Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] NISSAN SUNNY N 14 GTI by DARO 170 KM

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-05-07, 09:38

Do sprzęgła Valeo nikt mnie nie przekano, przykro mi. Ktoś kto jeździ na Valeo widocznie nie jeździł np z Aisinem. Sprzęgło zupełnie inaczej pracuje. Na Valeo niekiedy nawet są wyczuwalne drgania pedału, a o twardości pedału nie wspomnę. Co do Sachsa się nie wypowiadam bo nie zakładałem aczkolwiek opinie słyszałem dobre, tyle że korzystam z Aisina i spełnia moje oczekiwania.

Co do pudełka to rzeczywiście bym się do tego nie podnosił bo w najgorszym zestawie sprzęgła Nippartsa można znaleźć komplet Exedy (tyle że nikt nie pozwoli Wam grzebać po pudełkach i szukać Exedy :-P )
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Re: Radzikowski

Post autor: onyxx » 2013-05-07, 10:12

DARO SUNNY GTI pisze:Własnie jestem po rozmowie z Radzikowskim
Chłopaki twierdzą że przyczyną jest na 100 % skrzynia , brak osiowiści wałka w skrzyni ,
dodam wałek nie ma luzów góra dół , przód tył chodzi ładnie , kręci się , pewnie przyczyna jest w środku w skrzyni.
Rozkręcam skrzynię na cześci pierwsze.
Jeżeli wałek nie ma luzów to sprawdź jeszcze czy w wał masz wciśniętą tulejkę ustalającą, która pełni role osiowania - zazwyczaj z brązu (w 300zx jest w tym miejscu Łożysko igiełkowe). Ja przez jej brak robiłem 3x sprzęgło - drgania powodowały wyskakiwanie sprężynek - tłumików drgań. Sprężynki blokowały mi docisk i nie można było wysprzęglić ani wrzucić żadnego biegu.


11 pozycja na tym obrazku


Obrazek

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2013-05-07, 14:42

Skrzynia wylądowała u fachowca od skrzyń biegów wraz z rozwalonymi tarczami i dociskami wszystko co miałem od oględzin i ogłoszenia opinii.
Podsumowanie fachowca po 15 minutach oglądania i sprawdzania.
Brak osiowości skrzyni biegów - skąd ja to juz znam :):):)
Okazało się że , mechanik nie założył 2 bolców prowadzących skrzynię do bloku silnika
odpowiedzialne sa one za osiowość skrzyni.
zdjęcie bolca
Obrazek
wyciągając starą skrzynię bolce wyszły ze skrzynią a skrzynia poszła na szrot
nowa skrzynia która kupiłem z Allegro była bez bolców bo pewnie zostały przy bloku silnika - więc zostałem bez bolców.
Pan od skrzyń twierdzi ze to wina na 99 % braku bolców ponieważ otwory w skrzyni sa większe ( fi 10 mm ) a śruba mniejsza ( fi 8 mm ) i to wystarczy aby skosiło skrzynię
jak były by bolce to by prowadziły skrzynię prosto i nie pozwoliły jej się minimalnie skręcić , opuścić ( opaść ) .
Kupiłem nową tarcza AISIN oryginał , wrzucam docisk wzmocniony , nowe łożysko , zalewam olejem i odpalamy motor.
I zostaje 100 - 150 km nerwów i ciągłego nasłuchiwania skrzyni .
1.Koło zamachowe zostało wyeliminowane
2. brak luzu na wałku w skrzyni wyeliminowany
3. wszystko nowe wrzucone będzie i czas pokaże czy to na pewno było to :) mam nadzieję bo nerwy , pieniądze i czas poszedł się rypać koszt ponad 2000 zł a wina 2 bolce wytoczone za 10 zł
Trzymajcie kciuki :!:
Czerwone auta sa szybsze ...

