[ Primera] NISSAN PRIMERA GT/STW 153KM 190Nm
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
[ Primera] NISSAN PRIMERA GT/STW 153KM 190Nm
Cześć
Moja przygoda z Nissanem rozpoczęła się tuż po zdaniu prawka kiedy to pierwszym wozem jaki ogarniałem była ta oto Primera P10 2.0 SLX
Z auta byłem bardzo zadowolony jednak latka robią swoje. Postanowiłem kupić coś nowszego, po długich poszukiwaniach w końcu znalazłem auto godne uwagi - przynajmniej tak mi się wydawało. Tym oto sposobem 01.09.2013 stałem się posiadaczem GT-ka.
Zdjęcia krótko po zakupie po wstępnym ogarnięciu:
W auto włożyłem sporo pracy wszystko robiąc sam lub z pomocą taty (poza lakierowaniem). Ogólnie auto było zaniedbane, do tego napis Infinity na tylnej klapie, rdza wokół spoilera, wieśniacka nakładka na zderzak tylny która wywołała korozję na rantach klapy bagażnika i tłumik końcowy który udało mi się wymienić dopiero w tym roku a drażnił mnie od początku i wiele wiele innych kwestii o których już zapomniałem.
Auto po wszystkich zabiegach wygląda na dzień dzisiejszy tak:
oraz foty by Mishi:
Co zostało zrobione (przynajmniej to co pamiętam):
- malowanie klapy bagażnika, nadkola tył
- ogarnięta elektryka i audio
- wymieniona linka ręcznego
- zregenerowne zaciski hamulcowe tył
- wymienione łączniki stabilizatora na trw
- wymienione klocki hamulcowe trw
- filtr powietrza k&n
- tłumik środkowy - wymieniony na nowy
- tłumik końcowy - wymieniony na tłumik od Peśli
- kolektor wydechowy z sr20VE + osłona
- konserwacja nadkoli i progów
- pomalowane i założone felgi OZ (felgi Wolfrace jeszcze mam gdyby ktoś był zainteresowany)
- wymieniona chłodnica klimatyzacji + napełnienie
Plany:
Utrzymać auto w jak najlepszej kondycji a w przyszłości (tzn. jak już trafię 6 w totka) odbudować auto od podstaw tak jak kolega Ryba
- wymienić napinacz łańcucha rozrządu na ten z drobnymi ząbkami (już jest czeka na montaż)
- wymiana kolektora wydechowego na ten z p10 eGT (wydaje mi się że ten z VE nic nie dał)
- wymiana pierścieni i tłoków z p10eGT - niby z olejem tragedii nie ma ale p10 przyzwyczaiła mnie że od wymiany do wymiany się nie powinno dolewać
- poli przynajmniej na wahaczach dolnych
- szerokie listwy z p11 144
Moja przygoda z Nissanem rozpoczęła się tuż po zdaniu prawka kiedy to pierwszym wozem jaki ogarniałem była ta oto Primera P10 2.0 SLX
Z auta byłem bardzo zadowolony jednak latka robią swoje. Postanowiłem kupić coś nowszego, po długich poszukiwaniach w końcu znalazłem auto godne uwagi - przynajmniej tak mi się wydawało. Tym oto sposobem 01.09.2013 stałem się posiadaczem GT-ka.
Zdjęcia krótko po zakupie po wstępnym ogarnięciu:
W auto włożyłem sporo pracy wszystko robiąc sam lub z pomocą taty (poza lakierowaniem). Ogólnie auto było zaniedbane, do tego napis Infinity na tylnej klapie, rdza wokół spoilera, wieśniacka nakładka na zderzak tylny która wywołała korozję na rantach klapy bagażnika i tłumik końcowy który udało mi się wymienić dopiero w tym roku a drażnił mnie od początku i wiele wiele innych kwestii o których już zapomniałem.
Auto po wszystkich zabiegach wygląda na dzień dzisiejszy tak:
oraz foty by Mishi:
Co zostało zrobione (przynajmniej to co pamiętam):
- malowanie klapy bagażnika, nadkola tył
- ogarnięta elektryka i audio
- wymieniona linka ręcznego
- zregenerowne zaciski hamulcowe tył
- wymienione łączniki stabilizatora na trw
- wymienione klocki hamulcowe trw
- filtr powietrza k&n
- tłumik środkowy - wymieniony na nowy
- tłumik końcowy - wymieniony na tłumik od Peśli
- kolektor wydechowy z sr20VE + osłona
- konserwacja nadkoli i progów
- pomalowane i założone felgi OZ (felgi Wolfrace jeszcze mam gdyby ktoś był zainteresowany)
- wymieniona chłodnica klimatyzacji + napełnienie
Plany:
Utrzymać auto w jak najlepszej kondycji a w przyszłości (tzn. jak już trafię 6 w totka) odbudować auto od podstaw tak jak kolega Ryba
- wymienić napinacz łańcucha rozrządu na ten z drobnymi ząbkami (już jest czeka na montaż)
- wymiana kolektora wydechowego na ten z p10 eGT (wydaje mi się że ten z VE nic nie dał)
- wymiana pierścieni i tłoków z p10eGT - niby z olejem tragedii nie ma ale p10 przyzwyczaiła mnie że od wymiany do wymiany się nie powinno dolewać
- poli przynajmniej na wahaczach dolnych
- szerokie listwy z p11 144
Ostatnio zmieniony 2017-06-25, 14:31 przez Piotrek_10243, łącznie zmieniany 4 razy.
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
Piotrek_10243, w końcu pochwaliłeś się swoim GT'kiem, bardzo fajne auto
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
Tak już długo się zbierałem, dzięki postaram się żeby był jeszcze fajniejszy
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
PrzeRuSco, tak kupiłem ale zrezygnowałem z nich, po wymianie klocków na TRW jestem zadowolony z hamulców co najwyżej wymienię jeszcze serwo na jakieś większe. No chyba że kiedyś trafię na zaciski 4 tłoczkowe z 300zx n/a te aluminiowe pod tarcz o grubości 26mm.
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
Bardzo dobre posunięciePiotrek_10243 pisze:(...) co najwyżej wymienię jeszcze serwo na jakieś większe (...)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
Ad@mus, nie jest to STW ale może i lepiej bo malowanie taniej wychodzi. Seryjnie był to GT (numer VIN sprawdzał mi kiedyś Janusz w kolorze niebieskim/granatowym) tylko poprzedni właściciel przełożył też część osprzętu z STW np. fotele.
Chciałem wrzucić miniaturki ale po wrzuceniu linków między nic nie widać
Chciałem wrzucić miniaturki ale po wrzuceniu linków między nic nie widać
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
osobiście wywaliłbym tą naklejkę primera z deski rozdzielczej
i boczki w drzwiach jakoś mi nie leżą, sam je obszywałeś?
i boczki w drzwiach jakoś mi nie leżą, sam je obszywałeś?
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
jeżeli chodzi o ten numerek x/200 to niestety nie
[ Dodano: 2015-11-23, 19:35 ]
Sajmooon, boczki już takie były tzn z takimi kupiłem fakt za dobrze nie wyglądają może dam do obszycia od nowa
foo, tłumik jak pisałem już zmieniłem i dorobiłem inną blachę (na razie jest czarna i już się tak w oczy nie rzuca a docelowo pójdzie w kolor) to na zdjęciach to stan w jakim go kupiłem tył wygląda teraz inaczej nie ma znaczka i napisu infinity (w sumie nie ma żadnych znaczków) i nie ma też tej listwy wzdłuż klapy bagażnika.
A jeśli chodzi o zderzak tylny to bym go najchętniej wymienił całego bo te lampki obrysówki też mi nie leżą
[ Dodano: 2015-11-23, 19:41 ]
Sajmooon, co do znaczka primery to też się zastanawiałem ale nie mam pewności jak to jest przyklejone czy nie będzie jakiegoś widocznego śladu po kleju. Jeśli chodzi o wnętrze to jeszcze tą srebrną okleinę pewnie ściągnę i albo zostawię czarną albo obkleję folią a'la carbon.
[ Dodano: 2015-11-23, 19:35 ]
Sajmooon, boczki już takie były tzn z takimi kupiłem fakt za dobrze nie wyglądają może dam do obszycia od nowa
foo, tłumik jak pisałem już zmieniłem i dorobiłem inną blachę (na razie jest czarna i już się tak w oczy nie rzuca a docelowo pójdzie w kolor) to na zdjęciach to stan w jakim go kupiłem tył wygląda teraz inaczej nie ma znaczka i napisu infinity (w sumie nie ma żadnych znaczków) i nie ma też tej listwy wzdłuż klapy bagażnika.
A jeśli chodzi o zderzak tylny to bym go najchętniej wymienił całego bo te lampki obrysówki też mi nie leżą
[ Dodano: 2015-11-23, 19:41 ]
Sajmooon, co do znaczka primery to też się zastanawiałem ale nie mam pewności jak to jest przyklejone czy nie będzie jakiegoś widocznego śladu po kleju. Jeśli chodzi o wnętrze to jeszcze tą srebrną okleinę pewnie ściągnę i albo zostawię czarną albo obkleję folią a'la carbon.
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
Nie jestem pewien czy da się ją zdjąć w poprzedniej primerze tez taką miałem i wyglądała na fabryczną.Piotrek_10243 pisze:Jeśli chodzi o wnętrze to jeszcze tą srebrną okleinę pewnie ściągnę i albo zostawię czarną albo obkleję folią a'la carbon.
Popróbuj ze zdjęciami żeby były miniaturki bo naprawdę ciężko się ogląda trzeba szukać które zdjęcie chce się zobaczyć.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
Rysiu83, znaczka między nerkami nie ma i nie wiem czy będzie bo on jest chyba przykręcany a nie chcę teraz dziurawić maski, fakt też mi tego znaczka brakowało więc zrekompensowałem go sobie ramkami pod tablice z odpowiednim wpisem
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Srebrny srodek zawsze mi sie podobał , a znaczek na masce przyklajeasz na klej do szyb albo folie dwustronna
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
Czas na mały update. Zawsze podobały mi się nerki z wersji SportLine więc:
Do tego na wcześniejszych fotkach nie widać zmiany wydechu która nastąpiła już jakiś czas temu więc wypada coś wrzucić.
Docelowo tą blaszkę jeszcze przerobię i dam w kolor niestety musiałem zastosować takie rozwiązanie bo poprzedni właściciel zmieniając wydech oszpecił zderzak
[ Dodano: 2016-01-19, 18:11 ]
Nie wiem Panowie co wy na to ale w ostatnim czasie sprzedałem swoje białe felgi OZ F1 17" i zacząłem szukać czegoś w zamian na lato. W związku z czym w dniu dzisiejszym dotarły do mnie ori felgi 16" Ronal z oponami:
Musiałem zrezygnować z 17" OZ ze względu na ich wagę (sama felga 10kg+opona i waga domowa wskazała 16kg) i ze względu na stan naszych dróg ponieważ po 3 latach jazdy uważam że jazda na 17" to męka dla mnie i zawieszenia w aucie.
Do tego na wcześniejszych fotkach nie widać zmiany wydechu która nastąpiła już jakiś czas temu więc wypada coś wrzucić.
