[ Patrol] azorka paTROL
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[ Patrol] azorka paTROL
Po kapitulacji pick-upa i zarażeniu się od bonza patrolem, a było to 3 lata temu......kupiłem go
Przez ten czas wiele przeszedł, wiele ton przewiózł, a ostatnio zawiózł bezawaryjnie i niezwykle komfortowo w Bieszczady i po nich powoził.
Model GR Y60
Rok 1994
Wyposażenie:
- elektryczne 4 szyby i lusterka,
- klimatyzacja
- diff lock,
- centralny zamek.
Kilka standardowych modyfikacji:
- lift 2" przód sprężyny OME i seryjne amortyzatory
tył podkładki poliuretanowe pod sprężyny i amortyzatory +2"
- wymiana tulei na poliuretany,
- poszerzenie nadkoli,
- felgi 15 ET -25
na razie tyle. w planach zmiana opon na 33x12,5 " mam nadzieję jeszcze przed zimą.
Może snorkel
Tak wyglądał na początku
Tak wyglądał na zlocie
Na teraz tyle
Przez ten czas wiele przeszedł, wiele ton przewiózł, a ostatnio zawiózł bezawaryjnie i niezwykle komfortowo w Bieszczady i po nich powoził.
Model GR Y60
Rok 1994
Wyposażenie:
- elektryczne 4 szyby i lusterka,
- klimatyzacja
- diff lock,
- centralny zamek.
Kilka standardowych modyfikacji:
- lift 2" przód sprężyny OME i seryjne amortyzatory
tył podkładki poliuretanowe pod sprężyny i amortyzatory +2"
- wymiana tulei na poliuretany,
- poszerzenie nadkoli,
- felgi 15 ET -25
na razie tyle. w planach zmiana opon na 33x12,5 " mam nadzieję jeszcze przed zimą.
Może snorkel
Tak wyglądał na początku
Tak wyglądał na zlocie
Na teraz tyle
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 16:50 przez azorek, łącznie zmieniany 4 razy.
Właśnie malujemy tylne drzwi. Musiałem kupić inne, te które były pękły na słupku i nie było do czego spawać.Szymeq pisze:Nie taki prach straszny jak go pomalują
W czwartek musiałem wymienić żarówke po lewej stronie, a że dojście kiepskie, to wymontowałem obudowę filtra powietrza i tak jakoś wyszło że w jej miejsce wstawiłem obudowę od 300zx-a Z31 Teraz dojście do żarówki mam idealne, no i wlot powietrza jest prosto w błotnik, więc montaż snorkla będzie bezproblemowy.
Przy okazji stała się ciekawa rzecz, po zamontowaniu filtra i obudowy od Z31.... Patrol zupełnie przestał kopcić na czarno. Wcześniej było to moją udręką, nawet wymiana końcówek wtryskiwaczy nie pomogła. A tu proszę, fajna niespodzianka.
Jako że obudowa filtra właziła w nadkole i ryzyko zassania wody z byle jakiej kałuży wzrosło, zamontowałem snorkel.
Dołączony szablon okazał się mało pomocny, rozharatałem pół błotnika i zamontowałem po swojemu. Oczywiście wszystkie otwory zabezpieczyłem farbą antykorozyjną i jest profi
Snorkel działa, po zamknięciu wlotu powietrza, silnik gaśnie.
Dołączony szablon okazał się mało pomocny, rozharatałem pół błotnika i zamontowałem po swojemu. Oczywiście wszystkie otwory zabezpieczyłem farbą antykorozyjną i jest profi
Snorkel działa, po zamknięciu wlotu powietrza, silnik gaśnie.
Dałem tylny zderzak do piaskowania i malowania proszkowego. W tym czasie postanowiłem wyczyścić i zabezpieczyć antykorozyjnie tył ramy, rama okazała się całkiem ok, ale podczas skrobania pojechałem po nadkolu tylnym i ....się zdziwiłem. Po zeskrobaniu konserwacji powstały dziury wielkości pięści.
Wnętrze już wybebeszyłem i Zdzisław, władca migomatu już spawa.
Ja znowu na kilka dni przesiadam się do trabanta
Wnętrze już wybebeszyłem i Zdzisław, władca migomatu już spawa.
Ja znowu na kilka dni przesiadam się do trabanta
Dawno nie uaktualniałem opisu, a trochę się działo.
- opony zmieniłem jakoś wiosną na General Graber AT 33x12,5
- zamontowałem swiatło przeciwmgłowe w tylnym zderzaku,
- zalałem specyfik od Xado do skrzyni biegów,
- wymieniłem głośniki w drzwiach na wieksze
No i w wakacje patrol bezproblemowo i komfortowo zawiózł nas w Bieszczady
Na wiekszych oponach wyglada tak:
Rok temu, zimą miałem problem z wrzuceniem drugiego biegu na zimnej skrzyni. Po zastosowaniu rewitalizera od Xado problem wyraźnie się zmniejszył, ale nie zniknął.
- opony zmieniłem jakoś wiosną na General Graber AT 33x12,5
- zamontowałem swiatło przeciwmgłowe w tylnym zderzaku,
- zalałem specyfik od Xado do skrzyni biegów,
- wymieniłem głośniki w drzwiach na wieksze
No i w wakacje patrol bezproblemowo i komfortowo zawiózł nas w Bieszczady
Na wiekszych oponach wyglada tak:
Rok temu, zimą miałem problem z wrzuceniem drugiego biegu na zimnej skrzyni. Po zastosowaniu rewitalizera od Xado problem wyraźnie się zmniejszył, ale nie zniknął.
No tak. Z braku czasu pokusiło mnie by oddać patrola do warsztatu, aby usunęli delikatny wyciek oleju w okolicach turbo sprężarki. Dodam że turbo było wcześniej regenerowane i nadal gdzieś puszczał olej.
W warsztacie okazało sie że nie trzymały dwie śruby na kolektorze dolotowym. Rozebrali, wyczyścili, dali nowe uszczelki, poskładali. W drodze z warsztatu do domu auto szło jak złoto, turbina pieknie świszczała, ogólnie super.
W nocy musiałem wyjechać, jadąc przez las po " nierównej drodze " turbina przestała działać. 1800 obr/min a za mna czarny dym.
okazało sie że jakać drobinka czegoś zablokowała turbinę. Warsztat wydłubał drobinke i patrol śmiga
W warsztacie okazało sie że nie trzymały dwie śruby na kolektorze dolotowym. Rozebrali, wyczyścili, dali nowe uszczelki, poskładali. W drodze z warsztatu do domu auto szło jak złoto, turbina pieknie świszczała, ogólnie super.
W nocy musiałem wyjechać, jadąc przez las po " nierównej drodze " turbina przestała działać. 1800 obr/min a za mna czarny dym.
okazało sie że jakać drobinka czegoś zablokowała turbinę. Warsztat wydłubał drobinke i patrol śmiga
?! i Ty zostawiles tak sprawe?!
Miedzy filtrem a turbina zadne "drobiny" nie znajduja sie same, zreszta jaka to "drobina", ze dala rade zablokowac chodzaca sprezarke?
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe z jaka predkoscia kreci sie turbo i jak wywaza sie wirniki.
Cos co ja zablokowalo musialo uszkodzic wirnik, nawet minimalnie. A wtedy sprezarka traci wywazenie i zuzywa sie w duzo szybszym tempie.
Miedzy filtrem a turbina zadne "drobiny" nie znajduja sie same, zreszta jaka to "drobina", ze dala rade zablokowac chodzaca sprezarke?
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe z jaka predkoscia kreci sie turbo i jak wywaza sie wirniki.
Cos co ja zablokowalo musialo uszkodzic wirnik, nawet minimalnie. A wtedy sprezarka traci wywazenie i zuzywa sie w duzo szybszym tempie.
Czas zweryfikuje. Jak sie sprężarka rozleci, to wtedy będę się martwił.
Zrobiłem jeszcze mała modyfikację drążka kierowniczego.
Rok temu kupiłem nowy drążek kierowniczy Kager z końcówkami wspawanymi na stałe. Takie tylko występują i kosztują 500zł.
Końcówki wytrzymały rok.
Kupiłem inne końcówki, dałem tokarzowi. Wspawał gwinty wstawił kontry i mam drążek z wymiennymi końcówkami.
Zrobiłem jeszcze mała modyfikację drążka kierowniczego.
Rok temu kupiłem nowy drążek kierowniczy Kager z końcówkami wspawanymi na stałe. Takie tylko występują i kosztują 500zł.
Końcówki wytrzymały rok.
Kupiłem inne końcówki, dałem tokarzowi. Wspawał gwinty wstawił kontry i mam drążek z wymiennymi końcówkami.
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Od patrola y60, http://www.iparts.pl/czesc/koncowka-dra ... 30896.htmlOd jakiego modelu pasują te końcówki?
W moim jednak takie nie występowały. Na drążku poprzecznym mam końcówki z gwintem zewnętrznym.
Nie sa tanie prawda?azorek pisze:Od patrola y60, http://www.iparts.pl/czesc/koncowka-dra ... 30896.htmlOd jakiego modelu pasują te końcówki?
W moim jednak takie nie występowały. Na drążku poprzecznym mam końcówki z gwintem zewnętrznym.
Modzelitto, w kilku autach terenowych sa niewymienne koncowki, na czyms trzeba zarabiac