[Sunny] n14 GTI sr20ve projekt rajdówka
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
się dzieje: ostatnio zdechła pompa paliwa więc przyszła nowa - tamta musiała już umierać bo po wymianie auto mega odżyło. Ostatni rajd jechałem już na kubełkach i w pasach jak na foto poniżej - bardzo fajna opcja Obecnie auto jest rozebrane bo w poniedziałek idzie na spawanie klatki. Po odbiorze auta zamierzam:
- malowanie wnętrza
- oddać deskę do flokowania
- puścić przewody hamulcowe i paliwowe przez kabinę
- aku do bagażnika
- maska z laminatu i przeniesienie spryskiwaczy w inne miejsce ( może tu coś podpowiecie - gdzie najlepiej)
- montaż ręcznego i korektora siły hamowania
- montaż lamp dalekosiężnych
poniżej kilka fotek gratów zalegających w garażu i auta z ostatniego rajdu
po klatkowaniu będę sukcesywnie wrzucał fotki z postępu prac.
- malowanie wnętrza
- oddać deskę do flokowania
- puścić przewody hamulcowe i paliwowe przez kabinę
- aku do bagażnika
- maska z laminatu i przeniesienie spryskiwaczy w inne miejsce ( może tu coś podpowiecie - gdzie najlepiej)
- montaż ręcznego i korektora siły hamowania
- montaż lamp dalekosiężnych
poniżej kilka fotek gratów zalegających w garażu i auta z ostatniego rajdu
po klatkowaniu będę sukcesywnie wrzucał fotki z postępu prac.
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
3mam kciuki za projekt jestem na podobny etapie z jednym z moich
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
no krzyże w drzwiach koniecznie !
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Krzyży w drzwiach nie robię celowo - jest pojedyncza rura - w poprzednim aucie miałem krzyże i strasznie ciężko się wsiadało. Na ten moment nie są mi potrzebne auto będzie jeździć tylko w kjsach, rallysprintach, może Rallylandzie i po torze. Ale dogadałem się tak że kąt pojedynczej rury został zrobiony tak że w każdej chwili mogę podjechać i dospawać tak żeby był krzyż. Obecnie skończyłem malować wnętrze, zdemontowałem pompę ABS( narobiłem się jak wół przy tym) i dzisiaj zabieram się za kładzenie nowych przewodów hamulcowych przez kabinę z uwzględnieniem hydrołapy i korektora. Następnie będą przewody paliwowe a potem aku do bagażnika i wyłącznik prądu - także sporo pracy przede mną... 3
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
rajdówka nie taksówka, nie chodzi o to żeby się wygodnie wsiadało, także decyzji nie rozumiem, pouczać Cię nie będę bo Ty najlepiej znasz Swoje potrzeby ale ja bym tak nie robił, bezpieczeństwo przede wszystkim, nie wiem jak wyglądają u Was KJS ale w Rallylandzie prędkości raczej są, odkleić auto i przytulić coś nie jest tak trudno, tym bardziej na Naszym amatorskim poziomie, przemyśl to dobrze.
https://www.youtube.com/watch?v=s_uoW9ghWTg jechałbyś to z niepełną klatką ?
https://www.youtube.com/watch?v=s_uoW9ghWTg jechałbyś to z niepełną klatką ?
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
ale ja nie mam niepełnej klatki - mam podstawową według załącznika j - czyli pojedyncze rury w drzwiach + dodatkowo krzyż w pałąku głównym i poprzeczka nad głową. Fakt - gdyby u nas były takie rajdy to na bank bym zrobił krzyże - ale niestety od kilku lat nie było nawet szutrów żadnych, miedzy drzewami też się nie jeździ. A w Rally Landzie owszem prędkości są ale między drzewami się raczej nie jeździ - głównym zagrożeniem w RL jest dachowanie - a na coś takiego uważam że ta klatka jest ok. Ogólnie bida z rajdami u mnie w regionie - czasem mi się marzy żeby wyprowadzić się gdzieś na południe...Generalnie plan jest taki - żeby rok - 2 lata polatać w okolicy właśnie takie niezbyt wymagające imprezki. A potem zrobić licencję i jeździć okręgówki w rejonie północy. Wtedy będę musiał trochę auto przebudować - zainwestuję w zawias, zrobię wałki n1 i strojenie, przerobię klatkę i zamontuję system gaśniczy zamiast gaśnicy 2 kg. Gorzej mnie martwi to że w klatce nie mam zastrzałów do kielichów przednich - a żeby to zrobić to już jest gruba rzeźba i rozbieranie auta.
