Primera P11 Top Sport z WWL
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Primera P11 Top Sport z WWL
Dzień dobry,
Jako że forum nissana działa prężnie i już nie raz skorzystałem z tej obfitej bazy wiedzy, chciałbym się pochwalić swoim autem.
Od razu zaznaczę że nie jestem jakimś strasznym fanem Nissana ale poprzedni właściciel nim był i mnie przekonał że to świetne auto. Patogen, pozdrawiam serdecznie z tego miejsca
Ja osobiście mam już dwa gratki z dawnych lat więc nissan miał być tanim i dobrym wyborem na auto najbardziej niezawodne z tej paczki
Zanim tak się stało było kilka przygód a mianowicie dwa razy urwana półośka na przestrzeni kilku tysięcy kilometrów i w odbu przypadkach urwała się gdy jechała nim moja żona (taki psikus)
aktualnie jestem na etapie wymiany wahaczy górnych bo skrzypią i mają luzy oraz dekla pod pokrywą zaworów, naprawiłem już wspomniane półośki i klasycznie spalony opornik 2 biegu wentylatora.
W planach mam "odgrzybianie" zauważyłem trochę rdzy pod zagięciem maski, pełno płota za przednimi błotnikami no i chce zajrzeć pod te wszystkie nakładki progów itp itd plus zaaplikowac fluidol gdzie tylko się da.
z modów podobno Patogen przestawiał kąt zapłonu więc przybyło mu pewnie z pierdylion mustangów ale ile dokładnie to nie wiem
ale to i tak psu na budę bo założyłem mu LPG
plan na ten wątek jest taki żeby wrzucać tu to co z nim zrobiłem i ewentualnie podpytać co i jak
na razie jedna fotka zrobiona spoconą "czekoladą"
MODEL: P11 przedlift
SILNIK:sr20
MOC: 150KM
bebechy zawieszenie układy: fabryczne
ŚRODEK: fabryka
CAR-AUDIO: bardzo dobre bo fajnie gra
KOŁA: fabryczne alu i stalaki na zimę
Jako że forum nissana działa prężnie i już nie raz skorzystałem z tej obfitej bazy wiedzy, chciałbym się pochwalić swoim autem.
Od razu zaznaczę że nie jestem jakimś strasznym fanem Nissana ale poprzedni właściciel nim był i mnie przekonał że to świetne auto. Patogen, pozdrawiam serdecznie z tego miejsca
Ja osobiście mam już dwa gratki z dawnych lat więc nissan miał być tanim i dobrym wyborem na auto najbardziej niezawodne z tej paczki
Zanim tak się stało było kilka przygód a mianowicie dwa razy urwana półośka na przestrzeni kilku tysięcy kilometrów i w odbu przypadkach urwała się gdy jechała nim moja żona (taki psikus)
aktualnie jestem na etapie wymiany wahaczy górnych bo skrzypią i mają luzy oraz dekla pod pokrywą zaworów, naprawiłem już wspomniane półośki i klasycznie spalony opornik 2 biegu wentylatora.
W planach mam "odgrzybianie" zauważyłem trochę rdzy pod zagięciem maski, pełno płota za przednimi błotnikami no i chce zajrzeć pod te wszystkie nakładki progów itp itd plus zaaplikowac fluidol gdzie tylko się da.
z modów podobno Patogen przestawiał kąt zapłonu więc przybyło mu pewnie z pierdylion mustangów ale ile dokładnie to nie wiem
ale to i tak psu na budę bo założyłem mu LPG
plan na ten wątek jest taki żeby wrzucać tu to co z nim zrobiłem i ewentualnie podpytać co i jak
na razie jedna fotka zrobiona spoconą "czekoladą"
MODEL: P11 przedlift
SILNIK:sr20
MOC: 150KM
bebechy zawieszenie układy: fabryczne
ŚRODEK: fabryka
CAR-AUDIO: bardzo dobre bo fajnie gra
KOŁA: fabryczne alu i stalaki na zimę
Ostatnio zmieniony 2016-08-02, 15:31 przez zyxjam, łącznie zmieniany 1 raz.
