
Model auta: Primera P11.144
Pojemność silnika: 2.0 Benzyna
Rok produkcji: 2001
Przebieg: 176.000 km
Wydech: Prawie seria, nie ma kata i końcowy by El-tec
Dolot: SIMOTA na przepływce
Inne: Zapłon przyspieszony + regulowane wałki rozrządu by Coobcio
Fotki:



Oczywiście tak wyglądało pod maską w serii

Pierwsze hamowanie seryjnego wozu + po pierwszych opisanych wyżej modyfikacjach N/A:

Następnie powstał pomysł dołożenia turbosprężarki, bo oczywiście mocy brakowalo

Zmienione więc zostało w następnej kolejności:
- turbina T28 (S14)
- kolektor by GTiR
- pełne orurowanie robił Motowydech z Konstancina
- intercooler
- blowoff blitz
- większe wtryski od Saaba 9-5 Turbo + dodatkowy wtrysk w dolocie
- pompa paliwa Walbro
- 2 x Ecumaster
- dołożone wskaźniki boosta, egt i temp. oleju
- selenoid + pstryczek w kabinie (0-1)

Finalnie po strojeniach wyszło najwięcej:
Na opcji 0 (z wyłączonym selenoidem) ----> 216 KM i 304 Nm @0.5 bara
Na opcji 1 (z włączonym selenoidem) ----> 248 KM i 339 Nm @0.75 bara
Poniżej wykresy z obu hamowań:
Opcja 0:

Opcja 1:

I na koniec kilka bardziej aktualnych fotek Primerki:

To by było na tyle, w WIELKIM skrócie, bo projekt zaczął się rok temu i było wiele ciekawych kwestii, rozkminek i przygód, ale jak na razie auto spisuje się bez zarzutu i projekt będzie kontynuowany

Podziękowania dla Coobcia, za pomoc i generalnie całą pracę przy projekcie

W obecnej chwili w planach jest:
- wymiana sprzęgła (ACT STAGE II)
- regulator paliwa
- zmiana kolektora
- amortyzatory UltraSR
- i może zrobimy coś jeszcze.........

Ufff....udało się przenieść temat