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
No to trochę wyjaśnia Twoje podejście, aczkolwiek ja tam mam swoją filozofię powodzenia i oby klatka w ogóle potrzebna nie była, z tą niepełną klatką to było takie uproszczenie, widzę że masz to na oko (ze zdjęć w sensie) wg załącznika, ja jednak rozbudowałem swoją o krzyże dodatkowy pałąk w dachu i zastrzały właśnie , a doszedłem do tego doświadczeniami życiowymi człowiek nie omylny nie był.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Ja proponuję zacząć od Sprintów i zwykłych KJS, co w realiach południa i tak nieraz daje niezłą próbę i wymagania, ale taki Rallyland już daje pewną wiedzę o Sobie i sprzęcie jak domniemam, bo sam nie byłem , za to byłem ostatnio w Czechach na Sprincie, i wygląda to tak
https://www.youtube.com/watch?v=cfH98rJxOzc 6 przejazdów po 4,5 km każdy (!!)
a tu cała impreza w skrócie https://www.youtube.com/watch?v=pkTjgBLtCF0 i na czymś takim to się dopiero można dowiedzieć (i nabawić kompleksów )
sorry za OT
https://www.youtube.com/watch?v=cfH98rJxOzc 6 przejazdów po 4,5 km każdy (!!)
a tu cała impreza w skrócie https://www.youtube.com/watch?v=pkTjgBLtCF0 i na czymś takim to się dopiero można dowiedzieć (i nabawić kompleksów )
sorry za OT
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Po dwóch miesiącach garażowej dłubaniny auto w końcu wyjechało z garażu
Co się udało zrobić:
- Klatka zgodna z zał.J Concept Motorsport z lakierowaniem wnętrza
- przewody paliwowe w oplocie puszczone przez kabinę ze złączami lotniczymi do ścian grodziowych + regulator ciśnienia paliwa pod maską ze wskaźnikiem ciśnienia
- cały układ hamulcowy zbudowany od nowa - na miedziance 4,75, wywalona pompa ABS
+ ręczny hydrauliczny RRS z pompą Willwood i korektorem siły hamowania Tilton
- fotele Fia OMP + Pasy Fia 3" Sabelt + mocowania zgodne z zał. J
- flokowanie deski
- boczki drzwi z Hipsu 1mm
-kierownica RRS 35 cm zamszowa + naba OMP + rękawice
- podstopnica pilota OMP
- wywalony akumulator do bagażnika - puszczony przewód + przez kabinę z BMW e36 - w bagażniku pudełko mocowane na stałe do karoserii + mocowany na stałe aku do karoserii w pudełku
- mocowanie koła zapasowego Sparco + wspawane mocowania na śruby oczkowe
- główny wyłącznik Prądu + linka na zewnątrz
- Chlapacze przynitowane
- maska z laminatu + wloty GTI-R
- lampy dalekosiężne Helle Rallye 3000 podłączone pod fabryczną instalację do lamp zderzaka + śruby mocujące IRP
- spryskiwacze szyby przeniesione na wycieraczki
- gaśnica 2kg z mocowaniem zał J ( 2 opaski stalowe)
- siatka na kaski Sparco, siatka na drzwi RRS
- wymieniona poduszka przednia silnika na poliuretan
Z grubszych rzeczy do zrobienia jeszcze:
- płyta pod silnik
- uszczelnienie miski olejowej bo trochę się poci
- wymiana linki prędkościomierza - pękło mocowanie do zegarów
- po tym sezonie planuję zakup gwintu BC Racing lub czegoś w podobnej cenie
no i mycie/sprzątanie/ polerowanie karoserii , odkurzenie środka, konserwacja podwozia po zimie i wizyta na hamowni co by zobaczyć ile koników zostało i czy wszystko gra przed sezonem Pierwszy rajd który zamierzam jechać jest w walentynki:)
Co się udało zrobić:
- Klatka zgodna z zał.J Concept Motorsport z lakierowaniem wnętrza
- przewody paliwowe w oplocie puszczone przez kabinę ze złączami lotniczymi do ścian grodziowych + regulator ciśnienia paliwa pod maską ze wskaźnikiem ciśnienia
- cały układ hamulcowy zbudowany od nowa - na miedziance 4,75, wywalona pompa ABS
+ ręczny hydrauliczny RRS z pompą Willwood i korektorem siły hamowania Tilton
- fotele Fia OMP + Pasy Fia 3" Sabelt + mocowania zgodne z zał. J
- flokowanie deski
- boczki drzwi z Hipsu 1mm
-kierownica RRS 35 cm zamszowa + naba OMP + rękawice
- podstopnica pilota OMP
- wywalony akumulator do bagażnika - puszczony przewód + przez kabinę z BMW e36 - w bagażniku pudełko mocowane na stałe do karoserii + mocowany na stałe aku do karoserii w pudełku
- mocowanie koła zapasowego Sparco + wspawane mocowania na śruby oczkowe
- główny wyłącznik Prądu + linka na zewnątrz
- Chlapacze przynitowane
- maska z laminatu + wloty GTI-R
- lampy dalekosiężne Helle Rallye 3000 podłączone pod fabryczną instalację do lamp zderzaka + śruby mocujące IRP
- spryskiwacze szyby przeniesione na wycieraczki
- gaśnica 2kg z mocowaniem zał J ( 2 opaski stalowe)
- siatka na kaski Sparco, siatka na drzwi RRS
- wymieniona poduszka przednia silnika na poliuretan
Z grubszych rzeczy do zrobienia jeszcze:
- płyta pod silnik
- uszczelnienie miski olejowej bo trochę się poci
- wymiana linki prędkościomierza - pękło mocowanie do zegarów
- po tym sezonie planuję zakup gwintu BC Racing lub czegoś w podobnej cenie
no i mycie/sprzątanie/ polerowanie karoserii , odkurzenie środka, konserwacja podwozia po zimie i wizyta na hamowni co by zobaczyć ile koników zostało i czy wszystko gra przed sezonem Pierwszy rajd który zamierzam jechać jest w walentynki:)
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
No Panie ! Wygląda to zacnie, szacunek, niezła robota, życzę powodzenia i sukcesów, no i bez przygód tzn tych negatywnych
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Albo masz za dużo pieniędzy lub zbyt profesjonalnie podchodzisz do tematu. Siedziowe na rajdach nie są aż tak restrykcyjni. Generalnie podoba mi się ale te bajery nie mają się ni jak do umiejetnosci i jaj w rajdach. Z całego serca życzę Ci jak najlepiej i liczę na prawy na jakiejś imprezie . Ale pamiętaj Cochones są najważniejsze.
Ostatnio zmieniony 2016-01-06, 20:26 przez DARO GTI, łącznie zmieniany 1 raz.
Czerwone auta sa szybsze ...
ale to źle że podchodzi profesjonalnie i nie drutuje ? na wyniki przyjdzie czas, z takim podejściem o wyniki się nie obawiam
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Ale w którym momencie są te bajery bo nie rozumiem ? Że wszystko musi być zgodnie z załącznikiem to akurat sędziowie patrzą zawsze. A jeśli uważasz że siatka na zeszyt czy uchwyt na długopisy to zbędny bajer to chyba nie siedziałeś nigdy na miejscu pilota - musi mieć gdzie to odkładać Poza tym to akurat kosztuje grosze - a poprawia ogólne wrażenie porządku w aucie - brakuje jeszcze lampki pilota i intercomu (będzie na dniach) - zdarzają się u nas odcinki po ciemku, a instalację hamulców czy paliwa i tak musiałem wymienić - w takim wiekowym aucie wszystko było zardzewiałe i do wymiany. Nie mogłem tego zrobić byle jak bo nie chciałbym żeby paliwo w czasie jazdy wleciało mi do środka, albo stracić heble przy 100km/h. Cochones będą - im więcej się jeździ tym są większe - w zeszłym roku trochę pojeździłem i wydaje mi się że zrobiłem duże postępy a odnoszę wrażenie że auto ma nadal ogromny potencjał na teraz a i na przyszłość można z niego śmiało jeszcze ze 30km wykrzesać i jeszcze trochę odchudzić. Do tego brakuje szpery i krótkiej skrzyni i to też jest plan na przyszły sezon. Dlatego jestem dobrej myśli - poza tym lubię to auto uważam że jest oryginalne - mało już ich jeździ w dobrym stanie - dlatego na pewno zostanie u mnie długo
ps: to jest już moja 3cia rajdówka - więc już trochę wiem czego mi potrzeba w aucie - poza tym w planach jest zrobienie licencji i jeżdżenie w RO i Papiku Poza tym zapraszam do nas na KJS - 90% aut to sklatkowane rajdówki ze starymi wyjadaczami za kółkiem Więc nie ma możliwości przebicia się seryjnym autem żeby zdobyć punkty do licencji
ps: to jest już moja 3cia rajdówka - więc już trochę wiem czego mi potrzeba w aucie - poza tym w planach jest zrobienie licencji i jeżdżenie w RO i Papiku Poza tym zapraszam do nas na KJS - 90% aut to sklatkowane rajdówki ze starymi wyjadaczami za kółkiem Więc nie ma możliwości przebicia się seryjnym autem żeby zdobyć punkty do licencji
Ostatnio zmieniony 2016-01-06, 20:51 przez woytaz_gdy_elb, łącznie zmieniany 1 raz.
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
ale kto wie jak się amatorka skończy ja mam plan na 2016 już dość ambitny a też się zaczynało od kręcenia wokół beczki
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Ja za to podziwiam i dopinguję Twoje profi podejście, na pewno wszystko będzie chodzić jak lala - fuszerki szybko wychodzą i jak to zwykle bywa w najmniej oczekiwanym momencie. Od początku podobał mi się sunniacz ale teraz przynajmniej dla mnie jest miazga. Jak zwykle trzymam kciuki za projekt i czekam na filmy.
Nie moc silnika, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika.
N15 GTI ->N14 GTI -> P10 eGT NeoVVL -> P11 NeoVVL
N15 GTI ->N14 GTI -> P10 eGT NeoVVL -> P11 NeoVVL
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Coś tu dorzucę żeby nie było że projekt się nie rozwija Plan na ten sezon to cykl zawodów RSMPO i okazjonalnie Rallyland. Poniżej zdjęcie z ostatniego treningu:
cały czas uczę się jeździć autem - generalnie jest naddatek mocy więc muszę nauczyć się hamowania lewą nogą. W najbliższym czasie planuje zakup gwintu ISC i montaż Strongflexów na tylny zawias. Oraz najprawdopodobniej zdecyduję się na krótkie główne przełożenie 5,1 z firmy Mfactory - bo Nyska ma zdecydowanie za długą skrzynię. Mam jeszcze dylemat co do szpery - firma Mfactory oferuje w całkiem przystępnej cenie - ale Torsena a nie płytkową - i tu dylemat czy w ogóle iść w takie rozwiązanie. Dzisiaj odwiedziłem też hamownie bo w zasadzie nigdy sam nie hamowałem tego auta - wyszło nieźle - nie spodziewałem się
pierwsza próba 205km/193 nm
druga próba 206km/197 nm
cały czas uczę się jeździć autem - generalnie jest naddatek mocy więc muszę nauczyć się hamowania lewą nogą. W najbliższym czasie planuje zakup gwintu ISC i montaż Strongflexów na tylny zawias. Oraz najprawdopodobniej zdecyduję się na krótkie główne przełożenie 5,1 z firmy Mfactory - bo Nyska ma zdecydowanie za długą skrzynię. Mam jeszcze dylemat co do szpery - firma Mfactory oferuje w całkiem przystępnej cenie - ale Torsena a nie płytkową - i tu dylemat czy w ogóle iść w takie rozwiązanie. Dzisiaj odwiedziłem też hamownie bo w zasadzie nigdy sam nie hamowałem tego auta - wyszło nieźle - nie spodziewałem się
pierwsza próba 205km/193 nm
druga próba 206km/197 nm
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik
O MFactory różne opinie chodzą, no ale ja sam doświadczenia nie mam, u mnie na głównym jest prosty ząb, ponoć lepiej ale dlaczego nie wiem, SADEV na przykład też stosuje głównie prosty ząb, chyba rozkład sił lepszy przy obciążeniu zęba , dlaczego zatem inni stosują skośny ? taniej w produkcji ? nie wiem, nie znam się aż tak na niuansach ale jest to dość ciekawe, spróbuje się dowiedzieć, może VE Killer coś wie więcej w temacie, co do szpery tu się wypowiem bardziej zdecydowanie, rajdy jak wiadomo są jechane w różnych warunkach (nawierzchniach) i zmieniają się dynamicznie, torsen jest trwały ale po pierwsze nie daje możliwości regulacji jak płytka, po drugie działa dość radykalnie i o ile na suchym i czystym asfalcie mocne spięcie jest git (tor) o tyle w momencie jak wchodzisz w cięcie i łapiesz syf pod koło i wychodzisz na czysty asfalt a tu szpera nagle Ci dokłada z dużą siła drugie koło, to już nie koniecznie fajny efekt jest, masz wybór Gripper Ci płytkę zrobi, KAAZ może też ma w ofercie, nie wiem, ale poszukałbym helikalnej szpery.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
No czasem to pierdo*e jak potrzaskany z rozpędu, oczywiście że helikalna to torsen, Quife to śmiech na sali, jak spytałem ich o szperę to mi napisali że do Sunny minimum 20 szt zamówienie, Grupper jest sprawdzony poza tym Quife to też torsen
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
- woytaz_gdy_elb
- aktywny forumowicz
- Posty: 141
- Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański