Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny] Sunny N13 GTI SR20

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2016-06-29, 07:45

Mam sentyment do N13. Nawet obserwuje fajny egzemplarz niedaleko mnie, tylko starszy człowiek nie chce sprzedać

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2016-06-29, 09:16

bombel pisze:Mam sentyment do N13. Nawet obserwuje fajny egzemplarz niedaleko mnie, tylko starszy człowiek nie chce sprzedać
Ciężko wyrwać już coś sensownego, więc jak już masz coś na oku to... Złóż panu propozycje nie do odrzucenia :D
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-06-29, 09:54

bombel, teztak mam :-| na olx ostatnio stał taki szary za jakieś 2k. Na czarnych blachach

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2016-06-29, 11:27

bombel, garygary, bo to jest tak, trzeba dorwać zdrową n13, potem ogarnąć porządny silnik połączyć razem i cieszyć się z jazdy :D
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-06-29, 12:32

Taaa, tez wiem cos na ten temat :mrgreen:

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2016-06-30, 09:11

Sunny jak to Sunny, znowu coś do poprawki nie odbija tylny prawy zacisk caly czas lekko hamuje ... regenerowany 2 lata temu ehh

[ Dodano: 2016-07-03, 09:12 ]
Prawdopodobnie, winny jest próg na tarczy... można stoczyć. Ale w tym aucie producent przewidział piasto-tarcze, które są bardzo drogie ~300zł sztuke + łożyska ~250zł sztuka i to wszystko razy dwa :) Pod warunkiem że uda się jeszcze gdzieś znaleźć do kupienia... Zastanawiam się czy dało by radę podłożyć np piastę z tarczą ze 100nx'a lub n14?
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-07-04, 06:22

beton88, myślę, że da się przełożyć, konstrukcyjnie bardzo podobnie to wygląda. W n14/100nx różnica jest taka, że tylny stabilizator, jest taki taki bardzo "umowny" grubości wykalaczki :mrgreen: i te drążki.

W n13 masz grubą lage która spina obie strony i tyle.
Myślę, że nie będzie trzeba nawet za bardzo przerabiać.

Amor wleci na 99% p&p, wahacze raczej też.

Pytanie tylko czy uda się później ustawić kąty.
A masz potrzebne graty z 100?

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2016-07-04, 13:25

garygary, Generalnie, to łożysko w 100nx i n13 ma tą samą wewnętrzną średnice. Ja chciał bym założyć piastę i tarczę na tą "zwrotnice" którą mam. No ewentualnie jeszcze zacisk hamulcowy ze 100nx bo różnica jest tylko w klockach są grubsze,ale to wyniknie w praniu tak naprawdę. Stabilizatora, wahaczy i amora nie mam zamiaru nawet dotykać.

Kątów z tyłu się nie ustawia żadnych poza zbieżnością, ale tego nie dotykam.
Nie mam niestety nic z tylnych hebli do 100nx bo nie myślałem nawet że będzie to mi potrzebne. A na cmentarzu już po ponad pół roku sądzę ze go nie ma:] Ale to nie problem, kupił bym nowe tylko muszę wiedzieć na 100% że będzie to wszystko działać. Do 100nx chociaż są dostępne części, bo piastotarcze do n13 chyba już tylko w aso i chyba nie chce wiedzieć za ile :)
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-07-04, 20:25

Myślę że łatwiej będzie podmienić zwrotnice. Majchrzok chyba coś tam miał kiedyś od 100nxa. Kup jedna zwrotnice podmien i będziesz wiedział co i jak.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-07-05, 15:00

garygary, zwrotnice leżą. jak chcesz to za koszty wysyłki mogę Ci je wysłać.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-07-06, 06:10

majchrzok, mi to nie potrzebne ;-) może kolega beton88 coś sobie ulep

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2016-07-06, 07:50

garygary, Niestety chyba tak będę musiał zrobić. Całej zwrotnicy nie przełożę bo jest inne mocowanie do stabilizatora, jedyne co to tak jak pisałem piasta, tarcza ewentualnie zacisk.

majchrzok, Masz same zwrotnice czy może z czymś co wymieniłem wyżej?
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-07-06, 17:16

Tylko zwrotnice :)

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2016-07-06, 20:15

Tylne zwrotnice od 100nx nie podejdą, wiem bo sprawdzałem :-/ Jedynie przecieranie szlaków ze swapem piasty tarczy i zacisku ;)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2016-07-07, 07:44

Znalazłem nowe tarcze do kupienia w necie. Ale to worek pieniędzy. Wolał bym od 100nx ale pierw muszę znaleźć u kogoś jakieś starocie... przecież nie kupie nowych żeby okazało się że nie pasuje... chociaż wydaje mi się że podejdzie :D
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2016-07-07, 08:23

beton88, nie wiem czy kojarzysz w którym miejscu jest bar Okęcie? W każdym bądź razie jak lecisz al. Krakowską w stronę hynka, to po lewej stronie, zaraz za pentlą Okęcie jest wspomniany wcześniej bar, a obok sklep artmot. Urzeduje w nim pan Rafał i z pod ziemi potrafi wyciągnąć graty, takie jak np. Zestaw uszczelek do e16i, czy panewki. Wiec może tam się coś znajdzie.

Szukałem do niego numeru, ale nie znalazłem.

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2016-07-07, 18:04

garygary, Dzięki za informacje mogą się przydać:) ale puki co szukam gratów najlepiej w cenie złomu tylko na test czy podchodzi :)
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2016-07-07, 22:23

Jest żabojad co ma n13 z ca18det, na fb jest jego funpage. Wsadził zaciski i tarcze od CRX'a, tongracing czy jakoś tak ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2016-07-07, 22:43

karol282, oo dobra informacja, dasz jakieś namiary lepsze na pw?
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2016-07-09, 11:43

Poszło pw ;) Tylko się nie przeraź, pełno zdjęć i patentów. Gość idzie grubo :-D
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-04, 10:12

karol282 pisze:Poszło pw ;) Tylko się nie przeraź, pełno zdjęć i patentów. Gość idzie grubo :-D
Dzięki, faktycznie gość ma wyobraźnie :D

[ Dodano: 2016-07-12, 08:54 ]
Małe uaktualnienie, temat tarcz na razie wstrzymany, po toczeniu tylne tarcze ułożyły się ciut, na tyle że nie denerwuje. Ale problem słabego hamowania tylnego lewego koła pozostał. Podłożyłem zregenerowany na szybko zacisk z drugiego kompletu jaki posiadam i ... dalej to samo. Wydaje mi się że wina leży po stronie pompy ... lub jakaś magiczna siła daje prawemu zaciskowi większą moc. Dziwne jest że pompa daje ciśnienie krzyżowo na koła, i na przednim kole ciśnienie jest okej. Przód hamuje równiutko. Pompa posiada korektor siły hamowania w środku może to jest problem... ale tak naprawdę nie da się do tej komory dostać...

http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n13/ ... tration_2/

[ Dodano: 2016-08-03, 23:47 ]
Witam po małej przerwie, oczywiście jeden temat został rozwiązany kosztem następnego. Hamulce już równo biorą każde koło, problemem był pośpiech przy Swapie. Tylne koło było zamienione z przednim na wyjściu z pompy... ale zanim do tego doszedłem zdążyłem przegrzać tylną tarczę i jest krzywa... teraz będzie albo wymiana na komplet ze 100nx albo oryginał co wyjdzie bardzo drogo problem w fazie przemyśleń:) Poza tym wpadnie w wolnej chwili płukanka Liqui Moly i olej Motula 10w40 6100 oraz nowy napinacz rozrządu.

[ Dodano: 2016-08-08, 21:43 ]
Od września, to już trzecia wymiana oleju w silniku. Tym razem po 5000tys km, wlałem płukankę liqui moly, zlałem gnój ... jednak po zdjęciu dekla zaworów okazało się że w silniku jest dalej gnój... wyczyściłem wszystko szmatą ile zdołałem i wleciał Motul 6100 10w40. Teraz misja z 5000 km i znowu flush engine może jakaś bardziej agresywna i nowy olej...

Poprzedni właściciel jak kupił, tylko jeździł dwa lata i nic nie dolewał ani nie zmieniał. A podobno auto zanim kupił stało pół roku i nie wiadomo kiedy olej miało zmieniony.

A to efekt po płukance
Obrazek

[ Dodano: 2016-10-21, 23:50 ]
Nie chce krakać ale to w sumie bardzo miłe uczucie, kiedy codziennie wsiadasz do nissana odpalasz go i wszystko działa, nic się nie psuje :D

[ Dodano: 2017-03-04, 09:54 ]
Parę miesięcy później, auto w dalszym ciągu jeździ. Mała walka z webasto podczas mrozów bo jakoś słabo grzeje... pomysłów już nie mam i problem zostaje otwarty. To wszystko jest od czasu swapu, na CA leciało piekło z nawiewu. Ponad to nissan doczekał się długo wyczekanej nowej pompy paliwa DW200 i... jest mega różnica w jeździe inne auto :D oraz dostał małe popraweczki lakiernicze gdzie zaczeła wychodzić ruda :-/.

Dalej to kompletujemy rozrząd OEM, oraz trwają przemyślenia nad wydechem co tu zrobić by było cicho i z przyrostem mocy. Pomysł jest na kolektor 2,5" na początek, jakiś kat (ponoć z primery sa na 2,5", lub jakiś sportowy? Zależy mi na wyciszeniu wydechu), potem zwęzka na 2,25" środek przelotowy, koniec przelotowo komorowy. Jakieś sugestie?