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-05-07, 16:36

U mnie skrzynia bez jednego bolca jest wsadzona :-/ trochę mnie tym zmartwileś :-P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-05-07, 17:52

Że też o tym nie pomyślałem, no ale jak coś się robi odruchowo to tak jest że ciężko o tym pomyśleć jak ktoś potrzebuje rady.
DARO SUNNY GTI pisze:Pan od skrzyń twierdzi ze to wina na 99 % braku bolców
wiesz że to nie jest wina bolców tylko tego kto to montował? :->
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2013-05-07, 18:24

też mi rozwaliło tarcze i teraz już mam 100% pewność że to przez te nieszczęsne bolce

ale nie powiem kto montował :P
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2013-05-08, 11:29

Nowa Tarcza ORYGINAŁ AISIN
Obrazek
Obrazek
Obrazek

a miedzy czasie zamawiam Spieka
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2013-05-08, 11:37

powinienem mieć graty do uratowania Twojego poprzedniego Aisin'a. Poszukam dziś w garażu.
Może sprzedaż i odratujesz trochę kasy...
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2013-05-08, 11:46

yapko
Zostanie mi nowy docisk Oryginał AISIN i Łożysko oraz 3 rozwalone tarcze sprzegłowe
okładziny stan bdb nówki nie ruszone .
Czerwone auta sa szybsze ...

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-08, 15:31

onyxx pisze: sprawdź jeszcze czy w wał masz wciśniętą tulejkę ustalającą, która pełni role osiowania
na rysunku owszem tulejka jest ale w skrzyni nie ma prowadzenia na wałku które wchodiłoby w tę tulejkę. sprawdzałem skrzynię z sunnego i primery.

[ Dodano: 2013-05-08, 16:35 ]
pomiędzy skrzynią a silnikiem jest jeszcze blacha dystansowa 2-3mm Daro gdybyś ją miał to bez tych bolców wsadzenie skrzyni byłoby koszmarem:) Skrzynia jest przykręcana śrubami M10 :)

[ Dodano: 2013-05-08, 16:45 ]
Rozumiem że trafiłem w 100 z tym brakiem osiowości:)

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2013-05-08, 22:00

Wałek nie wchodzi w tulejkę całym swym obwodem. Tylko końcówka wałka się o nią opiera - jest stożkowa. Dlatego ważne jest żeby była wciśnięta na odpowiednią głębokość.

To co napisałeś odnośnie braku bolców i blachy to rzeczywiście utrapienie :D hehe
Gratuluję cierpliwości temu co poprzednio to składał ;)

Mam wrażenie, że ta blacha też pełni rolę swoistego dystansu i jednocześnie podkładki.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-09, 07:15

onyxx pisze:Wałek nie wchodzi w tulejkę całym swym obwodem. Tylko końcówka wałka się o nią opiera - jest stożkowa. Dlatego ważne jest żeby była wciśnięta na odpowiednią głębokość.
w tej kwesti sie mylisz tulejka czy też łozysko jest po to aby wałek wchodził w środek, ale musi on mieć podtoczenie. a jak już wcześniej pisałem ogladałem kilka skrzyń i nie posiadaja zakończenia na wałku które mogłoby wchodzić w tuleję. natomiast skrzynia z 200sx czyli RWD posiada takie prowadzenie.

może wynika to stad że w FWD wałek jest krótki i nie potrzeba albo sa inne obciążenia niż w RWD gdzie budowa skrzyni jest trochę inna a i wałek jest znacznie dluższy

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2013-05-09, 13:04

Moja za to miała takie podtoczenie :) i ewidentnie wałek ma stożkowe zakończenie - opiera się o krawędź tulei. Moze starsze skrzynie tego nie miały??

Zatem wg Ciebie jakie jest zadanie tej tulejki? ;) W kitach lepszych sprzęgieł można ją znaleźć. Serwisówka również nie kłamie...

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-09, 20:32

zadanie tulejki jest oczywiste przecież nie twierdze że jest sobie tam bo tak wyada. przeciez napisałem wyraźnie że nie wszystkie skrzynie posiadaja podtoczenie które wchodzi w tą tulejkę.

tylko wiesz dziwie sie że mówisz że wałek opiera sie stożkiem o tulejkę w wale korbowym. wg mnnie to podtoczenie w stożek jest dla ołatwienia montażu skrzyni.

postaram sie jutro zrobić fotki i zmierzyć dokładnie że ten stożek do wału nie dochodzi

Awatar użytkownika
szopen
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2009-12-30, 19:50
Lokalizacja: Wyszo-Gród

Post autor: szopen » 2013-05-09, 21:46

Też miałem "jazdę" z tą tulejką , ale faktycznie nie ma szans żeby w fwd wałek wszedł tak głęboko by sięgnął do tej tulejki. Jedyne jej zadanie to pomoc w osiowaniu tarczy sprzęgła przy montażu.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-10, 05:53

No własnie dlatego wiem co piszę. ja nie mam tej tulejki i nic mi sie nie dzieje. tarczę mozna ustawić również bez niej:)

