Tak więc przedstawiam wam Nissana 350Z, którego jakiś czas temu uturbiłem, śmiga sobie bezawaryjnie z mocą 465KM - to już absolutnie górna granica dla seryjnego silnika.
Proszę o to i on:
![Obrazek](http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/350Z%20Turbo%20ROGAL%20465KM%20coobcio%20garage/turbo%20Zet%20by%20Coobcio_zpsvn1neggx.jpg)
MODEL: 350Z'04 Europa
Modyfikacje
Silnik: Uturbiony
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Modyfikacje głowicy: Seria
Modyfikacje bloku: Seria
Kolektor ssący z 300 konnwej wersji REV UP
Turbosprężarka replika GT35 od re5ect.pl z kołem kompresji CNC dmuchająca aktualnie 0,55 bara >> 0,5
Układ dolotowy:
Fmic 600x300x100
Orurowanie ssące i tłoczące z nierdzewki wykonane z rurek 2,5 oraz 3"
Filtr Stożek
Zmodyfikowany bov Properfect
Układ wydechowy:
Przelocik z nierdzewki 3" na dwóch tłumikach (przy cichy - pewno poprawiony będzie)
Zewnętrzny wastegate wpuszczonymi w wydech
Układ wtryskowy:
Siemens 630ccm
Elektronika:
Wsio wystroiłem na seryjnym ECU
Układ chłodzenia:
Seria + autorski mod termostatu
Układ napędowy:
Seria + zregenerowane sprzęgło na wzmocnionych "kewlarowych" okładzinach
Zawieszenie:
Seria
BODY KIT:
Seria
PODZIĘKOWANIA:
Dla Robercika mojego nadwornego spawacza
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Troszkę szczegółów:
Rogal i jego zadbana zetka z 2004 roku odwiedziły mój garaż w celu dołożenia nieco powera.
W momencie pierwszego przybycia na mój zakład jego 350-tka wyróżniała się wzorowym stanem technicznym jak i blacharskim, ponadto posiadała trochę tuningowych zabawek w postaci:
Decatów, kolektorów wydechowych rurowych pochodzących nowszego silnika (HR), końcowym tłumikiem NISMO, Dolotem K&N oraz spacerem i termicznymi uszczelkami kolektora ssącego.
Z początku nie przypuszczałem że tak szybko rozwinie się głód posiadania większej moc - zwłaszcza że właściciel do tej pory poruszał się Lanosem 1,5 Sport
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Tak więc na hamowni wystroiłem Zetkę pod powyższe zabawki i wyszło całkiem ciekawie jak na N/A:
![Obrazek](http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/350Z%20Turbo%20ROGAL%20465KM%20coobcio%20garage/rogal_zpsytep6kel.gif)
Po paru tygodniach jazdy zetką chłopakowi zaczęło już brakować... Niby sportowe auto, dobrze się prowadzące a "osiągi nie wiele lepsze jak Lanos 1.6 16V"
Jedyne słuszne rozwiązanie, żeby to auto wreszcie przestało się tak przeokrutnie skradać to było dmuchnięcie.
Tak więc do dzieła
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Jest to moja pierwsza uturbiona 350-tka, do tej pory na koncie znajdowała się dodmuchana kompressorem 50-tka, kuta 603 konna 370-tka no i dwa uturbione Infiniti G35c...
Jeśli chodzi o single turbo w tej Zetce to okazało się to trochę trudniejsze do zrealizowania z racji mniejszej ilości miejsca przy lampach oraz w przednim pasie w stosunku do Infów, no ale dali my radę, przy okazji zmieniając miskę olejową na większą i regenerując sprzęgło, wzmacniając je przy tej okazji okładzinami "kewlarowymi".
Pod maską takiego wyglądu to nabrało po wrzuceniu dmuchawki:
![Obrazek](http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/350Z%20Turbo%20ROGAL%20465KM%20coobcio%20garage/Boostet%20350z%20by%20Coobcio%201024_zpszn6ystxp.jpg)
A co do wyników z hamowni to było wiele wariantów, oto najbardziej skrajne:
![Obrazek](http://i48.photobucket.com/albums/f247/Coobcio/350Z%20Turbo%20ROGAL%20465KM%20coobcio%20garage/rogal%20po%20zmianie%20ssacego%20502KM_zpsjmrdcrtd.gif)
Rezultaty osiągnięty na 3" przelotowym układzie wydechowym, który zbudowaliśmy pod ten egzemplarz (chyba za cichy wysedł
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
![?? ??](./images/smilies/pytajnik.gif)
Jednak by nie nadwyrężać seryjnego delikutaśnego silniczka doładowanie obcięte zostało do 0,55 spadającego na 0,5 i w efekcie czego auto dysponuje znaczne bezpieczniejszymi 465KM oraz 545Nm.
Nie duży booscik a jak się łądnie podnoszą parametry silniczka w stosunku do wersji wolnossącej, która tak okrutnie się skrada
![:P](./images/smilies/razz.png)
Teraz Zecina pewno nie jednego Lanosa opierdolił ze świateł
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Na moje oko hamulce są zdecydowanie za słabe tzn. zbyt szybko się podają i tracką dramatycznie na skuteczności, pewno przejscie na klocki DS Performance by znacząco sprawę poprawiło ale chyba grubiej pójdziemy zarówno z heblunkiem jak i power upem - bo coś czuję że znowu mało ciosu jest
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Ps. Materiałów wideo za wiele niestety nie mam, głównie można posłuchać jak to gada i jak się odpycha na 2 biegu:
https://www.youtube.com/watch?v=G_IV8SE_XxQ
https://www.youtube.com/watch?v=TgI68Qdr0UA