[Sunny] Black Sunny N14 GTI
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
[Sunny] Black Sunny N14 GTI
Witam
Obiecałem że w końcu opiszę powstający projekt w Foo Garage ,więc tak też robię.Po 100NX GTi , Almerze GTi ,Primerze P10 GT przyszedł czas na model który zawsze chciałem mieć i w końcu się doczekałem.
MODEL: SUNNY N14 GTi 1992R. Przebieg budy 223 Tys. obecnego silnika 124 Tys.km.
MOC: ?
SILNIK: SR20DE High port był ....
SR20DE Low port (PRIMERA P10 GT UK 96')
Olej Valvoline 10W40 MAX LIFE
Nowe świece NGK
Nowy aparat zapłonowy P10
Nowa kopułka
Nowy palec
Nowy termostat WAHLER
Wszystkie nowe poduszki silnika i skrzyni biegów + klej do szyb
Usunięty EGR
UKŁAD PALIWOWY: Seria
PRZENIESIENIE NAPĘDU: Odelżone koło zamachowe około 5,5/6 kg
Shortshifter
Nowe sprzęgło AISIN
Nowe przeguby
Nowa linka sprzęgła
Nowy olej w skrzyni Valvoline 75W90 Durablend
UKŁAD DOLOTOWY: CAi by FooTech fi 77mm
Stożek SIMOTA
Filterek odmy SIMOTA
Nawiew zimnego powietrza ze zderzaka
UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor SSAC 2,5
SSAC owinięty taśmą Termo
Tłumik środkowy przelotowy 2,5" AWG
Rury łączące cały układ 2,5"
Tłumik końcowy Buzzer 2,25 "
ELEKTRONIKA:Seryjne ECU z Sunnego 2.0 GTi
ZAWIESZENIE: Sprężyny Sportowe Jamex
Nowe amortyzatory gazowe
Nowe poduszki amortyzatorów
Nowe łączniki stabilizatorów przód + tył
Nowe poduszki stabilizatorów przód + tył
Nowe przednie wahacze
Nowe końcówki drążków
Nowe osłony przekładni
KOŁA: Alufelgi OEM GTi 14" pomalowane na biało
Opony Bridgestone Turanza 185/60/14
UKŁADOW HAMULCY: Nowe tarcze przód TRW
Nowe tarcze tył SPEEDMAX nacinane
Klocki przód + tył FERODO
Płyn Hamulcowy ATE BLUE RACING
Usunięty ABS
BODY: Seria GTi N14
Tylna Lotka GTI-R
Białe boczne kierunkowskazy
Usunięta tylna wycieraczka
ŚRODEK: Wypruty tył wnętrza łącznie z bitumenami ......
Fotele kubełkowe FK
Pasy szelkowe kierowcy 4pkt. 3"
Pasy szelkowe pasażera 4pkt. 2"
Rozpórka tylna by Foo
PLANY: Pełno ...... na razie zaczynamy od strony mechanicznej,następnie ratowanie podłogi,oraz na samym końcu optyka i wnętrze.
Oto kilka fotek od poprzedniego właściciela:
A poniżej po założeniu alu i małym myciu
Pozdrawiam i jak znajdę chwilkę czasu będe uzupełniał temat gdyż nabrał tempa .....
Obiecałem że w końcu opiszę powstający projekt w Foo Garage ,więc tak też robię.Po 100NX GTi , Almerze GTi ,Primerze P10 GT przyszedł czas na model który zawsze chciałem mieć i w końcu się doczekałem.
MODEL: SUNNY N14 GTi 1992R. Przebieg budy 223 Tys. obecnego silnika 124 Tys.km.
MOC: ?
SILNIK: SR20DE High port był ....
