[Sunny] Nissan Sunny N13 Kanciak
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Haha tak może być, poznałeś sr wiesz ze dużo nie trzeba 😂
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
Jakiś tydzień temu jechałem nad ranem do pracy, i coś zaczęło mi stukać w silniku.
Dojechałem do pracy, przesiadłem się w busa i ogień do krakowa, po powrocie odpalam nissana i wracam do domu po około 5 km zaczął stukać starsznie ale temperatura w normie moc jest więc o co chodzi?
Ok kilometra dalej nissan praktycznie stracił kompresje, fajki od świec wtopiły się w głowicę, a świece popękały od temperatury, co ciekawe na zegarach temperatura stała idealnie na środku skali. Nissan nie chciał w ogóle odpalić więc bardzo mocno się wkur*iłem, sciągneliśmy go do mnie na podwórko i ogień:
Wywaliło płyn między 1 a 2 cylindrem od strony dolotu. Generalnie poprzedni właściciel robił uszczelkę pod głowicą - jak widać nie za dobrze Tak więc głowica OUT >
Planowanie, sprawdzenie szczelności >
Tu już wróciła, nie popękana splanowana ale jescze nie gotowa.
Z racji tego, że już była wyjęta to myślę sobie, a wymienie jeszcze uszczelniacze i podocieram zawory, bo swoją drogą w miejscu przylegania do gniazda, każdy zawór wyglądał kiepsko
Tak więc demontaż spreżyn, akurat w n13 wystarczy płaski klucz zdaje się 17 lub 16 no i docieranie profesjonalnym sprzętem
Nowe uszczelniacze, zawory dotarte i co ważne wszystkie uszczelki (głowica, kolektory) +filtr powietrza i świece OEM !
No to ten... no .... Składamy
I tak to wygląda, na dzień dzisiejszy wszytko działa, był po drodze maly problem z ciśnieniem sprężania, mianowicie 9 barów na każdym garku, i tu podziękowania dla Andrzeja właściela OSA Motors za trafną diagnozę, ja się nie znam za bardzo i szczerze to myślałem o popękanych pierścieniach, ze względu na temperaturę jaką nissan osiągnął, okazało się, że źle ustawiłem rozrząd co powodowało właśnie niskie cisnienie i muła jakich mało.
[ Dodano: 2017-04-27, 11:06 ]
Co ciekawe, zdjęcie na którym widać tłoki - tłoki nie były czyszczone, tak wyglądały po zdjęciu głowicy
Dojechałem do pracy, przesiadłem się w busa i ogień do krakowa, po powrocie odpalam nissana i wracam do domu po około 5 km zaczął stukać starsznie ale temperatura w normie moc jest więc o co chodzi?
Ok kilometra dalej nissan praktycznie stracił kompresje, fajki od świec wtopiły się w głowicę, a świece popękały od temperatury, co ciekawe na zegarach temperatura stała idealnie na środku skali. Nissan nie chciał w ogóle odpalić więc bardzo mocno się wkur*iłem, sciągneliśmy go do mnie na podwórko i ogień:
Wywaliło płyn między 1 a 2 cylindrem od strony dolotu. Generalnie poprzedni właściciel robił uszczelkę pod głowicą - jak widać nie za dobrze Tak więc głowica OUT >
Planowanie, sprawdzenie szczelności >
Tu już wróciła, nie popękana splanowana ale jescze nie gotowa.
Z racji tego, że już była wyjęta to myślę sobie, a wymienie jeszcze uszczelniacze i podocieram zawory, bo swoją drogą w miejscu przylegania do gniazda, każdy zawór wyglądał kiepsko
Tak więc demontaż spreżyn, akurat w n13 wystarczy płaski klucz zdaje się 17 lub 16 no i docieranie profesjonalnym sprzętem
Nowe uszczelniacze, zawory dotarte i co ważne wszystkie uszczelki (głowica, kolektory) +filtr powietrza i świece OEM !
No to ten... no .... Składamy
I tak to wygląda, na dzień dzisiejszy wszytko działa, był po drodze maly problem z ciśnieniem sprężania, mianowicie 9 barów na każdym garku, i tu podziękowania dla Andrzeja właściela OSA Motors za trafną diagnozę, ja się nie znam za bardzo i szczerze to myślałem o popękanych pierścieniach, ze względu na temperaturę jaką nissan osiągnął, okazało się, że źle ustawiłem rozrząd co powodowało właśnie niskie cisnienie i muła jakich mało.
[ Dodano: 2017-04-27, 11:06 ]
Co ciekawe, zdjęcie na którym widać tłoki - tłoki nie były czyszczone, tak wyglądały po zdjęciu głowicy
garygary, no to grubsza akcja dobrze że się udało wszystko ogarnąć.
flatron, generalnie masz całkiem inny silnik, ale problem może każdego spotkać
flatron, generalnie masz całkiem inny silnik, ale problem może każdego spotkać
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102
O kolejny sr zmienia bude:)
Duzo zabawy by go zamocowac na swoim miejscu?
Duzo zabawy by go zamocowac na swoim miejscu?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
garygary, lapy i polosie pasują?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Przy ostrym skręcie u mnie chrupały przeguby, ale ja mam obniżone auto o 4,5 cm, więc wszysko pracuje już pod kątem, a w zakręcie dociskało się jeszcze bardziej. W normalnym zawieszeniu powinno być wszystko okej. Generalnie to lewa i prawa półoś jest o 1,5 cm za długagarygary pisze:Półosie pasuja, ale podobno przy ostrym skrecie jest liPa pytaj betona, zwrotnice cale ze 100nxa gti są p&p, trzeba przerobic belke, łapę od rozrzadu i ciegna lewarka
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102
viewtopic.php?t=21102