Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ 350Z] 350Z - Boosted by Coobcio Garage 465KM & 545Nm

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

[ 350Z] 350Z - Boosted by Coobcio Garage 465KM & 545Nm

Post autor: Coobcio » 2015-05-04, 05:32

A już dawno dawno nic nie opisywałem na tym forum, a coś spać nie mogę szukam odpowiedzi w internecie na różne tematy...
Tak więc przedstawiam wam Nissana 350Z, którego jakiś czas temu uturbiłem, śmiga sobie bezawaryjnie z mocą 465KM - to już absolutnie górna granica dla seryjnego silnika.

Proszę o to i on:
Obrazek

MODEL: 350Z'04 Europa

Modyfikacje

Silnik: Uturbiony :)
Modyfikacje głowicy: Seria
Modyfikacje bloku: Seria

Kolektor ssący z 300 konnwej wersji REV UP
Turbosprężarka replika GT35 od re5ect.pl z kołem kompresji CNC dmuchająca aktualnie 0,55 bara >> 0,5

Układ dolotowy:
Fmic 600x300x100
Orurowanie ssące i tłoczące z nierdzewki wykonane z rurek 2,5 oraz 3"
Filtr Stożek
Zmodyfikowany bov Properfect

Układ wydechowy:
Przelocik z nierdzewki 3" na dwóch tłumikach (przy cichy - pewno poprawiony będzie)
Zewnętrzny wastegate wpuszczonymi w wydech

Układ wtryskowy:
Siemens 630ccm

Elektronika:
Wsio wystroiłem na seryjnym ECU

Układ chłodzenia:
Seria + autorski mod termostatu

Układ napędowy:
Seria + zregenerowane sprzęgło na wzmocnionych "kewlarowych" okładzinach

Zawieszenie:
Seria

BODY KIT:
Seria

PODZIĘKOWANIA:
Dla Robercika mojego nadwornego spawacza :)

Troszkę szczegółów:
Rogal i jego zadbana zetka z 2004 roku odwiedziły mój garaż w celu dołożenia nieco powera.
W momencie pierwszego przybycia na mój zakład jego 350-tka wyróżniała się wzorowym stanem technicznym jak i blacharskim, ponadto posiadała trochę tuningowych zabawek w postaci:
Decatów, kolektorów wydechowych rurowych pochodzących nowszego silnika (HR), końcowym tłumikiem NISMO, Dolotem K&N oraz spacerem i termicznymi uszczelkami kolektora ssącego.

Z początku nie przypuszczałem że tak szybko rozwinie się głód posiadania większej moc - zwłaszcza że właściciel do tej pory poruszał się Lanosem 1,5 Sport ;)
Tak więc na hamowni wystroiłem Zetkę pod powyższe zabawki i wyszło całkiem ciekawie jak na N/A:
Obrazek

Po paru tygodniach jazdy zetką chłopakowi zaczęło już brakować... Niby sportowe auto, dobrze się prowadzące a "osiągi nie wiele lepsze jak Lanos 1.6 16V"
Jedyne słuszne rozwiązanie, żeby to auto wreszcie przestało się tak przeokrutnie skradać to było dmuchnięcie.

Tak więc do dzieła :)
Jest to moja pierwsza uturbiona 350-tka, do tej pory na koncie znajdowała się dodmuchana kompressorem 50-tka, kuta 603 konna 370-tka no i dwa uturbione Infiniti G35c...
Jeśli chodzi o single turbo w tej Zetce to okazało się to trochę trudniejsze do zrealizowania z racji mniejszej ilości miejsca przy lampach oraz w przednim pasie w stosunku do Infów, no ale dali my radę, przy okazji zmieniając miskę olejową na większą i regenerując sprzęgło, wzmacniając je przy tej okazji okładzinami "kewlarowymi".

Pod maską takiego wyglądu to nabrało po wrzuceniu dmuchawki:
Obrazek

A co do wyników z hamowni to było wiele wariantów, oto najbardziej skrajne:
Obrazek

Rezultaty osiągnięty na 3" przelotowym układzie wydechowym, który zbudowaliśmy pod ten egzemplarz (chyba za cichy wysedł :D ??) i przy doładowaniu 0,55 bara narastającym do 0,6 i różnych kolektorach ssących.
Jednak by nie nadwyrężać seryjnego delikutaśnego silniczka doładowanie obcięte zostało do 0,55 spadającego na 0,5 i w efekcie czego auto dysponuje znaczne bezpieczniejszymi 465KM oraz 545Nm.

Nie duży booscik a jak się łądnie podnoszą parametry silniczka w stosunku do wersji wolnossącej, która tak okrutnie się skrada :P
Teraz Zecina pewno nie jednego Lanosa opierdolił ze świateł :D
Na moje oko hamulce są zdecydowanie za słabe tzn. zbyt szybko się podają i tracką dramatycznie na skuteczności, pewno przejscie na klocki DS Performance by znacząco sprawę poprawiło ale chyba grubiej pójdziemy zarówno z heblunkiem jak i power upem - bo coś czuję że znowu mało ciosu jest :D

Ps. Materiałów wideo za wiele niestety nie mam, głównie można posłuchać jak to gada i jak się odpycha na 2 biegu:

https://www.youtube.com/watch?v=G_IV8SE_XxQ

https://www.youtube.com/watch?v=TgI68Qdr0UA
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-05-04, 06:22

Uturbione ZETKI to coś co wszyscy lubimy :D

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2015-05-04, 07:24

Jest już trochę tego jeśli chodzi o 350 Zetki :D
- Dawna EX Alanosa zakuta biturbo greddy 500KM
- Jarka biturbo zakuta home made 499KM
- As As zakuta na zestawie Greddy biturbo 600KM :D
- Andyona 2008 rok z silnikiem HR biturbo GTM 403KM :D

No i ta :D
Do końca tygodnia kolejną planuję wypuścić dla odmiany z silnikiem REV UP :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-05-04, 08:46

musi zapitalac. fajne auta :)
w swej karierze miales juz jakiegos 300zx'a? ktore silniki wytrzymalsze? zetkowe czy z zx?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2015-05-04, 08:57

Zetkowe mega delikatne są, korby się gną przy 0,6 bara... tłoki pękają przy 0,7 mniej więcej :D
No za to pojemność duża i fajnie się to odpycha, z każdych obrotów ciągnie :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2015-05-04, 11:56

Super temat te Z'ciaki i szacun za wnikanie w nie. Kasa godna za mody i podejrzewam klientela wypłacalna - super ruch tak w rozwoju pasji jak i garage. A już o przyrostach z każdego dłubnięcia nie wspominając ;) Gratki! Może kiedyś budżet w końcu pozwoli na takie zabawki hehehe.

Awatar użytkownika
zywy0911
fanatyk nissana
Posty: 326
Rejestracja: 2010-04-18, 21:20
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: zywy0911 » 2015-05-04, 18:16

Gratulację zbudowania Z-tki ale brzmienie wydechu nie robi szału nie ma czuć że to turbo
Gdzie zaczyna się pasja.........
....tam kończy się ekonomia

Nie jedź szybciej, niż lata Twój Anioł Stróż.

100nx SR20DE+T był
SKYLINE R33 Spec2 jest

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2015-05-05, 12:29

No cichutko wyszło przyznać trzeba, jedynie na wolnych obrotach fajnie mruczy i w momencie odpalania...
Pobawić się trzeba z doborem tłumików, kolejną już wykańczam to będzie jeszcze cichsza no ale tak sobie zarzyczył właściciel.

Moim zdaniem zdecydowanie najlepiej brzmią w tych autach podwyjne wydeechy, do 370Z był takowy zrobiony mimo jednej turibny rozwidlenie typu y i dwa razy po 63,5mm z jedynie samymi koncowymi tłumikami by EL-tec efekt:
https://www.youtube.com/watch?v=4r12t1GRjcE
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

zwii
wiem o czym pisze
Posty: 74
Rejestracja: 2012-11-13, 22:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: zwii » 2015-05-05, 21:55

Kuba, czy ta Zetke tez ogarniales ? :D

https://www.facebook.com/HartVoorAutos/ ... 2/?fref=nf

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2015-05-06, 09:22

Toż to seryjny zamulacz...

[ Dodano: 2015-05-06, 12:52 ]
Coś męskiego to ta:
Obrazek
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”