SR20DE Low port (PRIMERA P10 GT UK 96')
Olej Valvoline 10W40 MAX LIFE
Nowe świece NGK
Nowy aparat zapłonowy P10
Nowa kopułka
Nowy palec
Nowy termostat WAHLER
Wszystkie nowe poduszki silnika i skrzyni biegów + klej do szyb
Usunięty EGR
UKŁAD PALIWOWY: Seria
PRZENIESIENIE NAPĘDU: Odelżone koło zamachowe około 5,5/6 kg
Shortshifter
Nowe sprzęgło AISIN
Nowe przeguby
Nowa linka sprzęgła
Nowy olej w skrzyni Valvoline 75W90 Durablend
UKŁAD DOLOTOWY: CAi by FooTech fi 77mm
Stożek SIMOTA
Filterek odmy SIMOTA
Nawiew zimnego powietrza ze zderzaka
UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor SSAC 2,5
SSAC owinięty taśmą Termo
Tłumik środkowy przelotowy 2,5" AWG
Rury łączące cały układ 2,5"
Tłumik końcowy Buzzer 2,25 "
ELEKTRONIKA:Seryjne ECU z Sunnego 2.0 GTi
ZAWIESZENIE: Sprężyny Sportowe Jamex
Nowe amortyzatory gazowe
Nowe poduszki amortyzatorów
Nowe łączniki stabilizatorów przód + tył
Nowe poduszki stabilizatorów przód + tył
Nowe przednie wahacze
Nowe końcówki drążków
Nowe osłony przekładni
KOŁA: Alufelgi OEM GTi 14" pomalowane na biało
Opony Bridgestone Turanza 185/60/14
UKŁADOW HAMULCY: Nowe tarcze przód TRW
Nowe tarcze tył SPEEDMAX nacinane
Klocki przód + tył FERODO
Płyn Hamulcowy ATE BLUE RACING
Usunięty ABS
BODY: Seria GTi N14
Tylna Lotka GTI-R
Białe boczne kierunkowskazy
Usunięta tylna wycieraczka
ŚRODEK: Wypruty tył wnętrza łącznie z bitumenami ......
Fotele kubełkowe FK
Pasy szelkowe kierowcy 4pkt. 3"
Pasy szelkowe pasażera 4pkt. 2"
Rozpórka tylna by Foo
PLANY: Pełno ...... na razie zaczynamy od strony mechanicznej,następnie ratowanie podłogi,oraz na samym końcu optyka i wnętrze.
Oto kilka fotek od poprzedniego właściciela:
A poniżej po założeniu alu i małym myciu
Pozdrawiam i jak znajdę chwilkę czasu będe uzupełniał temat gdyż nabrał tempa .....
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 15:50 przez SPOKOjny, łącznie zmieniany 8 razy.
Siema,
jest i temacik, wspólnymi siłami będzie i opisik.
Miło mi (SPOKOjny), że zawitałeś po dłuższej przerwie do mnie na jakieś manewry. Co z tego będzie, zobaczymy, planów mnóstwo i zmieniają się jak w kalejdoskopie
BTW. Jednocześnie proszę o wyrozumiałość chłopaków co czekają na rozpórki, jeszcze kilka dni i ogień
Oki, pierwsza wizyta, to próba odchamienia po blisko 3 letnim postoju. Obroty szalały, gasło, nie odpalało na zimnym, no cuda na kiju generalnie. Po kilku zabiegach, wóz zaczął chętniej palić, ale do ideału trzymania obrotów było jeszcze daleko, jednocześnie zapadła decyzja o poskładaniu mojego foowooza "na szybkości" i zajęciu się chrupkiem z roku pańskiego 92'. Wóz wylądował na parkingu na niecały miesiąc, dojechał o własnych siłach całkiem sprawnie - co mnie ogromnie ucieszyło, ale przy parkowanu zgasł i powiedział bleeee, coś się wysrało. Na miejsce został wepchnięty, a SPOKOjny rozpoczął gromadzenie części.
One month later...
Foowooz odstawiłem na parking, a przyholowałem chrupka. Pojawił się też telefon: "No hallllo, będę w poniedziałek... kilka części wrzuciłem już do auta... resztę dowiozę na bieżąco jak coś braknie".
