[Sunny] NISSAN SUNNY N 14 GTI by DARO 170 KM
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Do sprzęgła Valeo nikt mnie nie przekano, przykro mi. Ktoś kto jeździ na Valeo widocznie nie jeździł np z Aisinem. Sprzęgło zupełnie inaczej pracuje. Na Valeo niekiedy nawet są wyczuwalne drgania pedału, a o twardości pedału nie wspomnę. Co do Sachsa się nie wypowiadam bo nie zakładałem aczkolwiek opinie słyszałem dobre, tyle że korzystam z Aisina i spełnia moje oczekiwania.
Co do pudełka to rzeczywiście bym się do tego nie podnosił bo w najgorszym zestawie sprzęgła Nippartsa można znaleźć komplet Exedy (tyle że nikt nie pozwoli Wam grzebać po pudełkach i szukać Exedy )
Co do pudełka to rzeczywiście bym się do tego nie podnosił bo w najgorszym zestawie sprzęgła Nippartsa można znaleźć komplet Exedy (tyle że nikt nie pozwoli Wam grzebać po pudełkach i szukać Exedy )
Re: Radzikowski
Jeżeli wałek nie ma luzów to sprawdź jeszcze czy w wał masz wciśniętą tulejkę ustalającą, która pełni role osiowania - zazwyczaj z brązu (w 300zx jest w tym miejscu Łożysko igiełkowe). Ja przez jej brak robiłem 3x sprzęgło - drgania powodowały wyskakiwanie sprężynek - tłumików drgań. Sprężynki blokowały mi docisk i nie można było wysprzęglić ani wrzucić żadnego biegu.DARO SUNNY GTI pisze:Własnie jestem po rozmowie z Radzikowskim
Chłopaki twierdzą że przyczyną jest na 100 % skrzynia , brak osiowiści wałka w skrzyni ,
dodam wałek nie ma luzów góra dół , przód tył chodzi ładnie , kręci się , pewnie przyczyna jest w środku w skrzyni.
Rozkręcam skrzynię na cześci pierwsze.
11 pozycja na tym obrazku
Skrzynia wylądowała u fachowca od skrzyń biegów wraz z rozwalonymi tarczami i dociskami wszystko co miałem od oględzin i ogłoszenia opinii.
Podsumowanie fachowca po 15 minutach oglądania i sprawdzania.
Brak osiowości skrzyni biegów - skąd ja to juz znam :):)
Okazało się że , mechanik nie założył 2 bolców prowadzących skrzynię do bloku silnika
odpowiedzialne sa one za osiowość skrzyni.
zdjęcie bolca
wyciągając starą skrzynię bolce wyszły ze skrzynią a skrzynia poszła na szrot
nowa skrzynia która kupiłem z Allegro była bez bolców bo pewnie zostały przy bloku silnika - więc zostałem bez bolców.
Pan od skrzyń twierdzi ze to wina na 99 % braku bolców ponieważ otwory w skrzyni sa większe ( fi 10 mm ) a śruba mniejsza ( fi 8 mm ) i to wystarczy aby skosiło skrzynię
jak były by bolce to by prowadziły skrzynię prosto i nie pozwoliły jej się minimalnie skręcić , opuścić ( opaść ) .
Kupiłem nową tarcza AISIN oryginał , wrzucam docisk wzmocniony , nowe łożysko , zalewam olejem i odpalamy motor.
I zostaje 100 - 150 km nerwów i ciągłego nasłuchiwania skrzyni .
1.Koło zamachowe zostało wyeliminowane
2. brak luzu na wałku w skrzyni wyeliminowany
3. wszystko nowe wrzucone będzie i czas pokaże czy to na pewno było to mam nadzieję bo nerwy , pieniądze i czas poszedł się rypać koszt ponad 2000 zł a wina 2 bolce wytoczone za 10 zł
Trzymajcie kciuki
Podsumowanie fachowca po 15 minutach oglądania i sprawdzania.
Brak osiowości skrzyni biegów - skąd ja to juz znam :):)
Okazało się że , mechanik nie założył 2 bolców prowadzących skrzynię do bloku silnika
odpowiedzialne sa one za osiowość skrzyni.
zdjęcie bolca
wyciągając starą skrzynię bolce wyszły ze skrzynią a skrzynia poszła na szrot
nowa skrzynia która kupiłem z Allegro była bez bolców bo pewnie zostały przy bloku silnika - więc zostałem bez bolców.
Pan od skrzyń twierdzi ze to wina na 99 % braku bolców ponieważ otwory w skrzyni sa większe ( fi 10 mm ) a śruba mniejsza ( fi 8 mm ) i to wystarczy aby skosiło skrzynię
jak były by bolce to by prowadziły skrzynię prosto i nie pozwoliły jej się minimalnie skręcić , opuścić ( opaść ) .
Kupiłem nową tarcza AISIN oryginał , wrzucam docisk wzmocniony , nowe łożysko , zalewam olejem i odpalamy motor.
I zostaje 100 - 150 km nerwów i ciągłego nasłuchiwania skrzyni .
1.Koło zamachowe zostało wyeliminowane
2. brak luzu na wałku w skrzyni wyeliminowany
3. wszystko nowe wrzucone będzie i czas pokaże czy to na pewno było to mam nadzieję bo nerwy , pieniądze i czas poszedł się rypać koszt ponad 2000 zł a wina 2 bolce wytoczone za 10 zł
Trzymajcie kciuki
Czerwone auta sa szybsze ...
powinienem mieć graty do uratowania Twojego poprzedniego Aisin'a. Poszukam dziś w garażu.
Może sprzedaż i odratujesz trochę kasy...
Może sprzedaż i odratujesz trochę kasy...
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
na rysunku owszem tulejka jest ale w skrzyni nie ma prowadzenia na wałku które wchodiłoby w tę tulejkę. sprawdzałem skrzynię z sunnego i primery.onyxx pisze: sprawdź jeszcze czy w wał masz wciśniętą tulejkę ustalającą, która pełni role osiowania
[ Dodano: 2013-05-08, 16:35 ]
pomiędzy skrzynią a silnikiem jest jeszcze blacha dystansowa 2-3mm Daro gdybyś ją miał to bez tych bolców wsadzenie skrzyni byłoby koszmarem:) Skrzynia jest przykręcana śrubami M10
[ Dodano: 2013-05-08, 16:45 ]
Rozumiem że trafiłem w 100 z tym brakiem osiowości:)
Wałek nie wchodzi w tulejkę całym swym obwodem. Tylko końcówka wałka się o nią opiera - jest stożkowa. Dlatego ważne jest żeby była wciśnięta na odpowiednią głębokość.
To co napisałeś odnośnie braku bolców i blachy to rzeczywiście utrapienie hehe
Gratuluję cierpliwości temu co poprzednio to składał
Mam wrażenie, że ta blacha też pełni rolę swoistego dystansu i jednocześnie podkładki.
To co napisałeś odnośnie braku bolców i blachy to rzeczywiście utrapienie hehe
Gratuluję cierpliwości temu co poprzednio to składał
Mam wrażenie, że ta blacha też pełni rolę swoistego dystansu i jednocześnie podkładki.
w tej kwesti sie mylisz tulejka czy też łozysko jest po to aby wałek wchodził w środek, ale musi on mieć podtoczenie. a jak już wcześniej pisałem ogladałem kilka skrzyń i nie posiadaja zakończenia na wałku które mogłoby wchodzić w tuleję. natomiast skrzynia z 200sx czyli RWD posiada takie prowadzenie.onyxx pisze:Wałek nie wchodzi w tulejkę całym swym obwodem. Tylko końcówka wałka się o nią opiera - jest stożkowa. Dlatego ważne jest żeby była wciśnięta na odpowiednią głębokość.
może wynika to stad że w FWD wałek jest krótki i nie potrzeba albo sa inne obciążenia niż w RWD gdzie budowa skrzyni jest trochę inna a i wałek jest znacznie dluższy
zadanie tulejki jest oczywiste przecież nie twierdze że jest sobie tam bo tak wyada. przeciez napisałem wyraźnie że nie wszystkie skrzynie posiadaja podtoczenie które wchodzi w tą tulejkę.
