Strona 38 z 66

: 2015-12-23, 23:12
autor: Ad@mus
janusz pisze:jakby ktoś docenił
yyyyyyyyyyyyyyy-serio ?

: 2015-12-24, 00:11
autor: Puchacz
janusz niestety takich "psychopatów" (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) jak ty czy ja już coraz mniej a ludzie najchętniej chcieli by nowe auto za 2,50 zł..przyjdzie taki i powie " panie ja takiego kupie za 5 tysięcy ..."

: 2015-12-24, 00:14
autor: Bziuk
tak jak mówiłem - zrób badanie rynku i nie schodź z ceny za cholere :)

: 2015-12-24, 13:05
autor: janusz
Ad@mus, tak. Taką rzecz jest dość łatwo wyczuć, że ktoś docenia to, co zrobiłeś.
Puchacz, za 5 to na pewno nie oddam
Bziuk, zobaczymy, może niedługo.

Na razie sprzedaż auta to tylko myśl, która gdzieś we łbie się kołacze.

________________________________________

Zaległości ze wczoraj - do wymiany poszły sworznie i łącznik.

Obrazek

Pierwszy wyleciał

Obrazek

Po założeniu nowego sworznia okazało się, że luz i nie siedzi ciasno :-| Więc poszła decyzja będziemy spawać. Ale zanim pojechałem pospawać, to poszedł drugi do wyciągnięcia.

Obrazek

Drugi sworzeń jak chciałem włożyć, okazało się, że tak ciężko siedzi, że trzeba prasę......
Tak więc podjechałem do pobliskiego warsztatu, żeby mi jeden sworzeń pospawali, a drugi wcisnęli. W sumie wyszło na to, że oba mi pospawali 8-)

Potem poszedł łącznik stabilizatora do wymiany.

Obrazek

No i poskładane wahacze.
Obrazek

W sumie dziś miałem montować fanta, zakupionego od Marlosa ale mi się nie chce......... Po świętach..........

Obrazek

Obrazek

: 2015-12-24, 14:53
autor: vixo
W P10 takie same dmuchawki są
To spawanie sworznia to ja bym tak nie ryzykowal

: 2015-12-24, 15:09
autor: janusz
Vixo, wiem, że tunel jest taki sam, tylko łączówka jest inna - P10 na pod kątem 90, P11 na wprost jest.

Co do sworznia - innej opcji nie było - 8 spawów i standardowo pierścienie Segera. Zastanawia mnie fakt, że oba wahacze to są OEMy, lewy elegancko na wcisk, prawy luźno lata.

: 2015-12-24, 18:49
autor: vixo
Może już gniazdo się wyrobilo

: 2015-12-24, 20:29
autor: zuh
W niebieskiej primerze długi czas jeździłem z spawanym sworzniem i nic się nie działo, następna wymiana sworznia już razem z wahaczem.
Może był więcej razy wymieniany albo gdzieś krzywo został wprasowany i gniazdo się wyrobiło, jak napisał vixo. Wiadomo prawa strona więcej dostaje po dupie. Krawężniki, dziurawe pobocza itp.

: 2015-12-25, 00:12
autor: Puchacz
janusz, ze sworzniami miałem dosłownie te samem historie:) powiem nawet ze jeśli dobrze to zaspawasz to nawet idzie pózniej w razie wymiany wsiadać inny :) na razie zbieram sie do wymiany duzo przy tym roboty ?

Co do nawiewu to jest troche przy tym roboty mam juz to u siebie i jest troche zachodu aby to zamontować :)

: 2015-12-25, 10:01
autor: janusz
Puchacz, jeśli masz oryginalne gumy na tylnej tulei wahacza to trochę trzeba się oszarpać, żeby wyciągnąć. Na poli idzie gładko. Problemem może być wyciągnięcie sworznia ze zwrotnicy.

Co do nawiewu - 30min i założone :d


Pod choinką znalazłem między innymi takie coś :d

Obrazek

: 2015-12-25, 19:37
autor: frytas
tak czytam i czytam. Z ciekawosci zapytam, jaka cena by Cie zadowolila za primere?

: 2015-12-25, 19:38
autor: janusz
Licząc to, ile włożyłem w auto to myślę 9-9,5kzł

: 2015-12-26, 11:47
autor: Ad@mus
do czego zas poli cisniesz?

: 2015-12-26, 12:26
autor: janusz
Do magla :d

: 2015-12-29, 17:59
autor: Zielkq
No to dawaj te zmiany =D

: 2015-12-29, 18:19
autor: janusz
Tjaaaaa zmiany - przez święta stopień mojego lenistwa wskoczył o 3 lvl do góry :] Tak więc całe 2 dni mi się zeszły na montowaniu tunelu (normalnie cała operacja zajmuje w porywach 30min) :d Jutro może wezmę się za pompę od wspomagania........ Dziś mi się nie chce już.......

Więc wczoraj, po tym jak skończyłem rzeźbić kosiarkę, wziąłem się za swoją padakę. Wybebeszyłem środek:

Obrazek

A potem założyłem tunel:

Obrazek

I zasadniczo na tym się skończyło. Więcej już mi się nie chciało robić........

Dziś poskładałem wszystko do kupy. Nawet działa.

No i coś co lubię - zagadki, łamigłówki i gry logiczne -> ZNAJDŹ RÓŻNICĘ

Obrazek

Tak więc trzeba filter kabinowy musiał być już wymieniony. Po wymianie, nawiew już nie dmucha jak stara, niedołężna staruszka obudowana w obudowę i robiąca za automat do suszenia rąk w szalecie miejskim.

Obrazek

Chciałem też wymienić taśmę pod kierę, tak żeby mieć sterowanie tempomatu z kiery, ale na chęciach się skończyło...... Zdjąłem poduchę, popatrzyłem sobie na bajzel przez 5min, po czym stwierdziłem, że nie nie chce mi się rozbierać kostki po stronie wiązki i ciąć kostek po stronie taśmy, tylko po to, żeby podpiąć klakson :-|

Puchacz, pogadamy przez telefon i napisze Ci instrukcję jak podmienić taśmę :]




_

: 2015-12-29, 19:33
autor: primeraP10
A p11 nie ma tunelu na nogi oryginalnie?

: 2015-12-29, 19:36
autor: janusz
No niestety nie ma..... Chyba, że jest to wersja Skandynawska, albo ktoś to wziął jako opcjonalne wyposażenie.
P10 po lifcie też już chyba miały opcjonalnie :-|

: 2015-12-29, 20:27
autor: zuh
Ja to chyba u siebie wywale. Po pierwsze to przeszkadza w normalnym ułożeniu dywanika (chociaż to mi nie przeszkadza) a po drugie wymusza inne ułożenie prawej stopy gdy jest na pedale gazu. Pięta "ucieka" z lewą stronę.
W sumie nie jestem pewny czy to przez to (ale nic innego tam nie ma) więc jak już wszystko złożysz to daj znać janusz, czy będziesz miał podobnie.

: 2015-12-29, 22:43
autor: berny_p
znając janusza to są 2 wyjścia:
1. Przyzwyczai się i będzie OK
2. Tu się przytnie, tam delikatnie dirko ( :P ) i będzie OK
:P

: 2015-12-29, 22:49
autor: janusz
Berny_p, powiadasz, że będę jak Takumi Fujiwara? Hmmm w zasadzie wsiadłem do auta posiedziałem w nim chwilę i chyba już się przyzwyczaiłem, albo nawet nie poczułem zmiany :-|

: 2015-12-29, 23:20
autor: Zielkq
zuh, po montażu tunelu ja nie miałem żadnej wyczuwalnej zmiany pozycji nogi =P

: 2015-12-30, 00:22
autor: vixo
Ten tunel miałem w każdej P10 W10 jaką posiadalem
A było ok 10sztuk

: 2015-12-30, 14:52
autor: zuh
W końcu bym zapomniał o starej pozycji ale jeżdżę dwoma autami i drugie auto przypomina o wygodniejszej pozycji. Musiałbym rozebrać i sprawdzić czy wszystko jest dobrze ułożone.

: 2015-12-30, 16:09
autor: janusz
Vixo, zawsze uważałem, że P10 było lepsze niż P11 :d

Zuhu, tam się nie ma co przesuwać.

Chciałem dziś podmienić pompę wspomagania, jednak zdjęcie koła pasowego bez odpowiedniego ściągacza jest bardzo trudne, a jakoś nie chciało mi się szukać takowego po sklepach...... Czyli na razie pompa zostaje, chyba, że Marlos wynajdzie mi coś sprawnego :]

: 2016-01-01, 22:50
autor: Puchacz
janusz, widzisz mowielm ze z włączeniem tego nawiewu schodzi :-D wiem z własnego doświadczenia.

To co z tego co piszesz to ogarnięcie tego pilota to nic trudnego i nawet taki ciemniak jak ja powinien dać się radę ? :-P

Telefonicznie to pewnie nie zrozumiem za pierwszym razem ale jak spiszemy to na kartkę ;-)

: 2016-01-01, 23:13
autor: janusz
Puchacz, tylko u mnie weszło w rachubę świąteczne lenistwo, oraz to, że nic mnie nie goniło. Na spokojnie bez pośpiechu wszystko sobie robiłem. U Zielkq założyliśmy tunel w jakieś 30-40min.

Pilota spokojnie ogarniesz. Tak się zastanawiam, nad dołożeniem do OEMowej taśmy przewodów - bez podmianki. Wtedy byłoby mniej rzeźby 8-)

Pompę wspomagania jednak będę musiał wymienić, bo dziś tak rzęziła, że szok. Jednak najpierw muszę zrobić forda, który odmówił posługi i nie chce odpalić, i blokuje mi garaż......

: 2016-01-01, 23:20
autor: Puchacz
janusz, jutro jak uda mi się cię złapać to bd mia co robić :-D i jeszcze mam tylna poduszkę amora do wymiany.


Tez się zastanawiałem aby dołożyć 3 kabelki tylko jak się przyczepić do taśmy ? Klejem opaska termokurczliwa? Takie rozwiazanie byłoby najłatwiejsze. Tylko do wtyczki trzeba by było dołożyć piny i tyle.

: 2016-01-01, 23:27
autor: janusz
Puchacz, jutro i pojutrze odpada, najwcześniej poniedziałek wieczór, ale to dam Ci jeszcze znać, albo zadzwonię.
Nie 3 kabelki, tylko 2 trzeba dołożyć :] Jak to zrobić? Jutro Ci powiem.

Tak btw. miałeś coś napisać na forum :d

: 2016-01-01, 23:44
autor: Puchacz
janusz, to jutro jak bd miał czas dzwon śmiało. Bym się ten pilocie ogarnął :)

Zastanawiam się jak bez spawania zaczepić te szpilki w poduszcze do rozporki żeby to łatwo przykręcić. Jakieś pomysły?

jutro planuje tez zacząć powoli wkładać moje niebiesko żółte wahacze wkładać :)