Kilka, części wg. SPOKOJnego, wygląda tak
Dogadaliśmy się też, w sprawie sprężyn na glebę, w sumie ciekawe jak Jamex dedyk od 100NX, siądzie w Sunnym. Będzie coś nie teges, będzie gotowiec do foowooza Oki, następny up, jak tylko znajdę chwilkę. Pozdr!
jest i temacik, wspólnymi siłami będzie i opisik.
Miło mi (SPOKOjny), że zawitałeś po dłuższej przerwie do mnie na jakieś manewry. Co z tego będzie, zobaczymy, planów mnóstwo i zmieniają się jak w kalejdoskopie
BTW. Jednocześnie proszę o wyrozumiałość chłopaków co czekają na rozpórki, jeszcze kilka dni i ogień
Oki, pierwsza wizyta, to próba odchamienia po blisko 3 letnim postoju. Obroty szalały, gasło, nie odpalało na zimnym, no cuda na kiju generalnie. Po kilku zabiegach, wóz zaczął chętniej palić, ale do ideału trzymania obrotów było jeszcze daleko, jednocześnie zapadła decyzja o poskładaniu mojego foowooza "na szybkości" i zajęciu się chrupkiem z roku pańskiego 92'. Wóz wylądował na parkingu na niecały miesiąc, dojechał o własnych siłach całkiem sprawnie - co mnie ogromnie ucieszyło, ale przy parkowanu zgasł i powiedział bleeee, coś się wysrało. Na miejsce został wepchnięty, a SPOKOjny rozpoczął gromadzenie części.
One month later...
Foowooz odstawiłem na parking, a przyholowałem chrupka. Pojawił się też telefon: "No hallllo, będę w poniedziałek... kilka części wrzuciłem już do auta... resztę dowiozę na bieżąco jak coś braknie".
Kilka, części wg. SPOKOJnego, wygląda tak
Dogadaliśmy się też, w sprawie sprężyn na glebę, w sumie ciekawe jak Jamex dedyk od 100NX, siądzie w Sunnym. Będzie coś nie teges, będzie gotowiec do foowooza Oki, następny up, jak tylko znajdę chwilkę. Pozdr!
Oki, to lecimy dalej. Całkiem ładne wnętrze miało to Sunny
Przymiarka lotki gti-r na ori spojler xD
Walka o uruchomienie motorowni. Okazało się, że umarł aparat zapłonowy, który prawdopodobnie został zdestroyowany przez umierającą kostkę toru zapłonowego, która to "posiała" po wiązce.
W późniejszej rozmowie ze SPOKOjny'm dowiedziałem się, że całą drogę od zakupu wozu, czuł swąd palonego plastiku/elektroniki - co generalnie wyjaśniło sprawę.
i ka'Buuuuummm
Poszukiwania nowej kostki zakończyły się niepowodzeniem, co prawda kolega Marian (dzięki Ci) udostępnił całą wiązkę, ale szkoda mi było jej ciąć, tak, że zdecydowałem odwiedzić elektroniczny, zakupić co potrzeba i stworzyć brakujący element.
W międzyczasie, wyleciało wnętrze.
A pod maską, zagościł nowy aparat zapłonowy, kabelki NGK, irydowe świeczki, kostka reanimated by foo, oleum valvoline 10w40, filtr oleju, stożek, zaślepka tłumika szmerów z Neste i odpalił od kopa.
Odpalić odpalił, ale kultura pracy taka sobie, tak, że dalej drążenie i wleciał nowy filtr paliwa, wraz z nowymi gumowymi przewodami paliwowymi.
W międzyczasie, zabrałem się wraz z Tomusiem (ekipa foo garage), za delikatne odchudzanie i przygotówkę blachy.
Pożegnalne foto wnętrza
Demolka zawiasu i hebli
Wahacze... bez ciężkiego sprzętu ani rusz, po 3 letnim postoju
Kolejna przymiarka dolociku
Dalsza porcja frutów...
