Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
W końcu przemogłem się i zdecydowałem zamieścić temat również i na tym forum (temat istnieje równolegle na 100NX Squad).
Historia:
Jestem w posiadaniu trzeciego już z kolei czerwonego Nissana 100NX w nadwoziu Targa, tym razem rocznik 1994.
Pierwsza "setka" rocznik 90' została w październiku 2004 sprowadzona z Niemiec po lekkiej stłuczce lewej strony i doprowadzona w Polsce do użytku. Byłem jej piątym właścicielem, z czego pierwszym w Polsce. W między czasie mojego użytkowania samochód został skradziony i ku zdziwieniu odzyskany przez Policję. W międzyczasie moja seryjna "setka" doczekała się paru usprawnień w postaci chociażby SWAPu silnika z GA16DS na SR20DE, felg alu 16" czy hamulców z GTI na przodzie. Niestety po siedmiu latach jazdy skończyłem "setką" na lampie. Służyła jako dawca części dla mojej drugiej "setki"...
Druga "setka" rocznik 91' została zakupiona na początku sierpnia 2011 w opłakanym stanie za grosze we Wrocławiu z silnikiem GA16DS. Samochód po poważnej stłuczce frontalnej, z poobijanymi drzwiami, przednimi błotnikami, pogiętą maską i ogólnie zniszczonym przednim pasie. Silnik w dobrym stanie, progi, błotniki, maska i zderzak do wymiany, pas do przespawania - ogólnie mnóstwo roboty mnie przy nim czekało. Prace były mozolne i trwały do początku grudnia 2011 kiedy to zakończyłem fazę wskrzeszania do stanu użyteczności publicznej i przeszczepiłem serce na SR20DE. Auto dostało w międzyczasie felgi alu 14" potem zregenerowane alu 16", hamulce z GTI na przodzie, znacznie większą pompę hamulcową i serwo z Nissana Altimy, ECU 150KM z Nissana Primery i zegary cyfrowe z impulsatorem od amerykańskiej wersji Nissana NX1600. Auto prosiło się o poważną blacharkę i lakierowanie, jednak szacując koszta tego zabiegu podjąłem decyzję o poszukiwaniu trzeciej "setki" w znacznie lepszym stanie blacharskim do niewielkich przeróbek blacharskich i lakierowania...
Trzecia "setka" rocznik 94' została zakupiona w czerwcu 2012 pod Lublinem jako uszkodzona. Musiałem sprowadzić ją do domu na lawecie, ze względu na uszkodzony silnik GA16DE 102KM. Ponadto setka w dobrym stanie blacharskim, zdrową podłogą i progami. Do poprawy nadawały się tylne kielichy (mimo że były już robione) i do zrobienia od podstaw tylne nadkola. Auto przeszło gruntowną renowację blacharsko-lakierniczą w lipcu 2012. W połowie sierpnia 2012 już jeździło z silnikiem i całym osprzętem z poprzedniej setki oraz wzbogacona o parę ciekawych fantów. Na początku roku 2013 padła decyzja o uturbieniu setki poprzez przekładkę silnika SR20DET i napędu AWD z Pulsara GTI-R. Dawca został znaleziony i zakupiony w marcu jako auto z uszkodzonym silnikiem i kiepską blachą. Pod koniec maja zakończono powolne prace nad wskrzeszeniem SR20DET do życia i rozpoczęto przygotowania do mozolnej przekładki... która zakończyła się sukcesem.
"Nissanowska setka" jest moim pierwszym samochodem. Wiążę z nią wiele miłych chwil młodości, czasów studenckich, dorastania. Towarzyszyła mi odkąd pamiętam i nie zamierzam się jej tak łatwo pozbyć. Muszę przyznać się bez bicia, że początkowo traktowałem ją niezbyt lekko, twierdząc, że samochód i tak jest przejściowy, tylko do nauki jazdy i przesiądę się na coś innego. Cóż... zauroczył mnie bardzo mocno. Wolę wpakować w to auto z rozwagą parę dobrych tysięcy PLN i móc cieszyć się pięknie zachowanym youngtimerem, niż kupować coś nowszego. Wiem, że nie jest to auto rodzinne, wszechstronne, duże, ale samochód do takich rzeczy już posiadamy z narzeczoną. Marzy mi się moment, kiedy będę mógł swoim dzieciom, dorastającym w tematach motoryzacji, przedstawić mocno zmodowaną, nadal kontrowersyjną z wyglądu "setkę", jako zadbanego klasyka...
Mój rewir - Stryków koło Łodzi
Model:
Nissan 100NX, GA16DE 102KM, rocznik 1994, Targa
Modyfikacje:
silnik:
SR20DET z GTi-R'a
Głowica po kompletnym remoncie
Nowa pompa oleju
Wał nominalny z SR20DET S14a przegwintowany na zamach z GTi-R'a
Wałki rozrządu Brian Crower Stage 2 264/264 stopni 12.06/12.06 mm
Regulowane koła rozrządu
Zawory nadwymiarowe +1mm Brian Crower
Panewki korbowodowe, główne i oporowe ACL Race
Pierścienie tłokowe Teikoku Pistons
Uszczelka pod głowicą Victor Reinz 1.2mm
MBC ProPerfekt (z kulką) ustawiony na 1.0 Bar + BOV
zregenerowana turbosprężarka
usunięty filtr węglowy
dolot:
FMIC z rdzeniem 550x180x65mm
CAI zakończone dużym filtrem SIMOTA w nadkolu
odseparowana odma
wydech:
kolektor rurowy Japspeed + reszta 5zigen Pro Racer ZZ + Silencer
bandaż termoizolacyjny na całej długości
brak katalizatora
zawieszenie:
GAB z regulacją (bliźniacza konstrukcja do Kayaba AGX)
rozpórka tylna górna, przednia dolna
hamulce:
pompa hamulcowa BM-57 (17/16 cala) z Nissana 350z
Przód - zaciski 4-tłoczkowe Brembo z Alfy Romeo GTV + tarcze Mikoda nacinane 300x24 + klocki TRW
Tył - ori GTi-R + jakieś stare tarcze 258x9 z tyłu + klocki TRW
napęd:
kompletny napęd AWD z GTi-R'a
wzmocniony oryginalny docisk sprzęgła Exedy w UK (dwie sprężyny)
tarcza sprzęgłowa spiekowa ACT 6-PAD z tłumikiem drgań skrętnych
odelżone koło zamachowe (5kg, czyli 60% masy początkowej)
short shifter
felgi aluminiowe złote Drag Wheels DR-9 z polerowanym srebrnym rantem w rozmiarze 7Jx16" ET40
opony letnie Toyo PROXES T1-R 205/45R16
dystanse na przedniej osi +15mm na stronę
dystanse na tylnej osi +25mm na stronę
elektronika:
wiązka z GTi-R'a RHD przerobiona na 100NX LHD + ECU z GTi'Ra
zegary cyfrowe USDM z Nissana NX1600 1.6
dodatkowe wskaźniki i elektroniczny panel nawiewu z GTi-R'a
składane i podgrzewane lusterka z GTi-R'a + przełącznik sterowania lusterek z S13 (bodajże)
akumulator z tyłu w bagażniku + okablowanie 70mm2
bezpośrednie podpięcie zasilania pompy paliwa do aku
interfejs Dakota Digital SGI-5 E (do dokładnego modyfikowania wskazań prędkościomierza)
do zrobienia:
regulacja luzów zaworowych (chodzi jak diesel)
wymiana TPS (jak się mocno nagrzeje w komorze silnikowej to wariuje)
podniesienie ciśnienia na listwie do 4 Bar za pomocą nastawnego regulatora ciśnienia paliwa
wymiana pompy paliwa na wydajniejszą Walbro
strojenie na Ecumaster DET3
jeszcze raz gratulacje świetnego projektu, miło było załapać się do kilku wspólnych zlotowych fotek, widocznych wyżej powodzenia w realizacji dalszych planów
Panowie musimy pomóc Marianowi uporać się z luzami zaworowymi bo jest tragedia macie jakieś pomysły skąd pasują te pastylki albo czy da radę dorobić bo kupno oryginałów to jakieś milion talarów kosztuje ,może niech Marian nakreśli o co chodzi
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
Gratuluję auta ! Mocno doinwestowane nie tylko sprzętem ale i roboczogodzinami Chętnie bym zobaczył jak to startuje, czy jest tak samo atomowo jak np. evo
Dni już robią się coraz dłuższe, pogoda też nie taka straszna, toteż małymi krokami można rozpocząć kolejny sezon dłubania przy setce.
Na pierwszy ogień idzie modyfikacja układu wydechowego za tylnym wózkiem. Cel to znacznie wyciszyć auto przy braku obciążenia (trasa), zachowując jednak pełen przelot, ryk i moc przy mocniejszym depnięciu w podłogę. Do tego celu skompletowałem tłumik komorowy MagnaFlow 2,5", przepustnicę wydechu sterowaną doładowaniem oraz wisienka na torcie - ozdobna końcówka a'la Akrapovic.
Jeeeeeeee NX power, fajnie, że żyje i coś tam modzisz dalej przy nim... ostatnio patrzę patrzę, a NX'a wypuścił Lexus hehehe tak jakoś mi się skojarzyło.
Tymczasem dotarł do mnie oil catch tank Simota i niezbędny osprzęt do odseparowania dolotu od oparów oleju ze skrzyni korbowo-tłokowej oraz zaworku PCV.
Weekend spędzony nad przeróbką wydechu. Było sporo kombinowania, ale ostatecznie udało się wszystko złożyć w całość i jakoś ukryć schludnie pod podłogą. Testów z jazdy jeszcze nie było. Oto co powstało:
Odświeżenie tematu w związku ze zbliżającym się zlotem.
Setka nadal żyje. Wrzucam linka z filmikiem z powrotu z pracy ostatnimi czasy: link. Filmik nagrany w związku ze strojeniem na drodze na DET3 po wymianie kolektora wydechowego i zmiany nastaw regulatora ciśnienia paliwa. Doładowanie 1.1 bara, trójka do odcinki...