Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Moderatorzy: Sajmooon, Ryba, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Michael456
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2014-06-17, 16:51
Lokalizacja: Kraków

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Michael456 » 2019-02-11, 20:58

Matiz pisze:
2019-02-11, 20:47


Jeżeli mówisz o ogólnopolskim zlocie nissanzone to nie ma szans. Nawet nie wiem czy w tym roku dojade 200km na japfest :-/ Ale może w końcu do Krakusów mi sie uda podjechać na jaki spot, tylko musze mieć gwint naprawiony, bo mam teraz tryb: Motorówka :D
Dawaj do Krakowa, muszę obadać tą Twoją Micrę :D
Moja pomarańcza :D
viewtopic.php?t=21882
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców.

Awatar użytkownika
Matiz
stały bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2019-02-11, 21:29

Hej Majkel, to dajcie cynk na wiosne to podskocze ;)

Awatar użytkownika
Matiz
stały bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2019-03-01, 01:25

Czołem pany, mam nadzieje w sobote coś pokręcić. Przedewszystkim przerobione corsowe lagi pod amory z Gulfa. Tłoczysko jest 8cm dłuższe, pochytałem helpery żeby spręzyna sie nie luzowała, ale ciekawe jak to będzie jeździć... czuje sie jak przed doswiadczeniem naukowym w szkole :P

Poszerzane stalówki na zime oczywiscie bedą skończone dzień po ustąpieniu zimy.

Drugi spoiler o którym wspominałem pochodzi... o ironio- z Matiza :P niestety nie przylega tak jakby poczatkowo wskazywał jego kształt. Przekreciłem go tak jak wypada, po drobnym modelowaniu, i na razie tak zostaje. Do zabawy z włoknem szklanym musze wziać rozpęd. Jak dobrze pójdzie to zrobie błotniki i maske z laminatu. Chetnie bym kupił ,ale net nie jest skory do podrzucenia mi jakiś namiarów do ludzi ktorzy kiedyś to robili (rajdy ,kjs, mikr było kiedys w cholere w rajdach, na pewno komuś leżą formy...)

Ale nie to mnie sprowadza:

1- na nowym najcudowniejszym złomie trafił sie swift z kubłami. Niestety jest to nowsza wersja. Fotele mają lepsze trzymanie ,ale sa nieco brzydsze. Jakby ktoś sie na nie sadził to pisać pw. Ja nie mam miejsca :-? Ale nie daje gwarancji ze jeszcze będą, byłem w zeszlą sobote (23.02), a w tą chyba nie pojade

Obrazek
<tajemniczo> z ł o m z n a j d u je s i e n a d r o d z e z e ś l ą s k a w g ó r y..... :cool:

a swift na chodzie, w srodku czystość, ciekawe co mu było ze poszedł na złom. Pewnie gnija podłuznice, jakto swift... aż żal mi go było.

PS takie fotele w zwykłym GS, silnik 1.0 SOHC! :-o


2- jest tam pare almer, powiedzcie mi gdzie GA ma bity kod silnika? (CG ma w okolicach zamachu)

Moze wytargam przepustnice 50mm, a z GA16 moze robić problemy. 1.5 pasuje bezproblemowo

Awatar użytkownika
wymaxclinowany
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2017-10-05, 20:04
Lokalizacja: Bytów

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: wymaxclinowany » 2019-03-03, 20:15

Czyli cały zawias od golfa II ?

Awatar użytkownika
Matiz
stały bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2019-03-03, 21:05

niee nieee, ale mam akurat z Gulfa do czyszczenia od kumpla i zastanawiałem sie czy by nie było prościej.... :P ale wolałem nie ryzykować, bo corsowe lagi i tak mają minimum zapasu i jest potwierdzony "fit". Golf pewnie by sie gdzieś opierał, ma duzo wieksze mocowanie do zwrotnicy. No i znowu koszta? po trzykroć niet.

Miałem dziś cyknac foto przy dzwiganiu gwintu ale robiłem co innego :/ . Pomijając przeróbke pierwotną dopasowujacą do mikry, to prócz tego:

-Roztoczenie bieżni łozysk na 14mm (drut jak cholera, trzeba rozebrać cartridge łozyska- rozbić warge która trzyma dwie półówki razem, potem da sie to złożyć i kręci sie normalnie ,ale wygląda jak kupa :roll: )

Obrazek

-skrócenie talerza/stożka na którym opiera sie guma górnego mocowania (golfowy amortyzator ma krotszy gwint tłoczyska, trzeba walczyć o każdy milimetr)
-przedłużenie lagi na maxa w dół (ok 2mm zapasu do manszety przegubu)
-przedłużenie lagi jak najmniej w góre (aby stracić jak najmniej z i tak symbolicznego skoku)
-Amortyzatory wkłady kayaba 663009, tylko one mają 38mm średnicy + przejsciówke po lage z golfa 43mm (reszta ma zgrubienie na 43mm na obudowie wkładu, bez przejsciówki)
-toczenie kapsla trzymającego wklad amortyzatora pod 38mm
-dowolne helpery o średnicy takiej jak spręzyna corsowa

Roboty masa, bujałem sie z tym dwa miechy skubiąc po trochu ,ale w sumie powiem wam że oplacało sie :shock:

-kolumny wygladają teraz jak zawieszenie szutrowe ,bo sprezyna + helper rozciaga sie na długosć calej kolumny :-P

Obrazek

-Kolumy w stanie pełnego rozprężenia są długości seryjnych kolumn microwych bez obniżenia :shock: Oznacza to że ze skoku negatywnego ok 5cm zrobiło sie ok 15-20cm :-o zupełnie inna jazda! No i dużo łatwiej montuje sie do auta

-micra szura brzuchem po asfalcie ,a jeździ sie nawet lepiej niż na seryjnych sprezynach + koni :-o Moze będzie troche sztywniej jak dzwigne te 2czm ,ale i tak można mówić o gwincie z komfortem zawieszenie kitowego :-o wydaje mi sie że to zasługa helperów z cięższego auta które doskonale buforują główną spręzyne na małych wybojach. Niespodziewane pojawienie sie charakterystyki progresywnej jest bardzo na plus!

-O różnicy do stanu z wylanymi wkładami z tego gwintu nawet nie wspominam ,bo była piłeczka pingpongowa i jebniecie przy każdej dziurze. Tłumienie MUSI być

-kayabowy wkład kosztuje ok 120zł sztuka. A chyba były takie także w golfie 3, czyli bedą robić takie wkłady jeszcze jakiś milion lat :D Nawet jakby miały sie rozszczelniać o połowe szybciej niż w normalnym zawieszeniu, to i tak kwota do przeżycia. Można go teraz łatać do końca świata :hah:

Awatar użytkownika
Matiz
stały bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2019-03-07, 23:37

Udało mi sie dziś założyć seryjne amory Corsowe na tył i dzwignąć gwint. Niestety teraz tył jest miękki jak pierzyna.... w koncu Alto jest leciutkie :/ od dłuższego czasu patrze z czego by spasowały spężyny. Mam na kupce zlomu w robocie idealnie pękniety komplet z Pasata B6 ale to ciężka kobyła, nawet ich nie wrzucam... choć wygląda na to ze by siadly idelanie w mocowaniu... Na razie czaję sie na Polo/Fabia (to to samo w sumie) wyglądają jakby miały spasować. A będzie można dospasować twardość bo fabia była I hatch, i sedan, i kombi

nie podoba mi sie jak buda reaguje przy nagłym szarpnieciu kierownicą... :-/ wpadałem już w poślizg na wylanych/seryjnych amorach i nie lubie momentu gdy po załozeniu kontry i złapaniu przyczepnosci auto zaczyna lecieć lecieć tak samo,albo nawet mocniej w drugą strone...

może pasażerom będzie wygodniej ale chyba trzeba bedzie to dopracować. Coś z dupą troche cięższą niż micra... Fabia by byla idealna...

