[ 200SX] S13 Sucz
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
[ 200SX] S13 Sucz
SILNIK:
CA18DET
Seryjne korby i tłoki, nominalny wał, nowa pompa oliwy, nowa pompa wody
pasek rozrządu Contitech, uszczelka głowicy elring
Gruba chłodnica aluminiowa 50mm + 2 wiatraki od mondeo
Przewody chłodnicy Samco
Zbiorniczek wyrównawczy od primery P12
Olej Motul 15w50 300V Le Mans
Poduszki silnika na poliuretanie od Sliver project
UKŁAD DOLOTOWY:
Przepływka seria
Filtr powietrza grzybek hks od Neo2005
FMIC + orurowanie chinol
Mbc jakiś chinol
Opaski i silikony od Fmic.pl
TURBOSPRĘŻARKA:
Garrett T28 (wymienione łożysko na 360’ + wyważenie) Emp-turbo
Przewody do turbo w oplocie od BanOff
UKŁAD WYDECHOWY:
3 calowy przelot od turbiny do końca, za downpipem V-band 3" od Odina po dużych przeróbkach wymuszonych usunięciem garba na seryjny katalizator.
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
ECU 4map od Xree
Zegary Shadow (SM warning/peak) w miejscu środkowego nawiewu
- Doładowanie
- Ciśnienie oleju
- Temperatura oleju
- Temperatura spalin
2 Wiatraki na chłodnicy sterowane z kabiny 1szt. z wyłącznika, 1szt. poprzez sterownik (w trakcie małych poprawek )
Wyłącznik prądu (czeka na montaż)
Aku. przeniesiony do bagażnika
UKŁAD PALIWOWY:
Pompa paliwa Bosch 044 (bezpośrednie zasilanie z aku. przez przekaźnik)
Alu. zbiornik paliwa w bagażniku od Odina
Gumowe przewody w stalowym oplocie w środku auta
Końcówki do przewodów paliwowych Neo2005
Reg.ciś paliwa Tomei (chwilowo zdjęty) od Neo2005
Adapter na listwę paliwową pod regulator od erison
Wtryski seria
UKŁAD NAPĘDOWY:
Skrzynia seria od CA
Sprzęgło mocny docisk od erisona
Poduszka pod skrzynią na poliuretanie od Silver Project
Tarcza organiczna
Dyfer S13 z e-szpera
ZAWIESZENIE:
Amory utwardzona seria
Springi front apexi, tył eibach
Poliuretanowe tuleje w:
- tylnym wózku od Silver Project
- przekładni kierowniczej od Strong Flex
- regulowane drążki reakcyjne na poliuretanie od Silver Project
ROZPÓRKI:
Przód:
- górna od erisona
- dolna (pomiędzy mocowaniami reakcyjnych) własna inwencja twórcza
Tył:
- górna noname
- c-pillar własna inwencja twórcza
Dystans 2szt. z przodu 25mm, 2 szt. z tyłu 55mm
Przespawana przednia belka (magiel przesunięty do przodu)
Skrócone wąsy na zwrotniach
Przedłużone wahacze
Grubsze i dłuższe drążki kierownicze (o ile pamięć mnie nie myli od maximy)
Końcówki pod te drążki
(Konwersja na 5x114,3 leży i czeka na motywację do założenia)
KOŁA:
Felgi przód: Aez Icon5
17" ~7,5" et~38 4x114,3
Felgi tył: Aez Icon5
17" ~7,5" et~38 4x114,3 + cokolwiek w rozstawie do upalania
UKŁAD HAMULCOWY:
Przód zaciski 4 tłoczkowe z S14
Tracze 325mm z Nissana 350Z (Z33)
Relokatory zacisku od Scratcha
Tył seria
Nowe przewody miedziane
Nowe przewody elastyczne w stalowym oplocie Black Diamond
Wyrzucony ABS
Pompa hamulcowa od Nissana Patrola
Płyn Motul RBF 600
NA ZEWNĄTRZ:
Poszerzki (sierpy) Jun do JDM Body Shop (na razie założony sam tył)
Tylna dokładka zderzaka Vertex od JDM Body Shop
Usunięte dziury po tylnej wycieraczce i tylnym spryskiwaczu
Progi type-x od JDM Body Shop (czekają na założenie)
Przedni zderzak zen-ki pignose (przed lift)
Przerobione tylne lampy 4x światła do jazdy 4x stop
WNĘTRZE:
Brak tapicerki
Brak audio
Uporządkowana wiązka w kabinie
Gałka zmiany biegów Nismo Black Plug (wygrana w konkursie na forum TK)
Kubeł Mirco Wrc mocowany na sztywno, maksymalnie nisko dla kierowcy
Seryjny fotel dla pasażera
Pasy 3" Takata x2 od Neo2005
Kierownica Raid Dino (połowa lat 80, czeka na obszycie)
Guzik klaksonu ori. Nissan dedykowany do Raida (połowa lat 80)
Naba Raid (czeka na skrócenie)
Quick release D1
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
na hamowni nie było nie wiadomo na 0.5-6 b powinno być coś pomiędzy 220-240hp a na 1.2b 260-280hp ale to tylko wróżenie z fusów bez udokumentowanej podkładki. Najważniejsze: Sprawia radość jak jedzie niezależnie od cyferek. (Podobno może mieć i z "Czysta Warszawskich Koni" oczywiście bez urazy dla nikogo)
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
progi in progres
progi on (type-x od JDMBodyshop)
kontroler wiatraków się zdupczył i robi za zegarek
HakeN doskonale wiesz że nie uważam Ca za zły silnik, fakt że myśl o swapie się kołata, ale póty puki ca podaje (a robi to fajnie) to zostaje
[ Dodano: 2015-12-08, 14:48 ]
pomalowane tak gdzie nie widoczne, czarny mat tylna klapa od środka, rynienka pod klapą, pod tylnym zderzakiem, listwą i blendą (światła nie ruszane bo są ładnie wklejone )
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
pomysl o innych fellach bo te straszą i trącą golfem
ogółem uwielbiam takie zabawki typu race meat, zabawy w malowania w szopie i nostalgiczne focenie na jesiennych trasach
Zglos się kiedyś to poprojektujemy jakas grafikę na niego oczywiście pozostając w krainie racecore-moze jakiś zabawny bomber style ?
ogółem uwielbiam takie zabawki typu race meat, zabawy w malowania w szopie i nostalgiczne focenie na jesiennych trasach
Zglos się kiedyś to poprojektujemy jakas grafikę na niego oczywiście pozostając w krainie racecore-moze jakiś zabawny bomber style ?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
dzięki za propozycje grafiki ale wygląd zewnętrzy jest już przemyślany i powoli auto do niego doprowadzam i po nie kąt będzie kilka nawiązań do myśliwców z okresu II wojny światowej , felgi może w przyszłym roku uda się zrobić docelowe (też już wiadomo jakie) ale to dopiero po zmianie rozstawu (a chwilowo nie ma na to ani czasu ani motywacji pomimo że wszystkie graty już od dawna leżą na półkach w garażu).
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
była w pierwotnym planie paszczęka i pełny paramilitary, ale zrezygnowałem na rzecz pomieszania malowań Datusna i militarnych. Auto nie będzie ładne bo przede wszystkim ma jechać, o wygląd się troszczę tylko w szeroko pojętym między czasie
Można powiedzieć że to zabawka w stylu grassroots drifting/drift street legal
[ Dodano: 2015-12-15, 12:03 ]
Kilka poprawek i wersja testowa idzie do auta
[ Dodano: 2015-12-16, 06:46 ]
wersja alfa 1.4 zamontowana do testów w aucie
[ Dodano: 2015-12-29, 21:06 ]
Od groma zacieków, ale na szczęście wpisują się w docelowy styl auta
[ Dodano: 2015-12-31, 00:50 ]
[ Dodano: 2016-01-10, 12:31 ]
[ Dodano: 2016-01-31, 15:43 ]
W poniedziałek trafi do auta, jeżeli czas pozwoli
Gwint Isc Drift
[ Dodano: 2016-02-04, 12:01 ]
Przedni gwint skręcony, dzisiaj, postaram znaleźć czas, ustawić camber i stawiam przód na kołach, tył wstępnie ustawiony ale brakuje odpowiednich dystansów Fotki całości, jak to wygląda wstawię dopiero jak skończę zabawę z kręceniem zawiasem.
