![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
![:papa:](./images/smilies/bye.gif)
Jestem na forum już dość długo jednak nigdy nie było okazji na założenie tego tematu.
Teraz postanowiłem nadrobić zaległości i zaprezentować wam moje oczko w głowie
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
[center]AUTO: Nissan Almera n15 1995r.
WYPOSAŻENIE: Wspomaganie kierownicy, elektryczne lusterka, elektryczny
szyberdach
SILNIK: Seria 1.4 (wycięty tylko kat)
ZAWIESZENIE: Zawieszenie gwintowane na zamówienie (obecnie auto stoi jakieś 80 mm niżej niż seria)
KOŁA: Tomason TN1 17"
ŚRODEK: Fotele RX-8 podgrzewane, elektryczne, nowe dywaniki
AUDIO:
+Radio - alpine 9855
+głośniki przód - Silnuslive Sl165w + Neo 25s + Monocor SPX-20M
+skrzynia - Vibe Black Air II+ 10+wzmacniacze - Signat Ram 3 Mark II, Kenwood KAC-823
+Zabudowa słupków
+okablowanie - Dietz, Hifonics
LOOK:
Przód lampy, kierunki a'la GTI, grill VZR, kierunki boczne białe, kilka detali w jasny zielony kolor
oraz inne drobne mody[/center]
[center]
[/center]
Tak więc po koleji.
Auto kupiłem od prywatnej osoby z przebiegiem około 150 tys jesienią 2009 roku (poprzedni właściciel osobiście sprowadził auto sobie w 2007 roku).
Na początku auto było całkowitą seria + jakieś niebieskie pokrowce na fotele
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Pierwsze mody zaczęły się po około pół roku kiedy to do auta wleciało dobre radio Alpine CDA-9830.
Jako że polubiłem temat CarAudio tak więc w następnej kolejności do bagażnika wpadła skrzynia + wzmacniacz. Nie było to nic specjalnego gdyż zbierałem już fundusze na ogarnięcie przednich głośników.
Kolejno idąc za ciosem zająłem się przodem. Początkowo wpadły Lanzar MCX-6 3-drożne.
Przy okazji dzwi auta zostały wygluszone matą oraz gąbką + zakupiłem panel mdf pod głośnik.
Dodatkowo zakupiłem dobrej jakości kable zasilające oraz sygnałowe i korzystając z tego że auto jest rozebrane poprowadziłem wszystkie potrzebne przewody bo
wiedziałem że za jakiś czas będę robił duży update sprzętu.
Korzystając z okazji obiłem trójkąty drzwi a'la skórą
Kolejny krok to zestaw odseparowany Silnuslive Sl165w + Neo 25s.
Do tego pierwsza zabudowa słupków pod tweetery.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-VDd-3w9Lb4g/V0XjyDxzEbI/AAAAAAAAJx0/crBkkY7IGAQaAyhYrHhUP5nki85mfnENgCCo/s640/4%2Bs%25C5%2582upki%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
Grało to już dobrze jednak kolejny rok przyniósł kolejne pomysły. Dopełnienie pasma średniakami Monocor SPX-20M
i kolejna przebudowa słupków
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-R8pKkY997-E/V0XjzmjQDbI/AAAAAAAAJyE/WWzMH1hzuXwVYgHTBIgyMmLOC-qIkfHpwCCo/s640/5%2Bslupki%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
oraz zmiany w bagażniku
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-Ch33YeQKBqY/V0XjyveZ2jI/AAAAAAAAJx4/pLX2kgNN8fgxEt6ogcUn0hm45B3koFK0QCCo/s640/5%2Bbagaj%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
i kolejny rok 2012 nowe radio (moje marzenie) legendarne alpine Radio - Alpine 9855 Black
Na tym zaprzestałem chwilowo zmian w audio ponieważ zagrało to tak jak chciałem.
Kolejno zafascynowany czarnymi światłami przerobiłem sobie kierunki. Robiłem to sam. Rozklejanie w piekarniku + malowanie + usunięcie pomarańczowej bańki + srebrne żarówki kierunkowskazu.
wyszło to tak:
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-MVyRLW2iCFI/V0Xj02BcPSI/AAAAAAAAJzQ/A1Y28ijO-N0gKUOUKxq9bBvB8YOHR5GrACCo/s912/7%2BLight%2527s%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
Następnie widząc zglebowane auto Kuzyna (jednocześnie nadal byłem przeciwnikiem
obniżania auta bo przecież "polskie drogi") postanowiłem dopasować do Ali dokładkę z ... Laguny
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-b7pnppVcUgw/V0Xj2pSaDuI/AAAAAAAAJzE/SQcXwv52BVEvSsX2hqNrBC-mhd0bmrSCQCCo/s640/8%2Bdok%25C5%2582adka%2B2%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
W międzyczasie stuknęło 200k km
Dalej modyfikacje na dobre przeżuciły się na zewnątrz auta. Upolowałem sobie nowe felgi Borbet BS 16. Poleciały w biały kolor - najlepiej mi pasował.
Zmiana na duży + jednak auto dostało dużej KOZY
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Felgi na nowy sezon poszły do malowania. Założenie było jedno - nikt miał nigdy takich nie widzieć. Efekt osiągnięty:
Każdy kto mijał zatrzymywał się i oglądał. Ludzie pytali i zarazem chwalili
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Następnie postanowiłem iść dalej i odważyć się na niższe zawieszenie.
Poszły sprężyny -40/-60 (przy zakładaniu zaklinałem się że niżej nie zejdę nigdy bo jak to jeździć)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-DNdUSGz00jQ/V0XjnYicVwI/AAAAAAAAJzE/J-u5om5saMAoio5_Q163QkmXxoqHJ-rCQCCo/s912/11%2Bspringi%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
Okazało się że te sprężyny + seria amory to nieudane połączenie i zrobiło się za twardo.
W międzyczasie odnowiłem zaciski i bębny (pomalowane w jasny zielony kolor) oraz (przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą) odmalowałem pokrywę zaworów (kolor czerwony).
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-A8CD18j6zTc/V0XjouOCE7I/AAAAAAAAJzE/N7wTronovqcUcSdwgn-BMZkEQd9-fah3wCCo/s512/13%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-RCJ3va4cwTU/V0XjoabzNGI/AAAAAAAAJzE/BhDpNRBOedUVT8S6a_f30N9qj7h2d8F8QCCo/s912/13%2B%25282%2529%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
Dodatkowo auto zostało trochę odświeżone poprzez delikatne spolerowanie i
zabezpieczenie lakieru woskiem.
Wyskoczyliśmy też do Włocławka na MOJT:
Rozpoczęły się poszukiwania gwintu, jednak wszystkie gotowce miały obniżenie -35-70 mm. Już wtedy wiedziałem że to będzie mało. Znalazłem firmę która na zamówienie wykonała mi gwint.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-CrsnUEsOvc0/V0XjnsOffII/AAAAAAAAJzE/mrSO9nB84LgARmQMYK8NXwV4tY0uGJk4ACCo/s512/12%2BGWINT%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
Sezon 2K14 zakończyliśmy więc tak:
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-oRfE-U-itd0/V0XjqiNyzzI/AAAAAAAAJzQ/lkzTEBRQxC4q-5GAJaaNiZvyS5heKp2eQCCo/s912/14%2B%25282%2529%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
Ale ale ale
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Od dawna nie pasowały mi kanapowe fotele Almery w dodatku były troszkę poprzecierane. Wybór dla mnie był tylko jeden i oczywisty. Kubełki z RX-8.
Rzeźba lvl 99.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-lWT8v84ogzk/V0XjraWbBNI/AAAAAAAAJzE/QqQkbRmT9687N8ZUO4ToHB9HsPZ_4xcBwCCo/s720/15%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-S8ogHHz65js/V0XjrttADSI/AAAAAAAAJzE/q2SF44LjE1Q6x10on4IvESU5_0vVcMKdQCCo/s512/15%2B2%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
Po drodze zakupiłem jeszcze wiązkę rx-8 i podłączyłem podgrzewanie i elektryczne sterowanie owych foteli
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Co by kolejny sezon rozpocząć z rozmachem postanowiłem zmienić felgi. Tym razem większe - 17". Felga - typowe niemieckie koło do BMW czyli Tomason TN1. Jako że lubię kontrowersyjne tematy postanowiłem właśnie to niemieckie koło zaadoptować do japońskiego projektu. Pomalowane na biało. Przód mieścił się na styk więc poszły dystanse 5mm.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-1atBqEfDvcM/V0XjsQMW64I/AAAAAAAAJzE/sswKdCcGkmEQvrRaxosnKzzK21-8ojeuACCo/s912/16%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
Następnie było oczywiście wyregulowanie gwintu i osiągnięcie trochę lepszego spasu.
Dalej rozpórka kielichów (kolorek znany już jasny zielony)
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-vGS7EKq4j4g/V0Xjtp3AM3I/AAAAAAAAJzE/aBp84XJA8fMSLrKidstyD_w5ryMZbU0FQCCo/s912/17%2B2%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
Dalej - grill VZR czarny na zamóienie.
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-XPjf72Rc1n0/V0XjtLPaGCI/AAAAAAAAJzE/UMnDRSj7YRYtXqRvpv9vpZeWNDR8YyBQACCo/s912/17%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
Idąc za ciosem. Lampy przerobione na GTI (nowe szkła CLEAR + malowany środek na czarno)
Oraz białe kierunki
![Obrazek](https://lh3.googleusercontent.com/-G29fQmjhmPg/V0XjuiJCLII/AAAAAAAAJzE/KX17XtC-K5QoF4meRnC-_rxckAIhNwTrwCCo/s512/19%2B%2528Kopiowanie%2529.jpg)
Sezon kończymy tak:
Obecnie auto wygląda podobnie jak na sezon 2k15.
Z drobiazgów doszły welurowe dywaniki NISSAN.
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
W między czasie robione było jeszcze masę innych pierdół o których nie pisałem takich jak wymiana podświetlenia licznika itp.
Generalnie nie chwaląc auta - mechanicznie nie mam nic do zarzucenia . Wizualnie jak to JAPAN. Ruda rozpoczyna przygodę.
Obecnie autko ma około 260k km. Przelatane bez większych przygód. Nigdy mnie nie zawiódł.
[center]Plany? Są i to duże ale zobaczymy co czas pokaże
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
- ogarnięcie blacharki, pozbycie się rudej, kompleksowa konserwacja wszystkiego
- ciemne szyby
- tylna kanapa w skórę
- elektryka szyb
- odświeżenie środka (jest sporo rys, przetarć itp nie widocznych na pierwszy rzut oka)
- swap sr20de/sr20ve
- wydech
- klimatyzacja
- AirRide
- coś z BODY-KIT ale jeszcze nie wiem co
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Mam nadzieję że was nie zanudziłem swoją historią
![:hah:](./images/smilies/rotfl.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)