Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Micra] NISSAN MICRA K10 1.2 SUPER S -> swap SR20DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-09-13, 21:32

Panowie, nie narzucam w żaden sposób oszczędzania na oleju, można kupić tańszego Gulfa o bardzo dobrej jakości jak i wysublimowanego Royal Purple czy Motula o jeszcze lepszych parametrach nawet do dupowozu w niczym nie ma tutaj problemu, ja odniosłem się do całego projektu który tutaj kolega od początku prowadzi i nie ma co się oszukiwać kasa miała w nim znaczenie, dlatego też w standardowej eksploatacji można w ten sposób zaoszczędzić bez szkody dla silnika jeśli chodzi o kwestię oleju.

Co do samego wyboru oliwy, już tyle razy było mówione ile osób tyle opinii. Co nie zmienia faktu że jak kupimy tańszego Gulfa to nie jest koniec świata i nie można sobie zarzucać że jeśli po jakimś krótszym czasie coś się wysra od zmiany że to typowo wina oleju, nasze auta mają stare silniki a złośliwość rzeczy martwych często daje w "kość" ;-)


majchrzok, sory za zament w temacie, mam nadzieję że przychylisz się do kolejnego roku z nyską u boku, masz naprawdę mega dobrego furacza i mi by było szkoda się z nim rozstać.. wiem sam po sobie dlatego sam teraz zbieram kasę na dalsze prace przy swoim aucie i nie odpuszczam bo satysfakcja jest nie do opisania jeśli już uda się coś osiągnąć :-D

Wracając do kwestii czysto technicznych, mimo tego że się uspokoiło ja bym rozebrał i sprawdził co w trawie "klekocze" ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-09-13, 21:35

jest dobrze bo pewnie na zimnym odpalił:) jak na dobrze rozgrzanym silniku nic nie klepie to wtedy jest dobrze. panewka na korbie wali młotkowo w okolicy 2000-2500 obr/min.
XXX

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-09-13, 21:37

VE Killer, racja tym bardziej że ostatnio było chłodno u nas w Wlkp. i olej też jest ciut gęściejszy.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-09-13, 21:46

karol282 pisze:VE Killer, racja tym bardziej że ostatnio było chłodno u nas w Wlkp. i olej też jest ciut gęściejszy.
no chyba mrozów nie było jeszcze:)
XXX

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-09-13, 21:49

Wielkopolska to nie Suwałki, więc jakie mrozy?! :d :d :d


Sorry nie mogłem się powstrzymać :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-09-13, 21:51

VE Killer, hehehe mrozów nie było ale z 20 paru stopni potrafiło być nawet 7 czy 9 tak przed południem i wieczorami. A to ma znaczenie.

janusz fakt :P
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-09-13, 21:57

Karol282, daj spokój z tą temperaturą. Olej zaczyna gęstnieć dopiero koło 1-2°C, a tak na dobre to dopiero przy -10°C. Przy temp -35 do -30°C (czyli takiej jak w Suwałkach jest na standardzie) to można już brać nóż i zaczynać kroić olej, tylko po to,żeby go wepchać jakoś w HLA i pod wałki :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-09-13, 21:59

karol282 pisze:VE Killer, hehehe mrozów nie było ale z 20 paru stopni potrafiło być nawet 7 czy 9 tak przed południem i wieczorami. A to ma znaczenie.

janusz fakt :P
niewielkie ma znaczenie jeśli chodzi o klepanie na zimnym oleju :)
XXX

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2015-09-13, 23:03

Majchrzok, sprawdzaj co tam pod pokrywą i nawet nie myśl o rezygnacji z Micry SuperSR :D Mam nadzieję, że odwiedzisz Berlin właśnie Micrą ;)
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-14, 04:20

Jest lepiej ale nie idealnie. Dzisiaj do pracy wybiore sie mpk.
oleju mialem na 70% miarki.nie ubywa go to jedyby plus tego silnika na ta chwile.
Chochlik, a dziekuje za zaproszenie :)

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2015-09-14, 15:24

janusz, przy niczym się nie upieram, jakieś to znaczenie ma, karty techniczne a praktyka czasem się nie pokrywają, co nie zmienia faktu że masz rację :]

VE Killer, zgadzam się, niewielkie ale jednak ma, w różnych przypadkach trzeba się skupiać na różnych możliwościach, zdarza się że te niby "nic" jednak znaczy duże "coś", i w aucie i życiu :razz:

majchrzok, oczekujemy postępów w pracach naprawczych ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-14, 16:02

postępów naprawczych brak.. jedynie co zrobiłem to zrzuciłem pokrywkę zaworów.

moim oczą ukazał się znajomy widok w postaci silnika... a tak serio- nic nadzwyczajnego tam nie znalazłem.
Ygreki są na swoich miejscach:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


rozrząd wygląda tak ( tak wiem nic nie widać.. )

Obrazek
Obrazek
Obrazek

oprócz takich dwóch paseczków na wysokości wałka rozrządu bez osadu ( możliwa kolizja) nic innego nie znalazłem, gdzie łańcuch mógłby się obijać o obudowe..

Obrazek
Obrazek

sam łańcuch po około godzinie po zgaszeniu silnika ( zimny silnik- odpalony na około 10min by przejechać z miejsca na miejsce) zachowuje się tak;

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=B_hcmq6 ... e=youtu.be[/youtube]

ogólnie nie tłukło jak wczoraj, ale nie jest tak cicho jak było prędzej. sam nie wiem co o tym wszyskim myśleć już.

Mariusz.b86
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mariusz.b86 » 2015-09-14, 16:57

Warto jeszcze napinacz sprawdzić czy napina jeszcze łańcuch rozrządu.

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-09-14, 17:34

Odpal :D
Warto tez sprawdzic czy ygreki nie maja wyczuwalnego luzu od strony hydroregulatora
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-14, 17:46

Mariusz.b86, jak go sprawdzić ?

[ Dodano: 2015-09-14, 20:54 ]
vixo, jutro sprawdze, nie zauważyłem Twojego postu.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-09-14, 20:09

majchrzok pisze:Jest lepiej ale nie idealnie. Dzisiaj do pracy wybiore sie mpk.
oleju mialem na 70% miarki.nie ubywa go to jedyby plus tego silnika na ta chwile.
Chochlik, a dziekuje za zaproszenie :)
no to Panie kolego jak dla mnie to już masz przyczynę. ja obstawiam na panewy. jak jeszcze nie rozebrałeś za dużo to załóż pokrywe na kilka srub. odpal silnik tak aby się zagrzał i posłuchaj jak pracuje przy 2000-2500 obr./min. jak będzie waliło to zgas silnik i możesz rozbierać. daj znać czy się myliłem ;) pozdro
XXX

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-14, 20:13

VE Killer, moge tak zrobić...
mówisz, że to mogło mieć wpływ? również byłaby aż taka różnica pomiędzy zimnym a ciepłym silnikiem tzn na rozgrzanym pizga jak dizel a na zimnym coś tam szumi?

[ Dodano: 2015-09-14, 21:16 ]
moge się mylić ale czy jeżeli panewy dostały to czy w oleju spuszczonego z miski nie powinno być opiłków metalu?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-09-14, 20:28

to zależy czasem opiłki osadza się na misce i może nie być to aż tak widoczne w oleju. zawsze możesz też zrzucić mała miske ( stalowa ) i zerknąć do środka. ale ja bym zaczał od tego testu co opisałem wyżej.
właśnie jeśli na zimnym jest cicho a na ciepłym stuka to pierwsza faza rozdupczonej panewy. jak bys tak trochę z tym pojeździł zacznie na zimnym tez walić. obstawiam 4 gar ;)
XXX

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-14, 20:31

jutro sprawdze wg Twojego opisu :-) dziękii

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-09-14, 20:57

daj znać o efektach ;)
XXX

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-15, 19:55

a więc tak. założyłem pokrywe i silnik na zimno po ponad dobie stania brzmi tak:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MfU2e6T ... e=youtu.be[/youtube]


na ciepło po ok 25 km w mieście brzmi tak.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wnRP5a- ... e=youtu.be[/youtube]


tak jak słychać, coś tam tłucze- napewno dużo mniej niż po powrocie z trasy w niedziele, ale ideał nie jest. sam nie wiem co o tym myśleć, bo podczas przejażdzki podczas postoju na światłach ( nie zawsze) dzwięk klepania był wogóle nie słyszalny.
kładłem sie pod auto i na dole tego prawie w ogóle nie słychać. obciążanie silnika również nie ukazywały większych stuków.

z moich obserwacji wynika, ze dzwięk wydobywa się bardziej od storny rozrządu. może to głupie, ale nagdzeje go i zsune pasek napędzajacy pompe wody oraz alternator. może osprzet hałasuje i mnie w konia robi... ( tak wiem łudze się... :sad: )

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-09-15, 20:04

sciagaj paski i obadaj, ale chyba to nie to
nie mam doswiadczenia z takimi stukami ale zazwyczaj to panew tak puka, mozna sie ludzic ze to napinacz chydro lub dzwigienka ale...
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-15, 20:07

dzwigienki ygreków ciastno siedzą, praktycznie żadnych ruchów. ale, słychać również na drugim filimku jak obroty wzrosły do ok 4 tys/min stuki jak by ustały. panew napierdzielałaby coraz mocniej chyba aż do odciny?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-09-15, 20:12

Ariasowi HLA pukalo-porownaj czy twoje tak puka na zywo bo kazdy komp i glosnik inaczej moze brzmiec:
https://www.youtube.com/watch?v=L04jxJ5 ... e=youtu.be

wymienil HLA na inny komplet i zalał nowy inny olej i jest cicho

[ Dodano: 2015-09-15, 21:15 ]
ile masz na tym oleju przejechane? jak wygladala trasa? but caly czas czy jak?
panewki roznie pukaja, jedne tluka sie niejednostajnym dziekiem inne warkocza dopiero powyzej 2000rmp i dzwiek przyspiesza i sie nasila gdy krecisz wyzej

jedne panewki sa wysrane inne naruszone...
ja dzisiaj wymienilem olej i na swierzym jak sie nagrzeje chodzi aksamitnie ale na zimnym dosc dlugo rzegocze napinacz... idac tym tropem moze po upalaniu i dotejczasowej jezdzie na oleju po prostu dokonal zywota... chcial bym zeby byla to jakas bzdura

[ Dodano: 2015-09-15, 21:17 ]
obadaj jeszcze napinacz i powiedz jak bardzo jest wysuniety?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-15, 20:31

Trasa pokonana troche tak troche tak. Ostatnie km pokonane na S11 z prędkością okolo 130-150km/h.
Olej świeży ma jakies moze 800 max tysiąc km. Napinacz za kazdym razem po odpaleniu stuka przez ok 1s. Oczywiscie gdy motor odpalany po np nocy.
Bede na weekend w chacie to zrzuce miche i obadam panewy.

Jak sprawdzic wysuniecie napiancza?

[ Dodano: 2015-09-15, 21:33 ]
No powiem ze brzmi podobnie ale wiadomo odtwarzanie z kompa to nie to samo co posluchac na zywo. U niego tez klepalo jak dizel ;p

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-09-15, 21:04

panewki klepię charakterystycznie młotkowo przy około 2-2.5 tysiaca. czy sprawdzałeś przy takich obrotach. najlepiej otworzyć maskę i delikatnie dodawać gazu. dźwięk jest charakterystyczny

jeśli zużycie nie jest jeszcze tragiczne to przy wyższych ustaje. jeśli jest totalna rozpierducha wtedy wala i na zimnym i na wyższych obrotach.
XXX

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-09-15, 21:12

Krecilem po roznych obrotach. Najbardziej slyszalne jest to na wolnych.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-09-15, 21:29

no to może faktycznie masz farta i to cuś innego. jakiś hla albo napinacz łańcucha nie ptrzyma
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-09-15, 21:39

moj silnik po a4 tez sie rozklepał :) hla sie robią i napinacz z drobnym zebem jutro z wawy wyjdzie i moze pomoze :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-09-15, 21:43

tak swoja droga ten slad po łańcuchy (dwa paski) pozwalają sadzić że albo prowadnica jest uwalona albo faktycznie łańcuch ma tak duzy luz
XXX

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”