tylko wiesz dziwie sie że mówisz że wałek opiera sie stożkiem o tulejkę w wale korbowym. wg mnnie to podtoczenie w stożek jest dla ołatwienia montażu skrzyni.
postaram sie jutro zrobić fotki i zmierzyć dokładnie że ten stożek do wału nie dochodzi
tylko wiesz dziwie sie że mówisz że wałek opiera sie stożkiem o tulejkę w wale korbowym. wg mnnie to podtoczenie w stożek jest dla ołatwienia montażu skrzyni.
postaram sie jutro zrobić fotki i zmierzyć dokładnie że ten stożek do wału nie dochodzi
To wynika z tego że mam bardzo nietypową skrzynię specjalnie podczas zakładania umazałem smarem tulejkę w środku. Po przymiarce skrzyni wałek, który uprzednio był czysty, po wyjęciu był w smarze. Nie mam zamiaru się z wami kłócić Panowie, po prostu informuje, jak to u mnie wyglądało. Fakt, że ja nie mam skrzyni od n14 ani P10
Jeżeli ta tulejka jest tylko pilotująca, to dlaczego zalecana jest jej wymiana przy każdej wymianie sprzęgła...?
Jeżeli ta tulejka jest tylko pilotująca, to dlaczego zalecana jest jej wymiana przy każdej wymianie sprzęgła...?
Ostatnio zmieniony 2013-05-10, 11:09 przez onyxx, łącznie zmieniany 1 raz.
NISMO
Nowa tarcza AISIN wrzucona , i skrzynia już na miejscu z bolcami.
Po odpaleniu cisza nie ma stuków ze skrzyni , wciskam pedał sprzęgła cisza , puszczam cisza .
Wcześniej na luzie przy odpalonym silniku słychać było hałas ze skrzyni .
Widocznie zaraz po złożeniu skrzynia się ciut luzowała przekręcała i cięła tarczę ( sprężynki ).
Teraz jest cicho , sprzęgło chodzi jak powinno - banan na twarzy
Jutro przyjeżdżają graty z lakierni i będzie czerwono - czarne GTI . Składam do kupy i w sobotę zawody we Wrocławiu .
[ Dodano: 2013-05-16, 08:48 ]
A tu taki mały zwiastun w trakcie prac
i
Po odpaleniu cisza nie ma stuków ze skrzyni , wciskam pedał sprzęgła cisza , puszczam cisza .
Wcześniej na luzie przy odpalonym silniku słychać było hałas ze skrzyni .
Widocznie zaraz po złożeniu skrzynia się ciut luzowała przekręcała i cięła tarczę ( sprężynki ).
Teraz jest cicho , sprzęgło chodzi jak powinno - banan na twarzy
Jutro przyjeżdżają graty z lakierni i będzie czerwono - czarne GTI . Składam do kupy i w sobotę zawody we Wrocławiu .
[ Dodano: 2013-05-16, 08:48 ]
A tu taki mały zwiastun w trakcie prac
i
Czerwone auta sa szybsze ...
Relacja z Sobotnich zawodów
Opony seria dokładnie 3,5 sekundy dzieliło mnie od pucharu
Przegrałem z zawodowcami , klatka , gwint , slicki x 4 , szpera
Grupa II to auta od pojemności 1600 - 2500 cm 3 moce nawet do 250 KM
link do filmiku z mojego przejazdu
http://www.youtube.com/wa...e&v=DIcWiRMpXrE
a tak wygląda Nismo na dzień dzisiejszy
przód
Opony seria dokładnie 3,5 sekundy dzieliło mnie od pucharu
Przegrałem z zawodowcami , klatka , gwint , slicki x 4 , szpera
Grupa II to auta od pojemności 1600 - 2500 cm 3 moce nawet do 250 KM
link do filmiku z mojego przejazdu
http://www.youtube.com/wa...e&v=DIcWiRMpXrE
a tak wygląda Nismo na dzień dzisiejszy
przód
Czerwone auta sa szybsze ...
3,5sekundy to nie aż tak dużo... Może z czegoś da się jeszcze auto odchudzić? Bo na tym chyba najprościej zyskać czasowo.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."