O, ciekawe czy jescze z nim czy już ze mnąRysiu83 pisze:Tak myślałem że to Patogena bo na wysokości Zielonki się dość często mijaliśmy. Dawaj foty sąsiad
Witam sąsiada
[ Dodano: 2016-08-02, 16:38 ]
Również witam, wstawię wstawię jak tylko go umyjęJuras18 pisze:Hej witaj zyxjam z WWL Uzupełnij dane auta i wstaw fotki ?
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Nie jesteś z Zagościć? Widziałem obok miejsca gdzie się tworzą fajne rzeczy kolo tramwajowej?
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
A już parę razy widziałem w ostatnim czasie
Sunny 1.6 16V - był
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
Uno 1.0 gaz - był
Vento 1.9 TD - był
Primera 2.0 TD - była
Almera GTI - JEST ":D
viewtopic.php?t=18922&postdays=0&postor ... &start=120
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Dzień dobry, prezentacji ciąg dalszy.
Oto P11 "Skrzypek", nazwany tak pieszczotliwie przez moja małżowinkę z powodu piszczenia wahaczy na kazdym minimalnym nawet dołku.
Tutaj fotki ogólne:
A tu z moją ostatnią zajawką- namiotem dachowym
[ Dodano: 2016-08-17, 13:44 ]
Auto jest w blacharskim stanie "wow" jak na pełnoletniego nissana. No ale wiadomo, żeby tak było jak najdłużej trzeba było trochę autko zakonserwować.
Stojący w tle Citroen mimo rewelacyjnego ocynku zardzewiał w jednym tylko miejscu mianowicie w mocowaniu amortyzatora, postanowiłem zajrzeć w to miejsce w Nissanie. Okazja była przy wymianie górnego wahacza.
Aby auto nie skrzypiało konieczne to było po obu stronach auta. Zakupione cześci:
Zestaw naprawczy zwrotnicy (dwa łożyska i uszczlniacz z intercarsu- od razu mówię że jak ktoś się będzie za to zabierał żeby zachował oryginalny uszczelniacz bo jak to zwykle bywa ten z Intercarsu nie pasuje.... jest za wysoki. łożyska zdejmuje się dość łatwo, zakładałem z powrotem ochładzjąc łożyska w zamrażarce aby pasowanie podczas montażu było luźniejsze), wahacz górny i osłony amortyzatorów bo moje były już poszatkowane.
Jednakże, zanim zabrałem się za robotę po zdjeciu plastikowego nadkola moim oczom ukazał się taki widok:
Wiedziałem że nie będzie szybko...
Zdecydowałem rozebrać się więcej niż poczatkowo było planowane:
na zdjęciu powyżej, miejsce wymagające natychmiastowej interwencji czyli tam gdzie uformowała się piaskowa babka
a tu już po oczyszczeniu, odtłuszczeniu pomalowaniu podkładem i emulsją do profili(zwaną dalej smarkiem, ze względu na odgłos powstały podczas aplikacji pistoletem i konsystencję )
od razu mówię że tu otwory po śrubkach trzeba było rozwiercac i gwintowac ponownie...
Chciałem wymienić sam wahacz i łozyska ale poszedłem krok dalej:
tutaj to samo miejsce już po dokładnym szlifowaniu (power blending) druciakowaniu (druciak blending) odtłuszczaniu i malowaniu podkładem epoksydowym.
masa napędzlowa uszczelniająca na łączenia blach:
i smarkanie glutem (bałem się że nie zaschnie ale po 24 godzinach już jest ok):
to samo z błotnikiem, na szczeście nie było tu tragedii mimo kontaktu z babka piaskową:
przed
i po (nie mam zdjęcia z glutem niestety albo i stety :)ale tez został nałożony)
Przy okazji że musiałem zdjąć przedni zderzak tutaj też co nieco oczyściłem i zakonserwowałem.
aha zakonserwowałem też tylne koło, tam nie zdejmowałem już amortyzatora bo wnęka wydawała się względna a było więcej rdzy w innych miejscach, najbardziej zaskoczyła mnie korozja na rurze wlewu paliwa, nic dziwnego że ludziom klapki wlewu korodują skoro błoto wali się bezpośrednio na tę rurę od środka. w p11 jest tam tylko skromna plastikowa osłonka. Z tego etapu mam tylko jedno zdjęcie bo już było ciemno i późno i bałem się że nie zdążę.
