[ Primera] Black P11 by brylant 13 - SR20DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Primera] Black P11 by brylant 13 - SR20DE
Pomimo, że autko jest seryjne i zaczynam dopiero coś w nim dłubać lecz tuningiem to nie jest , zakładam temat poglądowy jak to wygląda
Autko mam od roku, poprzednio Primerka jeździła w Niemczech, po wjeżdzie do PL miała jednego, znajomego mi starszego właściciela, który sporo nią zrobił km ale co najważniejsze sumiennie serwisował i wymieniał wszystko na czas. Autko ma aktualnie ok 380k km na liczniku, a z racji tego że ja jeżdżę nim na co dzień pokonując nieduże trasy, myślę że jeszcze troszkę pojeździ.
Zdjęcia stare, nie mam aktualnych, na stalówkach zaraz po kupnie, na alu już za mojej kadencji ale jakiś czas temu. Zdjęcia poglądowe
MODEL: P11
SILNIK: SR20DE
MOC: 131 KM
ŚRODEK: Ambiente
Przez rok użytkowania takie oto sprawy zostały poruszone:
- wymiana klocków tył, przetoczenie jednej z tarcz którą załatwił poprzedni klocek i zapieczona prowadnica
- wymiana łączników stabilizatora przód
- wymiana końcówek drążków kierowniczych
- wymiana łożysk zwrotnicy (strona prawa)
- wymiana przegubu (strona prawa)
- wymiana wahacz góra przód (strona prawa)
- wymiana sworzeń wahacza (strona prawa)
- wymiana filtra kabiny, powietrza, oleju oraz wymiana samego oleju
- wymiana szkła lusterka (strona lewa)
- wymiana radia samochodowego oraz głośników tylnich
- wymiana anteny na zamiennik (nie polecam, różni się w każdym calu, mocowania wtyki itp.)
- wymiana tłumika środkowego i końcowego (możecie mówić co chcecie, sam nie jestem w stanie tego wyjaśnić, lecz auto od dołu na starym nie jechało, muliło, nie wiem czy to wina jakiegoś kawałka rdzy że tłumik był przytkany ale nowy dał efekt, że wszystko wróciło do normy )
- zdjąłem kule haka holowniczego, nie korzystam
- pomalowałem felgi stalowe, zimowe, jednak to jeszcze nie to, pierwszy efekt fajny ale już widać że trwały nie będzie, pomimo dwóch warstw podkładu i dwóch farby
- ustawiłem światła w serwisie, bo świeciły wszędzie ale nie tam gdzie trzeba oraz wsadziłem Osram Nightbreaker Unlimited, a na postój białe led-y.
PLANY:
Na wiosnę muszę rozwiązać problemik znikającego oleju, zlokalizować wyciek i go usunąć bo to aktualnie pozostało jako usterka. Inne elementy sprawne, można jeździć
Chciałbym pozmieniać bodykit tego czarnucha, tak aby troszkę GTka przypominał ale na to na razie nie mam gotówki, podobnie z flegami, widziałbym go na jakiś białych lub czarnych, lecz aktualnie nie ma luźnej gotówki na zakup, malowanie lub coś innego Aby nie kupować nowych, może ktoś wie jak takie jak mam prezentowały by się w kolorze?
Autko mam od roku, poprzednio Primerka jeździła w Niemczech, po wjeżdzie do PL miała jednego, znajomego mi starszego właściciela, który sporo nią zrobił km ale co najważniejsze sumiennie serwisował i wymieniał wszystko na czas. Autko ma aktualnie ok 380k km na liczniku, a z racji tego że ja jeżdżę nim na co dzień pokonując nieduże trasy, myślę że jeszcze troszkę pojeździ.
Zdjęcia stare, nie mam aktualnych, na stalówkach zaraz po kupnie, na alu już za mojej kadencji ale jakiś czas temu. Zdjęcia poglądowe
MODEL: P11
SILNIK: SR20DE
MOC: 131 KM
ŚRODEK: Ambiente
Przez rok użytkowania takie oto sprawy zostały poruszone:
- wymiana klocków tył, przetoczenie jednej z tarcz którą załatwił poprzedni klocek i zapieczona prowadnica
- wymiana łączników stabilizatora przód
- wymiana końcówek drążków kierowniczych
- wymiana łożysk zwrotnicy (strona prawa)
- wymiana przegubu (strona prawa)
- wymiana wahacz góra przód (strona prawa)
- wymiana sworzeń wahacza (strona prawa)
- wymiana filtra kabiny, powietrza, oleju oraz wymiana samego oleju
- wymiana szkła lusterka (strona lewa)
- wymiana radia samochodowego oraz głośników tylnich
- wymiana anteny na zamiennik (nie polecam, różni się w każdym calu, mocowania wtyki itp.)
- wymiana tłumika środkowego i końcowego (możecie mówić co chcecie, sam nie jestem w stanie tego wyjaśnić, lecz auto od dołu na starym nie jechało, muliło, nie wiem czy to wina jakiegoś kawałka rdzy że tłumik był przytkany ale nowy dał efekt, że wszystko wróciło do normy )
- zdjąłem kule haka holowniczego, nie korzystam
- pomalowałem felgi stalowe, zimowe, jednak to jeszcze nie to, pierwszy efekt fajny ale już widać że trwały nie będzie, pomimo dwóch warstw podkładu i dwóch farby
- ustawiłem światła w serwisie, bo świeciły wszędzie ale nie tam gdzie trzeba oraz wsadziłem Osram Nightbreaker Unlimited, a na postój białe led-y.
PLANY:
Na wiosnę muszę rozwiązać problemik znikającego oleju, zlokalizować wyciek i go usunąć bo to aktualnie pozostało jako usterka. Inne elementy sprawne, można jeździć
Chciałbym pozmieniać bodykit tego czarnucha, tak aby troszkę GTka przypominał ale na to na razie nie mam gotówki, podobnie z flegami, widziałbym go na jakiś białych lub czarnych, lecz aktualnie nie ma luźnej gotówki na zakup, malowanie lub coś innego Aby nie kupować nowych, może ktoś wie jak takie jak mam prezentowały by się w kolorze?
Ostatnio zmieniony 2016-02-23, 11:37 przez brylant13, łącznie zmieniany 2 razy.
Brylant13, szerokości i bezawaryjności
Biały felunek - zobacz prezentacje Zielkq. Co do dalszych modów - zrób coś ze spowalniaczami, bo hamulcami tego nazwać nie można
Spojler gdzieś po alledrogo się wala, nie wiem jak z klapą. Nakładki na progi też można znaleźć w śmiesznych pieniądzach. Najgorzej jest z przednim zderzakiem.
Biały felunek - zobacz prezentacje Zielkq. Co do dalszych modów - zrób coś ze spowalniaczami, bo hamulcami tego nazwać nie można
Spojler gdzieś po alledrogo się wala, nie wiem jak z klapą. Nakładki na progi też można znaleźć w śmiesznych pieniądzach. Najgorzej jest z przednim zderzakiem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
no to zapraszam do siebie na dlubanie-dwie czarne na placu, byloby fajnie
Ostatnio zmieniony 2016-01-30, 21:12 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Dzięki janusz
Spoiler dokupie i poczekam na reszte, zobaczymy co z tego wyjdzie
Hamulce chyba zostaną, bez podnoszenia mocy auto da rade zatrzymać
Adamus czemu nie, przed lift i po lift mogą się spotkać
Spoiler dokupie i poczekam na reszte, zobaczymy co z tego wyjdzie
Hamulce chyba zostaną, bez podnoszenia mocy auto da rade zatrzymać
Adamus czemu nie, przed lift i po lift mogą się spotkać
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
Brylant13, tarczę masz chyba 280mm/22mm. Większa tarcza to felga 16. Do polepszenia hebla wymienia się na początek serwo.
Mówiłem, ze gdzieś po alledrogo/olx się wala czarny spojler
Mówiłem, ze gdzieś po alledrogo/olx się wala czarny spojler
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
brylant13, OEMowo spojler trzyma się na 2 śrubach i 3 zatrzaskach.
Zobacz czy gdzies w wiązce klapy jest luźno wisząca wtyczka - jeśli jest, to prawdopodobnie do stopu.
Zobacz czy gdzies w wiązce klapy jest luźno wisząca wtyczka - jeśli jest, to prawdopodobnie do stopu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Klamki zrobiłbym czarne, bo aktualnie to pasują jak pięść do nosa
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Mam takie same odczucia pomału coś zaczynam modzić ale to w żółwim tempie
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
brylant13, wiem, kto chyba będzie miał czarne klamki
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Primera dostała spoiler, najpierw wiercenie dziur i przykręcenie, lecz bez zatrzasków jakie są w GTku była mało stabilna i trzeba było kleić.
Dziś kupiłem klej i zaczęły się same problemy, wszystko szło nie tak jak trzeba, kleiłem to sam więc było rzeźbienie na maksa i nie obyło się beż śladów kleju na klapie, które dopiero co skończyłem usuwać Choć nie jestem z tego zadowolony jak to finalnie wygląda
Natomiast ręce wciąż mam w niektórych miejscach czarne z kleju
Ogólnie jest zamontowany, trzyma się na kleju i jest przykręcony.
Auto ma na razie dwa światła stop dodatkowe (na spoilerze nie działa), będę starał się podłączyć ten w spoilerze, a zdemontować ten zza szyby i wykorzystać wiązkę bo kabelków w klapie nie ma.
Teraz czas na malowanie klamek na czarno, może także pomaluję nerki ale to jeszcze się zobaczy.
Potem zabiorę się za pomalowanie kierunkowskazów Vitrail'em Orange.
Dziś kupiłem klej i zaczęły się same problemy, wszystko szło nie tak jak trzeba, kleiłem to sam więc było rzeźbienie na maksa i nie obyło się beż śladów kleju na klapie, które dopiero co skończyłem usuwać Choć nie jestem z tego zadowolony jak to finalnie wygląda
Natomiast ręce wciąż mam w niektórych miejscach czarne z kleju
Ogólnie jest zamontowany, trzyma się na kleju i jest przykręcony.
Auto ma na razie dwa światła stop dodatkowe (na spoilerze nie działa), będę starał się podłączyć ten w spoilerze, a zdemontować ten zza szyby i wykorzystać wiązkę bo kabelków w klapie nie ma.
Teraz czas na malowanie klamek na czarno, może także pomaluję nerki ale to jeszcze się zobaczy.
Potem zabiorę się za pomalowanie kierunkowskazów Vitrail'em Orange.
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
Po konsultacji z janusz, uruchomiłem trzeci stop ze spoilera, działa lecz okazało się że spalone są trzy diody Mówi się trudno, bo chyba nie da się pojedynczo zmieniać bez większej rzeźby. Stary zostawiłem bo lipna dziura w tylnej półce zostawała.
Dzięki janusz,
Dzięki janusz,
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
Brylant13, nie za ma co Diody da się wymienić, tylko trzeba jakoś to rozebrać i zobaczyć "co kotek ma w brzuszku"
Załatanie dziury - najszybciej wymienić półkę.
Załatanie dziury - najszybciej wymienić półkę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ad@mus, a jaki bełt teraz siedzi w endżajnie? I jakie mody Ty chcesz tam wciskać?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Teraz Janku to ubywa z silnika Kastrat mineralny
więc płyczemy i zalewamy przynajmniej gulfa 5w40 albo shella 5w40 ultra syn-co by popłukało sobie troche
mody? zalezy co będzie Perła chciała, ja proponuje zapłonem dodać i zrobić CAI ze spiro
do tego klejenie pokrywy i szukanie wycieku z silnika poniżej łba, przy okazji obada sie stan kety
więc płyczemy i zalewamy przynajmniej gulfa 5w40 albo shella 5w40 ultra syn-co by popłukało sobie troche
mody? zalezy co będzie Perła chciała, ja proponuje zapłonem dodać i zrobić CAI ze spiro
do tego klejenie pokrywy i szukanie wycieku z silnika poniżej łba, przy okazji obada sie stan kety
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus, olej obowiązkowo, zapłon na "+" tak, CAI - odpuściłbym sobie, albo zrobiłbym tylko nadmuch przed chwyt powietrza. Robienie CAI - na siłę wpychanie powietrza do obudowy filtra - jest bezsensowne i przynosi więcej szkody niż pożytku.
Wycieki - uszczelnienie dekla to raz, oring na aparacie to dwa, uszczelniacz na wale to trzy, wyciek spod napinacza to cztery.
Wycieki - uszczelnienie dekla to raz, oring na aparacie to dwa, uszczelniacz na wale to trzy, wyciek spod napinacza to cztery.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Castrol półsyntetyk wyleci mam nadzieje już w marcu, a wycieki to raczej nie sama pokrywka tylko coś jeszcze.
Na razie zajmuje się pierdołami i zbieram hajs na oliwy, uszczelki itp
Adaś ustal jakąś ksywke bo już się gubie
Na razie zajmuje się pierdołami i zbieram hajs na oliwy, uszczelki itp
Adaś ustal jakąś ksywke bo już się gubie
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
Brylant, kryształ, perła, klejnot - kto by się przejmował, karat jesteś jak H8j
Potwierdzone jest to zeznaniami świadków i wynikiem z hamowni Howarda. Szanuje twoje zdanie, wolisz tam nic nie tykać. Ale jeśli wpadnie to auto na mój plac to zaraz będę ciąć puchę bo to najszybszy sposób na power up
Dalej klejnot będzie turlał hajs i wleci 4-2-1, a ostatecznie transplantacja p10tkowego eSeRa
filter oleju 30zł
filter powietrza 12zł
uszczelka pokrywy `45zł
uszczelka w tubie 15zł
oring aparatu zapłonowego-poproś Janusza może za zupę ci odda
uszczelniacz wału ok 50zł
będziemy walczyć... jeśli zauważę, że masz ochotę aby to auto jechało to pomogę
na spokojnie się obada rozdzielacz i paluch + kable i świece
coś mu się tam doda
[ Dodano: 2016-02-21, 23:59 ]
zapomniałem dopisać płukankę LM +28zł
Ja na to patrze w inny sposób, MAF ma fi `78, przepustnica fi60, a wejscie filtra ? hmmm fi40 gdyby to się jeszcze zwymiarować dało. Wyjechanie rurą z puchy fi minimum 80mm i zasiągnięcie płytnko do nadkola po chłodniejszy luft daje tyle, że przestaje układ ssący wytwarzać podciśnienie i pracuje jak natural aspired a nie natural thegostimic faget. Lżej jest zassać powietrza, a powietrza przy fi80 jest na tyle więcej, że seryjne ECU z tym poradzi.janusz pisze:Robienie CAI - na siłę wpychanie powietrza do obudowy filtra - jest bezsensowne i przynosi więcej szkody niż pożytku.
Potwierdzone jest to zeznaniami świadków i wynikiem z hamowni Howarda. Szanuje twoje zdanie, wolisz tam nic nie tykać. Ale jeśli wpadnie to auto na mój plac to zaraz będę ciąć puchę bo to najszybszy sposób na power up
Dalej klejnot będzie turlał hajs i wleci 4-2-1, a ostatecznie transplantacja p10tkowego eSeRa
Gulf 5w40 to koszt 75zł z dostawą - źródło zaufanebrylant13 pisze:zbieram hajs na oliwy, uszczelki itp
filter oleju 30zł
filter powietrza 12zł
uszczelka pokrywy `45zł
uszczelka w tubie 15zł
oring aparatu zapłonowego-poproś Janusza może za zupę ci odda
uszczelniacz wału ok 50zł
będziemy walczyć... jeśli zauważę, że masz ochotę aby to auto jechało to pomogę
na spokojnie się obada rozdzielacz i paluch + kable i świece
coś mu się tam doda
[ Dodano: 2016-02-21, 23:59 ]
zapomniałem dopisać płukankę LM +28zł
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus, czepek można składać na starą uszczelkę + DIRKO HT
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ad@mus, już cały biznes plan zrobił na tjuning, a powiem szczerze że sam nie wiem czy to ma sens. Swap na mocniejszy motor fajna sprawa a dłubanie po to aby parę koni odzyskać niby fajne ale wiem że na minimalnym wkładzie finansowym się nie skończy i ładowanie smalcu się dopiero zacznie.
To jest codzienny dupowóz, który musze mieć sprawny, ile by kucy nie miał. Ma jezdzic a nie stać u Adasia na placu. Nie zrozum mnie źle Adaś ale tłumaczyłem jakie mam do tego podejście.
Wszystko w motorze naprawię, płukanki, nowy olej - doczekać się nie mogę, kable świece itd także w planach a reszta zoabaczymy.
Tymczasem ide turlać hajs do roboty
To jest codzienny dupowóz, który musze mieć sprawny, ile by kucy nie miał. Ma jezdzic a nie stać u Adasia na placu. Nie zrozum mnie źle Adaś ale tłumaczyłem jakie mam do tego podejście.
Wszystko w motorze naprawię, płukanki, nowy olej - doczekać się nie mogę, kable świece itd także w planach a reszta zoabaczymy.
Tymczasem ide turlać hajs do roboty
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
I tu się w pełni zgadzam, będzie to zrobione tak szybko jak to będzie możliweAd@mus pisze: reszta to tak naprawde serwisówka i szkoda pomyśleć jak można by tego nie zrobić, bo w końcu to podstawa
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
Tak wygląda P11 po małej kosmetyce Wykonanie średnie ale ogólny efekt wizualny uzyskany Poprawki będą naniesione jak się zrobi cieplej, razem z innymi drobnymi poprawkami lakierniczymi.
Kupiłem farbke do kierunków, nazywa się Deco Renesans, bo tylko takie były w sklepie plastycznym. Kolor ciemny żółty (nr 111)
Nie wiem ale chyba troszkę za jasny ten kolorek, chyba będę musiał poszukać tego Vitrail'a albo tej drugiej firmy, nazwy nie pamiętam.
Kupiłem farbke do kierunków, nazywa się Deco Renesans, bo tylko takie były w sklepie plastycznym. Kolor ciemny żółty (nr 111)
Nie wiem ale chyba troszkę za jasny ten kolorek, chyba będę musiał poszukać tego Vitrail'a albo tej drugiej firmy, nazwy nie pamiętam.
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
Potwierdzam działanie CAI by Ad@mus,
nie trzeba kaleczyc obudowy filtra tylko trochę blachy przy aku.
Na wykresach widać, ze jest to szczególnie czułe na temperaturę powietrza,
tzn: pomiary bez uwzględnienia norm różniły się o 3,2Nm i 2,7HP na korzyść CAI
Po przefiltrowaniu tego przez normę DIN czyli jakby warunki atm. były identyczne przy każdej próbie wyniki są mniej powalające ale nadal na +
Reasumując: CAI jest dobre, a jeszcze lepsze kiedy sprzyja pogoda
Pipercross też mógł dorzucić do tego swoje 3grosze
nie trzeba kaleczyc obudowy filtra tylko trochę blachy przy aku.
Na wykresach widać, ze jest to szczególnie czułe na temperaturę powietrza,
tzn: pomiary bez uwzględnienia norm różniły się o 3,2Nm i 2,7HP na korzyść CAI
Po przefiltrowaniu tego przez normę DIN czyli jakby warunki atm. były identyczne przy każdej próbie wyniki są mniej powalające ale nadal na +
Reasumując: CAI jest dobre, a jeszcze lepsze kiedy sprzyja pogoda
Pipercross też mógł dorzucić do tego swoje 3grosze