[ Dodano: 2016-03-10, 12:42 ]
[ Dodano: 2016-03-11, 22:41 ]
Zrobione wlepki Ok Hand (Okamoto)
[ Dodano: 2016-03-12, 17:14 ]
[ Dodano: 2016-04-14, 15:32 ]
W końcu jakieś fotki nie z ziemniaka
[ Dodano: 2016-07-18, 12:32 ]
Pomimo braku zainteresowania i tak zaktualizuje temat
Sucz odwiedziła Ogólnopolski Zlot Turbokillers.com na torze w Toruniu, były dwa nie Nissany, Mazda na obronę miała rb25det neo pod maską a Toyota to że jest praktycznie niespotykanym JDM w Europie.
Kiss the wall poszedł ok 8 rano w sobotę, tak nie jesteśmy normalni bo zaczęliśmy jeździć od 6 rano
[ Dodano: 2016-08-09, 11:29 ]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XIqjB9y_8p8p [/youtube]
http://vimeo.com/177741662
[ Dodano: 2016-09-14, 20:27 ]
Pierwsza niedziela miesiąca (wspólny spot TK i NT) przyniosła trochę strat - Kolejny raz zmarł rozrusznik, urwała się szpilka kolektora wydechowego i wywaliło uszczelkę wydechową na 4 cylindrze, przez co Ca podaje jakby było N/A, tak nie jadącej Suczy to jeszcze nie miałem
+ kiss the opona i kiss the wall (betonowy separator najlepsze jest to że jeszcze trafiony na mieście podczas dojazdu na FSO kiedy wszystko podawało prawidłowo)
[ Dodano: 2017-03-31, 13:49 ]
do auta trafia 2kg gaśnica (x2) z mocowaniem i dwoma stalowymi obejmami tak jak to jest wymagane w niektórych miejscach
JDMBodyShop atakuje - blenda/lotka na szybę Gpsport
DriftShop.pl atakuje - przede wszystkim Mini-Display czyli zegary, rozbudowany ebc i kontroler wiatraków w jednym dodatkowo filtr, olej, szpilki, nakrętki i uszczelki czyli zbieram graty na przedsezonowy serwis Suczy
Przemalowana blenda pod światłami tylnymi z czarnego na antracytowy (szary).
Podmieniony licznik na sprawny.
Wymieniony główny przewód zasilania z aku. na lżejszy, elastyczniejszy i estetyczniejszy.
Wymienione klemy akumulatora.
Podpięty hebel główny (jak wpadnie display będzie zmiana miejsca).
Podmieniony oem przerywacz kierunków na elektroniczny, działający poprawnie z ledami.
Regulowane drążki reakcyjne, po naprawie wróciły do auta.
przed
po
Przyklejony na nowo wieniec, uzupełnione braki gąbki i obszycie alcantarą, wykonane przez firmę Evo3000
Już zamontowana w aucie.
[ Dodano: 2017-04-06, 16:49 ]
Z racji początku sezonu spotowego Turbokillers i Nissantech, pomimo nie ogarnięcia, Sucz została wyprowadzona na spacer i w końcu po 2 miesiącach przekładania terminu trafiła pod aparat.
Więcej fot tutaj: https://www.facebook.com/pg/JakisKolesP ... 3761852027
Mam nadzieje że do świąt będzie już gotowa na sezon
[ Dodano: 2017-06-09, 12:15 ]
podmieniona deska rozdzielcza, założony tunel środkowy (strasznie zmęczony) kabelki do panelu z przełącznikami i heblem zrobione od nowa, inaczej poprowadzony przewód zasilania i przewody paliwowe.
zamiast zapalniczki gniazdo ładowania usb x2, w planie zrobienie cup holdera w miejsce popielniczki i znalezienie niepociętej i nie połamanej ramki maskującej
czyli wykonane trochę niewidzialnej roboty
[ Dodano: 2017-06-22, 22:37 ]
mało znaczący up ale jest
3 wersje prototypowe cupholdera w miejsce popielniczki z styroduru
no i docelowe felgi , old schoolowe japońskie do japońskiego gruza.
Rays Evolution 3 17cali 2x8' 2x9' et.35 3 częściowe kute aluminium
z racji funduszy zostają tak jak jest, plan na kiedyś rotor w nowy czarny mat, ranty w antracytowy szary + nowe czarne śrubki ale to nie prędko.
[ Dodano: 2017-11-28, 15:12 ]
------
2017
------
W sumie i tak nikt nie czyta to zaktualizuje
Początek 2017 na starej feldze
Zlot TK
Spot lokalny W-Wa kończący sezon TK/NT
Spec 2017
SILNIK:
CA18DET
Nominalny blok
Seryjne tłoki
Seryjne korby
Nominalny wał
Nowa pompa oliwy oem (2014r.)
Nowa pompa wody GMB (2014r.)
Pasek rozrządu Contitech
Uszczelka głowicy Elring
Gruba chłodnica aluminiowa 50mm + wiatraki elektryczne od mondeo
Przewody chłodnicy Samco - Tomson Motorsport
Zbiorniczek wyrównawczy od primery P12
Chłodnica oleju z mazdy rx8 z termostatem 90’ otwarcie
Filtr oleju K&N
Olej Motul 15w50 300V Le Mans
Poduszki silnika na poliuretanie - Sliver project
UKŁAD DOLOTOWY:
Przepływka seria
Filtr powietrza grzybek HKS - Neo2005
FMIC + orurowanie
Opaski i silikony - Fmic.pl
TURBOSPRĘŻARKA:
Garrett T28 (wymienione łożysko na 360’ + wyważenie) - Emp-turbo
UKŁAD WYDECHOWY:
Uszczelki blok - kolektor wydechowy, stalowe wielowarstwowe Cometic - Driftshop.pl
Uszczelka kolektor - turbo stalowa - Fmic.pl
3 calowy przelot od turbiny do końca - Odin
Za downpipem V-band 3"(Fmic.pl). Całość pomalowana czarną, żaroodporną farbą
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
ECU 4map - Xree
RWD Power - Multi dyspaly - rozbudowane ebc klasy Apexi Avc-r + kontroler wiatraków (woda/ olej) + 7 zegarów (boost, temp. wody, temp. oleju, ciś. oleju, egt, ait, ładowanie aku.) + shift light i to wszystko w jednym kompaktowym urządzeniu - Driftshop.pl
Solenoid sterujący wastegate - MAC - Driftshop.pl
Wyłącznik prądu RRS 6-B FIA
Aku. przeniesiony do bagażnika
Odchudzona wiązka idąca na tył auta
Elektroniczny przerywacz kierunkowskazów
UKŁAD PALIWOWY:
Pompa paliwa Bosch 044 (bezpośrednie zasilanie z aku.) - Tomson Motorsport
Alu. zbiornik paliwa w bagażniku - Odin
Gumowe przewody w stalowym oplocie w środku auta
Końcówki do przewodów paliwowych - Neo2005
Reg. ciś. paliwa Tomei type S - Neo2005
Króciec na listwę paliwową pod reg. ciś. paliwa - Erison Performance
Wtryski seria
UKŁAD NAPĘDOWY:
Wzmocniony docisk - Erison Performance
Tarcza Exedy Stage 2 organiczna
Skrzynia seria od CA
Olej Motul 90PA
Poduszka pod skrzynią na poliuretanie - Silver Project
Wał napędowy seria
Dyfer 3,916 seria s13 z e-szpera
Olej Motul 90PA
ZAWIESZENIE:
Gwint ISC Drift z camber palte twardość 6/4 - Isc Polska
Poliuretan w:
- tylnym wózku - Silver Project
- regulowane drążki reakcyjne na poliuretanie - Silver Project - naprawa by Szaman
- mocowanie maglownicy - Strong Flex
Dystans 2szt. z przodu 25mm, 2 szt. z tyłu 70mm
Przespawana przednia belka (magiel przesunięty do przodu)
Skrócone wąsy na zwrotnicach
Przedłużone wahacze
Grubsze i dłuższe drążki kierownicze (o ile pamięć mnie nie myli od maximy)
Końcówki pod te drążki
UKŁAD HAMULCOWY:
Nowe przewody miedziane
Nowe przewody elastyczne w stalowym oplocie - Black Diamond