Puki co dalej dmucha w rurkę od 1.6 :-/
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-03-04, 10:18

Rob na 2,25". Srodkowy z saaba, koncowy jak piszesz. Będzie znosnie a i mocy nie zabierze

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-04, 12:56

majchrzok, kolektor tez na 2,25? Gdzieś czytalem ze te z saaba to ogromne i do n13 moze nie wejść, ewentualnie jakiś inny godny polecenia?
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2017-03-04, 13:23

Sa dwa z saaba, duzy jak w vectrze, mniejszy rurowy, napewno wejdzie.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-08, 15:44

beton88, napisz do Luki CRX, ma "wejścia" w ulterze. Mi Zrobił super cichą puchę, cisza bierze się z pojemności tłumika, materiałów i waty. Ogarnie na bank tak samo jak dla mnie. Ponadto ma spory wybór jeśli chodzi o rozmiary, więc możesz sobie środkowy i końcowy zamówić maksymalnie duże dla siebie. Katalizator polecam ci wywalić, bo jak będą dobre tłumiki to będzie cicho z lekkim pazurem. A jeśli się nad katem upierasz kup na allegro jakiś zamiennik z wkładem stalowym, kosztują coś ok 200zł-250zł.

ps. faaaaajny taki kanciak :)

[ Dodano: 2017-03-08, 15:50 ]
ps. ile dałeś za lambadę i jak spalanie i osiągi na nowej ? Bo stara jak wyczytałem 11l/100km ????
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-08, 23:02

Ad@mus, Dzięki za informację odezwę się ciut później ;) puki co zbieram informacje żeby stworzyć plan do kupy. Kata myślałem żeby zastosować na nowo (obecnie przeltowy tłumik w kształcie kata) bo też wycisza, a mi zależy na super ciszy (niestety ale po to też poszło pare kg mat butylowych do wnętrza :) ).

Ostre kanty są zajebiste ;D a jeszcze bardziej zajebiste jak oszukują się nowe auta na starcie i przy 200 :)

Za lambdę hmm dokładnie sprawdzę w papierach i napiszęci na pw/fb plus minus ok 250 zl mi się coś kojaży. Nie mam też pewności że stara była zjebana i mam ją dalej. SR20 był w budzie n13 tyci mułowaty względem 100nx, nie wiedziałem czemu kombinowałem. Krokowiec i pompa paliwa(inna ale jeszcze nie obecna) rozwiała problem.

Co do spalania nie odpowiem. Jednego miesiąca codziennie na ssaniu ok (15L/100km), drugiego miesiąca dłuższe odcinki(12,5 L). Jeżdząc codziennie do pracy ok 15km wychodziło mi ok 10,5L do 12L. W tym miesiącu zmieniłem pompe paliwa na DW200 (to już trzecia i w końcu brand new) i jest całkiem inne auto od dołu idzie jak wściekłe i spalanie pierwsze wyszło przy "dłuższych odcinkach" (11,5L). Kolejna sprawa to zapłon mam ustawiony na oko, krokowiec też zmieniony na taki bez sprężynki tej co się rozciąga i też na oko, no i ostatni problem to dalej dmucha w rure od 1.6... Więc do perfekcji jeszcze daleko :D

Na hamowni na starej pompie wypluł 133km i 200Nm, kompresja na silniku to ok 11,5bara (tyle w dniu zakupu). Moc wydaje mi się do odzyskania po odetkaniu wydechu i juz obecnej nowej pompie ale szkoda mi kasy na pomiary co chwila ;)
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2017-03-09, 08:25

beton88, 133km 200Nm to i tak taniej ze swapa niz dlubac 1,6. Po za tym sr20 ladnie wypelnia komore silnika ;p

Awatar użytkownika
beton88
stały bywalec
Posty: 98
Rejestracja: 2013-02-05, 10:49
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: beton88 » 2017-03-09, 09:18

garygary, jaka kolwiek rozbudowa ca16 to swap ;-) wynik hamowni na starej pompie, zmienić chce jeszcze wydech i następny pomiar dopiero zrobić. Szukaj do siebie silnika :-P
Sunny N13 GTI SR20DE
viewtopic.php?t=21102

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-09, 09:46

Jeśli wynik 133/200 jest słabym to ja jestem alleluja. Wyjątkowo dobry moment!! Wiele dłubanych SR20 ma moc w okolicy 155ps a momentem nie dochodzą do 190nm.
Co do sondy, ja swoją odpiołem całkiem i latam bez. Spalanie spadło :O A jechać chce bardziej niż z. Wytestuj jak ci lata bez sondy, komp to przełknie a i będzie bogacej ;)

Mody dolotu zrobiłeś ?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
flatron
aktywny forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 2016-08-08, 12:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: flatron » 2017-03-09, 22:13

Przypuszczam, że to właśnie wydech podbija moment na niskich obrotach, ale wyżej już go przytyka i dlatego jest dużo niuta a mało koni. Po wymianie pewnie spadną konie nisko a wysoko je sporo podbije.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”