Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
Primera delikatnie zglebowana. Wolałbym żeby przód jeszcze troche poszedł na duł no ale może na wiosne... Tylko nie za bardzo wiem jakie mam sprężyny. Może będziecie wiedzili ile one obniżają? Niżej załączam foty. W ogóle z przodu miałem jedną dłuższą a drugą krótszą spręzyne. W ogóle część która łączy zwrotnice z górnym wahaczem mam inną z lewej i inną z prawej. na dniach postaram się zrobić fotki i opisze co i jak.
Foty primery obniżonej
Foty sprężyn przednich
Tylnych
I moje stare przednie. Nie widać tego na zdjęciu aż tak dobrze ale jedna jest dłuższa od drugiej.
Teraz mam inny problem a mianowicie kopcenie auta.
Kopci jak star 266. Poniżej film. Auto po około 30km więc para wodna z tłumika raczej już wyparowała. http://www.youtube.com/watch?v=b3JEBYoY ... e=youtu.be
co to może być?
Taka ciekawostka ,w moim służbowym fiacie,po wycięciu kata i zastąpieniu końcowego tłumika przelotowym sebringiem w wilgotne dni,lub jak pada deszcz,śnieg itp.mam takie coś praktycznie cały czas,nawet po przejechaniu 60km po mieście,a oleju ani wody nie ubywa,przed wycięciem nigdy takiego czegoś nie było
No niby może i płyn ucieka ale bardzo mało. Ale kiedyś badałem ciśnienie w cylindrach i było w miare ok. A olej jest ok. Płyn to raczej bardziej na niebiesko by kopcił, chyba.
No kata mam wydłubanego i w puche kata wspawaną rure a tłumik mam z P11.144 seria chyba.
Brat w civicu też nie ma kata ale problemu takiego nie ma, może ma ale dużo mniejszy.
Zuh ja też u siebie nie mam kata, a takiej zasłony dymnej nie stawiam. Obwąchaj płyn chłodniczy nie nie śmierdzi wachą lub spalinami oraz popatrz czy nie ma w nim śladów oleju.
Może jutro się uda to sprawdzę ciśnienie w cylindrach.
[ Dodano: 2014-01-17, 22:31 ]
Nie mam kiedy się ogarnąć.
Ale jeszcze coś. Zmieniając kolektor na ten z P10 GT musiałem przedłużyć kable z sondy. Oryginalnie miałem sonde zaraz przy głowicy, teraz mam pod silnikiem (tak było gniazdo w P10GT) no i musiałem przedłużyć kable. Gdzieś wyczytałem że nie powinno się przedłużać kabli.
Może to z tego powodu to kopcenie? W temacie o sondzie pisałem że diagnostyka przeszła niby ok.
Odłącz sondę i zobacz jak się auto zachowuje, powinno jeździć w miar normalnie.
Ja ługi czas jeździłem z odłączoną, bo palił z 2 litry więcej - po odłączeniu jak ręką odjął, ale sondy nie zmieniałem
No ale bez sondy jeździć? W sensie że z odłączoną?
Po przejechaniu około 20-25 km auto oczywiście dymiło odłączyłem sonde na jakieś 5 min auto dalej dymiło. check się nie zaświecił.
Tak sobie myślę może to przepływka? Zawyża ilość powietrza i komp podaje za dużo paliwa.
zuh, przepływkę łatwo sprawdzić
Wystarczy miernik. Nie wiem tylko jakie powinny być napięcia w SR20, ale może ktoś z kolegów będzie wiedział
Do sprawdzenia lambdy potrzebny już oscyloskop
Check się nie zaświeci, bo to nie szerokopasmówka z nowszych aut.
DubSon chyba chodzi o to :
Dla CD20T z Hitachi:
Zapłon - <1 V
Wolne obroty - 1,9-2,3 V
2000rpm - 2,5-2,9 V
Dla GA16DE z Hitachi:
Zapłon - <1 V
Wolne obroty - 1,2-1,8 V
2000rpm - 1,7-2,3 V
Dla SR20De/DE z Hitachi:
Zapłon - <1 V
Wolne obroty - 0,8-1,2 V
2000rpm - 1,2-1,6 V
Dla CD20T z BOSCH:
Zapłon - około 1 V
Wolne obroty - 1,9-2,3 V
Dla QG16DE & QG18DE z BOSCH:
Wolne obroty - 1,0-1,7 V
2,500 rpm - 1,5-2,1 V
Dla SR20De/DE z BOSCH:
Zapłon - <1 V
Wolne obroty - 1,3-1,7 V
2,500 rpm 1,8-2,4 V
Z oscyloskopem trzeba uważać - najlepiej mieć taki zasilany z akumulatora. Bo normalnym można sobie zrobić niekiedy kuku. Co więcej taki zasilany z aku nie będzie wprowadzał zakłóceń pomiaru.
Ostatnio zmieniony 2014-01-21, 00:03 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Zuh taki względnie znośny? Od 1,4kzł w górę.... Jak Ci się napatoczy i będziesz we Wrocławiu to daj znać.
Powiem tak - jak chcę zrobić pomiary na cito, byle jakie to biorę oscyloskop cyfrowy Agilenta lub ręcznego Hanteka (bo ma zasilanie bateryjne i zapis na USB). Chcę dużo lepsze pomiary to biorę półcyfrowego Hamega, a jak zależy mi na pomiarach to biorę starą, w pełni analogową Radiotechnikę, bez żadnych odczytów ani nic.
To ja może skupie się na przepływce
Nie orientowałem się w cenach ale nie sądziłem że aż tak bardzo się nie orientowałem
To jakoś nie opłaca się za bardzo za takie pieniądze to 5 razy sonde wymienię.