Wyrzucony ABS
Pompa hamulcowa BM50 - od Nissana Patrola Y60
Płyn Motul RBF 600
Przód:
Relokatory zacisku - Scratch
zaciski: 4 tłoczkowe sumito z s14
klocki: EBC Red Stuff
tarcze: 325mm z Nissana 350Z (Z33) (przewiercone na 4x114,3)
Tył:
zaciski: seria
szczęki: seria
klocki: Lucas
tarcze: dziura w pamięci co do firmy ale jest
KOŁA:
Felgi przód: Rays Volk Racing Evolution 3 - 8.7' R17; 4x114,3/5x114.3
Felgi tył: Rays Volk Racing Evolution 3 - 9,7' 17' 4x114,3/5x114.3 + cokolwiek w rozstawie 4x114,3 do upalania
ROZPÓRKI:
Przód:
- górna - Erison Performance
- dolna (pomiędzy mocowaniami reakcyjnych) własna inwencja twórcza
Tył:
- górna noname
- c-pillar własna inwencja twórcza
NA ZEWNĄTRZ:
Przedni zderzak zen-ki pignose (przed lift)
Progi type-x - JDM Body Shop
Poszerzki Jun - JDM Body Shop
Tylna dokładka zderzaka Vertex - JDM Body Shop
Blenda/lotka tylnej szyby Gpsport (czeka na montaż) - JDM Body Shop
Usunięte dziury po tylnej wycieraczce i tylnym spryskiwaczu
Przerobione tylne lampy 4x światła do jazdy 4x stop + przyciemnione klosze
Ledy:
Przednie główne 5x7 cala dedykowana do Jeep-a Cherokee XJ 1984-2001
Przednie pozycje: 2x W5W
Przednie kierunki: 2x P21W
Boczne kierunki: 2x W5W
Wsteczny: 2x P21W
Tylne: 4x P21W5
Kolory: Ral 7016 antracytowy szary mat, Ral 9011 grafitowy czarny mat
WNĘTRZE:
Fotel kierowcy: Mirco Wrc
Pasy kierowcy: Takata 4pkt. 3' - Neo2005
Fotel pasażera: seryjny przedlift
Pasy pasażera: Takata 4pkt. 3' - Neo2005
Kierownica Raid Dino (połowa lat 80) obszyta alcantarą przez Evo3000
Guzik klaksonu ori. Nissan dedykowany do Raida (połowa lat 80)
Naba Raid (będzie custom za jakiś czas)
Quick release D1 (leży w schowku czeka na montaż)
Gałka zmiany biegów Nismo Black Plug
Dywaniki w kratę - JapanizeD
Czarny aluminiowy drift button (czeka na montaż) - JapanizeD
cup holder zamiast popielniczki własna inwencja twórcza (w trakcie)
Led w zegarach 3xT10 i 2xT5
Brak dywanu i wygłuszeń
Brak audio
Brak tapicerki z tyłu
Ca przyjmuje 1.5b doładowania - więc moc szacowana w granicach 300hp
Można powiedzieć że to zabawka w stylu grassroots drifting/drift street legal
[ Dodano: 2015-12-15, 12:03 ]
Kilka poprawek i wersja testowa idzie do auta
[ Dodano: 2015-12-16, 06:46 ]
wersja alfa 1.4 zamontowana do testów w aucie
[ Dodano: 2015-12-29, 21:06 ]
Od groma zacieków, ale na szczęście wpisują się w docelowy styl auta
[ Dodano: 2015-12-31, 00:50 ]
[ Dodano: 2016-01-10, 12:31 ]
[ Dodano: 2016-01-31, 15:43 ]
W poniedziałek trafi do auta, jeżeli czas pozwoli
Gwint Isc Drift
[ Dodano: 2016-02-04, 12:01 ]
Przedni gwint skręcony, dzisiaj, postaram znaleźć czas, ustawić camber i stawiam przód na kołach, tył wstępnie ustawiony ale brakuje odpowiednich dystansów Fotki całości, jak to wygląda wstawię dopiero jak skończę zabawę z kręceniem zawiasem.
[ Dodano: 2016-03-10, 12:42 ]
[ Dodano: 2016-03-11, 22:41 ]
Zrobione wlepki Ok Hand (Okamoto)
[ Dodano: 2016-03-12, 17:14 ]
[ Dodano: 2016-04-14, 15:32 ]
W końcu jakieś fotki nie z ziemniaka
[ Dodano: 2016-07-18, 12:32 ]
Pomimo braku zainteresowania i tak zaktualizuje temat
Sucz odwiedziła Ogólnopolski Zlot Turbokillers.com na torze w Toruniu, były dwa nie Nissany, Mazda na obronę miała rb25det neo pod maską a Toyota to że jest praktycznie niespotykanym JDM w Europie.
Kiss the wall poszedł ok 8 rano w sobotę, tak nie jesteśmy normalni bo zaczęliśmy jeździć od 6 rano
[ Dodano: 2016-08-09, 11:29 ]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XIqjB9y_8p8p [/youtube]
http://vimeo.com/177741662
[ Dodano: 2016-09-14, 20:27 ]
Pierwsza niedziela miesiąca (wspólny spot TK i NT) przyniosła trochę strat - Kolejny raz zmarł rozrusznik, urwała się szpilka kolektora wydechowego i wywaliło uszczelkę wydechową na 4 cylindrze, przez co Ca podaje jakby było N/A, tak nie jadącej Suczy to jeszcze nie miałem
+ kiss the opona i kiss the wall (betonowy separator najlepsze jest to że jeszcze trafiony na mieście podczas dojazdu na FSO kiedy wszystko podawało prawidłowo)
[ Dodano: 2017-03-31, 13:49 ]
do auta trafia 2kg gaśnica (x2) z mocowaniem i dwoma stalowymi obejmami tak jak to jest wymagane w niektórych miejscach
JDMBodyShop atakuje - blenda/lotka na szybę Gpsport
DriftShop.pl atakuje - przede wszystkim Mini-Display czyli zegary, rozbudowany ebc i kontroler wiatraków w jednym dodatkowo filtr, olej, szpilki, nakrętki i uszczelki czyli zbieram graty na przedsezonowy serwis Suczy
Przemalowana blenda pod światłami tylnymi z czarnego na antracytowy (szary).
Podmieniony licznik na sprawny.
Wymieniony główny przewód zasilania z aku. na lżejszy, elastyczniejszy i estetyczniejszy.
Wymienione klemy akumulatora.
Podpięty hebel główny (jak wpadnie display będzie zmiana miejsca).
Podmieniony oem przerywacz kierunków na elektroniczny, działający poprawnie z ledami.
Regulowane drążki reakcyjne, po naprawie wróciły do auta.
przed
po
Przyklejony na nowo wieniec, uzupełnione braki gąbki i obszycie alcantarą, wykonane przez firmę Evo3000
Już zamontowana w aucie.
[ Dodano: 2017-04-06, 16:49 ]
Z racji początku sezonu spotowego Turbokillers i Nissantech, pomimo nie ogarnięcia, Sucz została wyprowadzona na spacer i w końcu po 2 miesiącach przekładania terminu trafiła pod aparat.
Więcej fot tutaj: https://www.facebook.com/pg/JakisKolesP ... 3761852027
Mam nadzieje że do świąt będzie już gotowa na sezon
[ Dodano: 2017-06-09, 12:15 ]
podmieniona deska rozdzielcza, założony tunel środkowy (strasznie zmęczony) kabelki do panelu z przełącznikami i heblem zrobione od nowa, inaczej poprowadzony przewód zasilania i przewody paliwowe.
zamiast zapalniczki gniazdo ładowania usb x2, w planie zrobienie cup holdera w miejsce popielniczki i znalezienie niepociętej i nie połamanej ramki maskującej
czyli wykonane trochę niewidzialnej roboty
[ Dodano: 2017-06-22, 22:37 ]
mało znaczący up ale jest
3 wersje prototypowe cupholdera w miejsce popielniczki z styroduru
no i docelowe felgi , old schoolowe japońskie do japońskiego gruza.
Rays Evolution 3 17cali 2x8' 2x9' et.35 3 częściowe kute aluminium
z racji funduszy zostają tak jak jest, plan na kiedyś rotor w nowy czarny mat, ranty w antracytowy szary + nowe czarne śrubki ale to nie prędko.
[ Dodano: 2017-11-28, 15:12 ]
------
2017
------
W sumie i tak nikt nie czyta to zaktualizuje
Początek 2017 na starej feldze
Zlot TK
Spot lokalny W-Wa kończący sezon TK/NT
Spec 2017
SILNIK:
CA18DET
Nominalny blok
Seryjne tłoki
Seryjne korby
Nominalny wał
Nowa pompa oliwy oem (2014r.)
Nowa pompa wody GMB (2014r.)
Pasek rozrządu Contitech
Uszczelka głowicy Elring
Gruba chłodnica aluminiowa 50mm + wiatraki elektryczne od mondeo
Przewody chłodnicy Samco - Tomson Motorsport
Zbiorniczek wyrównawczy od primery P12
Chłodnica oleju z mazdy rx8 z termostatem 90’ otwarcie
Filtr oleju K&N
Olej Motul 15w50 300V Le Mans
Poduszki silnika na poliuretanie - Sliver project
UKŁAD DOLOTOWY:
Przepływka seria
Filtr powietrza grzybek HKS - Neo2005
FMIC + orurowanie
Opaski i silikony - Fmic.pl
TURBOSPRĘŻARKA:
Garrett T28 (wymienione łożysko na 360’ + wyważenie) - Emp-turbo
UKŁAD WYDECHOWY:
Uszczelki blok - kolektor wydechowy, stalowe wielowarstwowe Cometic - Driftshop.pl
Uszczelka kolektor - turbo stalowa - Fmic.pl
3 calowy przelot od turbiny do końca - Odin
Za downpipem V-band 3"(Fmic.pl). Całość pomalowana czarną, żaroodporną farbą
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
ECU 4map - Xree
RWD Power - Multi dyspaly - rozbudowane ebc klasy Apexi Avc-r + kontroler wiatraków (woda/ olej) + 7 zegarów (boost, temp. wody, temp. oleju, ciś. oleju, egt, ait, ładowanie aku.) + shift light i to wszystko w jednym kompaktowym urządzeniu - Driftshop.pl
Solenoid sterujący wastegate - MAC - Driftshop.pl
Wyłącznik prądu RRS 6-B FIA
Aku. przeniesiony do bagażnika
Odchudzona wiązka idąca na tył auta
Elektroniczny przerywacz kierunkowskazów
UKŁAD PALIWOWY:
Pompa paliwa Bosch 044 (bezpośrednie zasilanie z aku.) - Tomson Motorsport
Alu. zbiornik paliwa w bagażniku - Odin
Gumowe przewody w stalowym oplocie w środku auta
Końcówki do przewodów paliwowych - Neo2005
Reg. ciś. paliwa Tomei type S - Neo2005
Króciec na listwę paliwową pod reg. ciś. paliwa - Erison Performance
Wtryski seria
UKŁAD NAPĘDOWY:
Wzmocniony docisk - Erison Performance
Tarcza Exedy Stage 2 organiczna
Skrzynia seria od CA
Olej Motul 90PA
Poduszka pod skrzynią na poliuretanie - Silver Project
Wał napędowy seria
Dyfer 3,916 seria s13 z e-szpera
Olej Motul 90PA
ZAWIESZENIE:
Gwint ISC Drift z camber palte twardość 6/4 - Isc Polska
Poliuretan w:
- tylnym wózku - Silver Project
- regulowane drążki reakcyjne na poliuretanie - Silver Project - naprawa by Szaman
- mocowanie maglownicy - Strong Flex
Dystans 2szt. z przodu 25mm, 2 szt. z tyłu 70mm
Przespawana przednia belka (magiel przesunięty do przodu)
Skrócone wąsy na zwrotnicach
Przedłużone wahacze
Grubsze i dłuższe drążki kierownicze (o ile pamięć mnie nie myli od maximy)
Końcówki pod te drążki
UKŁAD HAMULCOWY:
Nowe przewody miedziane
Nowe przewody elastyczne w stalowym oplocie - Black Diamond
Wyrzucony ABS
Pompa hamulcowa BM50 - od Nissana Patrola Y60
Płyn Motul RBF 600
Przód:
Relokatory zacisku - Scratch
zaciski: 4 tłoczkowe sumito z s14
klocki: EBC Red Stuff
tarcze: 325mm z Nissana 350Z (Z33) (przewiercone na 4x114,3)
Tył:
zaciski: seria
szczęki: seria
klocki: Lucas
tarcze: dziura w pamięci co do firmy ale jest
KOŁA:
Felgi przód: Rays Volk Racing Evolution 3 - 8.7' R17; 4x114,3/5x114.3
Felgi tył: Rays Volk Racing Evolution 3 - 9,7' 17' 4x114,3/5x114.3 + cokolwiek w rozstawie 4x114,3 do upalania
ROZPÓRKI:
Przód:
- górna - Erison Performance
- dolna (pomiędzy mocowaniami reakcyjnych) własna inwencja twórcza
Tył:
- górna noname
- c-pillar własna inwencja twórcza
NA ZEWNĄTRZ:
Przedni zderzak zen-ki pignose (przed lift)
Progi type-x - JDM Body Shop
Poszerzki Jun - JDM Body Shop
Tylna dokładka zderzaka Vertex - JDM Body Shop
Blenda/lotka tylnej szyby Gpsport (czeka na montaż) - JDM Body Shop
Usunięte dziury po tylnej wycieraczce i tylnym spryskiwaczu
Przerobione tylne lampy 4x światła do jazdy 4x stop + przyciemnione klosze
Ledy:
Przednie główne 5x7 cala dedykowana do Jeep-a Cherokee XJ 1984-2001
Przednie pozycje: 2x W5W
Przednie kierunki: 2x P21W
Boczne kierunki: 2x W5W
Wsteczny: 2x P21W
Tylne: 4x P21W5
Kolory: Ral 7016 antracytowy szary mat, Ral 9011 grafitowy czarny mat
WNĘTRZE:
Fotel kierowcy: Mirco Wrc
Pasy kierowcy: Takata 4pkt. 3' - Neo2005
Fotel pasażera: seryjny przedlift
Pasy pasażera: Takata 4pkt. 3' - Neo2005
Kierownica Raid Dino (połowa lat 80) obszyta alcantarą przez Evo3000
Guzik klaksonu ori. Nissan dedykowany do Raida (połowa lat 80)
Naba Raid (będzie custom za jakiś czas)
Quick release D1 (leży w schowku czeka na montaż)
Gałka zmiany biegów Nismo Black Plug
Dywaniki w kratę - JapanizeD
Czarny aluminiowy drift button (czeka na montaż) - JapanizeD
cup holder zamiast popielniczki własna inwencja twórcza (w trakcie)
Led w zegarach 3xT10 i 2xT5
Brak dywanu i wygłuszeń
Brak audio
Brak tapicerki z tyłu
Ca przyjmuje 1.5b doładowania - więc moc szacowana w granicach 300hp
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
Re: [ 200SX] S13 Sucz
_______________________________________________________
Ponaprawiane i wstępnie jeżdżące
Bardzo mocno odchudzona z wielu kabelków wiązka kabinowa z tyłu zostało tylko zasilanie lamp i sygnał dla pompy paliwa.
Przeniesione gniazdko ładowania + 2x usb do podłokietnika, w oryginalne miejsce zapalniczki(mam nadzieję że przed zlotem TK w Toruniu) trafi korektor siły hamowania.
W zeszłym sezonie udało mi się zerwać poliuretan w obu poduszkach silnika szybka naprawa, na biedaka, wycięte zerwane kołnierze (wałki poli. są nadal w środku poduch) i zastąpione stalowymi podkładkami, oraz zmieniona orientacja z poziomej na pionową - przetestowane działa i nie przenosi więcej drgań niż wcześniej.
nowe poszerzenia tylne do JDMBodyShop - stara wersja była wporzo, nowa wersja jest jeszcze lepsza 8)
Domalowałem jeszcze jakieś pierdoły po bokach
Przetestowane nowe lampy podczas jazdy - są zajebiste, mega jasno świecą, wyraźna linia odcięcia światła, bardzo udany zakup
Przy okazji poprowadzone nowe przewody z wywaleniem fabrycznej chodniczki płynu sprzęgła i wymiana pompy sprzęgła i to dwa razy za pierwszym razem poszedł zapas z regału, niestety bez poprawy, drugą pompę podrzucił mi znajomy z TK, i sprzęgło zaczęło działać, jeszcze nie jest idealnie bo nie do końca wysprzęgla.
