[ Maxima] A32B California USA vel. Lora :)
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Air - nie......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Proszę o UPa, bo nie po to się pałowałem cały dzień, żeby teraz nic nie było
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Proszę Cię Janusz bardzo
UP there is
Nadszedł ten czas. Jedno z najtrudniejszych zadań przy sercu Lory. Uszczelnienie pokryw zaworów.
Janusz na szczęście zgodził się pomóc w pracach i udostępnić swój ulubiony element napraw - Dirko w kolorze magneta
Dodatkowo był pokaz pirotechniczny w wykonaniu Lestanta oraz Hery.
Było miło.
Ok Od początku:
Zanim Janusz trafił na metę delikatnie zacząłem rozkręcać elementy kolektora dolotowego.
Po wykręceniu kolektora stwierdziliśmy, że "To Nissan, tego nie ogarniesz" ale faceta który zaprojektował przejście dla układu chłodzenia podtrzymującą się na kolektorze dolotowym za jaja byśmy powiesili
Na szczęście po wielu "bardzo elokwentnych" słowach z języka polskiego udało się wymontować kolektor z auta.
Jak zobaczyliśmy jak kolektor wygląda wewnątrz padła decyzja o czyszczeniu i zaślepieniu EGR. Na start poszło czyszczenie z zewnątrz. Później szybki wypad po NITRO i jakąś inną chemię. Niestety preparaty chemiczne nie dawały rezultatu. Nagle pada propozycja: Hmmm wypalimy. Ze względu na temperaturę panującą i na zewnątrz i w warsztacie-zgodziłem się. Tak to wyglądało. Efekt: udało się zwęglić już zwęglone
Nie robiłem fotki komory silnika po robociźnie bo trzeba jeszszę przednią pokrywą zaworów się zając.
Tak właśnie wyglądał nasz dzień od 10 - 22
A Wam jak minął weekend
UP there is
Nadszedł ten czas. Jedno z najtrudniejszych zadań przy sercu Lory. Uszczelnienie pokryw zaworów.
Janusz na szczęście zgodził się pomóc w pracach i udostępnić swój ulubiony element napraw - Dirko w kolorze magneta
Dodatkowo był pokaz pirotechniczny w wykonaniu Lestanta oraz Hery.
Było miło.
Ok Od początku:
Zanim Janusz trafił na metę delikatnie zacząłem rozkręcać elementy kolektora dolotowego.
Po wykręceniu kolektora stwierdziliśmy, że "To Nissan, tego nie ogarniesz" ale faceta który zaprojektował przejście dla układu chłodzenia podtrzymującą się na kolektorze dolotowym za jaja byśmy powiesili
Na szczęście po wielu "bardzo elokwentnych" słowach z języka polskiego udało się wymontować kolektor z auta.
Jak zobaczyliśmy jak kolektor wygląda wewnątrz padła decyzja o czyszczeniu i zaślepieniu EGR. Na start poszło czyszczenie z zewnątrz. Później szybki wypad po NITRO i jakąś inną chemię. Niestety preparaty chemiczne nie dawały rezultatu. Nagle pada propozycja: Hmmm wypalimy. Ze względu na temperaturę panującą i na zewnątrz i w warsztacie-zgodziłem się. Tak to wyglądało. Efekt: udało się zwęglić już zwęglone
Nie robiłem fotki komory silnika po robociźnie bo trzeba jeszszę przednią pokrywą zaworów się zając.
Tak właśnie wyglądał nasz dzień od 10 - 22
A Wam jak minął weekend
Ostatnio zmieniony 2015-11-23, 08:32 przez berny_p, łącznie zmieniany 1 raz.
Snorlaxs, ja nie mam mordoksiążki
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
OK. Dzisiejsza zabawa z Paskami:
Tytuł: Rzeźba w GÓWNIE!!!
Zabieramy się za pasek alternatora i klimy.
Ściągnąłem cały komplet. Wykręcam rolkę napinacza, wszystko gładko jak po lubrykancie . Nagle klops: Nowa rolka napinacza jest większa niż powinna, szybka analiza i ok napinacz mniej będzie naciągnięty. Czekaj, czekaj otwór wewnętrzny w rolce ściągniętej z auta jest większy o 5 mm od tego w nowej rolce (nie wspomnę że rolka z auta jest plastikowa). Co tu teraz zrobić??? Próbujemy złożyć wszystko na starej. Ja zakładam starą rolkę, a tu okazało się, że ma luz na trzpieniu napinacza - tak z 5 mm.... hmmmm Pomyślałem coś jest nie tak.