w następny wolny weekend druga strona, tam powinno być szybciej ale kto wie co tam zastanę...
aha przy okazji naprawiłem sobie małą usterkę ale jakże istotną, mianowicie wyczyściłem podszybie i zaklajstrowałem spinkę ustalającą szybę(służy ona do montażu szyby tylko i wyłącznie). Pod spinką jest maleńka uszczelka którą gdy szlag trafi przecieka woda bezpośrednio do kanału powietrznego i moczy opornik wentylatora oraz dywanik i wykładzinę. Tu podziękowania dla forumowiczów bo nie znalazłszy powdów cieknięcia podczas oględzin użylem szukajki tutaj i od razu znalazłem odpowiedź.
aha sporo czasu zajęło mi szukanie serwisówki Haynesa, wiem że była taka po polsku, ktoś ma? przydało by się na przyszłośc wiedzieć jakim momentem którą śrubę dokręcać.
Pozdro dla wytrwałych którzy doczytali do końca
[ Dodano: 2016-08-17, 13:49 ]
tu jeszcze link do większych jakby ktoś chciał zobaczyć jakiś detal z bliska http://www.fotosik.pl/zdjecie/1994c582dad12396
[ Dodano: 2016-08-17, 13:52 ]
aha czy ktoś może mi polecić taśmę do przyklejenia nakładki progu? nie chce tego robić na silikon....
Oto P11 "Skrzypek", nazwany tak pieszczotliwie przez moja małżowinkę z powodu piszczenia wahaczy na kazdym minimalnym nawet dołku.
Tutaj fotki ogólne:
A tu z moją ostatnią zajawką- namiotem dachowym
[ Dodano: 2016-08-17, 13:44 ]
Auto jest w blacharskim stanie "wow" jak na pełnoletniego nissana. No ale wiadomo, żeby tak było jak najdłużej trzeba było trochę autko zakonserwować.
Stojący w tle Citroen mimo rewelacyjnego ocynku zardzewiał w jednym tylko miejscu mianowicie w mocowaniu amortyzatora, postanowiłem zajrzeć w to miejsce w Nissanie. Okazja była przy wymianie górnego wahacza.
Aby auto nie skrzypiało konieczne to było po obu stronach auta. Zakupione cześci:
Zestaw naprawczy zwrotnicy (dwa łożyska i uszczlniacz z intercarsu- od razu mówię że jak ktoś się będzie za to zabierał żeby zachował oryginalny uszczelniacz bo jak to zwykle bywa ten z Intercarsu nie pasuje.... jest za wysoki. łożyska zdejmuje się dość łatwo, zakładałem z powrotem ochładzjąc łożyska w zamrażarce aby pasowanie podczas montażu było luźniejsze), wahacz górny i osłony amortyzatorów bo moje były już poszatkowane.
Jednakże, zanim zabrałem się za robotę po zdjeciu plastikowego nadkola moim oczom ukazał się taki widok:
Wiedziałem że nie będzie szybko...
Zdecydowałem rozebrać się więcej niż poczatkowo było planowane:
na zdjęciu powyżej, miejsce wymagające natychmiastowej interwencji czyli tam gdzie uformowała się piaskowa babka
a tu już po oczyszczeniu, odtłuszczeniu pomalowaniu podkładem i emulsją do profili(zwaną dalej smarkiem, ze względu na odgłos powstały podczas aplikacji pistoletem i konsystencję )
od razu mówię że tu otwory po śrubkach trzeba było rozwiercac i gwintowac ponownie...