Docelowo tą blaszkę jeszcze przerobię i dam w kolor niestety musiałem zastosować takie rozwiązanie bo poprzedni właściciel zmieniając wydech oszpecił zderzak
[ Dodano: 2016-01-19, 18:11 ]
Nie wiem Panowie co wy na to ale w ostatnim czasie sprzedałem swoje białe felgi OZ F1 17" i zacząłem szukać czegoś w zamian na lato. W związku z czym w dniu dzisiejszym dotarły do mnie ori felgi 16" Ronal z oponami:
Musiałem zrezygnować z 17" OZ ze względu na ich wagę (sama felga 10kg+opona i waga domowa wskazała 16kg) i ze względu na stan naszych dróg ponieważ po 3 latach jazdy uważam że jazda na 17" to męka dla mnie i zawieszenia w aucie.
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
PrzeRuSco, tak to te z Sochaczewa, sorki skąd mogłem wiedzieć ja zadzwoniłem o te koła chyba 3 dni po zakończeniu aukcji na alledrogo okazało się że są i wziąłem a też je wcześniej obserwowałem. Co do opon nie są takie stare tzn. nie są wcale popękane i spokojnie na sezon starczą.
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
PrzeRuSco, czy ty też masz dość zapiekających się linek od ręcznego i przechodzisz na hydrołapę? Bo powiem że ostatnio też mi to przyszło na myśl bo bardzo się zestresowałem jak dzień przed pierwszymi opadami śniegu zastała mi się linka od ręcznego i nie mogę jej rozruszać (dosłownie z dnia na dzień rdza zrobiła swoje a akurat ten zacisk latem regenerowałem). Tylko przy takim rozwiązaniu cały czas się zastanawiam co zrobić żeby przy normalnym hamowaniu tył działał, założyć dodatkowy zacisk??
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
PrzeRuSco, jak to zrobisz ti zwroce Ci czesx wkladu ;P
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
A ja ciągle nie mogę się zdecydować czy mi się podoba maska bez loga, czy nie... Piotrek_10243, masz może jeszcze logo i napis "infiniti" i chciałbyś się ich pozbyć?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Piotrek_10243, dobry wybór z tymi felgami, ładnie się prezentuje na nich i komfort lepszy
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Z wagą to niestety zamienił stryjek, oryginalne Ronale z P11.144 ważą 9.5kg/szt. Były na tablicy kiedyś felgi Mak XLR 16x7, 4x114,3 (w tytule, że z Accorda) chyba ok 7kg/szt za 1000zł komplet, facet ich długo nie mógł sprzedać.Piotrek_10243 pisze: Musiałem zrezygnować z 17" OZ ze względu na ich wagę (sama felga 10kg+opona i waga domowa wskazała 16kg) i ze względu na stan naszych dróg ponieważ po 3 latach jazdy uważam że jazda na 17" to męka dla mnie i zawieszenia w aucie.
Oooooo nawet ciągle są, brałbym jakbym się upewnił, że to ten rozstaw:
http://olx.pl/oferta/05000felgi-mak-xlr ... 51ad6373bd
pozdr. Kamil
- Piotrek_10243
- aktywny forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
- Lokalizacja: Gniezno
literki i jeden znaczek mam w sumie nie są mi potrzebne. Co do maski to też nie wiem bez znaczka jakoś dziwnie mi się wydaje może coś wykombinuję.Zielkq,
Co do felg to jeszcze ich nie ważyłem ale nawet jak każda jest 0,5kg lżejsza to i tak dobrze zawsze te 2kg mniejwod2u,
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896
Nie wiem na ile czuć 0,5kg różnicy, ale na wiosnę będę mógł powiedzieć czy 2.7kg na koło to dużo i czy warto się w to bawić: do Volvo kupiłem felgi 17x8 waga 9.8kg, przy wadze oem-ów 17x7.5 12,5kgPiotrek_10243 pisze:Co do felg to jeszcze ich nie ważyłem ale nawet jak każda jest 0,5kg lżejsza to i tak dobrze zawsze te 2kg mniejwod2u,
PS: mam takie zaciski alu z 300zx o których pisałeś, zerknij w giełdę:P
pozdr. Kamil