[ 200SX] TimeAttack 200SX
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ 200SX] TimeAttack 200SX
Witam,
po 8 latach spędzonych przy Hondzie Civic, a potem ITR, nastał czas przesiadki na auto RWD. Nissan będzie przygotowywane w innym kierunku niż ogólnie panujący trend, będzie to auto pod zawody typu TimeAttack. Myślę jednak że trochę czasu upłynie zanim przygotuje auto tak aby pobić swój rekord na Poznaniu (1:48,7s), niemniej jednak, będziemy walczyć
MODEL: Nissan 200SX S13 `92
SILNIK:CA18DET, silnik po remoncie, pompa paliwa Walbro
UKŁAD DOLOTOWY: turbo 0,9bar, stożek
UKŁAD WYDECHOWY: downpipe 2,75', wydech XS Power 3'
ELEKTRONIKA: jeszcze seria
UKŁAD NAPĘDOWY: seria RWD bez szpery
ZAWIESZENIE: sprężyny Apex -40mm
UKŁAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: czarna klapa bez spoilera
KOŁA: Kosei 17" + seryjne 15"
ŚRODEK: zegary boost, ciśnienie i temperatura oleju
MOC: 200KM, 250Nm
Foty zaraz po zakupie:
po 8 latach spędzonych przy Hondzie Civic, a potem ITR, nastał czas przesiadki na auto RWD. Nissan będzie przygotowywane w innym kierunku niż ogólnie panujący trend, będzie to auto pod zawody typu TimeAttack. Myślę jednak że trochę czasu upłynie zanim przygotuje auto tak aby pobić swój rekord na Poznaniu (1:48,7s), niemniej jednak, będziemy walczyć
MODEL: Nissan 200SX S13 `92
SILNIK:CA18DET, silnik po remoncie, pompa paliwa Walbro
UKŁAD DOLOTOWY: turbo 0,9bar, stożek
UKŁAD WYDECHOWY: downpipe 2,75', wydech XS Power 3'
ELEKTRONIKA: jeszcze seria
UKŁAD NAPĘDOWY: seria RWD bez szpery
ZAWIESZENIE: sprężyny Apex -40mm
UKŁAD HAMULCOWY: seria
BODY-KIT: czarna klapa bez spoilera
KOŁA: Kosei 17" + seryjne 15"
ŚRODEK: zegary boost, ciśnienie i temperatura oleju
MOC: 200KM, 250Nm
Foty zaraz po zakupie:
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 16:20 przez Furious, łącznie zmieniany 3 razy.
też go patrzyłem na Allegro, ale monety poszły w inne rzeczy
Fajny.
Jak modzić to przyszłościowo żeby zabawki pasowały do SRa, a na razie upalać i cieszyć się wozem
Fajny.
Jak modzić to przyszłościowo żeby zabawki pasowały do SRa, a na razie upalać i cieszyć się wozem
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
Witam kolegę na forum! Rozumiem, że kolejne auto ze stajni Nissana będzie reprezentować tą markę na imprezach WST
Bardzo ładny egzemplarz, dobry wybór ponieważ do tego modelu jest mega dużo frutów (laminaty, gwinty etc ... ) z uwagi na jego namiętne wykorzystanie w drifcie.
W sumie jak na lekarstwo jest 200sx-ów w PL przygotowanych do TIME ATTACK-ów.
Powodzenia
Bardzo ładny egzemplarz, dobry wybór ponieważ do tego modelu jest mega dużo frutów (laminaty, gwinty etc ... ) z uwagi na jego namiętne wykorzystanie w drifcie.
W sumie jak na lekarstwo jest 200sx-ów w PL przygotowanych do TIME ATTACK-ów.
Powodzenia
NISSAN PULSAR GTI-R
Nie siądzie tu sr20ve z fwd bo ma inaczej łapy a przerabiać to, to jak wyważać otwarte drzwi. Swap na sr20det i na to głowa ve. Właśnie przy obecnych generacjach turbosprężarek to trzeba w nie iść a nie n/a....
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Panowie, panowie, panowie.. do TimeAttack`u nie liczy sie tylko brutalna moc, auto musi skręcać i na okrążeniu będzie szybsze. Nie planuje wymiany silnika, chyba że ten sie rozleci.
Nissan zimuje w garażu, a ja w tym czasie zająłem się tym co potrafie najlepiej (6 lat doświadczenia w strojeniu Hond robi swoje).
Sezon wirusowy uważam za otwarty:
Jak mróz nieco odpuści i śnieg zniknie z ulicy sprawdze jaki jest AFR z takim doładowaniem na seryjnej mapie.
Nissan zimuje w garażu, a ja w tym czasie zająłem się tym co potrafie najlepiej (6 lat doświadczenia w strojeniu Hond robi swoje).
Sezon wirusowy uważam za otwarty:
Jak mróz nieco odpuści i śnieg zniknie z ulicy sprawdze jaki jest AFR z takim doładowaniem na seryjnej mapie.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Fajnie S13 coraz rzadziej się spotyka
Swoją chciałem oddriftowac i na Time Atack zrobić ale postanowiłem pójść w 350z...
Maskę lekką zapodać coby balans poprawić, akuma do tyłu.
Delikatnie podkręcić silnik coby chociaż pod 300KM było i można się uczyć bawić w zakręcanie a i chłodnica oleju
Swoją chciałem oddriftowac i na Time Atack zrobić ale postanowiłem pójść w 350z...
Maskę lekką zapodać coby balans poprawić, akuma do tyłu.
Delikatnie podkręcić silnik coby chociaż pod 300KM było i można się uczyć bawić w zakręcanie a i chłodnica oleju
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
To musialbys znalezc fabryczna do s13...jest mega rzadko spotykana (ja mialem farta i mialem u siebie). Poza tym 20 letnia szpera i tak nie bedzie spelniac swojej roliFurious pisze:Czytam o tych szperunkach i juz głowa boli..
Czy możecie podpowiedzieć jakiego dyfra szukać aby miał szpere, aby działał ABS i aby przełożenie się nie zmieniło?
S13 to time attack imho sie w ogole nie nadaje...ze wzgledu na potwornie przestarzala konstrukcja zawiasu, ale dzialaj zobaczymy co sie uda wyrzezbic:).
Sprzedam 200sx s13
viewtopic.php?p=396678#396678
viewtopic.php?p=396678#396678
1. te szperę z s14 od razu rozbierz i załóż grubsze płytki w aso się je zamawia nie próbuj zamawiać u tokarza bo nissan robi je z marsjańskiego stopu
2. hamulce - jest kompletny "know how" a wybór ogromny (piasty i zwrotnice z s14 + r33 v-spec brembo przód i tył jest p&p z33 brembo - jest troszke rzeźby ale identyczny setup oraz 1/2 ceny ww.)
3. sr obowiązkowo (rb lub jz byłby lepszy ale do driftu - wieksza masa)
4. powiększenie skrętu (druciarskie albo gotowy zestaw) niezbędny do zabawy albo całkiem przydatny w awaryjnej sytuacji
5. abs out obowiazkowo przekonasz sie przy pierwszym spinie - to nie honda
no i gratulejszyn!
[ Dodano: 2012-12-22, 10:57 ]
2. hamulce - jest kompletny "know how" a wybór ogromny (piasty i zwrotnice z s14 + r33 v-spec brembo przód i tył jest p&p z33 brembo - jest troszke rzeźby ale identyczny setup oraz 1/2 ceny ww.)
3. sr obowiązkowo (rb lub jz byłby lepszy ale do driftu - wieksza masa)
4. powiększenie skrętu (druciarskie albo gotowy zestaw) niezbędny do zabawy albo całkiem przydatny w awaryjnej sytuacji
5. abs out obowiazkowo przekonasz sie przy pierwszym spinie - to nie honda
no i gratulejszyn!
[ Dodano: 2012-12-22, 10:57 ]
tylne to zaraz ci sie skończą tak czy siak .. nie stresowałbym się oponamiFurious pisze: nie stać mnie aby przez jedno błędne hamowanie wyrzucić opony do kosza
Tak jak koledzy wyżej napisali ABSu proponuję się pozbyć i nauczyć odpowiednio hamować (wyczuć samochód) a na pewno będziesz kręcił lepsze czasy. Z ABS może nie przyhamujesz opony, ale pamiętaj, że czasem droga hamowania może Ci się wydłużyć i pojedziesz w "chabazie"Furious pisze:Jeżdżę a amatorskich imprezach, nie stać mnie aby przez jedno błędne hamowanie wyrzucić opony do kosza. Nie wiem jeszcze jak w S13 ale w Integrze ABS działał bardzo fajnie.
Sukcesów oraz frajdy z jazdy życzę
Co ma system ABS wspólnego ze spinem ?PMW pisze: 5. abs out obowiazkowo przekonasz sie przy pierwszym spinie - to nie honda
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
tutaj masz wszystko:
http://www.nissantech.pl/topic/4510-zac ... -shimming/
sztuka chyba około 60 zł kosztuje 1 miesiac oczekiwania w aso - dostępne są rózne grubości
aha i nie lej minerala tylko weź ten 75w140 to jest szansa że to dłużej podziała
http://www.nissantech.pl/topic/4510-zac ... -shimming/
sztuka chyba około 60 zł kosztuje 1 miesiac oczekiwania w aso - dostępne są rózne grubości
aha i nie lej minerala tylko weź ten 75w140 to jest szansa że to dłużej podziała
Do tej listy obowiązkowo dodałbym pompę BM57, seria w s13 to nieporozumienie. Do upgrade'u zacisków niezbędny mod.PMW pisze:1. te szperę z s14 od razu rozbierz i załóż grubsze płytki w aso się je zamawia nie próbuj zamawiać u tokarza bo nissan robi je z marsjańskiego stopu
2. hamulce - jest kompletny "know how" a wybór ogromny (piasty i zwrotnice z s14 + r33 v-spec brembo przód i tył jest p&p z33 brembo - jest troszke rzeźby ale identyczny setup oraz 1/2 ceny ww.)
3. sr obowiązkowo (rb lub jz byłby lepszy ale do driftu - wieksza masa)
4. powiększenie skrętu (druciarskie albo gotowy zestaw) niezbędny do zabawy albo całkiem przydatny w awaryjnej sytuacji
5. abs out obowiazkowo przekonasz sie przy pierwszym spinie - to nie honda
no i gratulejszyn!
[ Dodano: 2012-12-22, 10:57 ]tylne to zaraz ci sie skończą tak czy siak .. nie stresowałbym się oponamiFurious pisze: nie stać mnie aby przez jedno błędne hamowanie wyrzucić opony do kosza
tak już dokładnie piszę co potrzeba bo kolega furious nie ma dostępu do niektórych tematów na nt.onyxx pisze:Do tej listy obowiązkowo dodałbym pompę BM57, seria w s13 to nieporozumienie. Do upgrade'u zacisków niezbędny mod.
można próbować coś tanio ogarnąc jesli chodzi o hamulce... wieksza tarcza z m3 na adapterze i zacisk s14... mija sie to z celem
perfekcyjna recepta na to:
1. piasty z s14 przód i tył - przejście z rozstawu 4x114,3 na 5x114,3 (większy wybór kół)
2. zaciski i tarcze z z33 brembo 4p i 2p tarcze z33 324x30mm 322x24mm
3. 10m przewodów miedzianych
4. pompa bm50 n1 z s14 (non abs) lub bm57 (z32) jeśli chceesz mieć abs
5. hydrauliczna klama z pompa min 0,7
6. przewody banja śrubki, złaczki trójniki
7. wiertarka, dremelek, migomat
8. kpl nowych śrub
na seryjnych klockach i tarczach jest przepaść, otchłań nie wiem jak to nazwać ale z 2 paczek na szerokich slickach wóz staje w miejscu i tak do upadłego na poznań albo ułęż można tjuningowy klocek wrzucić rc6 byłby już overkillem
nie ma sensu pachać nic wiekszego do tego wozu a zaleta jest taka ze miesci sie pod wiekszością 17-tek
w każdym razie pod każdy mod hamulców piasty z s14 to podstawa