Pierwsze montaże, obadanie CAI, oraz demontaż półosi... wrrrrrr
Stab do ogarnięcia, będzie zamiast whitelina, redline podkład i farbię
Strzemiona/zaciski - red motip.
Tłoczki schowały się praktycznie w rękach, co było bardzo miłym zaskoczeniem po walce z przegubami i wahaczami...
I mały chromowany prezent of Foo Garage dla właściciela wozu
Uff, next up jak odpocznę od kompa
Przymiarka lotki gti-r na ori spojler xD
Walka o uruchomienie motorowni. Okazało się, że umarł aparat zapłonowy, który prawdopodobnie został zdestroyowany przez umierającą kostkę toru zapłonowego, która to "posiała" po wiązce.
W późniejszej rozmowie ze SPOKOjny'm dowiedziałem się, że całą drogę od zakupu wozu, czuł swąd palonego plastiku/elektroniki - co generalnie wyjaśniło sprawę.
i ka'Buuuuummm
Poszukiwania nowej kostki zakończyły się niepowodzeniem, co prawda kolega Marian (dzięki Ci) udostępnił całą wiązkę, ale szkoda mi było jej ciąć, tak, że zdecydowałem odwiedzić elektroniczny, zakupić co potrzeba i stworzyć brakujący element.
W międzyczasie, wyleciało wnętrze.
A pod maską, zagościł nowy aparat zapłonowy, kabelki NGK, irydowe świeczki, kostka reanimated by foo, oleum valvoline 10w40, filtr oleju, stożek, zaślepka tłumika szmerów z Neste i odpalił od kopa.
Odpalić odpalił, ale kultura pracy taka sobie, tak, że dalej drążenie i wleciał nowy filtr paliwa, wraz z nowymi gumowymi przewodami paliwowymi.
W międzyczasie, zabrałem się wraz z Tomusiem (ekipa foo garage), za delikatne odchudzanie i przygotówkę blachy.
Pożegnalne foto wnętrza
Demolka zawiasu i hebli
Wahacze... bez ciężkiego sprzętu ani rusz, po 3 letnim postoju
Kolejna przymiarka dolociku
Dalsza porcja frutów...
Pierwsze montaże, obadanie CAI, oraz demontaż półosi... wrrrrrr
Stab do ogarnięcia, będzie zamiast whitelina, redline podkład i farbię
Strzemiona/zaciski - red motip.
Tłoczki schowały się praktycznie w rękach, co było bardzo miłym zaskoczeniem po walce z przegubami i wahaczami...
I mały chromowany prezent of Foo Garage dla właściciela wozu
Uff, next up jak odpocznę od kompa
- Hahkuh
- fanatyk nissana
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
- Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
- Kontakt:
DAMN! Iście z(F)oopdejtowany temat!
-=MY GREEN HORNET=-
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
Tak,sam się bardzo cieszę że Foo przyjął pod swoje skrzydła N14-stkę i powiem wam panowie że ogarnia temat niesamowicie od A do Z.... już nie mogę się doczekać efektu końcowegoEh co ja bym dał żeby ktoś tak sie moją graciną zaopiekował, piękny projekt życze wielu sukcesów i chętnie przeczytam dalsze relacje. Powodzenia!!
@SPOKOjny
Oj tam oj tam
@DubSon
Zdaje się, że gdzieś wśród graciarni widziałem, że właściciel zadbał już o białe kierunki
@nossbuk
To prawda, jeszcze z tym zderzakiem z przodu to kozak okrutny, szkoda, że N14 nie zrobili typowej coupety, dupa a'la 100nx i taki przód. No niby sentra była, ale to nie to samo, bo nie ma targi xD
Up. Wracamy do silnika - jak już wspomniałem, po zalaniu nowym oleum, jednostka napędowa przestała nas przekonywać. Konsystencja starego oleju potwierdziła pewne podejrzenia, mr. doctor welcome. Zapadła decyzja o wypatroszeniu i remoncie silnika, lub szukaniu w podobnej kasie czegoś pewnego.
Skrzynka sushi, co prawda ma minimalne luzy na różnicówce, ale do jazdy jak najbardziej.
Długo na decyzję co z motorownią nie musiałem czekać... SPOKOjny wyczarował silnik z angielskiej primerki (low port) po jakimś minimalnym przebiegu, jakim to już nie pamiętam, ale On wie Zawsze chciałem mieć kontakt z low portem w gti to nadarzyła się okazja, może i ja się skuszę.
Faaakya egr.
Kolejne 421 na sortownie
Motorownia przezbrojona i odchudzona.
W międzyczasie belka została oczyszczona przez Tomusia i dostała nową powłokę, oraz poduszkę.
Tugewaaaa
A nowe poduszki silnika, dostały uzupełnienie w postaci kleju do szyb.
Delikatnie zmodowany wspornik z wtyczkami, wyleciała również puszka z aktywnym węglem.
Tradycyjnie już, przy wymianie sprzęgła, koło odwiozłem do ziomusia na regeneracje i odchudzenie.
To wrzucamy to bydlę Luźną chwilkę poświęciłem na delikatny clean pokrywy oraz kolektora. SPOKOjny zadbał również o nowe paski.
Przystosowanie wiązki pod low port'a. Wszelkiej maści wtyczki, kabelki, posprawdzane, przedłużone, odczyszczone stosowną chemią i słusznie opasane.
Los termostatos też znalazł się nowy.
Tomuś natomiast, zadbał o wygłuszenia i bitumeny, by wylądowały na śmietniku, oraz powalczył gdzie trzeba zygałką
SPOKOjny natomiast dowiózł maskę, oraz lotkę z laminatu Chwila moment i na miejscu. Na detaling przyjdzie jeszcze czas.
Kopuły z przodu odczyszczone i zabezpieczone stosownymi mazidłami.
Hmm, a SPOKOjny szaleje, co tam siedzi to nie wiem
Przyszła też i kolej na McPersony, jakieś gazówki, jamex'y, nowe mocowania kolumn, oraz uszczelki od foo made by foo.
Inspekcja półosi.
Lewa, na szczęście tylko nowe smary i jedna guma.
Prawa, smary, obie osłony i nowy przegub zewnętrzny, oj brudny to etap był, brudny.
Wróciło, tylko kołeczki dobić i zakładać, spadło blisko o 3kg.
bo
Oki, kolejny up niebawem.
Pozdr,
foo
Oj tam oj tam
@DubSon
Zdaje się, że gdzieś wśród graciarni widziałem, że właściciel zadbał już o białe kierunki
@nossbuk
To prawda, jeszcze z tym zderzakiem z przodu to kozak okrutny, szkoda, że N14 nie zrobili typowej coupety, dupa a'la 100nx i taki przód. No niby sentra była, ale to nie to samo, bo nie ma targi xD
Up. Wracamy do silnika - jak już wspomniałem, po zalaniu nowym oleum, jednostka napędowa przestała nas przekonywać. Konsystencja starego oleju potwierdziła pewne podejrzenia, mr. doctor welcome. Zapadła decyzja o wypatroszeniu i remoncie silnika, lub szukaniu w podobnej kasie czegoś pewnego.
Skrzynka sushi, co prawda ma minimalne luzy na różnicówce, ale do jazdy jak najbardziej.
Długo na decyzję co z motorownią nie musiałem czekać... SPOKOjny wyczarował silnik z angielskiej primerki (low port) po jakimś minimalnym przebiegu, jakim to już nie pamiętam, ale On wie Zawsze chciałem mieć kontakt z low portem w gti to nadarzyła się okazja, może i ja się skuszę.
Faaakya egr.
Kolejne 421 na sortownie
Motorownia przezbrojona i odchudzona.
W międzyczasie belka została oczyszczona przez Tomusia i dostała nową powłokę, oraz poduszkę.