Obrazek

Obrazek

za to 10-15 cm skoku negatywnego to wyjątkowo dobre wieści. Na "szportach" nie było nic, zero. Da razy pompłem lewarkiem i kolo było w górze... :-o

Awatar użytkownika
wymaxclinowany
wiem o czym pisze
Posty: 71
Rejestracja: 2017-10-05, 20:04
Lokalizacja: Bytów

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: wymaxclinowany » 2019-03-08, 18:47

Napisz mi na pw jakieś dane kontaktowe do Messengera albo tel. Dziś wyciągam u siebie zawieszenia a tam tez cuda są ;p

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: cloud_9 » 2019-03-08, 19:57

a większy stab dopasowac na tył i rozpórka w bagazniku? powinno więcej masy iśc na amory, czy nie?:)

Awatar użytkownika
Matiz
stały bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2019-03-12, 01:08

Max, tylko tutaj albo pw. Jestem wielkim przeciwnikiem FB.

Cloud
Już myślałem o stabie ale dopasowanie czegoś to bedzie mordęga. Jakbym jechał na złombol to może bym wyczaił Whiteline-a w UK ,ale tak to nie mam weny...

dziś wrzucilem spręzyny do auta i w robocie porównam wymiary z tymi, co już mam spisane

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: cloud_9 » 2019-03-13, 11:15

zobacz staba od Lancera, ja za 20 pln dorwalem, tylko koncowki drozsze:( rozstaw pasuje ale jeszcze nikt mi nie zamontowal;p ale moze cos sam ogarne, moge Ci go pomierzyc jak coś, chyba 19/21 mm ma srednicy, nie wiem czy nie za duzo na micre...

Awatar użytkownika
Michael456
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2014-06-17, 16:51
Lokalizacja: Kraków

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Michael456 » 2019-03-13, 22:11

cloud_9 pisze:
2019-03-13, 11:15
zobacz staba od Lancera, ja za 20 pln dorwalem, tylko koncowki drozsze:( rozstaw pasuje ale jeszcze nikt mi nie zamontowal;p ale moze cos sam ogarne, moge Ci go pomierzyc jak coś, chyba 19/21 mm ma srednicy, nie wiem czy nie za duzo na micre...
A z jakiego to Lancera? Ciekawe czy pasowałby na przód? W micrze jakie są średnice w ogóle stabów? :D
Moja pomarańcza :D
viewtopic.php?t=21882
Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców.

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: cloud_9 » 2019-03-14, 21:26

zmierz, masz oba:) ja mam dwa, ale przednie;) jeden lezy w garazu to zerkne w sobote
od lancera jest jak C - prosty
https://www.otomoto.pl/oferta/drazek-st ... BqfeQ.html

pewnie by do micry siadl, skoro i tak trzeba rzezbic, gdzie sie montuje tylny stab w micrze? sa mocowania na belce?

Awatar użytkownika
Matiz
stały bywalec
Posty: 101
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Re: [ Micra] [K11] najbardziej zardzewiałe auto świata- SuperS E

Post autor: Matiz » 2019-03-16, 07:12

hej pany ,zaraz wyruszamy na złomowiec, może dziś uda nam sie też zachaczyć słynne Radostowice ,ale to bardziej rekreacyjnie.

na liscie mam m.in
-materiał na lekką rozpórke przód (napisze coś wiecej jak przypasuje i generalne koncept będzie prawidłowy)
-klapa micra (ale dzisiaj sie chyba nie zmiesci do auta :/ bo jedziemy głównie po klape z Felci do kumpla...)
-Sprawdzić kit hamulcowy przód z N14
-sprawdzić czy jest GA15 na dawce przepustnicy

cloud trop dobry ale micra ma stabilizator w V

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”