Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] "AKAI REI" czyli Primera P11GT z ASCD

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-07, 21:45

Vixo - o tak w moim przypadku to będzie wielki skok technologiczny. Choć szczerze powiem, że mam wielkie problemy z obsługą telefonów wyposażonych w dotykuszki - nie potrafię tego używać.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-04-07, 21:45

janusz pisze:Zielkq - świadek w sprawie działającego tempomatu w Januszowej Primerze P11GT.
Tak, to ja. Prosze pytac, bede odpowiadal , potwierdzal i zaprzeczal :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-04-07, 21:48

Tamte fotki były robione dawno i wtedy nie działało. Teraz działa. Powinieneś zrobi nowe fotki :P
Interesuje mnie jak zrobiłeś panel sterowania tempomatem, bo chyba nie ma fotki, czy przegapiłem?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-08, 18:20

Zuh - tu mnie przyłapałeś - tej fotki nie ma. Jutro będzie. Zrobiłem sobie płytkę PCB, na niej 3 switche i 2 diody. Na całość nałożony PC z wyciętymi otworami na przyciski. Na wierzch rzucony cienki PC i na dokładkę kawałek kalki technicznej z opisami przycisków. Na razie wygląda to ch.....nie tandetnie.

Oryginalny panel mam, tylko najpierw muszę dorwać taśmę pod kierę z P11.144 lub N16 ze sterowaniem radia. Do tego będę kleił całość.

____________________________________________

Up!

Obiecana fotka panelu sterowania - wygląda tandetnie - pisałem :]

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-04-08, 19:47

janusz pisze:Zuh - tu mnie przyłapałeś
Bo ja czuwam :D
No teraz można zaliczyć moda.
A od P12 się nada? http://allegro.pl/nissan-primera-p12-pr ... 77566.html

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-04-08, 20:51

zuh, on bardziej do kierownicy z lifta by pasowal... (tej ostatniej?)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-08, 21:16

Jest dokładnie tak jak napisał Zielkq. Do P11 pasuje z Pathfindera lub Maximy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
kadi
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-03-02, 04:48
Lokalizacja: Warszawa(ZGR)

Post autor: kadi » 2014-04-09, 23:27

janusz, ... a tez mi tempomacik chodził po głowie. Fajna sprawa!

Jeszcze tylko skaner białych pasów i pobocza plus czujnik kolizyjny i można iść się kimnąć na tylnią kanapę :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-15, 19:20

Z cyklu trochę gratów - graty na środę i czwartek. Jutro podróż do Lbn więc zalewamy płukankę do układu paliwowego. W czwartek płukanka silnika i wymiana oleju oraz filterka. Podziękowania dla Gawła za fanty :]
Olej Millersa 5W50, filtr KNECHT, płukanki Millersa. Zobaczę co tym razem zleję z silnika po płukance :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Emu89
doświadczony forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 2013-11-17, 11:39
Lokalizacja: Sanok/Holandia

Post autor: Emu89 » 2014-04-15, 19:24

A to taki jajec :D to dawaj znac ;) ja sie tez zapytam co zlali z mojego po plukance ;)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-16, 14:13

Emu89, taki, taki. Zobaczymy co z tego wyjdzie :d

Kadi myślę, że do P10 też da się założyć tempomat ;]


Dziś długodystansowy test tempomatu :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Andrzej.
fanatyk nissana
Posty: 738
Rejestracja: 2012-10-19, 08:51
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Andrzej. » 2014-04-16, 15:39

Daj później relacje z tego jak poszedł test, czy wszystko działa jak należy :mrgreen:
Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB :arrow: Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38 <okok>

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-17, 08:40

No i tempomat przeszedł test w 100% pozytywnie. Ponad 95% trasy Wro-Lbn przejechałem na tempomacie. Wszystko działa jak należy. Początkowo zastanawiałem się co zrobić z nogami, bo nie miały co robić, ale później po prostu je wyciągnąłem wygodnie. Pokonywanie zakrętów na tempomacie z dużą szybkością v > 90km/h początkowo dziwnie, ale po 3-cim zakręcie już przywykłem.

Kadi w P10 trzeba zobaczyć jaki sygnał - wchodzi do ECM z zegarów. Jak będzie coś z zakresu 16-60Hz i amplituda 5Vp+, prostokąt z D=50% to można ładować tempomat :D .
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-04-17, 20:46

Pięknie! To masz kolejny, działający i wielce przydatny gadżet.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-18, 13:59

Foo, a i owszem - nadal mam banana na ryju z tego powodu, że działa, nadal cieszy.

Dziś w nocy jak jechałem z Wro do Lbn to zrobiła się płukanka układu paliwowego. Auto bardzo ładnie przeszło ten proces. Na 27L benzyny przejechałem 430km - spalanie niecałe 6,5L/100km przy prędkości 100-120km/h.

Dziś z rana również zrobiłem wymianę oleju. Przy okazji odbyła się płukanka silnika - tym razem preparatem Millersa.
Fotki oleju zlanego z silnika:

Obrazek

Obrazek

Wpadł też nowy filterek oleju - KNECHT

Obrazek

A tu zdjęcie starego, który nie miał zaworka zwrotnego

Obrazek

No i zalana nowa oliwa :d

Obrazek

Mój ojciec, stwierdził, że ten silnik jakoś inaczej pracuje na tym oleju o.0 - lepiej.



______________________________


Up!

Na chwilę obecną walczę z wycieraczkami - trzeba przesmarować mechanizm :]
Fotki wieczorem.
Ostatnio zmieniony 2017-12-19, 11:03 przez janusz, łącznie zmieniany 2 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-04-18, 19:21

To może od razu mały poradnik do "zrób to sam"? :D
Fajnie, że tempomat działa, ale co mu wcześniej dolegało? Znowu jakieś pierdółka była?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-18, 19:42

Zielkq niestety, ale porobiłem fotek z demontażu sworznia.... Jakoś tak zapomniałem....
Co do tempomatu to była istna pierdoła - a zasadzie czynnik ludzki. Czujki przy pedałach mają zbyt dużą czułość i delikatne muśnięcie pedału powoduje rozłączenie tempomatu. Teraz już wiem, że jak chcę załączyć tempomat to niestety, ale nogi z dala od pedału hamulca i sprzęgła.


Co do wycieraczek to na szybko plastik podszybia zrzucony.

To co mi się tam ukazało to:

Obrazek

No to co szybkie czysczenie:

Obrazek

Przy okazji uszczelki pod spinkami nie wyglądały zbyt dobrze. Oznaczało to, że w niedługim czasie mogła mi się pojawić woda na wycieraczce pasażera...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

No i mistrzostwo dni dzisiejszego:

Z racji, że święta etc., to mama do mnie "idź posprzątaj trochę, ogarnij". No to niewiele myśląc siup do garażu i zacząłem sprzątać, ale pod maską :D. Po pewnym czasie mama coś chciała ode mnie, a że nie mogła mnie znaleźć w domu, więc co - kierunek garaż. Wpada do garażu, a ja ze szczoteczką do zębów czyszczę pokrywę klawiatury - jej mina bezbłędna, a ja z najgłupszym wyrazem twarzy jaki tylko mogę przybrać "No co? Kazałaś mi posprzątać to sprzątam. Bałagan straszny mam pod maską i dużo kurzu".

Obrazek

Obrazek

A teraz tak na koniec dnia, coś bardzo miłego dla ucha :]

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-12-19, 11:03 przez janusz, łącznie zmieniany 3 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-18, 20:11

Uuuu, janusz, grubo. Fajny sprzęt. Mnie niestety nie stać na chwilę obecną na płyty PCV, ale gramofon zabezpieczony w streczu leży ;) u mnie też już olej w samochodzie leży, filtr jutro odbieram, chciałem też zamienić koła, ale nie wiem kiedy ja się za to wszystko wezmę ;p

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-04-18, 20:15

janusz, wyjmowałeś ośki z mocowań? Czyściłeś i smarowałeś tam?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-18, 20:24

Wod2u tak, wszystko było rozebrane, wyczyszczone, nasmarowane.

Wiooreck, bierz się za swoje auto jutro :D Zmiana oleju to jakieś 1,5h. Spuszczasz olej, w czasie kiedy on sobie grzecznie ścieka, Ty zmieniasz felunek. Potem tylko zakręcamy korek od miski, zakładamy filtr i zalewamy nową oliwę.

Polichlorku winylu trochę u mnie leży - jak mi się coś dobrego uda znaleźć po okazyjnej cenie to biorę (Dzwony Rurowe Oldfielda z '73 dorwałem za 10zł - wyd. Virgin Records, Spiralę Vangelisa w stanie idealnym kupiłem za 15zł - wyd. RCA). A sprzęt to wzmak, tuner i deck TEAC - oryginalny Japończyk z '79, gramofon - Fonica tuningowana przeze mnie no i CD Diorowski na podzespołach Philipsa.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Filip_212
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2010-03-01, 08:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip_212 » 2014-04-18, 21:07

ja ze swoimi sworzniami wycieraczek walczyłem w zeszłe wakacje. Z tego, co widzę po Twoich fotkach, inżynierowie nissana przy P11-stce zrobili ten sam debilny manwer, co przy poprzedniku - mianowicie sworznie znajdują się w zagłębieniach, które nie mają odpływu.

Oczywiście zbiera się tam woda, pył, syf wszelaki, i ruda się panoszy :D

U mnie w punkcie kulminacyjnym to wszystko było tak zatarte, że musiałem wylać całe WD-40 i 15 minut łoić młotkiem w wyjęty z auta i zamocowany w imadle sworzeń, żeby wyszedł z mocowania... potem papierek gruboziarnisty, szczotka druciana, jakieś pół litra smaru i śmiga jak nówka do dziś :D
Obrazek
Z Nissanem od IX 1995

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-19, 11:14

Z cyklu microspot. Podziękowania dla Emu89 za spotkanie i pogawędkę

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Filip_212, u mnie jest mechanizm z P10, który był już tam kiedyś czyszczony, tak więc obecne przesmarowanie było profilaktyką. To, że sworznie są umieszczone umieszczone są w takich, a nie innych miejscach, no to cóż....
Ostatnio zmieniony 2017-12-19, 11:04 przez janusz, łącznie zmieniany 2 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-04-19, 19:16

No i ladnie. Tylko czy silikon nie zezre blachy w miejscach spinek? Ja u siebie musze to rozebrac i wymienic na klej do szyb, bo w czasach mlodosci uzylem niepolecanego do tego silikonu...
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-22, 15:41

Dokładniej rzecz ujmując to ja użyłem Elringa Curil T - czyli masa uszczelniająca, która nie twardnieje. Jest ona w formie pasty, na bazie żywic syntetycznych, wyróżniająca się szczególnie wysokim stopniem działania uszczelniającego przy ekstremalnych obciążeniach termicznych.


______________________________________________________


Dziś sprawdziłem stan oleju po zrobieniu ponad 100km - olej czyściutki i jak na razie nic nie ubyło :] Zobaczymy jak to będzie po trasie, bo to dziś do zrobienia 450km.
Przy okazji drugi długodystansowy test tempomatu :D .


A z nowości to czeka mnie wymiana uszczelniacza półosi, bo zaczyna ciec o.0



_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-23, 12:40

I jak silnik? Zjadł sobie coś czy nic?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-23, 21:23

Wiooreck oczywiście, że zjadł - inaczej by nie mógł chyba :D

Rano dolałem ze 150ml, ale nie jestem w stanie chwilowo jeszcze określić poziomu oleju, bo pomimo przejechania 600km olej nadal jest czyściutki. Mobil1, który miałem wcześniej po 200km był już brązowy. Myślę, że na 600km silnik sobie wciął około 200-250ml - co i tak uważam za wielki progres! Teraz w trasie mam konsumpcję na poziomie circa 0,5-0,6L/1200km. Wcześniej tyle miałem na 1000km. Może tak jeszcze ze 2 lub 3 płukanki i zredukujemy konsumpcję do 0,2-0,3L/1200km? Nie wiem, czas pokaże. W każdym razie z chęcią zalałbym płukankę taką, gdzie trzeba przejechać z nią w silniku na przykład 500km. Wtedy zalałbym ją na trasę do Lbn i może pierścienie by się rozruszały? Za dużo niewiadomych mam i za dużo pytań w tej kwestii.
Na razie co zauważyłem to - na oliwie Millersa silnik inaczej pracuje - ciszej, równiej albo to po prostu efekt placebo :-| .
Nie wiem jak jest z temperaturą oleju. Z chęcią bym to sprawdził - chyba zrobię sobie termometr do pomiaru temperatury oleju.....


Muszę również coś wymyślić jeśli chodzi o montaż czujek przy pedale hamulca i sprzęgła do tempomatu. Niestety, ale blachy aluminiowe, które użyłem do zamontowania krańcówek są za cienkie i się zbyt łatwo wyginają. Podczas jazdy dwukrotnie musiałem lekko doginać blachę trzymającą czujnik przy pedale sprzęgła. Ale poza tym tempomat sprawuje się wyśmienicie. Również nauczyłem się jak zwalniać tempomatem :d :d :d


Podczas podróży do Wro na liczniku pojawił mi się ładny wynik 263000km
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2014-04-24, 08:44

Kup sobie ładny zegarek na słupek, albo dwa, będziesz mierzył ciśnienie i temperaturę oleju ;) U mnie po zmianie z Castrola na Valvoline'a poprawiła się kultura pracy silnika, pracuje bardziej miękko.

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2014-04-24, 10:44

bo Castrol to kupa a nie olej. lepiej juz wode wlac niz ten szit...

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-04-24, 12:20

A właśnie, jak wygląda sprawa z olejami valvoline ?

[ Dodano: 2014-04-24, 13:22 ]
:-o nie w tym temacie napisałem :D

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-24, 14:05

Zuhu zdarza się :] , w temacie olejów napisałem Ci, żebyś spróbował oleju od Petronasa.


Co do konsumpcji oleju przez olejożłopnego DEHa to tak, jak napisałem wcześniej - konsumpcja na poziomie 200-250ml czyli mamy progres i to duży. Następna wymian to będzie kolejna płukanka - nie ma przeproś.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”