Przez to postaram się jeszcze w tym sezonie kupić i włożyć do Suczy pedalboxa - nie nie jest to przerost formy nad treścią tylko logicznie przygotowanie auta pod nowy silnik i wygospodarowanie miejsca w komorze.
Po tym sezonie Sucz idzie na zasłużoną odbudowę i Ca już nie wróci do tej kasy, pomomo że bardzo lubię charakterystykę i dźwięk tego silnika to niestety zbliżenie się do bezpiecznych 400hp to już za duży koszt i bardzo duże poświecenie elastyczności w tej pojemności.
A i na deser filmik
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EOvrM0Ng7s8[/youtube]
Ponaprawiane i wstępnie jeżdżące
Bardzo mocno odchudzona z wielu kabelków wiązka kabinowa z tyłu zostało tylko zasilanie lamp i sygnał dla pompy paliwa.
Przeniesione gniazdko ładowania + 2x usb do podłokietnika, w oryginalne miejsce zapalniczki(mam nadzieję że przed zlotem TK w Toruniu) trafi korektor siły hamowania.
W zeszłym sezonie udało mi się zerwać poliuretan w obu poduszkach silnika szybka naprawa, na biedaka, wycięte zerwane kołnierze (wałki poli. są nadal w środku poduch) i zastąpione stalowymi podkładkami, oraz zmieniona orientacja z poziomej na pionową - przetestowane działa i nie przenosi więcej drgań niż wcześniej.
nowe poszerzenia tylne do JDMBodyShop - stara wersja była wporzo, nowa wersja jest jeszcze lepsza 8)
Domalowałem jeszcze jakieś pierdoły po bokach
Przetestowane nowe lampy podczas jazdy - są zajebiste, mega jasno świecą, wyraźna linia odcięcia światła, bardzo udany zakup
Przy okazji poprowadzone nowe przewody z wywaleniem fabrycznej chodniczki płynu sprzęgła i wymiana pompy sprzęgła i to dwa razy za pierwszym razem poszedł zapas z regału, niestety bez poprawy, drugą pompę podrzucił mi znajomy z TK, i sprzęgło zaczęło działać, jeszcze nie jest idealnie bo nie do końca wysprzęgla.
Przez to postaram się jeszcze w tym sezonie kupić i włożyć do Suczy pedalboxa - nie nie jest to przerost formy nad treścią tylko logicznie przygotowanie auta pod nowy silnik i wygospodarowanie miejsca w komorze.
Po tym sezonie Sucz idzie na zasłużoną odbudowę i Ca już nie wróci do tej kasy, pomomo że bardzo lubię charakterystykę i dźwięk tego silnika to niestety zbliżenie się do bezpiecznych 400hp to już za duży koszt i bardzo duże poświecenie elastyczności w tej pojemności.
A i na deser filmik
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EOvrM0Ng7s8[/youtube]
Re: [ 200SX] S13 Sucz
Fajne malowanie przez te pasy na błotniku i na dole to jak na wzór jakiegoś myśliwca albo coś poza dziewczynami po bokach CA idzie out rozumiem? więc co wpada? SR20DET czy RB?
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
Re: [ 200SX] S13 Sucz
pin up - inspiracja z myśliwców
pasy - wyścigowe nissany/datsuny z lat 70
Ca18det - to bardzo fajny silnik, ale na 1.5b wymaga już za dużo uwagi. Ide w sprawdzoną japońską konstrukcje ale już nie nissanową, silniki nissana które by mnie interesowały są poza logicznym zasięgiem finansowym, dlatego szykuje się na 1uz z lexa + 2x T28, powinno być dość wytrzymałe i bezobsługowe po poskładaniu.
Sr - fajny silnik ale już w tej chwili, zbyt kosztowny na to co oferuje
Rb - też bardzo fajne silniki, ale to ciężkawe r6, które po swapie, przesuwa masę przed oś, nie pasuje mi do charakteru dość lekkiego s13.
pasy - wyścigowe nissany/datsuny z lat 70
Ca18det - to bardzo fajny silnik, ale na 1.5b wymaga już za dużo uwagi. Ide w sprawdzoną japońską konstrukcje ale już nie nissanową, silniki nissana które by mnie interesowały są poza logicznym zasięgiem finansowym, dlatego szykuje się na 1uz z lexa + 2x T28, powinno być dość wytrzymałe i bezobsługowe po poskładaniu.
Sr - fajny silnik ale już w tej chwili, zbyt kosztowny na to co oferuje
Rb - też bardzo fajne silniki, ale to ciężkawe r6, które po swapie, przesuwa masę przed oś, nie pasuje mi do charakteru dość lekkiego s13.
Re: [ 200SX] S13 Sucz
1uz na twinie... Będzie latać grubo tak myślałem że to coś z myśliwcami itd.
Re: [ 200SX] S13 Sucz
Byłbyś zainteresowany sprzedażą kompletnego CA w stanie wsadzić do innego auta i działa?
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
Re: [ 200SX] S13 Sucz
Dopiero po sezonie będę myślał czy go sprzedam czy zostawię jako "zapas" bo jednak ten silnik jest ze mną od 2011r. i ani razu się nie poddał a lekko nie ma, więc mam do niego sentyment
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
Re: [ 200SX] S13 Sucz
Niespodziewany bonus od znajomego Limited Edition
Raysy i 3/4 dokładki zderzaka
Re: [ 200SX] S13 Sucz
haha zacny ten hotwheels
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
Re: [ 200SX] S13 Sucz
Po rozpoczęciu sezonu Turbokillers.com/NissanTech.pl, Sucz zaczęła wpadać w bardzo duże wibracje, więc auto poszło do góry i poszarpałem za wszystkie możliwe elementy zawieszenia i o dziwo wszystko wydawało się być w normie Więc zaczęło się szukanie czego kol wiek co nie jest do końca ok.
Tym sposobem poszła wymiana łożyska przedniego prawego koła, prawej półosi (przegub wewnętrzny dawno temu pożegnał się z życiem), wyważenie wszystkich kół, na szczęście dla siebie jak wciągałem się pod auto złapałem za drążek kierowniczy który miał luz !
Okazało się że sprawcą całego tego cyrku był magicznie wykręcony z maglownicy, drążek kierowniczy więc wkręciłem drążek - straciłem zbieżność i pojechałem na mini tripa
Czas przygotowań do zlotu Turbokillers:
Przed zlotem miałem w końcu chwilę czasu na Sucz, standardowy serwis z wymianą oleju i filtra.
Podmiana maglownicy na taką sprawną bez luzów 8) niestety trochę pokapuje więc jak poprzednia będzie po regeneracji to będzie kolejna podmiana.
Przy okazji zdemontowałem kolumnę kierownicy i podmieniłem elastyczny łącznik na aluminiowy zamiennik od SilverProject
Potem przyszedł czas na wymianę wypalonej uszczelki kolektor-turbo i turbo-dp, wszystko ładnie skręcone nowymi nakrętkami miedzianymi.
Dwa dni do wyjazdu, czas odpalenia i sprawdzenia czy wszystko jest git, niestety auto odpaliło tylko na 2 cylindrach
Więc przewalam wszystkie wtyczki i masy i znalazłem dwie zerwane masy między blokiem silnika a grodzą i masa cewek.
Masa cewek dostała nowe oczko miedziane, masa silnik-gródź zrobiona nowa.
Przed kolejnym odpalaniem stwierdziłem że w sumie do wyjazdu mam jeszcze półtora dnia.
Nowe świece NGK BCPR7ES-11 - delikatnie sklepane do 0.9mm
Środa, dzień do wyjazdu , uproszczony układ wodny z pominięciem podgrzewania przepustnicy i tylnej części kolektora dolotowego, wywalony Air Regulator i AACValve (były odłączone od dawna i tylko miejsce zawalały), dodatkowo wywalony kawałek sztywnych przewodów paliwowych przykręcanych do kolektora.
Po tych porządkach zrobiło się przejrzyściej przy kolektorze dolotowym i zostało tylko to co działa
Uzbrojenie ostaniach pustych felg w opony.
Dzień wyjazdu na zlot, o 10 rano jeszcze była wspawywana plecionka w wydech.
Potem z nieocenioną pomocą znajomego, spakowaliśmy cały majdan, koła, narzędzia, części zamienne, namioty i pewnie jeszcze kilka innych śmieci o których już nie pamiętam ;P do kombiaka i przyczepki i ruszyliśmy dzielnie na zlot.
