Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC

Moderatorzy: Seba WWA, Sajmooon, Ryba, Zielkq, janusz

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2014-04-06, 07:38

Dalsze plany takie, że w tym tygodniu będzie łatana podłoga no i wreszcie pomalowana. A potem składanie wszystkiego w całość. No i wydech 3" w całości.

Mam niestety problem z linkami ręcznego. jedna pracuje ładnie a druga się kleszczy bardzo. Chciałbym kupić nową ale nigdzie nie mogę jej dostać... Może ktoś ma pomysł gdzie można dostać linkę ręcznego :?:
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-04-06, 08:23

A pytałeś po firmach co się trudnią dorabianiem linek?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3623
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2014-04-06, 08:27

U nas w Łdz dorabiają linki elegancko to Ci mogę podać na miary. Zwykle wychodzi coś ponad 100zł za linkę. I nie tylko z regiony łódzkiego przyjeżdżają do nich, robią naprawdę nieźle :-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2014-05-04, 12:24

Zuto już jeździ, był przegląd i geometria. Po pierwszych 200km mogę stwierdzić, że jest dużo sztywniejszy, bardzo głośny i słychać pracę dyfra. Wydech jest do zmodyfikowania i myślę że się trochę uciszy. Co do dyfra to sam nie wiem, musi się ze mną przejechać ktoś kto zna się na tym... Pozatym po pierwszym odpaleniu nieco dymił ale to wypalał się nowy wydech. Teraz jeszcze czekam na Intercooler i dopiero będzie można powiedzieć coś o osiągach...

Poniżej kilka fotek :)

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
DDC-Performance

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-05-05, 12:56

A tak wtrącę, mam tłumik JASMA oryginalny z końcówką przyspawaną DDC Performance więc chyba wiesz jaki ;) Chcę go sprzedać bo zmieniła mi się koncepcja, jeśli byś chciał go to możemy się dogadać bo widziałem że chcesz wyciszyć swój układ ;-) Podoba mi się ta czystość pod autem, nowe :D
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-05-05, 15:52

jakim srodkiem konserwacje robiles?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2014-05-05, 20:16

karol282 pisze:mam tłumik JASMA oryginalny z końcówką przyspawaną DDC Performance więc chyba wiesz jaki
Hmm. Jeśli ma końcówkę z napisem DDC-Performance to raczej w całości moja produkcja, ale jeden taki powstał do 200sx mojego... Końcówkę wydechu robiłem chyba jedną dla Ryby... tak mi się kojaży coś... ale mogę się mylić :P
Ad@mus pisze:jakim srodkiem konserwacje robiles?
Dichtfix od Wurth-a. Na ten kawałek podwozia poszło 4szt. (30zł/szt.)
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2014-05-06, 07:08

Jaka średnica końcóweczki :P ??
Ps. Chińsko noge dorobiłeś ??
Pss. Ogarniam FMIC-a :D
Będzie to dobrze dopiepszać - koniecznie z moją rudą Zetką musimy się ustawić po tym zabiegu :P
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-05-06, 07:53

3 cale :-)

Koncoweczka od Tomka , zas reszta ori apexi jasma. Swojego czasu ten tłumik jeździł u szalonego :-)

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2014-05-06, 09:53

u mnie wydech w całości 3" zaś końcówka 4" :D Noga jeszcze nie zmieniona. Myślę ,że na dniach ogarnę. Na FMIC czekam i po założeniu sie pewnie do Ciebie wybiorę :D
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2014-05-06, 22:31

Tak gwoli wyjaśnienia, JASMA to nie producent ani nazwa modelu tłumika, tylko Japanese Automobile Sport Muffler Association. Znak ten wskazuje że tłumik spełnia japońską normę głośności, czystości spalin itp.
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-05-07, 00:05

TomyDDC Coobcio tak dokładnie to ten tłumik od Ryby ;) Wejście na 2'5" wyjście na 3". Jak robisz nowy to spoko w sumie z takim zapleczem to się nie dziwie. Na dniach pewnie ten mój tłumik wleci do działu giełda :)

Ali-En Dzięki za objaśnienie tego skrótu, za chiny świata bym się nie domyślił że on to oznacza ;-)

Sorry za OT ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2014-05-15, 19:24

FMIC już zamontowane i już po pierwszych kilometrach daje się odczuć poprawę. Po pierwszym odpaleniu dławił się ale po regulacji zapłonu jest OK. Obecnie doładowanie ok 0,8bar. Teraz jeszcze BOV, stożek, AirBox i rura między filtrem a turbiną i dolot będzie kompletny. Poniżej kilka fotek :)

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Poza tym wydech do poprawy. Muszę poprawić końcowy tłumik i wspawać łącznik elastyczny. No i jeszcze mocowanie do skrzyni dorobić i zamontować nową "nogę"
Jeśli po naprawie tłumika końcowego nadal będzie męcząco głośny to zrobię ECV za pierwszym tłumikiem.

Do zlotu chciałbym jeszcze zrobić rozpórkę kielichów ale to spory projekt i nie wiem czy się wyrobię...
No i chciałbym na rolki go postawić i ogólnie sprawdzić kilka rzeczy
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2016-01-20, 09:18

NA fejsie widzę że ciągle w wozie coś się zmienia/ulepsza - byś się pochwalił coby to wysztko w jednej pigólce było :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-01-20, 09:46

Coobcio, a i Ty mógłbyś swoje poczynania z zetkami opisywać ;) toż to z rf kopiuj wklej trzeba zrobić ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2016-01-20, 11:55

No fakt 400KM w wolnossaku coraz bliżej, skrobnij cośw moim temacie to mnie zmotywuje by opisać historię na 2015 i początki 2016 :)
viewtopic.php?p=368557#368557
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2017-04-20, 14:18

Ostatnimi czasy zebrałem w jednym miejscu spis elementów które zaadoptowałem do Silvi z innych aut. Trochę się tego nazbierało. Minęło też sporo czasu od ostatnich moich wpisów dlatego postaram się to nadrobić i co jakiś czas po kolei uzupełniać temat o opisy i fotki z kolejnych modyfikacji. Poniżej dla smaku umieszczam listę ;)

1. Tarcze hamulcowe przód - Nissan Murano Z51
2. Tarcze hamulcowe tył - Nissan X-Trail T31
3. Tarcze kotwiczne tył - Nissan 200sx S13
4. Zaciski hamulcowe tył - Nissan 350z Z33
5. Zaciski hamulcowe przód - AlfaRomeo 166
6. Alternator - Nissan 350z Z33
7. Czujnik ABS tył - Volvo V40
8. Wentylatory chłodnicy wody - Nissan Maxima A32
9. Projektory lamp przednich Xenon - Audi A6C6
10. Czujnik biegu wstecznego Nissan Navara D40
11. Nagłośnienie - Mazda RX8 / Mazda 6
DDC-Performance

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC

Post autor: TomyDDC » 2022-06-22, 08:16

Dokładnie następnego dnia auta już nie było... W nocy doszło do samozapłonu spowodowanego zwarciem w instalacji elektrycznej i prawa przednia ćwiartka wraz z całym osprzętem silnika spłonęła. Na szczęście udało się ugasić szybko więc ogień się nie rozprzestrzenił. Tym samym auto znikło ze świata na 5 lat...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Decyzja zapadła, że podejmę się odbudowy. Ile by to nie kosztowało i ile by nie trwało. Z początku zakładałem uzupełnienie osprzętu silnika i elementów blacharskich. Miał być powrót do stanu sprzed pożaru. Jednak po zweryfikowaniu stanu blacharki i mając na uwadze, że karoseria już wymagała napraw... zapadła decyzja o gruntownej odbudowie auta. CDN...
DDC-Performance

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC

Post autor: TomyDDC » 2022-06-22, 08:34

...Czas przygotować garaż i brać się za robotę. Emocje opadły i na chłodno można spojrzeć na to co jest do zrobienia. Garaż gotowy, wjeżdżamy...

Obrazek

Obrazek

Po wyjęciu silnika i pozbyciu się spalonych elementów zniszczenia nie wydają się tak ogromne jak by się wydawało. Prawy przód właściwie. Maska, zderzak, lampa, pozycja, nadkola plastikowe i kilka elementów pod maską wraz z wiązką elektryczną.

Obrazek

Obrazek

Zaczynamy demontaż i przygotowujemy się do umocowania karoserii na ramie umożliwiającej obracanie co znacznie ułatwia operacje blacharskie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i mamy to. Karoseria na ramie. Poczyniony ogromny krok na przód.

Obrazek

Teraz trzeba rozmontować do końca i powycinać szyby a następnie pozbyć się powłoki lakierniczej. Lakier bezbarwny już schodził z wielu miejsc i samo zmatowienie i uzupełnienie nic by nie pomogło. CDN...
DDC-Performance

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC

Post autor: TomyDDC » 2022-06-22, 08:53

... Komora silnika już wypiaskowana i zabezpieczona fertanem. Po piaskowaniu wreszcie nie wygląda jak skwarek co też znacznie poprawia humor :)

Obrazek

Obrazek

Czas na piaskowanie podwozia i naprawy blacharskie. Sporo tego wyszło ale kilka dni z zaprzyjaźnionym spawaczem i temat ogarnięty bardzo solidnie.
Wielkie podziękowania dla Pawła za pomoc.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz całe podwozie zostanie zabezpieczone Fertanem by nie korodowało. Potem dodatkowo specjalnymi podkładami by następnie zostać zalane gumą zabezpieczającą mechanicznie.

Obrazek

W między czasie usuwamy powłoki lakiernicze metodą chemiczną. Zostaje tylko ocynkowana blacha.

Obrazek

Obrazek

Lecimy z podkładem reaktywnym.

Obrazek

Zaraz potem na to podkład akrylowy...

Obrazek

Teraz Mastyka dla uszczelnienia połączeń spawanych i zgrzewanych.

Obrazek

Obrazek

I wreszcie na koniec docelowa powłoka ochronna, która też nadaje wreszcie fajny wygląd.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podwozie mamy na gotowo. Czas na nadwozie. Tutaj trudniej bo każdy błąd będzie już widoczny.
Lecimy z podkładem epoksydowym.

Obrazek

Obrazek

Zamykamy akrylem.

Obrazek

Generalnie na tym koniec jesli chodzi o moje prace nad karoserią. Rozpoczynamy poszukiwania lakiernika który podejmie się skończenia prac i nadaniu odpowiedniego wyglądu. Tym czasem trwają prace nad innymi elementami... cdn...
DDC-Performance

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC

Post autor: TomyDDC » 2022-06-22, 09:05

Decyzja zapadła o zmianie jednostki napędowej. Ten pomysł krążył gdzies z tyłu głowy już od dłuższego czasu. Jednak dotąd nie było ekonomicznego uzasadnienia dla takiej zmiany. Jednak w obecnej sytuacji zakup osprzętu i remont SR20DET wiązał się z takimi kosztami że właściwie byłyby one jednakowe jak przy zakupie nowej jednostki. I tak stałem się posiadaczem RB25DET Neo. Silnik pochodzi ze Skyline R34 GT-T.

Obrazek

Ponieważ został zakupiony z palety postanowiłem, że go rozbiorę i dokladnie obejrzę jego stan, wymienię co potrzeba i odnowię by wyglądał nieco lepiej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ku memu zadowoleniu nagaru na tłokach praktycznie brak, na cylindrach widać ślady honowania. Wygląda na zdrową jednostkę.

Obrazek

Czas na prace renowacyjne w moim stylu i trochę modyfikacji silnika. Opis jest bardzo skrótowy dlatego będą szybkie przeskoki w fotkach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Silnik mechanicznie ogarnięty. Można zająć się innymi pracami... cdn...
DDC-Performance

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC

Post autor: TomyDDC » 2022-06-22, 09:25

Do tematu silnika jeszcze wrócimy bo było tam sporo zmian i problemów. Czas zająć się zawieszeniem. Na tapetę trafia tył. Już wcześniej był regenerowany ale teraz z racji pewnych postanowień, tylny wózek musiał zostać zmodyfikowany. Dyferencjały z S14 są niemal niedostępne a jeśli już są to na 99% wyją i mają luzy. Postanowiłem umożliwić montaż dyfra z 350 / 370z. Są dużo młodsze i łatwiej dostępne. Drugą zmianą było pozbycie sie sporej części poliuretanów, które zamulają zawieszenie. Jest sztywno ale powoli pracuje. Weszły regulowane wahacze z przegubami kulowymi.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tylne zawieszenie zmontowane i kompletne czeka sobie na karoserię. cdn...
DDC-Performance

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 522
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Re: [ 200SX] [S14A] Silvia by TomyDDC

Post autor: TomyDDC » 2022-06-22, 09:39

... przyszedł czas na układ hamulcowy. O ile przód na brembo i tarczach z murano nawet nieźle pracował i tył teżbył nie najgorszy na zestawie z x-trail to jednak w tym temacie ciągle mi mało. Od początku budowy tego auta inspiruję się modelem R34 Z-Tune. i podobnie było w przypadku hamulców. Na przód po bardzo długich poszukiwaniach trafiły zaciski z Maserati QP brembo 6-tłoczkowe i do tego tarcze hamulcowe pływające z Astry OPC 355x32. Tył został uzbrojony w zaciski brembo 4-tłoczkowe z Maserati QP i tarcze hamulcowe z 370z 350mm. Dodatkowo pompa hamulcowa została zaadoptowana z 350z o średnicy tłoka 27mm. Zaciski zostały zregenerowane i pomalowane proszkowo. Zostały wykonane odpowiednie adaptery.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wszelkie przewody hamulcowe w późniejszym etapie zostaną wymienione na nowe zarówno sztywne jak i elastyczne. ABS nie będzie.

cdn...
DDC-Performance

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”