Tugewaaaa
A nowe poduszki silnika, dostały uzupełnienie w postaci kleju do szyb.
Delikatnie zmodowany wspornik z wtyczkami, wyleciała również puszka z aktywnym węglem.
Tradycyjnie już, przy wymianie sprzęgła, koło odwiozłem do ziomusia na regeneracje i odchudzenie.
To wrzucamy to bydlę Luźną chwilkę poświęciłem na delikatny clean pokrywy oraz kolektora. SPOKOjny zadbał również o nowe paski.
Przystosowanie wiązki pod low port'a. Wszelkiej maści wtyczki, kabelki, posprawdzane, przedłużone, odczyszczone stosowną chemią i słusznie opasane.
Los termostatos też znalazł się nowy.
Tomuś natomiast, zadbał o wygłuszenia i bitumeny, by wylądowały na śmietniku, oraz powalczył gdzie trzeba zygałką
SPOKOjny natomiast dowiózł maskę, oraz lotkę z laminatu Chwila moment i na miejscu. Na detaling przyjdzie jeszcze czas.
Kopuły z przodu odczyszczone i zabezpieczone stosownymi mazidłami.
Hmm, a SPOKOjny szaleje, co tam siedzi to nie wiem
Przyszła też i kolej na McPersony, jakieś gazówki, jamex'y, nowe mocowania kolumn, oraz uszczelki od foo made by foo.
Inspekcja półosi.
Lewa, na szczęście tylko nowe smary i jedna guma.
Prawa, smary, obie osłony i nowy przegub zewnętrzny, oj brudny to etap był, brudny.
Wróciło, tylko kołeczki dobić i zakładać, spadło blisko o 3kg.
bo
Oki, kolejny up niebawem.
Pozdr,
foo
Wow panowie brawo! Kompleksowo, z głową i szybko jak wynika z relacji! Trzeba nam takich ludzi monitoruje temat na bieżąco... Jakie przeznaczenie auta???
Myślę, że dążenie do fabryki i zapier... a później czas pokaże
Myślę że i jedno i drugie gdyż dupowóz w postaci P11 jestczyżby jakiś pojeżdzawkowy wóz się szykował?
Foo dzięki za update'a
Tony212
Słuszna uwaga, ale to nie rocznik 95+ made in EU hyhy, to N14 90'~92' czyli jeszcze pure przed liftowe - rdzewiejącej ośki na 4szt. 100NX i to Sunny nie spotkałem. Oczywiście mogę się mylić, bo 5 auto to niewiele by generalizować, z perspektywy czasu - jakoś solidniejsze wydają mi się wśród nx czy sunny, przedlifty
Baniak
Generalnie projekt trafił na garage w okolicach 20 lipca, patrząc jednak na godziny jakie spędziliśmy nad nim to takich mocnych dniówek do kupy razem, pękło dziś 9 (bo jest jeszcze job). Hmmm, może to czas na delikatne przekwalifikowanie
Dość gadania, tradycyjnie up.
Paski napięte, nobel za dostęp do pompy wspomy heh.
EGR delete by foo, w niebyt wyfrunęła również puszka z aktywnym węglem.
W międzyczasie kolejna przymiarka dolotu by foo.
Podwieszone.
Wstępnie dokręcone, na zero dopiero jak stanie na kołach.
Reszta zawiasu z przodu, nowe mocowania staba, łączniki, oraz kompletne wahacze.
Temat heble. Strzemiona oczyszczone, umyte benzyną, odmalowane, gumki, blaszki, śruby wyczyszczone, nowe i słuszne mazidła zastosowane.
I pojawiła się buba z klockami TRW - nie pasują, doszła doba na ściągnięcie sprawdzonych FERODO, czyli komplet przód i tył od jednego producenta
Kloce siadły jak złoto, a płyn przelaliśmy w 3 osoby korzystając z obecności właściciela, a co śmiechu to nasze Tomuś pompił, SPOKOjny dolewał na bieżąco do zbiorniczka, a ja wężykiem zlewałem do butelki stare brązowe coś, na rzecz nowego pachnącego cytrusami niebieskiego ATE Racing Blue - serio z tym zapachem, co oni z ludwika to robią czy co? xD
W międzyczasie zajęliśmy się kolektorem SSAC 4-2-1, sonda wykręcona i zaślepiona, 4w2 zabetonowane z uszczelką i nowymi śrubami z 1'ką i przykręcone na auto.
Przeprojektowałem również mocowanie linki gazu, by była w słusznej odległości i maksymalnie w linii, oraz to samo z mocowaniem węża wspomagania do kolektora.
Dolny pas oczyszczony i zabezpieczony boll'em na kolejne 20lat , wyleciał również stalowy wałek wzmocnienia.
Co raz bliżej odpału, ale jeszcze kilka szczegółów. Zamocowanie chłodnicy, płyn w nią poszedł Prestone, DuraBlend w skrzynię, linka i pancerz prędkościomierza przesmarowane smarem silikonowym i osadzone w skrzyni. Wszystkie śruby łączące silnik i skrzynię dla spokoju sprawdzone.
Koła przykręcone, ach te ori gti i w białym kolorze
I buba dwa... jamex z 100NX w Sunny wygląda tak
Przynajmniej ładna wnęka nadkola będzie
Uff, dość, bo patrzałki mi wysiadają od kompa. Next up niebawem.
Pozdr,
foo
Słuszna uwaga, ale to nie rocznik 95+ made in EU hyhy, to N14 90'~92' czyli jeszcze pure przed liftowe - rdzewiejącej ośki na 4szt. 100NX i to Sunny nie spotkałem. Oczywiście mogę się mylić, bo 5 auto to niewiele by generalizować, z perspektywy czasu - jakoś solidniejsze wydają mi się wśród nx czy sunny, przedlifty
Baniak
Generalnie projekt trafił na garage w okolicach 20 lipca, patrząc jednak na godziny jakie spędziliśmy nad nim to takich mocnych dniówek do kupy razem, pękło dziś 9 (bo jest jeszcze job). Hmmm, może to czas na delikatne przekwalifikowanie
Dość gadania, tradycyjnie up.
Paski napięte, nobel za dostęp do pompy wspomy heh.
EGR delete by foo, w niebyt wyfrunęła również puszka z aktywnym węglem.
W międzyczasie kolejna przymiarka dolotu by foo.
Podwieszone.
Wstępnie dokręcone, na zero dopiero jak stanie na kołach.
Reszta zawiasu z przodu, nowe mocowania staba, łączniki, oraz kompletne wahacze.
Temat heble. Strzemiona oczyszczone, umyte benzyną, odmalowane, gumki, blaszki, śruby wyczyszczone, nowe i słuszne mazidła zastosowane.
I pojawiła się buba z klockami TRW - nie pasują, doszła doba na ściągnięcie sprawdzonych FERODO, czyli komplet przód i tył od jednego producenta
Kloce siadły jak złoto, a płyn przelaliśmy w 3 osoby korzystając z obecności właściciela, a co śmiechu to nasze Tomuś pompił, SPOKOjny dolewał na bieżąco do zbiorniczka, a ja wężykiem zlewałem do butelki stare brązowe coś, na rzecz nowego pachnącego cytrusami niebieskiego ATE Racing Blue - serio z tym zapachem, co oni z ludwika to robią czy co? xD
W międzyczasie zajęliśmy się kolektorem SSAC 4-2-1, sonda wykręcona i zaślepiona, 4w2 zabetonowane z uszczelką i nowymi śrubami z 1'ką i przykręcone na auto.
Przeprojektowałem również mocowanie linki gazu, by była w słusznej odległości i maksymalnie w linii, oraz to samo z mocowaniem węża wspomagania do kolektora.
Dolny pas oczyszczony i zabezpieczony boll'em na kolejne 20lat , wyleciał również stalowy wałek wzmocnienia.