Kombi (P11) + przyczepka jako serwis i Sucz (S13) standardowo po raz kolejny na kołach
Tym sposobem poszła wymiana łożyska przedniego prawego koła, prawej półosi (przegub wewnętrzny dawno temu pożegnał się z życiem), wyważenie wszystkich kół, na szczęście dla siebie jak wciągałem się pod auto złapałem za drążek kierowniczy który miał luz !
Okazało się że sprawcą całego tego cyrku był magicznie wykręcony z maglownicy, drążek kierowniczy więc wkręciłem drążek - straciłem zbieżność i pojechałem na mini tripa
Czas przygotowań do zlotu Turbokillers:
Przed zlotem miałem w końcu chwilę czasu na Sucz, standardowy serwis z wymianą oleju i filtra.
Podmiana maglownicy na taką sprawną bez luzów 8) niestety trochę pokapuje więc jak poprzednia będzie po regeneracji to będzie kolejna podmiana.
Przy okazji zdemontowałem kolumnę kierownicy i podmieniłem elastyczny łącznik na aluminiowy zamiennik od SilverProject
Potem przyszedł czas na wymianę wypalonej uszczelki kolektor-turbo i turbo-dp, wszystko ładnie skręcone nowymi nakrętkami miedzianymi.
Dwa dni do wyjazdu, czas odpalenia i sprawdzenia czy wszystko jest git, niestety auto odpaliło tylko na 2 cylindrach
Więc przewalam wszystkie wtyczki i masy i znalazłem dwie zerwane masy między blokiem silnika a grodzą i masa cewek.
Masa cewek dostała nowe oczko miedziane, masa silnik-gródź zrobiona nowa.
Przed kolejnym odpalaniem stwierdziłem że w sumie do wyjazdu mam jeszcze półtora dnia.
Nowe świece NGK BCPR7ES-11 - delikatnie sklepane do 0.9mm
Środa, dzień do wyjazdu , uproszczony układ wodny z pominięciem podgrzewania przepustnicy i tylnej części kolektora dolotowego, wywalony Air Regulator i AACValve (były odłączone od dawna i tylko miejsce zawalały), dodatkowo wywalony kawałek sztywnych przewodów paliwowych przykręcanych do kolektora.
Po tych porządkach zrobiło się przejrzyściej przy kolektorze dolotowym i zostało tylko to co działa
Uzbrojenie ostaniach pustych felg w opony.
Dzień wyjazdu na zlot, o 10 rano jeszcze była wspawywana plecionka w wydech.
Potem z nieocenioną pomocą znajomego, spakowaliśmy cały majdan, koła, narzędzia, części zamienne, namioty i pewnie jeszcze kilka innych śmieci o których już nie pamiętam ;P do kombiaka i przyczepki i ruszyliśmy dzielnie na zlot.
Kombi (P11) + przyczepka jako serwis i Sucz (S13) standardowo po raz kolejny na kołach
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
Re: [ 200SX] S13 Sucz
No to jedziemy dalej:
Trasa na zlot TK pokonana dość sprawnie pomimo kilku burz i gałęzi walających się po drogach.
No dobra w kombi 2 razy zabrakło paliwa , w Suczy przez cała trasę nic się nie wydarzyło. Dojechaliśmy na miejsce zaparkowaliśmy auta, przywitaliśmy się z obecnymi, rozstawiliśmy namioty i padła decyzja o przestawieniu auta:
https://drive.google.com/file/d/1V2dnbs ... sp=sharing
No i pęka jeden z niewielu oryginalnych przewodów wodnych, jeszcze przed integracją i snem winowajca został namierzony - górny wąż od nagrzewnicy, naprawę zostawiłem na rano.
Pobudka o 7:00, na pierwszy ognień podmiana pękniętego węża na sprawny i odpowietrzenie Suczy. Podmiana ładnych laminatów na połamane zamienniki z poprzednich sezonów i jazda.
Przez pierwszą cześć dnia wszystko było ok. Później pojawiły się problemy z zdmuchiwaniem iskry.
Kolejno było ściąganie doładowanie na 1.3b problem nadal występował 1.2b nadal, 1.1b to samo.
Zmiana mapy na Japońską serię i zejście do 1.0b doładowania rozwiązały problem.
Przez pewien czas był spokój auto podawało, zużywało opony i paliwo w sposób akceptowalny. Przy doglądaniu Suczy bardzo pomagał mi Karols w sumie to też parę razy polatał nią po torze.
Standard w moim wykonaniu, skoszony słupek opon zamiast muśnięcia narożnikiem :lol:
Ostatni zjazd na wyminę opon.
I od tego momentu zacząłem pić CA18DEAD zastukała panewka, na pewno nie stało się to bez przyczyny ale nie mam czasu na rozłożenie silnika, pomimo wyraźnego panewkowego stuku ca nadal trzyma książkowe ciśnienia oleju :lol: Z racji tego że wszytko miało miejsce w piątek to chyba nie ma żadnej foty jak auto jest na torze :?
W sobotę Suka przetoczyła się na zdjęcie grupowe i zasunęła kolejnego, ostatniego focha, zmarł wyprzęgnik więc dzięki pomocy pchającym udało mi się wpiąć 2 bieg i stoczyć z toru o własnych siłach.
Podmieniłem laminaty na niepołamane i pozostało się dalej integrować z turbokillersową rodziną.
W niedzielę spakowaliśmy cały majdan do przyczepki i kombiaka, Sucz trafiła na lawetę do Patryka i koło 23:00 byliśmy w domu.
Po raz kolejny wielkie dzięki za Zlot i wszelaką pomoc
Co do CA to pomimo panewki nadal uważam że to są dobre silniki mój jest ze mną od 2012r. w 2014r. dostał nowe pompy (woda, olej) czyszczenie bloku i nowy rozrząd + w między czasie dużo różnych gratów, przyjmował przeładowania turbo po 1,6b jeździł przez sezon na 1,5b doładowania zrobił sporo kilometrów, bo prawie zawsze jechałem i wracałem z pojeżdźawek na kołach, oczywiście były różne sytuacje, połamane wahacze, zmielone skrzynie, zabite sprzęgła, zimne styki tu i ówdzie, wypalone uszczelki wydechowe, czy przy turbo, pęknięte węże, zmarłe rozruszniki, maglownice ale sam silnik poddał się pierwszy raz, do tej pory nawet uszczelka po głowicą nie była ani razu wydmuchana. Szkoda tego silnika, ale i jednocześnie jest motywacja na znalezienie godnego następcy.
Trasa na zlot TK pokonana dość sprawnie pomimo kilku burz i gałęzi walających się po drogach.
No dobra w kombi 2 razy zabrakło paliwa , w Suczy przez cała trasę nic się nie wydarzyło. Dojechaliśmy na miejsce zaparkowaliśmy auta, przywitaliśmy się z obecnymi, rozstawiliśmy namioty i padła decyzja o przestawieniu auta:
https://drive.google.com/file/d/1V2dnbs ... sp=sharing
No i pęka jeden z niewielu oryginalnych przewodów wodnych, jeszcze przed integracją i snem winowajca został namierzony - górny wąż od nagrzewnicy, naprawę zostawiłem na rano.
Pobudka o 7:00, na pierwszy ognień podmiana pękniętego węża na sprawny i odpowietrzenie Suczy. Podmiana ładnych laminatów na połamane zamienniki z poprzednich sezonów i jazda.
Przez pierwszą cześć dnia wszystko było ok. Później pojawiły się problemy z zdmuchiwaniem iskry.
Kolejno było ściąganie doładowanie na 1.3b problem nadal występował 1.2b nadal, 1.1b to samo.
Zmiana mapy na Japońską serię i zejście do 1.0b doładowania rozwiązały problem.
Przez pewien czas był spokój auto podawało, zużywało opony i paliwo w sposób akceptowalny. Przy doglądaniu Suczy bardzo pomagał mi Karols w sumie to też parę razy polatał nią po torze.
Standard w moim wykonaniu, skoszony słupek opon zamiast muśnięcia narożnikiem :lol:
Ostatni zjazd na wyminę opon.
I od tego momentu zacząłem pić CA18DEAD zastukała panewka, na pewno nie stało się to bez przyczyny ale nie mam czasu na rozłożenie silnika, pomimo wyraźnego panewkowego stuku ca nadal trzyma książkowe ciśnienia oleju :lol: Z racji tego że wszytko miało miejsce w piątek to chyba nie ma żadnej foty jak auto jest na torze :?
W sobotę Suka przetoczyła się na zdjęcie grupowe i zasunęła kolejnego, ostatniego focha, zmarł wyprzęgnik więc dzięki pomocy pchającym udało mi się wpiąć 2 bieg i stoczyć z toru o własnych siłach.
Podmieniłem laminaty na niepołamane i pozostało się dalej integrować z turbokillersową rodziną.
W niedzielę spakowaliśmy cały majdan do przyczepki i kombiaka, Sucz trafiła na lawetę do Patryka i koło 23:00 byliśmy w domu.
Po raz kolejny wielkie dzięki za Zlot i wszelaką pomoc
Co do CA to pomimo panewki nadal uważam że to są dobre silniki mój jest ze mną od 2012r. w 2014r. dostał nowe pompy (woda, olej) czyszczenie bloku i nowy rozrząd + w między czasie dużo różnych gratów, przyjmował przeładowania turbo po 1,6b jeździł przez sezon na 1,5b doładowania zrobił sporo kilometrów, bo prawie zawsze jechałem i wracałem z pojeżdźawek na kołach, oczywiście były różne sytuacje, połamane wahacze, zmielone skrzynie, zabite sprzęgła, zimne styki tu i ówdzie, wypalone uszczelki wydechowe, czy przy turbo, pęknięte węże, zmarłe rozruszniki, maglownice ale sam silnik poddał się pierwszy raz, do tej pory nawet uszczelka po głowicą nie była ani razu wydmuchana. Szkoda tego silnika, ale i jednocześnie jest motywacja na znalezienie godnego następcy.
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
Re: [ 200SX] S13 Sucz
Spec 2018
SILNIK:
CA18DET - zmarł po 6 latach w moich rękach
Nominalny blok
Seryjne tłoki
Seryjne korby
Nominalny wał
Nowa pompa oliwy oem (2014r.)
Nowa pompa wody GMB (2014r.)
Pasek rozrządu Contitech
Uszczelka głowicy Elring
Gruba chłodnica aluminiowa 50mm + wiatraki elektryczne od mondeo
Przewody chłodnicy Samco - Tomson Motorsport
Zbiorniczek wyrównawczy od primery P12
Chłodnica oleju z mazdy rx8 z termostatem 90’
Filtr oleju K&N
Olej Motul 15w50 300V Le Mans
Poduszki silnika na poliuretanie - Sliver project po naprawie
UKŁAD DOLOTOWY:
Przepływka seria
Filtr powietrza grzybek HKS - NeoTurbo
FMIC + orurowanie
Opaski i silikony - Fmic.pl
TURBOSPRĘŻARKA:
Garrett T28 (wymienione łożysko na 360’ + wyważenie) - Emp-turbo
UKŁAD WYDECHOWY:
Uszczelki blok - kolektor wydechowy, stalowe wielowarstwowe Cometic - Driftshop.pl
Uszczelka kolektor - turbo stalowa - NeoTurbo
Uszczelka turbo - dp, stalowa - NeoTurbo
3 calowy przelot od turbiny do końca - Odin
Za downpipem V-band 3"(Fmic.pl). Całość pomalowana czarną, żaroodporną farbą
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
ECU 4map - Xree
Multi dyspaly - RWD Power - rozbudowane ebc klasy Apexi Avc-r + kontroler wiatraków (woda/ olej) + 7 zegarów (boost, temp. wody, temp. oleju, ciś. oleju, egt, ait, ładowanie aku.) + shift light - wszystko w jednym - Driftshop.pl
Solenoid sterujący wastegate - MAC - Driftshop.pl
Główny wyłącznik prądu - RRS 6-B FIA
Aku. przeniesiony do bagażnika
Odchudzona wiązka idąca na tył auta
Elektroniczny przerywacz kierunkowskazów
UKŁAD PALIWOWY:
Pompa paliwa Bosch 044 (bezpośrednie zasilanie z aku. przez przekaźnik) - Tomson Motorsport
Alu. zbiornik paliwa w bagażniku - Odin
Gumowe przewody w stalowym oplocie w środku auta
Końcówki do przewodów paliwowych - NeoTurbo
Reg. ciś. paliwa Tomei type S - NeoTurbo
Króciec na listwę paliwową pod reg. ciś. paliwa - Erison Performance
Wtryski seria
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Wzmocniony docisk - Erison Performance
Tarcza Exedy Stage 2 organiczna
Skrzynia seria od CA
Olej klasy GL-4 wg Api 80W90
Poduszka pod skrzynią na poliuretanie - Silver Project
Wał napędowy seria
Dyfer 3,916 seria s13 z e-szpera
Olej Motul 90PA
ZAWIESZENIE:
Gwint ISC Drift z camber palte twardość 6/4 - Isc Polska
Poliuretan w:
- tylnym wózku - Silver Project
- regulowane drążki reakcyjne na poliuretanie - Silver Project - naprawa by Szaman
- mocowanie maglownicy - Strong Flex
Dystans 2 szt. z przodu 25mm, 2 szt. z tyłu 70mm
Przespawana przednia belka (magiel przesunięty do przodu)
Skrócone wąsy na zwrotnicach
Przedłużone wahacze
Grubsze i dłuższe drążki kierownicze (o ile pamięć mnie nie myli od maximy a32)
Końcówki pod te drążki
UKŁAD HAMULCOWY:
Nowe przewody miedziane
Nowe przewody elastyczne w stalowym oplocie - Black Diamond
Wyrzucony ABS
Pompa hamulcowa BM50 - od Nissana Patrola Y60
Płyn Motul RBF 600
Przód:
Relokatory zacisku - Scratch
zaciski: 4 tłoczkowe sumito z s14
klocki: EBC Red Stuff
tarcze: 325mm z Nissana 350Z (Z33) (przewiercone na 4x114,3)
Tył:
zaciski: seria
szczęki: seria
klocki: Lucas
tarcze: dziura w pamięci co do firmy ale jest
KOŁA:
Felgi przód: Rays Volk Racing Evolution 3 - 8,7 ‘ R17; 4x114,3/5x114.3
Felgi tył: Rays Volk Racing Evolution 3 - 9,7' 17' 4x114,3/5x114.3+ cokolwiek w rozstawie 4x114,3 do upalania
ROZPÓRKI:
Przód:
- górna - Erison Performance
- dolna (pomiędzy mocowaniami reakcyjnych) własna inwencja twórcza
Tył:
- górna noname
- c-pillar własna inwencja twórcza
NA ZEWNĄTRZ:
Przedni zderzak zen-ki pignose z dokładką (przed lift)
Progi type-x - JDM Body Shop
Poszerzki Jun przód + tył - JDM Body Shop
Tylna dokładka zderzaka Vertex - JDM Body Shop
Blenda/lotka tylnej szyby Gpsport (czeka na montaż) - JDM Body Shop
Usunięte dziury po tylnej wycieraczce i tylnym spryskiwaczu
Przerobione tylne lampy 4x światła do jazdy 4x stop + przyciemnione klosze
Ledy:
Przednie główne 5x7 dedyk do lekkich ciężarówek
Przednie pozycje: 2x W5W
Przednie kierunki: 2x P21W
Boczne kierunki: 2x W5W
Wsteczny: 2x P21W
Tylne: 4x P21W5
Kolory: Ral 7016 antracytowy szary mat, Ral 9011 grafitowy czarny mat
WNĘTRZE:
Fotel kierowcy: Mirco Wrc
Pasy kierowcy: Takata 4pkt. 3' - NeoTurbo
Fotel pasażera: Mirco XL
Pasy pasażera: Takata 4pkt. 3' - NeoTurbo
Kierownica Raid Dino (połowa lat 80) obszyta alcantarą przez Evo3000
Guzik klaksonu ori. Nissan dedykowany do Raida (połowa lat 80)
Naba Raid (będzie custom za jakiś czas)
Quick release D1 (leży w schowku czeka na montaż)
Gałka zmiany biegów Nismo Black Plug
Dywaniki w kratę - JapanizeD
Czarny aluminiowy drift button (czeka na na montaż) - JapanizeD
Led w zegarach 3xT10 i 2xT5
Brak dywanu i wygłuszeń
Brak audio
Brak tapicerki z tyłu
W podłokietniku schowane dwa gniazda usb + standardowe samochodowe gniazdo ładowania
_____________________________
Spec 2015 strona 1
Spec 2016 strona 6
Spec 2017 strona 9
SILNIK:
CA18DET - zmarł po 6 latach w moich rękach
Nominalny blok
Seryjne tłoki
Seryjne korby
Nominalny wał
Nowa pompa oliwy oem (2014r.)
Nowa pompa wody GMB (2014r.)
Pasek rozrządu Contitech
Uszczelka głowicy Elring
Gruba chłodnica aluminiowa 50mm + wiatraki elektryczne od mondeo
Przewody chłodnicy Samco - Tomson Motorsport
Zbiorniczek wyrównawczy od primery P12
Chłodnica oleju z mazdy rx8 z termostatem 90’
Filtr oleju K&N
Olej Motul 15w50 300V Le Mans
Poduszki silnika na poliuretanie - Sliver project po naprawie
UKŁAD DOLOTOWY:
Przepływka seria
Filtr powietrza grzybek HKS - NeoTurbo
FMIC + orurowanie
Opaski i silikony - Fmic.pl
TURBOSPRĘŻARKA:
Garrett T28 (wymienione łożysko na 360’ + wyważenie) - Emp-turbo
UKŁAD WYDECHOWY:
Uszczelki blok - kolektor wydechowy, stalowe wielowarstwowe Cometic - Driftshop.pl
Uszczelka kolektor - turbo stalowa - NeoTurbo
Uszczelka turbo - dp, stalowa - NeoTurbo
3 calowy przelot od turbiny do końca - Odin
Za downpipem V-band 3"(Fmic.pl). Całość pomalowana czarną, żaroodporną farbą
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
ECU 4map - Xree
Multi dyspaly - RWD Power - rozbudowane ebc klasy Apexi Avc-r + kontroler wiatraków (woda/ olej) + 7 zegarów (boost, temp. wody, temp. oleju, ciś. oleju, egt, ait, ładowanie aku.) + shift light - wszystko w jednym - Driftshop.pl
Solenoid sterujący wastegate - MAC - Driftshop.pl
Główny wyłącznik prądu - RRS 6-B FIA
Aku. przeniesiony do bagażnika
Odchudzona wiązka idąca na tył auta
Elektroniczny przerywacz kierunkowskazów
UKŁAD PALIWOWY:
Pompa paliwa Bosch 044 (bezpośrednie zasilanie z aku. przez przekaźnik) - Tomson Motorsport
Alu. zbiornik paliwa w bagażniku - Odin
Gumowe przewody w stalowym oplocie w środku auta
Końcówki do przewodów paliwowych - NeoTurbo
Reg. ciś. paliwa Tomei type S - NeoTurbo
Króciec na listwę paliwową pod reg. ciś. paliwa - Erison Performance
Wtryski seria
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Wzmocniony docisk - Erison Performance
Tarcza Exedy Stage 2 organiczna
Skrzynia seria od CA
Olej klasy GL-4 wg Api 80W90
Poduszka pod skrzynią na poliuretanie - Silver Project
Wał napędowy seria
Dyfer 3,916 seria s13 z e-szpera
Olej Motul 90PA
ZAWIESZENIE:
Gwint ISC Drift z camber palte twardość 6/4 - Isc Polska
Poliuretan w:
- tylnym wózku - Silver Project
- regulowane drążki reakcyjne na poliuretanie - Silver Project - naprawa by Szaman
- mocowanie maglownicy - Strong Flex
Dystans 2 szt. z przodu 25mm, 2 szt. z tyłu 70mm
Przespawana przednia belka (magiel przesunięty do przodu)
Skrócone wąsy na zwrotnicach
Przedłużone wahacze
Grubsze i dłuższe drążki kierownicze (o ile pamięć mnie nie myli od maximy a32)
Końcówki pod te drążki
UKŁAD HAMULCOWY:
Nowe przewody miedziane
Nowe przewody elastyczne w stalowym oplocie - Black Diamond
Wyrzucony ABS
Pompa hamulcowa BM50 - od Nissana Patrola Y60
Płyn Motul RBF 600
Przód:
Relokatory zacisku - Scratch
zaciski: 4 tłoczkowe sumito z s14
klocki: EBC Red Stuff
tarcze: 325mm z Nissana 350Z (Z33) (przewiercone na 4x114,3)
Tył:
zaciski: seria
szczęki: seria
klocki: Lucas
tarcze: dziura w pamięci co do firmy ale jest
KOŁA:
Felgi przód: Rays Volk Racing Evolution 3 - 8,7 ‘ R17; 4x114,3/5x114.3
Felgi tył: Rays Volk Racing Evolution 3 - 9,7' 17' 4x114,3/5x114.3+ cokolwiek w rozstawie 4x114,3 do upalania
ROZPÓRKI:
Przód:
- górna - Erison Performance
- dolna (pomiędzy mocowaniami reakcyjnych) własna inwencja twórcza
Tył:
- górna noname
- c-pillar własna inwencja twórcza
NA ZEWNĄTRZ:
Przedni zderzak zen-ki pignose z dokładką (przed lift)
Progi type-x - JDM Body Shop
Poszerzki Jun przód + tył - JDM Body Shop
Tylna dokładka zderzaka Vertex - JDM Body Shop
Blenda/lotka tylnej szyby Gpsport (czeka na montaż) - JDM Body Shop
Usunięte dziury po tylnej wycieraczce i tylnym spryskiwaczu
Przerobione tylne lampy 4x światła do jazdy 4x stop + przyciemnione klosze
Ledy:
Przednie główne 5x7 dedyk do lekkich ciężarówek
Przednie pozycje: 2x W5W
Przednie kierunki: 2x P21W
Boczne kierunki: 2x W5W
Wsteczny: 2x P21W
Tylne: 4x P21W5
Kolory: Ral 7016 antracytowy szary mat, Ral 9011 grafitowy czarny mat
WNĘTRZE:
Fotel kierowcy: Mirco Wrc
Pasy kierowcy: Takata 4pkt. 3' - NeoTurbo
Fotel pasażera: Mirco XL
Pasy pasażera: Takata 4pkt. 3' - NeoTurbo
Kierownica Raid Dino (połowa lat 80) obszyta alcantarą przez Evo3000
Guzik klaksonu ori. Nissan dedykowany do Raida (połowa lat 80)
Naba Raid (będzie custom za jakiś czas)
Quick release D1 (leży w schowku czeka na montaż)
Gałka zmiany biegów Nismo Black Plug
Dywaniki w kratę - JapanizeD
Czarny aluminiowy drift button (czeka na na montaż) - JapanizeD
Led w zegarach 3xT10 i 2xT5
Brak dywanu i wygłuszeń
Brak audio
Brak tapicerki z tyłu
W podłokietniku schowane dwa gniazda usb + standardowe samochodowe gniazdo ładowania
_____________________________
Spec 2015 strona 1
Spec 2016 strona 6
Spec 2017 strona 9
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 81
- Rejestracja: 2015-11-01, 15:52
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Re: [ 200SX] S13 Sucz
ależ ten trabant jest fajny z pierwszych fotek no dobra widziałem tak jeszcze żółtka Piotrka W, no dobra Twoje auto też super ogrom pracy i worek $$$$$$$$$$$$$$$$ polecał fajna naklejka na błotniku powodzenia bo jakoś widzę, że temat umarł
Moja przygoda z Murano i cudowne ozdrowienie CVT
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558
viewtopic.php?f=12&t=23622&p=444558#p444558
- MEFisto087
- wiem o czym pisze
- Posty: 89
- Rejestracja: 2011-01-26, 12:35
- Lokalizacja: MW_____
Re: [ 200SX] S13 Sucz
Temat nie umarł, co jakiś czas wrzucam aktualizację a to ze nikt nie komentuje, no cóż żyjemy w dobie fb i ogólnie coraz mniej osób czyta fora.
|Trampek z roku na rok jest coraz fajniejszy może w tym roku uda się machać wspólna fotkę.
|Trampek z roku na rok jest coraz fajniejszy może w tym roku uda się machać wspólna fotkę.
Re: [ 200SX] S13 Sucz
Czyta czyta, dużo osób. Na pewno ciekawiej byłoby gdyby wrzucane były filmiki, chyba każdy chciałby posłuchać, popatrzeć jak to jeździ