Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
n14Czesio
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2016-12-02, 23:46
Lokalizacja: Iława

[Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: n14Czesio » 2020-10-25, 23:11

Witam, jako że chętnie chciałem wesprzeć forum aktywnością, a opisywanie sunnego to byłaby codzienna relacja/zbyt osobiście go traktuję, więc:
ze 2 lata temu do głowy wkońcu weszło, że wypadało by mieć auto na co dzień którego nie będzie się zmieniać co 3 miesiące i można o nie trochę też zadbać - po tych 2 latach mogę jedynie powiedzieć, że dużo czasu minie, nim znowu spojrzę na europejski samochód, ale nawet i w międzyczasie gnijąc czerwoną p10 sedana i spoglądając co jakiś czas na ogłoszenia korciło kupić kolejnego nissana na co dzień. Co prawda było 3 faworytów, i wyjdzie w praniu czy się przekonam na 100%, ale oto jeden z nich:

P10 w nadwoziu Liftback/Hatchback
Co kierowało na to auto? Przede wszystkim może z przodu nie jest to na pierwszy rzut oka coś niesamowicie ładnego, ale linia auta, tył w jakiś sposób nawiązujący do n14, całkiem sensowne zawieszenie. Po za tym innej strony: Potężny bagażnik - może nie 2 osobowa wersalka jak w twingo ale coś się wymyśli, grunt że łatwiej silnik wrzucić, niezawodność - z ręką na sercu szukałem ga16 ale jaka to wersja by nie była to dalej stary nissan, dostepność części - mam prawie całą p10 na strychu :D

Mały spam, codzienne przeglądanie marketplace, olx, sprzedajemy za każdym nissanem do 97r do 3k - coś ciekawego bez silnika? ok, zgnita sentra? Jak najbardziej, furgon po 25 latach wożenia cegieł na budowę? Pierwsze miejsce na liście. Mówcie gdzie i za ile być. W końcu trafiło się ogłoszenie. Hatch taki jak miał być, gaz, hak, z opłatami, na chodzie, granatowa perła +20 do wspomnień. Telefon, oczywiście pan nie podjedzie do najbliższej stacji, bo to nie auto za 200.000. W weekend akurat wybierałem się z znajomym z wwa do Wrocławia, podjechaliśmy, na miejscu - co by się spodziewać po 2 zdjęciach i obu od boku - auto "trochę" zaniedbane. Pierwszy właściciel w kraju przez 18 lat, ostatnie 4 jedynie po wiosce do pracy, od marca w stodole bo nowe auto. Z prostownika odpalił, skręca, jedzie, nawet abs działa. -Coś zejdziemy? -No nie przecież pan się zgodził na tą cene co była, 2300 i koniec. -Kiedy ja dzwoniłem za ogłoszeniem, w którym cena była 1500 -Tak, ale zmieniłem ją tego samego dnia, bo były telefony i dziwne że ktoś bez pytań chce od razu przyjechać. No sms z zapewnieniem o cene pisął dzień wcześniej. Po uświadomieniu sprzedającego, że auto na tę chwile z takim ogłoszeniem nie jest wartę nawet 2k, a za butlę w której kończy się termin nie dostanie 200zł, oddał za 1500 bez alufelg, które w ramach ogłoszenia z środy o 9:00 miały być gratis w tej cenie. Auto na dzień zostało w jakimś randomowym miejscu po drodze, w niedzielę zaprowadziliśmy je na bielany i wczoraj tj w sobotę wróciłem nim do domu bez większych problemów.

No to w końcu o samym aucie: P10 hatch 1994r. 2.0 (sr20De 125km w dowodzie) w wersji SLX, dodatkowo ABS, hak odczepiany, LPG 2 generacji od mementu sprowadzenia auta, 281kkm na blacie. Cóż więcej mówić lub chcieć.
Stan oceniłbym na mocno średni, ale idealny. W większym skrócie:
Blacha - nie mam możliwości chwilowo wjechać na kanał, aczkolwiek tylne podłużnice, większość progów, rogi podłogi pod nogami z przodu, kielichy przód, podłoga bagażnika, drzwi, dołu przednich błotników jak na pierwszy rzut w całkiem dobrym stanie, jedynym mankamentem są końcówki progów przechodzące w nadkola, które na pewno będzie trzeba zrobić. Co dalej przecinak i latarka pokaże.
Lakier - No stwierdzenie 4 lata nie myty pewnie było by trafne, na zdjęciach po 10 minutach na myjni by zdjąć większość mchu z auta. Pomijając jak ciężko było to domyć do sensownego stanu, który i tak wymaga polerki, dalej kolor i to że jest to perła to największy plus. Pod klamkami mocno podrapany, delikatnie gnieciona tylna klapa, lekki szlif i wgniotka od słupka na prawym tylnym błotniku, delikatne rdzawe odpryski na środku jednego z przednich i wyraźnie kiedyś trochę podszpachlowana maska, której lata nie służyły. Ale to tylko biżuteria.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wnętrze - Po co pisać, jak wyżej. Wieki nie odukżane/przecierane, schowek połamany (właściciel zarzekał się ze raz juz wymieniał ale te auta tak miały), kierownica w jednym miejscu wytarta tak mocno, że jest centymetr różnicy na średnicy, szyby w prądzie działają, aczkolwiek przełączniki niekoniecznie - w sumie to każda manetka/guzik/stacyjka chodzi z lekkim oporem. Reszta tapicerki, prócz zwisającej podsufitki w miarę dobrym stanie, chociaż prostota/oszczędnosć tego w p10 nigdy do mnei nie przemawiało.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Silnik - pali bez problemu, jak już jedzie to jedzie. No tej strony też koniec plusów. Coś delikatnie stuka w okolicach rozrządu, aczkolwiek wpierw by wypadało zmienić olej po 2 latach. Po odpaleniu jest problem wkręcić auto na benzynie powyżej 1500 obrotów, aczkolwiek na gazie chodzi już w miarę normalnie, lecz nie z całą mocą (w końcu mieszalnik wciśnięty w ori dolot... przy czymś takim w volvo miałem 30mm śrenicy, reszta podejżewam syf na układzie/padniętą pompę/filtr paliwa, pewnie też "byle na gazie jeździł"). Sprzęgło bdb, skrzynia w świetnym stanie, spalanie wyszło ok 9l/100 lpg
Obrazek
Zawieszenie - Nowe nalewki zimówki.... Amory przód raczej ok, tył nie istnieją, lekko rozjechana zbieżność, reszta wyjdzie w praniu

Podsumowując, auto mimo tego jak wygląda i w jakim jest stanie ogólnym, widać, że chociaż w małym stopniu było co najmniej jakoś szanowane.
Dokładnie takie jakie sobie wymarzyłem <3
Co za frajda i przywiązanie kupić auto gotowe i w pełni sprawne, w którym i tak coś się nie będzie podobać?

Plany? Dłuuuuugoo terminowe daily, przede wszystkim pakowne i wygodne do mieszkania, oszczędne, zpersonalizowane, na pewno nie 100% fabryka, aczkolwiek ze smakiem, nie będzie to również potężny sr NA/turbo/vvl (jak się obrażę nie będę miał obiekcji by zdowngradować do GA :D) aczkolwiek będę szukał trochę niutów, i przede wszystkim zawieszenie - tym razem chcę daily które przejedzie przez próg zwalniający, ale będzie dalej jakoś wyglądać i jeśli nie będzie możliwości zabrania n14 by się jakoś prowadziła na torze. Jeśli komuś wala się optyka z sri/egt nawet do naprawy również chetnie ;)

Dziękuję za nieprzeczytanie rozprawki! Nie jestem osobą zbyt mobilną jeśli chodzi o media, przez co częstych updatów może nie być, aczkolwiek pracy w miarę bieżącej jest przynajmniej na rok, a jak wspomniałem, chętnie będę wrzucał chociażby na pamiątkę.

Obrazek
Nie całe nissanowisko, ale ładna rodzinka się zrobiła
Ostatnio zmieniony 2020-10-25, 23:27 przez n14Czesio, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 981
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: PrzeRuSco » 2020-10-25, 23:14

Zdjęcia nie banglają :(
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
n14Czesio
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2016-12-02, 23:46
Lokalizacja: Iława

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: n14Czesio » 2020-10-25, 23:17

Naprawione, nie spodziewany tak szybki odzew ;)

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 981
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: PrzeRuSco » 2020-10-25, 23:24

Cieszę się że wreszcie udało Ci się znaleźć .
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2620
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: Sajmooon » 2020-10-26, 11:54

ee tam możesz dawać codzienne updatey dotyczącego Sunnego będzie co czytać ;)
była:
Sajmooon'owa "Padlina"
Nissan jeszcze będzie...
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1329
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: DARO GTI » 2020-10-29, 07:05

Fajne auto duże , wygodne do jazdy na co dzięń ale ten czerowny przecinak z Halogenami od Subaru mnie ciekawi ....
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
n14Czesio
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2016-12-02, 23:46
Lokalizacja: Iława

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: n14Czesio » 2020-10-30, 23:34