Co raz bliżej odpału, ale jeszcze kilka szczegółów. Zamocowanie chłodnicy, płyn w nią poszedł Prestone, DuraBlend w skrzynię, linka i pancerz prędkościomierza przesmarowane smarem silikonowym i osadzone w skrzyni. Wszystkie śruby łączące silnik i skrzynię dla spokoju sprawdzone.
Koła przykręcone, ach te ori gti i w białym kolorze
I buba dwa... jamex z 100NX w Sunny wygląda tak
Przynajmniej ładna wnęka nadkola będzie
Uff, dość, bo patrzałki mi wysiadają od kompa. Next up niebawem.
Pozdr,
foo
odstojnik oleju nie pasuje
Czuje się jakbym czytał ogłoszenie na alledrogo. Wszystko sfotografowane, ale nie ! tak powienien wyglądać każdy opis auta !
Prowadzenie wątku, master
Auto- chce takie
Czuje się jakbym czytał ogłoszenie na alledrogo. Wszystko sfotografowane, ale nie ! tak powienien wyglądać każdy opis auta !
Prowadzenie wątku, master
Auto- chce takie
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
Pany, ślicznie podziękował za motywatory w postaci dobrego słowa, tak w postach jak i na prv/gg
@yapko
Taaaak, okropny jest, coś z nim trzeba będzie zrobić.
@SPOKOjny
No ba
Up.
Oczywiście springi siadły lepiej niż zakładaliśmy. SPOKOjny poprosił bym go już więcej nie stresował hehehe, niekiedy updejty widzi przez sieć
W sumie kilka mm więcej niż plastikowy rant błotnika, ciekawe jak z prowadzeniem będzie.
Kąty zapowiadają się ładne, koło to 185/60r14, a twiks wchodzi na wcisk.
Tomuś nie próżnuje...
Zagwozdka chwilowo jest nad wnęką zapasówki, ratować, wyciąć i prawie na płask, czy może szukać zdrowizny i wstawka - zobaczymy.
Dolot i przymiarka rozpórki z n15 gti - nim zarzucimy moje. Fajny temat wyszedł przy okazji low porta, bo mega wysoko to wszystko biegnie. Obstawiam, że zarówno turbowozy jak i VE z dolotami jak smok, skorzystają najwięcej na tym
Łapaka i nadmuchu podejście pierwsze.
Zmodowana podstawa aku, oraz p'otworek nadmuchu.
Pora karmienia i dolotospyfoto. Obudowa przepływki też będzie pomodzona, na ile to zobaczymy jak fundusze pozwolą.
Pozdr,
foo
@yapko
Taaaak, okropny jest, coś z nim trzeba będzie zrobić.
@SPOKOjny
No ba
Up.
Oczywiście springi siadły lepiej niż zakładaliśmy. SPOKOjny poprosił bym go już więcej nie stresował hehehe, niekiedy updejty widzi przez sieć
W sumie kilka mm więcej niż plastikowy rant błotnika, ciekawe jak z prowadzeniem będzie.
Kąty zapowiadają się ładne, koło to 185/60r14, a twiks wchodzi na wcisk.
Tomuś nie próżnuje...
Zagwozdka chwilowo jest nad wnęką zapasówki, ratować, wyciąć i prawie na płask, czy może szukać zdrowizny i wstawka - zobaczymy.
Dolot i przymiarka rozpórki z n15 gti - nim zarzucimy moje. Fajny temat wyszedł przy okazji low porta, bo mega wysoko to wszystko biegnie. Obstawiam, że zarówno turbowozy jak i VE z dolotami jak smok, skorzystają najwięcej na tym
Łapaka i nadmuchu podejście pierwsze.
Zmodowana podstawa aku, oraz p'otworek nadmuchu.
Pora karmienia i dolotospyfoto. Obudowa przepływki też będzie pomodzona, na ile to zobaczymy jak fundusze pozwolą.
Pozdr,
foo