[sunny] N14 GA14DS drutmod po całości
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[sunny] N14 GA14DS drutmod po całości
Patrząc na sąsiednie tematy, ze wstydem przedstawiam swój drutowóz.
Po latach przerwy przytrafił się bodajże piąty nissan w karierze. Miał być na dojazdy do pracy, ale nie wytrzymałem muła. Jest teraz funcarem do nauki dłubania. Dążę do tego, żeby był w stanie wystartować bez wielkiej żenady w jakiejś amatorskiej podjeżdżawce (na treningu w śniegu na torze w Białej, czasy były przyzwoite - górna połowa tabeli w generalce). Na obecnym setupie, na suchym, wróżę raczej ostatnie pozycje.
Na co dzień służy do dojeżdżania do pracy. Śmiga się fajnie po mieście, oczywiście, poza notorycznym brakiem mocy, co jest w trakcie ogarniania.
Motto przewodnie projektu to - niedrogo i własnymi siłami co się da.
Wkręciłem się bardzo w dłubanie. Liczę, że ktoś jeszcze pamięta fajne auta jakimi są sunny i wspomoże dobrą radą.
MODEL: sunny n14
SILNIK: najgorszy, 1.4 z gaźnikiem i gazem, przebieg gigantyczny (prawie 370tys)
MOC: z zamulonego powoli wracamy do serii; jest ok. 11s do setki i vmax 170.
UKŁAD DOLOTOWY: wywalenie miksera, wstawienie blosa, zaślepiony EGR, stożek
UKŁAD WYDECHOWY: przelot z nierdzewki 2'' (spawany dla mnie jak jeździłem B13 GTi), końcowy Cherry Bomb (kawał rynny)
ELEKTRONIKA: bez zmian,
UKŁAD NAPĘDOWY: bez zmian
ZAWIESZENIE: bez zmian
UKŁAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: walka z rdzą in progress
ŚRODEK: wywalone szmaciane obicie drzwi i pomalowane zielonym plastidipem, alu gałka, sportowa kierownica raid z nabą, super wygodne siedziska od jakiejś hondy (spadek po B13)
CAR-AUDIO: zmienione na aiwa, głośniki kenwood; przyjemnie gra
PLANY:
- przeszczep na 1.6 (najważniejsze)
- właśnie idą opony do almerowskich felg - toyo road pro i uniroyal rain expert
- obniżenie o 40mm
- ogarnięcie budy własnymi siłami (nauka spawania, malowania, polerowania)
- odchudzenie
- utwardzenie poduszek klejem poliuretanowym
- wstawienie diodowego afr
- być może obrotek z shift light na kokpit (nie mam obrotka)
- aku do bagażnika
- być może lpg only, czyli wywalenie szpeli od benzyny
- rozpórki
- drobiazgi typu wiszące drzwi, kontrolka zamknięcia drzwi
Problemy na dziś:
- pali z 11l lpg (umiarkowane katowanie)
- problemy z rozruchem ostatnio (dwie świece w oleju, może to)
- nie wkręca się i nie ciągnie górą
- wiele innych drobnych, z którymi powoli walczę
Fotki, przepraszam, w stanie po kupnie. W weekend ogarnę aktualne.
allegro galerie
Po latach przerwy przytrafił się bodajże piąty nissan w karierze. Miał być na dojazdy do pracy, ale nie wytrzymałem muła. Jest teraz funcarem do nauki dłubania. Dążę do tego, żeby był w stanie wystartować bez wielkiej żenady w jakiejś amatorskiej podjeżdżawce (na treningu w śniegu na torze w Białej, czasy były przyzwoite - górna połowa tabeli w generalce). Na obecnym setupie, na suchym, wróżę raczej ostatnie pozycje.
Na co dzień służy do dojeżdżania do pracy. Śmiga się fajnie po mieście, oczywiście, poza notorycznym brakiem mocy, co jest w trakcie ogarniania.
Motto przewodnie projektu to - niedrogo i własnymi siłami co się da.
Wkręciłem się bardzo w dłubanie. Liczę, że ktoś jeszcze pamięta fajne auta jakimi są sunny i wspomoże dobrą radą.
MODEL: sunny n14
SILNIK: najgorszy, 1.4 z gaźnikiem i gazem, przebieg gigantyczny (prawie 370tys)
MOC: z zamulonego powoli wracamy do serii; jest ok. 11s do setki i vmax 170.
UKŁAD DOLOTOWY: wywalenie miksera, wstawienie blosa, zaślepiony EGR, stożek
UKŁAD WYDECHOWY: przelot z nierdzewki 2'' (spawany dla mnie jak jeździłem B13 GTi), końcowy Cherry Bomb (kawał rynny)
ELEKTRONIKA: bez zmian,
UKŁAD NAPĘDOWY: bez zmian
ZAWIESZENIE: bez zmian
UKŁAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: walka z rdzą in progress
ŚRODEK: wywalone szmaciane obicie drzwi i pomalowane zielonym plastidipem, alu gałka, sportowa kierownica raid z nabą, super wygodne siedziska od jakiejś hondy (spadek po B13)
CAR-AUDIO: zmienione na aiwa, głośniki kenwood; przyjemnie gra
PLANY:
- przeszczep na 1.6 (najważniejsze)
- właśnie idą opony do almerowskich felg - toyo road pro i uniroyal rain expert
- obniżenie o 40mm
- ogarnięcie budy własnymi siłami (nauka spawania, malowania, polerowania)
- odchudzenie
- utwardzenie poduszek klejem poliuretanowym
- wstawienie diodowego afr
- być może obrotek z shift light na kokpit (nie mam obrotka)
- aku do bagażnika
- być może lpg only, czyli wywalenie szpeli od benzyny
- rozpórki
- drobiazgi typu wiszące drzwi, kontrolka zamknięcia drzwi
Problemy na dziś:
- pali z 11l lpg (umiarkowane katowanie)
- problemy z rozruchem ostatnio (dwie świece w oleju, może to)
- nie wkręca się i nie ciągnie górą
- wiele innych drobnych, z którymi powoli walczę
Fotki, przepraszam, w stanie po kupnie. W weekend ogarnę aktualne.
allegro galerie
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
Ech, spóźniłem się.
Dzięki!
Dzięki!
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
damianos, nie ważne jest jakim ulepem jeździsz i ile za niego zapłaciłeś.
Ważne jest, że chcesz w nim coś poprawić, popracować nad jego prezencją i osiągami. Nawet to 1.4 nie robi różnicy bo i te silniki są bardzo wdzięczne w modzeniu i osiąga się na nich moc w okolicy 100ps po zabawie w kolektory i wałki.
Modź! poleruj! testuj! swapuj
Ważne jest, że chcesz w nim coś poprawić, popracować nad jego prezencją i osiągami. Nawet to 1.4 nie robi różnicy bo i te silniki są bardzo wdzięczne w modzeniu i osiąga się na nich moc w okolicy 100ps po zabawie w kolektory i wałki.
Modź! poleruj! testuj! swapuj
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
damianos, odszczurz auto, wypucuj, i ciesz się jazdą No i pojawiaj się na spotach grupy lubelskiej
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dzięki panowie
W moim bliższym i dalszym otoczeniu każdy się dziwnie patrzy na moje pomysły związane z autem
Laminaty chętnie, ale jeszcze trochę - priorytet na silnik. Mam też opcję na sprężyny, chbya się skuszę.
Drobna galeria z prac weekendowych.
Kombinowałem z długością dolotu. Pierwotnie zrobiłem na filtrze walcowym od opla monzy, jednak było słaaabo, (chyba mi pękł lekko przy montażu, może dlatego). Podmieniłem na najtańszy stożek i jest o niebo lepiej. Do niedawna był na jednej rurze, mniej więcej zrównany do pojemności cylindrów (bardziej pi razy oko zamiast pi razy r razy h). W sobotę przedłużyłem go o jedną kibelrurkę dalej. Dupohamownia na plus, natomiast komórka pokazuje dramatyczne 12 do setki, porażka.
Lekko wybebeszyłem bagażnik, wywaliłem wycieraczkę (odmówiła posłuszeństwa). Zdemontowałem nadkola przód, żeby poszukać ewentualnych niespodzianek przed swapem. Jest trochę lepiej niż myślałem, najgorzej wypada nadkole (dziura) i pas przedni.
Na masce przy zawiasach dałem gumowe dystanse, żeby doprowadzić blosa bardziej do pionu, ale niewiele wywalczyłem. Może będzie odrobinę przewiewniej.
Wleciał wreszcie fotel pasażera do kompletu.
Jak auto było na podnośniku zauważyłem nieciekawą rzecz - koło kręci się z wyraźnie wyczuwalnym oporem. Tak więc na ten weekend plan główny - regeneracja zacisków.
Pytanie - EGR ze zdjęcia, te grzybki, chętnie bym się pozbył. Oba można bezkarnie wywalić?
Galeria zdjęć na aukcje
W moim bliższym i dalszym otoczeniu każdy się dziwnie patrzy na moje pomysły związane z autem
Laminaty chętnie, ale jeszcze trochę - priorytet na silnik. Mam też opcję na sprężyny, chbya się skuszę.
Drobna galeria z prac weekendowych.
Kombinowałem z długością dolotu. Pierwotnie zrobiłem na filtrze walcowym od opla monzy, jednak było słaaabo, (chyba mi pękł lekko przy montażu, może dlatego). Podmieniłem na najtańszy stożek i jest o niebo lepiej. Do niedawna był na jednej rurze, mniej więcej zrównany do pojemności cylindrów (bardziej pi razy oko zamiast pi razy r razy h). W sobotę przedłużyłem go o jedną kibelrurkę dalej. Dupohamownia na plus, natomiast komórka pokazuje dramatyczne 12 do setki, porażka.
Lekko wybebeszyłem bagażnik, wywaliłem wycieraczkę (odmówiła posłuszeństwa). Zdemontowałem nadkola przód, żeby poszukać ewentualnych niespodzianek przed swapem. Jest trochę lepiej niż myślałem, najgorzej wypada nadkole (dziura) i pas przedni.
Na masce przy zawiasach dałem gumowe dystanse, żeby doprowadzić blosa bardziej do pionu, ale niewiele wywalczyłem. Może będzie odrobinę przewiewniej.
Wleciał wreszcie fotel pasażera do kompletu.
Jak auto było na podnośniku zauważyłem nieciekawą rzecz - koło kręci się z wyraźnie wyczuwalnym oporem. Tak więc na ten weekend plan główny - regeneracja zacisków.
Pytanie - EGR ze zdjęcia, te grzybki, chętnie bym się pozbył. Oba można bezkarnie wywalić?
Galeria zdjęć na aukcje
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
Czołem foo!
Jak widać, człowiek może odejść od nissana, a nissan od człowieka już nie tak prosto
Dzisiaj rano nie odpaliłem sunniacza i musiałem do pracy polecieć town&country 3.3 v6, nudy
Edit:
Co jakiś czas trafiam na ten silnik. Przebieg duży, ale może skłoni mnie do swapa na sr20
http://olx.pl/oferta/silnik-nissan-sunn ... f34fb32cc7
Pytanie - wygląda na to, że jest od Y10 traveler. Da się to przełożyć bez problemu? Półosie od travelera podobno są bliźniacze do SR20, więc musiałbym dalej w stronę koła coś zmienić (zwrotnice)? Czy też da się przełożyć moje obecne półosie (ga14)?
Jak widać, człowiek może odejść od nissana, a nissan od człowieka już nie tak prosto
Dzisiaj rano nie odpaliłem sunniacza i musiałem do pracy polecieć town&country 3.3 v6, nudy
Edit:
Co jakiś czas trafiam na ten silnik. Przebieg duży, ale może skłoni mnie do swapa na sr20
http://olx.pl/oferta/silnik-nissan-sunn ... f34fb32cc7
Pytanie - wygląda na to, że jest od Y10 traveler. Da się to przełożyć bez problemu? Półosie od travelera podobno są bliźniacze do SR20, więc musiałbym dalej w stronę koła coś zmienić (zwrotnice)? Czy też da się przełożyć moje obecne półosie (ga14)?
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk