[ Almera] Almera N15 '98 GTI by GTI-R SR20DET 311 KM / 365 N
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Wtryski już siedzą i to 630ccm hehe zapożyczone z Saaba jako tuningowy zamiennik, po modzie kolektora ssącego, dodaniu dystansy pod listwę pasują i modzie górnego uszczelnienia wsio pasuje jak ulał, do tego sprawdzone na ciśnieniu i jest szczelne
- Te Saabo-Nissanowe mixy jakoś fajnie wychodzą
Dodatkowo została wrzucona "nowa nowa" wiązka do wtryskiwaczy z opisanymi kostkami którą wychaczyłem w zaprzyjaźnionym gazowym zakładzie
Tak więc starej poklejonej z rezystorami się pozbyłem i przy okazji znalazłem powód pracy na 3 garach - opornik jeden był rozerwany, tak więc trasę Lublin - Wawa załoga Almery GTi-R N15 pokonała na 3 garach za co należą im się ogromne brawa
Z resztą wiązki także zrobiłem porządek i została ona umocowana do grodzi, do tego trzeba było wymienić trochę popękanych wężów gumowych od odmy...
Przy okazji mając zdjęty kolektor ssący odrazu wyciąłem chwasta w postaci starego mocowania pod DV i powstała dziura została zakorkowana:
Tak więc z kosmetyki za wiele już do poprawy nie zostało, tylko parę niebieskich silikonów dodać, zrobić porządek z podciśnieniami i zabrać się za strojenie.
Przy okazji trochę spod maski wyleciało
- zawór EGR
- filtr węglowy z podciśnieniami
- troszkę wsporniczków stalowych od kolektora
Paliwa będzie w takim nadmiarze że nie ma sensu podłączać zewnętrznego regulatora paliwa
No i przydało by się zmienić aktuator co wiąże się w tym wypadku z demontarzem turbosprężarki, ten inny aktuator trzeba by było dorwać jakiś miekki i ograniczyć jego skok coby spowodować efekt kompresora tzn. ze wzrostem obrotów wywołać wzrost boostu ale to chyba przy następnym spotkaniu jak może jakaś bardziej męska suszarka wleci
Zamiast tego podniesie się męsko Boost i tu gdzie będzie nadmiar Nm wycofa się zapłon
Ps. Limon trochę więcej ciekawych fotek porobił, chłopak sporo pomógł przy demontażu swoimi długimi cienkimi palcami, teraz jak wsporniczków nie ma i przy okazji zostało usunięte podgrzewanie kolektora ssącego to i krótkimi grubymi też da radę go zrzucić
- Te Saabo-Nissanowe mixy jakoś fajnie wychodzą
Dodatkowo została wrzucona "nowa nowa" wiązka do wtryskiwaczy z opisanymi kostkami którą wychaczyłem w zaprzyjaźnionym gazowym zakładzie
Tak więc starej poklejonej z rezystorami się pozbyłem i przy okazji znalazłem powód pracy na 3 garach - opornik jeden był rozerwany, tak więc trasę Lublin - Wawa załoga Almery GTi-R N15 pokonała na 3 garach za co należą im się ogromne brawa
Z resztą wiązki także zrobiłem porządek i została ona umocowana do grodzi, do tego trzeba było wymienić trochę popękanych wężów gumowych od odmy...
Przy okazji mając zdjęty kolektor ssący odrazu wyciąłem chwasta w postaci starego mocowania pod DV i powstała dziura została zakorkowana:
Tak więc z kosmetyki za wiele już do poprawy nie zostało, tylko parę niebieskich silikonów dodać, zrobić porządek z podciśnieniami i zabrać się za strojenie.
Przy okazji trochę spod maski wyleciało
- zawór EGR
- filtr węglowy z podciśnieniami
- troszkę wsporniczków stalowych od kolektora
Paliwa będzie w takim nadmiarze że nie ma sensu podłączać zewnętrznego regulatora paliwa
No i przydało by się zmienić aktuator co wiąże się w tym wypadku z demontarzem turbosprężarki, ten inny aktuator trzeba by było dorwać jakiś miekki i ograniczyć jego skok coby spowodować efekt kompresora tzn. ze wzrostem obrotów wywołać wzrost boostu ale to chyba przy następnym spotkaniu jak może jakaś bardziej męska suszarka wleci
Zamiast tego podniesie się męsko Boost i tu gdzie będzie nadmiar Nm wycofa się zapłon
Ps. Limon trochę więcej ciekawych fotek porobił, chłopak sporo pomógł przy demontażu swoimi długimi cienkimi palcami, teraz jak wsporniczków nie ma i przy okazji zostało usunięte podgrzewanie kolektora ssącego to i krótkimi grubymi też da radę go zrzucić
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
To dzisiaj udało się dopieścić już wszystko pod maską, jakieś estetyczne elementy, podczepianie przewodów podcisnień by to nie latało nie obijało się, podczepienie wiązki no i zabawy z idealnym odsadzeniem listwy paliwowej pod nowe wtryski Bosch...
A wiec dystansiki:
A tu już na miejscu wszystko pasujące jak z fabryki:
Auto pracuje prawidłowo na oryginalnym komputerze z almery GTi na blisko 3-razy większych wtryskach jak seryjne i tylko wspomożony ECU Masterem DET II z wbudowanym map sensorem
Auto wstępnie wystrojone do 1,4 bara, wstępnie ponieważ rura nam spadła, trzeba raniutko wstać, zdjąć zderzak zdemontować całe orurowanie tłoczące i porobić fazki na końcach rurek coby w przyszłości nie dopuścić to czegoś podobnego...
Pocieszające jest to że paliwa starcza i powinien z tego jakiś fajny wynik wyjść z trójką na przodzie
A i jeszcze jeden szczególik wleciała nastawna zębatka na wałku ssącym coby nieco pokręcić i popracować trochę nad momentem z dołu...
A wiec dystansiki:
A tu już na miejscu wszystko pasujące jak z fabryki:
Auto pracuje prawidłowo na oryginalnym komputerze z almery GTi na blisko 3-razy większych wtryskach jak seryjne i tylko wspomożony ECU Masterem DET II z wbudowanym map sensorem
Auto wstępnie wystrojone do 1,4 bara, wstępnie ponieważ rura nam spadła, trzeba raniutko wstać, zdjąć zderzak zdemontować całe orurowanie tłoczące i porobić fazki na końcach rurek coby w przyszłości nie dopuścić to czegoś podobnego...
Pocieszające jest to że paliwa starcza i powinien z tego jakiś fajny wynik wyjść z trójką na przodzie
A i jeszcze jeden szczególik wleciała nastawna zębatka na wałku ssącym coby nieco pokręcić i popracować trochę nad momentem z dołu...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Czas ten w dwie osoby i na T1-S łysych z przdu, bo na hamowni wypluło gwóźdź z przedniego lewego koła przy 270km/h i trzeba było przód z tyłem zamieniać i lecieć do wulkanizatora... Jeszcze świeczki wymieniliśmy z jakiś popapranych Denso na normalne NGK i zapłon nie wypada nawet przy 1,4 bara ale przy takim doładowaniu brakuje paliwa - obstawiam tu podmęczoną pompę paliwa która nie raz widziała pustki w baku...
Ps. Koniec biadolenia a więc, przedstawiam wykres Auta wystrojonego na ulicy + poprawki zapłonu i paliwa na hamowni przy doładowaniu 1 bara:
Następnie pokręciliśmy nieco wałkiem ssącym, przez co udało nam się spłaszczyć przebieg momentu i dodać mocy na górze + podniesienie boostu do 1,2 bara:
Pasowało by jeszcze ciut podnieść doładowanie do jakiegoś 1,4bara jak planowaliśmy no ale na przeszkodzie stoi paliwo, jakieś 400Nm by było na miękko i pod 330KM...
Auto wystrojone bezpiecznie pod PB98, bez żadnych szaleństw z zapłonem, EGT pod koniec pomiaru na 1,2 bara ma 850stopni na drodze przy ostrym galopowaniu po mieście dobija czasem do 900 - co dalej jest wartością bezpieczną
Ps. Jazda autem naprawdę mnie cieszy przy tym udało się wygenerować najładniejszy wykres dla doładowanego Nissana jaki kiedy kolwiek spłodziłem a na początku nie zapowaidało się że się uda - kręcenie wałkiem wyrównało wykres zabrało ze 20Nm, minimalnie spiepszyło dół ale za to poprawiło górę i pozbyliśmy się takiej typowej szpiszastej charakterystyki dieslowej no i łągodnie wchodzi na wysoki niut dzięki czemu nie ma problemu z trakcją nawet na II biegu
Pss. Limon dawaj nagranie jak się to odpycha
Ps. Koniec biadolenia a więc, przedstawiam wykres Auta wystrojonego na ulicy + poprawki zapłonu i paliwa na hamowni przy doładowaniu 1 bara:
Następnie pokręciliśmy nieco wałkiem ssącym, przez co udało nam się spłaszczyć przebieg momentu i dodać mocy na górze + podniesienie boostu do 1,2 bara:
Pasowało by jeszcze ciut podnieść doładowanie do jakiegoś 1,4bara jak planowaliśmy no ale na przeszkodzie stoi paliwo, jakieś 400Nm by było na miękko i pod 330KM...
Auto wystrojone bezpiecznie pod PB98, bez żadnych szaleństw z zapłonem, EGT pod koniec pomiaru na 1,2 bara ma 850stopni na drodze przy ostrym galopowaniu po mieście dobija czasem do 900 - co dalej jest wartością bezpieczną
Ps. Jazda autem naprawdę mnie cieszy przy tym udało się wygenerować najładniejszy wykres dla doładowanego Nissana jaki kiedy kolwiek spłodziłem a na początku nie zapowaidało się że się uda - kręcenie wałkiem wyrównało wykres zabrało ze 20Nm, minimalnie spiepszyło dół ale za to poprawiło górę i pozbyliśmy się takiej typowej szpiszastej charakterystyki dieslowej no i łągodnie wchodzi na wysoki niut dzięki czemu nie ma problemu z trakcją nawet na II biegu
Pss. Limon dawaj nagranie jak się to odpycha
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Mamy i lepszy wynik na hamowni ale na nie do końca wystrojonym 1,4bara bo paliwa brakowało i odrazu boost down...bombel pisze:Elegancko, jeszcze 7 KM brakuje i by pękł rekord Coobcia w SR20+T
Ale to pompkę się zmieni to i dołoży ciut jeszcze do kotła, seryjny GTI-R silnik na seryjnej turbinie ponoć do 330KM wyrobi, więc da radę przebić mój rekord ze srebrnej primerki
Co do osiągów to w dwie osoby na pokładzie wyszło z tego co pamiętam:
0-100km/h w 5,75sek
0-160km/h w 11,85sek
1/4 mili w 13,71sek przy 173km/h
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Kilka foteczek z hamowni;
Filmik z hamowni:
http://www.youtube.com/watch?v=RKqVLHM4rr4
Tutaj 2 filmiki jak sie odpycha (na 2 filmiku tym rozmazanym najlepszy czas jaki nam sie udało osiagnac tylko ze potczas trzymania fona chyba musiałem dotknac szybki aparatu :
http://www.youtube.com/watch?v=M3wyq_OIqJQ
http://www.youtube.com/watch?v=h6MDD_B_frk
Osiągi:
1/4 13,70 prędkość końcowa 171,6 Km/h
0-100 5,75
0-120 7,33
0-140 9,33
0-160 11,85
I tyle z mojej strony
Filmik z hamowni:
http://www.youtube.com/watch?v=RKqVLHM4rr4
Tutaj 2 filmiki jak sie odpycha (na 2 filmiku tym rozmazanym najlepszy czas jaki nam sie udało osiagnac tylko ze potczas trzymania fona chyba musiałem dotknac szybki aparatu :
http://www.youtube.com/watch?v=M3wyq_OIqJQ
http://www.youtube.com/watch?v=h6MDD_B_frk
Osiągi:
1/4 13,70 prędkość końcowa 171,6 Km/h
0-100 5,75
0-120 7,33
0-140 9,33
0-160 11,85
I tyle z mojej strony
HeY
Wielki szacun za ten projekcik, auto zaje..... Tak trzymać
pozdrawiam,
Wolfshade
Wielki szacun za ten projekcik, auto zaje..... Tak trzymać
pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
tak wiem, i miał lekką budę i kilka innych rzeczy których nie ma ta N15, ale nadal jest to pierwsza po jego mocna N15 wiec w pewnym sensie jest to jego następca mimo tego że pewnie nigdy się nie zbliży do jego wyniku z Hamowni czy też z toru. Tym bardziej że na rynku N15 nic ciekawego się nie dzieje w kwestii mocy w przeciwieństwie do primer czy sunny, wiec dla mnie jest następcą i to godnym Gre.bombel pisze:GRE miał 530KM i 550NM, wiec jeszcze mega duzo brakujePumaRST pisze:no to Gre doczekał godnego następce
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Gre miał 503KM i 500Nm i auto wyczynowe które nie nadawało się na ulice i pewno z tego powodu się znudziło i poszło na żyletki...