A więc, tak, auto zrobiło 1500km, jeździ, reszta tulei się rozruszała, spalanie z 11l przy 140, trzeba by było niedługo zająć się przywróceniem benzyny i postawić to na jakimś stagu. Obecnie nawet nie ma co dolotu łatać bo zdaży się kichnać.
Obrazek
Zdało się też wejść pod auto, oryginalna konserwacja, 2/3 ogniska nie za wielkie w standardowych miejscach. Na dodatek skrzynia wygląda tak jak działa - jakby ktoś ja 5 lat temu nową z ASO kupił. Zresztą, nawet wachacze i stab mają w większośći ori czarny lakier w całkiem dobrym stanie jak na 26 lat
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Niestety z silnikiem już tak kolorowo nie jest. Przed zmianą oleju pozwoliłem sobie spojrzeć pod pokrywę zaworów... "no ostatnio olej 2 lata temu, także za jakiś czas można zmienić". Nie wiem czy to nawet naftą ruszy, puki co zalałem świeżego elfa i chociaż nie klepie po odpaleniu z rana, lecz dalej słychać te dziwne cykanie gdzieś przy rozrządzie. Mimo wszystko, kompresja na każdym cylindrze równa +/- 12,5 bara, na świecach też żadnych niespodzianek. Na nowym oleju 900km i na bagnecie różnicy nie widac puki co, jedynie szybko zczarniał.
Obrazek
Wymieniło się tez najbardziej połamane plastiki do których jest dojście i dopasowałem całą klamkę z zamkiem do schowka z sunnego slx. Mimo innej budowy schowka są identyczne. Nie wiem tylko czy mleczko ruszy aż tak wypłowiałe niektóre elementy
Obrazek
Obrazek
Obrazek
+ pierwsze zakupy. olej zalany, część zamków rozruszana. Udało się zdobyć komplet zderzaków z egt wraz z halogenami od naszego forumowego kolegi, + zapasowy przedni zderzak i halogen, za które mu bardzo dziękuje. W miedzyczasie się je przywróci do życia i polakieruje w kolor.
Obrazek
Obrazek
Lakier powoli też już widać. Ale aparat nie zmieścił się w budżecie
Obrazek
PS: Wie ktoś, czy jest jakaś sensowna różnica między ori zeliwnym kolektorem wydechowym z De 4-1 a z Di 4-2-1? Ostał mi się taki na strychu, i chętnie bym dla lepszego dołu założył, lecz nie wiem czy przepływami nie będzie gorszy, w końcu di miało 115km....

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8376
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: janusz » 2020-10-31, 13:38

Di to był monopunkt i miał wklęsłe tłoki :] Jak chcesz dół odzyskać, to wywal tą dychawiczną instalacje lpg II-gen ze zwężką w dolocie i załóż sekwencję. Wrzuć też rezonator powietrza na rurze od dolotu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
n14Czesio
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2016-12-02, 23:46
Lokalizacja: Iława

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: n14Czesio » 2020-10-31, 16:18

janusz pisze:
2020-10-31, 13:38
Di to był monopunkt i miał wklęsłe tłoki :] Jak chcesz dół odzyskać, to wywal tą dychawiczną instalacje lpg II-gen ze zwężką w dolocie i załóż sekwencję. Wrzuć też rezonator powietrza na rurze od dolotu.
Instalacja jak wspomniałem, jak benzyna zacznie działać normalnie wchodzi stag4, a ten sr chyba też ma jeszcze wklęsłe tłoki.
W każdym razie rozchodzi się tylko o ten kolektor czy może nie jest faktycznie sensowniejszy od 4-1

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8376
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: janusz » 2020-10-31, 23:28

To wywal to co jest - zwężkę w dolocie, wrzuć rezonator i zobacz jak się zacznie zachowywać.
Z tego co pamiętam, to masz tłoki płaskie. Myślę, że możesz zrobić z tego 150KM bez problemu - wałek ssący i komp z GT. Do tego kolektor wydechowy 4-2-1, ale robiąc takie coś, musisz też zmienić wiązkę do sondy, bo GT miało tytanową, a Ty masz cyrkonową, a to dwie różne rzeczy. Ogólnie wiązkę do kompa, tylko nie wiem czy nie będzie jakiś mocnych różnic w wiązkach pod maską....

Kolektor możesz zmienić, ale to i portki do tego do kompletu. Czy to Ci coś da? Może w górnym zakresie obrotów. Dół i środek raczej pozostanie bez zmian. Masz katalizator czy został już usunięty?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
n14Czesio
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2016-12-02, 23:46
Lokalizacja: Iława

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: n14Czesio » 2020-11-01, 10:39

janusz pisze:
2020-10-31, 23:28
Kolektor możesz zmienić, ale to i portki do tego do kompletu. Czy to Ci coś da? Może w górnym zakresie obrotów. Dół i środek raczej pozostanie bez zmian. Masz katalizator czy został już usunięty?
Kat jest cały, aczkolwiek aż tak mi nie zależy na wywaleniu jego, ze względu na w miarę częste wyjazdy do niemiec

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8376
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: janusz » 2020-11-01, 11:10

Nawet nie doradzałbym Ci wywalania kata. Jakbyś nie miał, to bym Ci powiedział załóż.
Na początek - przywróć dolot do serii, wyczyść przepustnice i pozbądź się tego syfu z silnika. Natryski na wałki do zdjęcia i mycia.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
n14Czesio
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2016-12-02, 23:46
Lokalizacja: Iława

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: n14Czesio » 2020-11-15, 22:25

Powoli cośtam. Nie ma czasu dobrze tego rozebrać. Zimę musi dojeździć. Lub poczekać 3 auta w kolejce.
Przede wszystkim, wpadły nowe amortyzatory na tył kyb excel-g. Ori z 94 nissana nie tyle co były wylane, co miały centymetr luzu na boki i miały w środku wodę, powoli też rozglądam się za sprężynami. Po za tym nowe drażki stabilizatorów p+t, czerwone poli na mocowanie staba tył, żółte na mocowania drążków do amorów przód. niestety więcej z tego co mi z n14 zostało nie podejdzie. Dokupiło się też zaślepkę tylnego zderzaka, włącznik halogenów (mam 3 od n14 i nawet nie patrzyłem czy podejdą.....) i przełącznik jakby się stary okazał walnięty
Obrazek
Obrazek
Przy okazji chwili czasu wyczyściło się podszybie, nasmarowało przeguby w drążkach od wycieraczek i wymieniło na sprawny odświezony silnik wycieraczek. Poprzedni na pierwszych 2 biegach głupiał. Znając życie w lato wyjmę silnik i będę się w taki sposób znęcał nad całą komorą....
Obrazek
No i przy okazji ogarnięcia wstępnei cyrku z poskręcanymi milionami kabli do radia i samego jego wymianą na coś chociaż chwilowo działającego (ostatecznie potrzebuję czegoś z usb i wyjściem pod wzmaka, by wyciągnąć coś więcej niż seria) zacząłem doposażać. Na pierwszy ogień podwójny wysuwany cupholder, wyjęty z sentry, żal było nie zabrać oddając ją za tysiaka.
Obrazek
oryginalnie sentra w porównaniu do n14 ma schowek bez klapki, który jest trochę niższy, ale mimo wszystko ma równie trochę wyższy otwór w desce. Więc poświęciłem połowę schowka, którego nigdy się nie używa, a i nawet jeśli obecnie telefon czy dowód dalej tam wejdzie, i wyszło całkiem niepozornie. Oczywiście przełącznik gazowy sobie wisi, ale i tak będzie wywalony.
Obrazek
No i na koniec inna, nie zjechana kiera. Co prawda mam podobną w zapasie z n14 sr, ale te jednak trzymają świetnie klimat z tym znaczkiem i mam je dwie. Docelowo chciałbym p10 przedliftową 3 ramienną z takim samym znaczkiem
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8376
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: janusz » 2020-11-16, 22:16

Odszczurzaj to, odszczurzaj :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
n14Czesio
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2016-12-02, 23:46
Lokalizacja: Iława

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: n14Czesio » 2020-11-19, 13:36

Kolejne graty zakupione. Segmentu powoli braknie, trzeba faktycznie zacząć montować. Zderzaki też z malowania w sobotę powinienem już mieć
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Puki co 15", będę musiał dołożyć dystans na tył 5mm od amora, zobaczymy jak będzie wyglądać ze wszystkim, może uda się umknać przed tymi 17'' :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8376
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: janusz » 2020-11-19, 14:19

100NX miał tytanową sondę więc Ci nie podejdzie :] Jak założysz regulowane kółko i przyspieszysz, to stracisz dół i środek. Zyskasz tylko górą.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
n14Czesio
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2016-12-02, 23:46
Lokalizacja: Iława

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: n14Czesio » 2020-11-19, 14:44

O sondzie nie widziałem, także dzięki za doinformowanie. Ale załatwienie jej nie będzie problemem, chyba, że przeszkody są gdzieś jeszcze? Kółko będę zakładał jak dorwę wałki z DE, w ga16 mod rozrządu mi pasował, jak rozłożenie mocy wyjdzie podobnie to będę więcej niż szczęśliwy. Wiele nie kosztowało więc nie zaszkodzi spróbować ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8376
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Re: [Primera] Nissan Primera p10 Hatch

Post autor: janusz » 2020-11-21, 13:11

n14Czesio z vinu wyszło, że Twoja P10 ma tytanową sondę - czyli znów się potwierdza - "To jest Nissan, tego nie ogarniesz". Komp ze 100NX powinien Ci podejść bez problemu :p Aczkolwiek nic nie wiadomo :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”