Po krótkiej analizie doszedłem do wniosku iż poprzedni PSEUDO mechanik nie mając rolki z VQ włożył jakieś GÓWNO z innego auta. Wynik: czasem łożysko rolki było na trzpieniu a czasem nie.....
To jeszcze nie wszystko:
Ten sam kolo próbując zmienić pasek na pompie wspomagania zdemontował koło pasowe z Wału korbowego, przy okazji niszcząc w nim rowki. Dzięki inwencji twórczej tego patałacha oprócz pasków do wymiany jest koło pasowe bo pasek z 6 PK robi się 5 PK o szerokości 6PK. No zabić to mało.
Rezultat dzisiejszej zabawy:
Zmieniona rolka napinacza na taką jak miała być.
Tytuł: Rzeźba w GÓWNIE!!!
Zabieramy się za pasek alternatora i klimy.
Ściągnąłem cały komplet. Wykręcam rolkę napinacza, wszystko gładko jak po lubrykancie . Nagle klops: Nowa rolka napinacza jest większa niż powinna, szybka analiza i ok napinacz mniej będzie naciągnięty. Czekaj, czekaj otwór wewnętrzny w rolce ściągniętej z auta jest większy o 5 mm od tego w nowej rolce (nie wspomnę że rolka z auta jest plastikowa). Co tu teraz zrobić??? Próbujemy złożyć wszystko na starej. Ja zakładam starą rolkę, a tu okazało się, że ma luz na trzpieniu napinacza - tak z 5 mm.... hmmmm Pomyślałem coś jest nie tak.
Po krótkiej analizie doszedłem do wniosku iż poprzedni PSEUDO mechanik nie mając rolki z VQ włożył jakieś GÓWNO z innego auta. Wynik: czasem łożysko rolki było na trzpieniu a czasem nie.....
To jeszcze nie wszystko:
Ten sam kolo próbując zmienić pasek na pompie wspomagania zdemontował koło pasowe z Wału korbowego, przy okazji niszcząc w nim rowki. Dzięki inwencji twórczej tego patałacha oprócz pasków do wymiany jest koło pasowe bo pasek z 6 PK robi się 5 PK o szerokości 6PK. No zabić to mało.
Rezultat dzisiejszej zabawy:
Zmieniona rolka napinacza na taką jak miała być.
Ostatnio zmieniony 2015-12-05, 22:40 przez berny_p, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli to auto było w taki sposób naprawiane, to ja się boję tego, co może być dalej.......
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
berny_p, tak, wiem, że się naprawi, ale ile ku...w i ogólnie wiązanek będzie musiało polecieć...... Zresztą wiesz dobrze, że jak ja widzę takie rzeczy to mi się normalnie odechciewa robić.......
Wrzuć foto rolek
Wrzuć foto rolek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ja wiem co będzie po "Was":janusz pisze:to ja się boję tego, co może być dalej.......
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Berny_p, na początku może i było śmiesznie, potem przeszło w tragicznie, a teraz to ciężko nawet ciężko określić.......
Zielkq, co po kim?
Zielkq, co po kim?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
OOoo widzę, że też się lubisz denerwować... na zlocie czuję, że będziemy mieli wspólny tematjanusz pisze:berny_p, tak, wiem, że się naprawi, ale ile ku...w i ogólnie wiązanek będzie musiało polecieć...... Zresztą wiesz dobrze, że jak ja widzę takie rzeczy to mi się normalnie odechciewa robić.......
Wrzuć foto rolek
Snorlaxs, i bardzo dobrze Berny, nie wspomniał Ci przez telefon, że jak ja to zobaczyłem, to stwierdziłem, że zaczynam się bać, co może być dalej.......
M!R@S, no właśnie w tym problem, że ja jestem osobą dość opanowaną i nie lubię się denerwować Ale jak coś mi nie idzie to zaczynam przeklinać. Kiedyś jak coś robiłem i zacząłem przeklinać to Zielkq powiedział takie coś:
_
M!R@S, no właśnie w tym problem, że ja jestem osobą dość opanowaną i nie lubię się denerwować Ale jak coś mi nie idzie to zaczynam przeklinać. Kiedyś jak coś robiłem i zacząłem przeklinać to Zielkq powiedział takie coś:
Nie minęła chwila i się udało poskładać. W sumie to takie magiczne zaklęcia bardzo pomagająZielkq pisze:"o, zaczyna przeklinać, jest dobrze, zaraz poskłada"
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Temat lekko przymrozilem ale to nie znaczy, że nic się nie zmienia
Obecnie Lorcia jeździ na nowej sondzie Lambda ( muszę ją lekko wygrzać )
Zbieram graty do montażu nowych zacisków z 2 tłoczkami, które udało się Bardzo okazyjnie kupić ( zaciski są oryginalne z ASO i nigdy nie były zamontowane na aucie ). Brakuje mi jeszcze do ich montażu: klocków, tarcz ( zastanawiam się czy z P12 podejdą), blaszek do montażu klocków oraz smaru aby to wszystko ładnie chodziło. Zaciski będą czarne tak jak tylne . Taka mała anegdotka:
Zaciski zostały wyprodukowane na 2011 roku przez firmę Sumitomo Brakes, o obecnie pracuję w Sumika Ceramics która jest częścią Sumitomo Technology. Fajny zbieg okoliczności
Na autku nałożony jest Soft99 Fusso i jest bardziej czarne niż było pomimo zjechanego lakieru.
Dodatkowo mam zamiar zmodyfikować felgi z Infinity, które dostałem w komplecie ale o tym Cisza ( ludzi w temacie także proszę o dyskrecję ) lecz niestety ze względu na brak czasu termin się co chwila przesuwa.
fotki wieczorem wstawię
Obecnie Lorcia jeździ na nowej sondzie Lambda ( muszę ją lekko wygrzać )
Zbieram graty do montażu nowych zacisków z 2 tłoczkami, które udało się Bardzo okazyjnie kupić ( zaciski są oryginalne z ASO i nigdy nie były zamontowane na aucie ). Brakuje mi jeszcze do ich montażu: klocków, tarcz ( zastanawiam się czy z P12 podejdą), blaszek do montażu klocków oraz smaru aby to wszystko ładnie chodziło. Zaciski będą czarne tak jak tylne . Taka mała anegdotka:
Zaciski zostały wyprodukowane na 2011 roku przez firmę Sumitomo Brakes, o obecnie pracuję w Sumika Ceramics która jest częścią Sumitomo Technology. Fajny zbieg okoliczności
Na autku nałożony jest Soft99 Fusso i jest bardziej czarne niż było pomimo zjechanego lakieru.
Dodatkowo mam zamiar zmodyfikować felgi z Infinity, które dostałem w komplecie ale o tym Cisza ( ludzi w temacie także proszę o dyskrecję ) lecz niestety ze względu na brak czasu termin się co chwila przesuwa.
fotki wieczorem wstawię
proszę o up
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ostatnimi czasy Lora zaczęła niedomagać. Po zdiagnozowaniu problemu okazało się, że winne było koło pasowe do napędu pasków osprzętu silnika ( alternator, kompresor klimatyzacji itp.). Koło udało sie zamówić dzięki Lombardo. Nie będę rozpisywał sie na temat procesu wymiany ale za to pokaże na fotkach co polski druciarz ( nazywający siebie zapewne mechanikiem) wykombinował aby to koło naprawić. Mam nadzieję, że nie muszę tego komentować.
Na szczęście Lorcia już lata tak jak powinna. Dodatkowo udało sie Bardzo okazyjnie kupić nową OEMową atrapę chłodnicy.
Do zakupienia/montażu/zrobienia pozostało:
*blaszki do montażu klocków
*pomalowanie zacisków na czarno
*montaż kompletu zaciski+klocki na przednią oś
Mam nadzieję że wyrobie się ze wszystkim do końca roku
Na szczęście Lorcia już lata tak jak powinna. Dodatkowo udało sie Bardzo okazyjnie kupić nową OEMową atrapę chłodnicy.
Do zakupienia/montażu/zrobienia pozostało:
*blaszki do montażu klocków
*pomalowanie zacisków na czarno
*montaż kompletu zaciski+klocki na przednią oś
Mam nadzieję że wyrobie się ze wszystkim do końca roku