W tej turbinie co siedzi pod maską jest jeszcze jakieś 20KM zapasu, z PRTP'06 rozmawiałem to z czasem większą suszarkę się zapoda, choć jak na tą chwilę jest naprawdę fajnie, jest trakcja i przy zmianie biegów nie ma zmułki
Filmik 140-250km/h na V biegu zapodam jak wrócę do ojczyzny
W tej turbinie co siedzi pod maską jest jeszcze jakieś 20KM zapasu, z PRTP'06 rozmawiałem to z czasem większą suszarkę się zapoda, choć jak na tą chwilę jest naprawdę fajnie, jest trakcja i przy zmianie biegów nie ma zmułki
Filmik 140-250km/h na V biegu zapodam jak wrócę do ojczyzny
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
A ja tak z innej beczki zapodam bo doszły mnie słuchy od Piotrka, że auto ma przyjechać na jakieś poprawki do Klimontowa prawda to??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Dziś koło południa odbiera auto, z poprawek mechanicznych to zawieszenie przód, i trzeba wyspawać mocowania do odmy w dolot...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
jak kupilem to byl paskudny w stylu a'la calibra lub golf z jakimis siateczkami, teraz jest ladna, prosta i schludna forma ktora mi pasuje i sie podobabombel pisze:P.S. Ten tylny zderzak paskudny
to jest auto cywilne i tak pozostanie, nigdy mody nie byly robione pod cwiare czy upalanie na torze, nawet nigdy mi nie przyszlo na mysl aby osiagnac takie wartosci w tym wozie, to auto ma poprostu cieszyc i cieszy i tylko z ta mysla je caly czas rozwijam bo sprawia mi to niezwykla frajdebombel pisze:GRE miał 530KM i 550NM, wiec jeszcze mega duzo brakujePumaRST pisze:no to Gre doczekał godnego następce
ten sezon dojezdzimy na tym co jest w stanie wytrzymac ten setup, po zimie wjedzie wieksze turbo i zapewne jakas kuracja odchudzajaca, ta jednostka jest pancerna i wierze ze jest w stanie wytrzymac jeszcze co nieco bez kuciaCoobcio pisze: W tej turbinie co siedzi pod maską jest jeszcze jakieś 20KM zapasu, z PRTP'06 rozmawiałem to z czasem większą suszarkę się zapoda, choć jak na tą chwilę jest naprawdę fajnie, jest trakcja i przy zmianie biegów nie ma zmułki
tak, u Piotrka zaliczy odswiezanie powloki lakierniczejPawel18PL pisze:A ja tak z innej beczki zapodam bo doszły mnie słuchy od Piotrka, że auto ma przyjechać na jakieś poprawki do Klimontowa prawda to??
dzieki za gratki od wszystkich
ja w szczegolnosci chcialbym podziekowac Coobciowi i Limonowi za osiagniecie tych wynikow oraz poswiecony czas na wygrzebanie mojego zloma i jak zwykle cieple przyjecie w Wawie, wielkie dzieki Panowie
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
ECU oryginalne z Almery GTi wspomagane ECU Masterem DETII z wbudowanym map sensorem... Odcinka jest fabryczna na 7000 i jak widać wyżej nie ma sensu bo mocy nie wybuduje więcej...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Mam nadzieję, że nie będziesz miał nic przeciwko jak sobie zobaczę pod maską to i owo;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx