[ Primera] P12 "Wrona" by Berny_P
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Oczywiście mowa tutaj o YD22
Masz możliwość nagranie jak to się zbiera ? 60-120 czy coś podobnego ? masz doładowanie 1,5b hmy przy tej pojemności dobrze podlane powinno już pociskać !
Masz możliwość nagranie jak to się zbiera ? 60-120 czy coś podobnego ? masz doładowanie 1,5b hmy przy tej pojemności dobrze podlane powinno już pociskać !
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Tak z 1.9 nie ma kompletnie nic wspólnego. Wtryski są Denso, a osprzęt wytrzymuje 250KM oraz 500 Nm. Max bezpieczne ciśnienie turbiny to 2.0 bara.
Osprzęt tego silnika nie ma nic wspólnego z Renault 2.2 dci i wg zagranicznych forum jest to silnik DTC (Diesel Turbo Common rail). Jedyne co jest wspólne z Renault to góra i dół silnika (bez miski olejowej bo w Renault jest mniejsza).
W tym roczniku Renault jedyne co robiło to z wiązki elektrycznej, wiązki poduszek foteli i właśnie to się najbardziej p****** (już nie zwracam uwagi na mrugającą diodą poduszek )
Osprzęt tego silnika nie ma nic wspólnego z Renault 2.2 dci i wg zagranicznych forum jest to silnik DTC (Diesel Turbo Common rail). Jedyne co jest wspólne z Renault to góra i dół silnika (bez miski olejowej bo w Renault jest mniejsza).
W tym roczniku Renault jedyne co robiło to z wiązki elektrycznej, wiązki poduszek foteli i właśnie to się najbardziej p****** (już nie zwracam uwagi na mrugającą diodą poduszek )
Tak, bo historia była taka:
Renault i Nissan mają podpisaną umowę o wymianę technologii. Zaprojektowali Lagunę 2 i stwierdzili, że wstawią do niej jakiegoś mocnego i dużego diesla. Renault nie posiadało porządnego swojego silnika o dużej pojemności więc wzięli silnik od Nissana. Aby nie płacić więcej za osprzęt to wstawili swój. Przy pierwszych przymiarkach wyszło im że żle zaprojektowali komorę silnika i silnik nie pasuje. Stwierdzili że miska olejowa jest za duża więc ją zmniejszyli zamiast przeprojektowywać komorę silnika.
Renault i Nissan mają podpisaną umowę o wymianę technologii. Zaprojektowali Lagunę 2 i stwierdzili, że wstawią do niej jakiegoś mocnego i dużego diesla. Renault nie posiadało porządnego swojego silnika o dużej pojemności więc wzięli silnik od Nissana. Aby nie płacić więcej za osprzęt to wstawili swój. Przy pierwszych przymiarkach wyszło im że żle zaprojektowali komorę silnika i silnik nie pasuje. Stwierdzili że miska olejowa jest za duża więc ją zmniejszyli zamiast przeprojektowywać komorę silnika.
No i nastał ten czas na wymianę oleju.
Tym razem do silnika trafia ENEOS Premium Hyper Multi 5W30, filtr oleju i paliwa MANN filters, a do kabiny leci nowy filtr przeciwpyłkowy.
Tym razem do silnika trafia ENEOS Premium Hyper Multi 5W30, filtr oleju i paliwa MANN filters, a do kabiny leci nowy filtr przeciwpyłkowy.
Ostatnio zmieniony 2015-08-13, 09:04 przez berny_p, łącznie zmieniany 1 raz.
Berny_p, w końcu dałeś się przekonać do innego oleju
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No i wrona domawia posłuszeństwa, tj.
Auto dosyć mocno dymi na niebiesko ale dopiero po rozgrzaniu silnika. Poprawcie mnie bo wydaje mi się, że przyczyny to:
1. uszkodzona turbina
2. uszczelniacze zaworowe uszkodzone
3. wydmuchana uszczelka pod głowicą.
Auto bierze śladowe ilości oleju. W układzie chłodzenia jest czysto. Jak rozkręcam turbinę to za mną jest BARDZO dużo dymu dlatego też stawiam na podpunkt 1. Co sądzicie??
Auto dosyć mocno dymi na niebiesko ale dopiero po rozgrzaniu silnika. Poprawcie mnie bo wydaje mi się, że przyczyny to:
1. uszkodzona turbina
2. uszczelniacze zaworowe uszkodzone
3. wydmuchana uszczelka pod głowicą.
Auto bierze śladowe ilości oleju. W układzie chłodzenia jest czysto. Jak rozkręcam turbinę to za mną jest BARDZO dużo dymu dlatego też stawiam na podpunkt 1. Co sądzicie??
pkt 1
Sprawdz luzy na wirniku najpierw potem ściągni turbo i zobacz czy nie ma zacieków oleju ale może być też olej pomiędzy muszlami , tylko jak turbo wali to nie na niebiesko jak umiera a na biało
więc i pkt.2 jest do sprawdzenia
pkt.3 odpada jeśli nie masz problemów z masłem na korku uciekającym płynem chłodniczym i grzaniem się fury
Sprawdz luzy na wirniku najpierw potem ściągni turbo i zobacz czy nie ma zacieków oleju ale może być też olej pomiędzy muszlami , tylko jak turbo wali to nie na niebiesko jak umiera a na biało
więc i pkt.2 jest do sprawdzenia
pkt.3 odpada jeśli nie masz problemów z masłem na korku uciekającym płynem chłodniczym i grzaniem się fury
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Ok. To ja sprawdzić uszczelniacze zaworowe??
chciałbym wykluczyć wszystko żeby nie pchać się w dodatkowe koszta.
Rozmawiałem z Januszem i doszliśmy do wniosku że uszczelniacze są ok bo zaczyna dymić na ciepłym silniku.
_________________________________________________________________________
Dzisiaj kurier przywiózł mi turbinę. Starą sobie zostawiam i wymienię sobie cały korpus. Będzie na zaś
chciałbym wykluczyć wszystko żeby nie pchać się w dodatkowe koszta.
Rozmawiałem z Januszem i doszliśmy do wniosku że uszczelniacze są ok bo zaczyna dymić na ciepłym silniku.
_________________________________________________________________________
Dzisiaj kurier przywiózł mi turbinę. Starą sobie zostawiam i wymienię sobie cały korpus. Będzie na zaś
Berny_p, ja też dziś dostałem paczkę od Nieznajka Dawaj foto turbinki
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No dość sporo, ale cóż, trzeba kilka rzeczy rozebrać, żeby to wymienić. Teraz będziesz mógł go bardziej podlać na wyższych obrotach
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiooreck, chyba już nie będę się bawił. Autko jeździ jak chciałem. Teraz normalne Daily Use i zbieranie kasy na nowy projekt który już po głowie się kręci
_______________________________________________________________________
Edit 27.08.2015r.
No i turbina zmieniona. Jedyne co zostało do roboty to uszczelka kolektora wydechowego bo szczeliła przy odbieraniu auta.
Jedno pytanko:
Elring czy Reinz??
_______________________________________________________________________
Edit 27.08.2015r.
No i turbina zmieniona. Jedyne co zostało do roboty to uszczelka kolektora wydechowego bo szczeliła przy odbieraniu auta.
Jedno pytanko:
Elring czy Reinz??
Elring wystarczy
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A gdyby tak rozciągnąć fototapetę pod maską... Hm...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."