Chciałem wymienić sam wahacz i łozyska ale poszedłem krok dalej:
tutaj to samo miejsce już po dokładnym szlifowaniu (power blending) druciakowaniu (druciak blending) odtłuszczaniu i malowaniu podkładem epoksydowym.
masa napędzlowa uszczelniająca na łączenia blach:
i smarkanie glutem (bałem się że nie zaschnie ale po 24 godzinach już jest ok):
to samo z błotnikiem, na szczeście nie było tu tragedii mimo kontaktu z babka piaskową:
przed
i po (nie mam zdjęcia z glutem niestety albo i stety :)ale tez został nałożony)
Przy okazji że musiałem zdjąć przedni zderzak tutaj też co nieco oczyściłem i zakonserwowałem.
aha zakonserwowałem też tylne koło, tam nie zdejmowałem już amortyzatora bo wnęka wydawała się względna a było więcej rdzy w innych miejscach, najbardziej zaskoczyła mnie korozja na rurze wlewu paliwa, nic dziwnego że ludziom klapki wlewu korodują skoro błoto wali się bezpośrednio na tę rurę od środka. w p11 jest tam tylko skromna plastikowa osłonka. Z tego etapu mam tylko jedno zdjęcie bo już było ciemno i późno i bałem się że nie zdążę.
w następny wolny weekend druga strona, tam powinno być szybciej ale kto wie co tam zastanę...
aha przy okazji naprawiłem sobie małą usterkę ale jakże istotną, mianowicie wyczyściłem podszybie i zaklajstrowałem spinkę ustalającą szybę(służy ona do montażu szyby tylko i wyłącznie). Pod spinką jest maleńka uszczelka którą gdy szlag trafi przecieka woda bezpośrednio do kanału powietrznego i moczy opornik wentylatora oraz dywanik i wykładzinę. Tu podziękowania dla forumowiczów bo nie znalazłszy powdów cieknięcia podczas oględzin użylem szukajki tutaj i od razu znalazłem odpowiedź.
aha sporo czasu zajęło mi szukanie serwisówki Haynesa, wiem że była taka po polsku, ktoś ma? przydało by się na przyszłośc wiedzieć jakim momentem którą śrubę dokręcać.
Pozdro dla wytrwałych którzy doczytali do końca
[ Dodano: 2016-08-17, 13:49 ]
tu jeszcze link do większych jakby ktoś chciał zobaczyć jakiś detal z bliska http://www.fotosik.pl/zdjecie/1994c582dad12396
[ Dodano: 2016-08-17, 13:52 ]
aha czy ktoś może mi polecić taśmę do przyklejenia nakładki progu? nie chce tego robić na silikon....
super robota.
Nakłądki najlepiej trzymają na kleju do szyb, ale skoro nie chcesz kleic "silikonem" to możesz spróbować taśm lakierniczych mp. Boll lub 3m.
Pamiętaj przy klejeniu progu, żeby bo po przyłożeniu dobrze docisnąć, okleić taśmą i podeprzeć kilkoma deseczkami, żeby dobrze taśma złapała. Ona musi dobrze złapać
Nakłądki najlepiej trzymają na kleju do szyb, ale skoro nie chcesz kleic "silikonem" to możesz spróbować taśm lakierniczych mp. Boll lub 3m.
Pamiętaj przy klejeniu progu, żeby bo po przyłożeniu dobrze docisnąć, okleić taśmą i podeprzeć kilkoma deseczkami, żeby dobrze taśma złapała. Ona musi dobrze złapać
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
U siebie też kielichy robiłem w zeszłym roku tylko najpierw poszedł reaktywny na to akryl i baranek.
Tu masz link do Haynes'a
Tu masz link do Haynes'a
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Dziękuję za książkęPrzeRuSco. Co do reaktywnego to słyszałem, że on jest dobry na gołe blachy bez rdzy ale nie wiem czy to prawda. z Epoxydowym mam same dobre doświadczenia, niestety ten nie był z najwyższej półki ale chodziło o najbardziej zbliżony kolor.
[ Dodano: 2016-08-18, 12:18 ]
Ad@mus, klej do szyb nie jest silikonem, niestety to słowo przylgneło do całej gamy klejów w tubkach mi chodziło że silikon jest kwaśny i powoduje korozję. Silikony dedykowane są do łazienek i niech tak zostanie. na klej do szyb chyba się nie zdecyduję bo potem nie wiem czy kiedykolwiek ktoś to oderwie, ew. z lakierem myślałem o taśmie do lusterek 3M ale ona jest troche jak gąbka i jest za szeroka, oryginalnie tam był tylko taki waski paseczek. Zobaczymy, może coś znajdę w necie.