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2013-05-10, 10:35

To wynika z tego że mam bardzo nietypową skrzynię :D specjalnie podczas zakładania umazałem smarem tulejkę w środku. Po przymiarce skrzyni wałek, który uprzednio był czysty, po wyjęciu był w smarze. Nie mam zamiaru się z wami kłócić Panowie, po prostu informuje, jak to u mnie wyglądało. Fakt, że ja nie mam skrzyni od n14 ani P10

Jeżeli ta tulejka jest tylko pilotująca, to dlaczego zalecana jest jej wymiana przy każdej wymianie sprzęgła...?
Ostatnio zmieniony 2013-05-10, 11:09 przez onyxx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2013-05-10, 10:42

BTW - sory za OT.

Panie onyxx na spota dzis przyjeżdżaj :mrgreen:
Dark Shadow

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2013-05-10, 11:13

Dziękuję za zaproszenie, ale na dziś już mam plany ;)

EOT jak coś to PW

Wracając do skrzyń owszem miałem skrzynię, której wałek nie dotykał tulejki i była oznaczona jako S1, teraz mam S2 i jest tak jak napisałem wcześniej.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-10, 20:54

ale jak sam widzisz rozmawiamy o wałku w skrzyni z p10 czy n14. napisałem że w 200sx jest tak jak mówisz nawet 125p miał tak to rozwiazane,

brak osiowosci wałka w n14 czy w p10 nie jest wynikiem braku tulejki w wale korbowym bo wałek sprzegłowy do niej nie dosięga.

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2013-05-10, 20:56

Nie wiem jak Ty, ale ja się przynajmniej czegoś dowiedziałem nowego.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-10, 21:09

no poza tym że mieć dwa bolce to podstawa to niczego nowego niestaty nie:)))

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2013-05-11, 07:55

dziś po południu pierwsza jazda i odpalnenie wozidełka.
Przez weekend delikatnie a w poniedziałek trening , trochę miedzy czasie w samochodzi się pozmieniało , dostało trochę naklejek sponsorskich i czarnego koloru , efekty wrzuce w poniedziałek
Czerwone auta sa szybsze ...

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-11, 09:56

jakie delikatnie? testuj czy wszystko działa jak należy:)

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2013-05-11, 17:58

czajnik pisze:no poza tym że mieć dwa bolce to podstawa to niczego nowego niestaty nie:)))
Miałem na myśli różnice w wałkach poszczególnych skrzyń :P Bolce to podstawa ;)

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

NISMO

Post autor: DARO GTI » 2013-05-14, 10:46

Nowa tarcza AISIN wrzucona , i skrzynia już na miejscu z bolcami.
Po odpaleniu cisza nie ma stuków ze skrzyni , wciskam pedał sprzęgła cisza , puszczam cisza .
Wcześniej na luzie przy odpalonym silniku słychać było hałas ze skrzyni .
Widocznie zaraz po złożeniu skrzynia się ciut luzowała przekręcała i cięła tarczę ( sprężynki ).
Teraz jest cicho , sprzęgło chodzi jak powinno - banan na twarzy :)
Jutro przyjeżdżają graty z lakierni i będzie czerwono - czarne GTI . Składam do kupy i w sobotę zawody we Wrocławiu .

[ Dodano: 2013-05-16, 08:48 ]
A tu taki mały zwiastun w trakcie prac

Obrazek

i

Obrazek
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2013-05-21, 19:26

Nooo pięknie panie Darku :)
Trzeba się jakoś niedługo ustawić bo z chęcią zerknę jak idą prace nad blachą.

ps. gratuluje wyniku na rakietowej :)

rz

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2013-05-21, 21:01

Relacja z Sobotnich zawodów

Opony seria dokładnie 3,5 sekundy dzieliło mnie od pucharu
Przegrałem z zawodowcami , klatka , gwint , slicki x 4 , szpera
Grupa II to auta od pojemności 1600 - 2500 cm 3 moce nawet do 250 KM

link do filmiku z mojego przejazdu

http://www.youtube.com/wa...e&v=DIcWiRMpXrE

a tak wygląda Nismo na dzień dzisiejszy

Obrazek

przód

Obrazek
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-05-21, 21:07

3,5sekundy to nie aż tak dużo... Może z czegoś da się jeszcze auto odchudzić? Bo na tym chyba najprościej zyskać czasowo. :D

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2013-05-21, 21:09

ta chyba kierowce :)
Czerwone auta sa szybsze ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”