że jest cała w środku zaolejona. Auto oleju nie bierze, Turbo oleju nie puszcza, więc zostało tylko jedno - Crankcase ventilation system, czyli potocznie zwany odmą.
Zastanawiałem się nad kupnem oil Catch Tank ale ceny są wysokie, więc stwierdziłem że coś wykombinuję. Wyszło mi coś takiego:
Obrazek
Zapytacie się: Co to * jest?? (* dodać słowo wedle uznania :P )
Już pędzę z odpowiedzią:
Jest to separator oleju do instalacji pneumatycznych.
Muszę jeszcze wykombinować podłączenie tego do rurki - jest strasznie krótka.
Co takie coś daje??
Przy rozgrzanym oleju tworzy się "Mgiełka olejowa" która następnie przez Crankcase ventilation system trafia do dolotu tuż za przepływką. Dzięki zastosowaniu separatora do dolotu będzie dostarczane jedynie powietrze, a olej będzie zostawał w separatorze. Dzięki temu pozbędę się oleju w dolocie i co ważniejsze w IC.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2015-06-19, 09:09

Montuj jestem ciekawy efektu końcowego :) Wrona doinwestowana .
Ostatnio zmieniony 2015-06-19, 09:25 przez DARO GTI, łącznie zmieniany 1 raz.
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-25, 06:50

Ok i po montażu. Nie wygląda to na razie więc fotek nie dam. Chce to przetestować na jutrzejszej trasie, a jak będę zadowolony z efektów to dopracuje montaż.


Przygotowania na wrzesień :P
______________________________

No i po trasie. Oil catch tank złapał odrobinkę oleju ale wstawiłem zbrojona, przezroczystą rurkę i widzę ze już za nim rurka jest czysta. Zobaczymy w drodze powrotnej przy lekkim katowaniu na a4 jak to będzie wyglądać. Jak na razie jestem zadowolony.

______________________________

UPDATE 25.06.2015
No i troszeczkę się pozmieniało.
Ze względu na manię zimnego powietrza w dolocie wymyśliłem sobie że odizoluję rury dolotowe pod maską od innych elementów silnika. W teorii zmniejszy mi to temperaturę powietrza wpadającego do kolektora dolotowego. Co było potrzebne:
- Bandaż termiczny (kupiłem bazaltowy)
- Trochę zacisków
- Kilka trytek
- narzędzia do odkręcenia elementów
Po około 1 godzinie zabawy wraz z Januszem wygląda "to" tak:
Obrazek

Fotka tego nie oddaje do końca bo wydać jedynie rurę samego dolotu do turbo, ale jeszcze jest owinięta rura która idzie od IC do kolektora dolotowego.

Nie miałem możliwości rozgrzać porządnie silnika ale dzisiaj po trasie do pracy (rozgrzewa się do normalnej temperatury), otwarciu maski do silnika nie da rady się dotknąć, ale do elementów owiniętych bez problemów. Jak będę miał chwilę to sprawdzę jaka jest różnica parametrów powietrza pomiędzy nieowiniętym a owiniętym.
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-06-25, 07:37

dolot jak dolot :) odizoluj IC'ka i daj mu dobry nawiew powietrza oraz walni go na czarno :)
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-25, 07:45

Widzę że nie czytałeś dokładnie mojego tematu..... :-o
IC jest odizolowany, polepszony jest do niego dostęp powietrza i pomalowany na czarno od około 1 miesiąca :)
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Awatar użytkownika
HakeN
fanatyk nissana
Posty: 311
Rejestracja: 2014-04-02, 09:48
Lokalizacja: Wronki

Post autor: HakeN » 2015-06-25, 08:48

PRZEPRASZAM BARDZO ! zwracam honor :)
No to miód malina , ogólnie polecasz ten silnik ? bo ojciec chce x-traila ale ja się obawiam silnika właśnie !
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie

Awatar użytkownika
berny_p
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2013-07-07, 07:28
Lokalizacja: DPL/DW

Post autor: berny_p » 2015-06-25, 08:53

Ten silnik polecam (silnik na wtryskach DENSO). Bodajże do 2004 roku był montowany w Xtrailach.
Te nowsze konstrukcje są trochę denerwujące zwłaszcza 2.0 dci :P

Jest 1 minus tej konstrukcji: Nie jesteś w stanie diagnozować go innym sprzętem niż Consult (sprawdzałem na sprzętach powyżej 10k PLN i pokazywał nieistniejące błędy silnika :P )
Pozdrawiam
BernyP
IT Help i Diagnostyka aut Wrocław
Moja Lorcia :P
Blog o renowacji Lorci

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”