[ Dodano: 2016-08-18, 13:09 ]
Zdecydowałem się na taśmę 3M PT1100, zobaczymy czy nie będzie za cienka. http://www1.grupappmsa.pl/pl/p/3M-PT110 ... mmx6m/3768
[ Dodano: 2016-08-18, 12:18 ]
Ad@mus, klej do szyb nie jest silikonem, niestety to słowo przylgneło do całej gamy klejów w tubkach mi chodziło że silikon jest kwaśny i powoduje korozję. Silikony dedykowane są do łazienek i niech tak zostanie. na klej do szyb chyba się nie zdecyduję bo potem nie wiem czy kiedykolwiek ktoś to oderwie, ew. z lakierem myślałem o taśmie do lusterek 3M ale ona jest troche jak gąbka i jest za szeroka, oryginalnie tam był tylko taki waski paseczek. Zobaczymy, może coś znajdę w necie.
[ Dodano: 2016-08-18, 13:09 ]
Zdecydowałem się na taśmę 3M PT1100, zobaczymy czy nie będzie za cienka. http://www1.grupappmsa.pl/pl/p/3M-PT110 ... mmx6m/3768
zyxjam, dawaj znać jak z tym przyklejeniem, bo też mnie to kiedyś czeka
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Jeśli już poskładałeś samochód wpadnij na spota dziś pod Stadion Narodowy
Spotykamy się o 20 tu będziemy https://www.google.pl/maps/place/52%C2% ... d21.044629
Wypatruj czarnego kombi od VAGa
Spotykamy się o 20 tu będziemy https://www.google.pl/maps/place/52%C2% ... d21.044629
Wypatruj czarnego kombi od VAGa
Re: Primera P11 Top Sport z WWL
Przymierzam się niestety do zmiany samochodu. Czy byłby ktoś chetny? Przy małym dziecku jakoś znoszę fakt, że to sedan ale że nie mogę wyłączyć poduszki z przodu przeważyło.
Auto do kupienia za jakiś miesiąc. Jak zapłace nowe OC i naprawię klimatyzację bo puścił zaworek. Nie chcę sprzedawać niesprawnego. Jest najwyższy czas zadbać o tzw detailing ale auto jest nadał ładne, no i to "Top Sport" szkoda go do obcych ludzi....
Auto do kupienia za jakiś miesiąc. Jak zapłace nowe OC i naprawię klimatyzację bo puścił zaworek. Nie chcę sprzedawać niesprawnego. Jest najwyższy czas zadbać o tzw detailing ale auto jest nadał ładne, no i to "Top Sport" szkoda go do obcych ludzi....
Re: Primera P11 Top Sport z WWL
Ale wiesz, że opornik zamiast poduszki i ją wyłączysz? Z tego co wiem, jak nie zapali sie lampka poduszek to będzie oznaczało że wszystkie poza jedną działają. Ja tak teraz mam z siedzeniami, bo zmieniłem, a na zimnie nie chce mi się bawic z kablami od poduszek w nowych:) 2R2 0,25W - 10 groszy jeden... pewnie da sie też jakis przełącznik zrobić on/off, ale nie znam się na elektronice to się nie wypowiem. Oryginalnie nissan w zestawach do wyłączania poduszek (za 50 euro) dawał 2,5Ohm 0,5 W o ile pamiętam. Chyba, że poduszka pasażera ma inną oporność, ale raczej znalazłem oporności na amerykańskim forum gdzie własnie pasażera chcieli wyłączyć. Poduszke możesz wtedy dla spokoju wyjąć:)
Re: Primera P11 Top Sport z WWL
w sumie to o tym nie myślałem, żeby na pstrczek zrobić.. zaptam elektryka bo sam na to czasu nie mam, pieluchy trzeba zmieniać
Re: Primera P11 Top Sport z WWL
Primera sprzedana we wrześniu 2020. To była wspaniała przygoda