@DubSon
Teraz mam dylemat, którą sobie zostawić, a którą wystawić... chrom, czy mosiądz...
<< fifka innovate >>
Pany, przy tym wszystkim koszt fifki to już do pominięcia
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Ori fifka innovata to odlew, masowa produkcja i kłania się podstawowy porting, gołym okiem widać, gdzie i co trzeba poprawić, to raz, a dwa - działa poprawnie, tylko... nie w każdy wydech poprawnie zainstalujesz, czego wynikiem są błędne pomiary. Weźcie pod uwagę, że fifka z założenia produktu ma też sprawdzać się przy pomiarze w motorach, tudzież mniejszej ilości tłoków, gdzie część powietrza przy niskich obrotach jest zasysana itd. itp. no nie ma co się z tego tłumaczyć
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Dlatego też, pośrednim rozwiązaniem jest wykonanie druta o szerszej średnicy, gdzie ostateczny wynik masz ten sam. To co pokazałeś na focie, jest w miarę ok, pod warunkiem, że masz to policzone... Fifka to nic innego jak zwężka Venturiego, a ta rządzi się jego prawami i póki nie zastosujesz się do nich, to możesz jeździć z kaloryferem doczepionym na wydechu, a i tak pomiar będziesz miał w pewnej odchyłce od stanu faktycznego. Na plus innovate, jest odwrócenie powrotu, innymi słowy rurka zanurzona jest w medium pomiarowym, oczywiście jest to kompromis, sytuacja idealna, to wspawanie w wydech. Fifkę można poprawić, robiąc hybrydę, czyli coś na kształt tego co pokazałeś Paweł, ale policzonego i dodatkowo w otoczeniu tej samej "średnicy" gazów wylotowych - ktoś nadąża?
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Oczywiście wszystko wyjdzie jak to się mówi w praniu, ja po prostu z natury jestem tak dociekliwy, że jeszcze muszę wiedzieć skąd to czy tamto się wzięło - albo nie biorę się za to w ogóle...