Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Nissan Primera P10 GT Turbo

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2012-05-05, 15:10

mówiłem że nie jestem mistrzem Photoshopa ? :)

Obrazek

taka mała moja symulacja jak bedzie Ci się grzał intercooler na dobrych ciśnieniach

ogólnie, im dalej wejścia tym chłodniej. temperatury powinny się rozchodzić promieniście
jeżeli wyjscie będzie ciepłe to znaczy że za mało wydajny cooler

przy opcji 2 pojemność dolotu mniejsza (łatwiej napompować), tańszy

najważniejsze jest żeby dobrze nakierować powietrze na cooler jak już przeleci przez otwór i tu nie bedzie znaczenia czy 1 czy 2
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2012-05-05, 20:42

Kolega w hondzie z kompresorem ma opcje nr 1.ale tez zastanawialiśmy sie nad tą drugą,ale poszło pod 1ke

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2012-05-05, 20:49

Chemik pisze:Kolega w hondzie z kompresorem
Czarny Cif V sedan?

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2012-05-05, 21:23

Tak chyba tego masz na myśli.ogólnie temat ogarniał przema,ale wstepnie zawsze jakieś plany na garage się robi,jak bedzie wyglądało itd ítp,jutro lecimy do wilczych lasek na 1/4 zobaczymy jak sie spisze.Ale wracając do pimki Ryby,niewiem czy jakis związek ma to sie do wydajności,ale bynajmiej wydaje mi się,wiem że nie o wygląd tu chodzi ale z dolnym ładniej to wygląda :mrgreen:

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-05-05, 21:39

Nie ma co wnikać... ICek zamontowany, ładnie pasuje, łatwy montaż i wyprowadzenie rur. To się liczy. Swoją rolę będzie spełniał, jest wysoki, całą powierzchnią wlotu bedzie chłodzony. Martwi mnie troszkę to że chłodnica sporo zasłonięta ale damy radę.

Co do wyglądu to Primera ma tak wyprofilowany otwór w zderzaku że nie widać czy wloty są na górze czy na dole :P

Co chłopaki myślicie aby pozbyć się wentylatora od strony komory a zamontować dwa pchające między IC a chłodnicą. Dodatkowo na przycisk żeby chłodnica się załączała kiedy trzeba. Te dwa spokojnie >20cm by miały. Czy to ma sens? Czy lepiej pozostać przy seryjnym wentylatorze. Czy te dwa nie przysłonią niepotrzebnie powierzchni chłodnicy.
U mnie w Primie mam wrażenie że pod maską pożar jest. Dodatkowe miejsce w komorze wpłynęło by na plus dla przewietrzenia. Trzeba by chyba zrobić wiochę i pociąć maskę żeby powietrze wlatywało jak już chce się jeździć turbowozem.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-05, 22:16

Dobre pytanie :)

Dziś z Robsonem dumaliśmy jak to zrobić by było dobrze.

Neptun bierz pod uwagę że Ty nie masz owiniętego kołka oraz DP bandażem ;/ stąd u Ciebie taka temp.

Z wlotem na masce się wstrzymam - dokończenie projektu pochłonie nie lada fundusze a i opłaty muszę zrobić :P

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2012-05-06, 01:40

Chemik pisze:Tak chyba tego masz na myśli
Niedawno na krajowej jedynce mnie taki właśnie Cif z kompresorem minął, tablice chyba CW, więc Twoje rejony chyba. ;)
Neptune pisze:Trzeba by chyba zrobić wiochę i pociąć maskę żeby powietrze wlatywało jak już chce się jeździć turbowozem.
A czy patent z uniesieniem maski na zawiasach nie wystarczy? Chociaż do Primy takie rozwiązanie średnio by pasowało pod względem wizualnym...

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-05-06, 09:51

Neptune, może nie rób na razie "wlotów" a zrób otwory skierowane do tyłu .. które będą wyciągać "złe-gorące" powietrze spod maski (coś jak otwory pomocnicze w masce gti-ra)
W necie są projekty masek a`la GTI-r .. do P10 .. (czyli przeniesienie garba i otworów)..
Zawsze można też zastosować subtelny air grabber jak np tu :)) :

Obrazek
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-05-06, 10:33

Najprostrza opcja to podkładki pod zawiasy coby górę maski uchylić...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-05-06, 10:45

Tak jak to hondziarze robią :-P
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Arbuz
fanatyk nissana
Posty: 500
Rejestracja: 2010-01-30, 22:46
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: Arbuz » 2012-05-06, 11:20

Coobcio pisze:Najprostrza opcja to podkładki pod zawiasy coby górę maski uchylić...
Ja tak mialem w hondzie i to działa i tak samo robie u siebie w sunnym :)
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą ....

SPRZEDAM WAŁKI DO SR20DE PODNOSZĄCE MOC....

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-06, 19:39

Wczoraj zabrałem się za renowację swoich hebli.

Wnioski - sami zobaczcie:

1. Prawy zacisk 2 tłoczki stoją w miejscu ! Dwa wyszły z trudem - ewidętnie do ukałdu mogła dostać się woda ponieważ przy wyjmowaniu widziałem że zamiast płynu była brązowa maż.
Obrazek
Pozostałe tłoczki z prawego zacisku. Jeden jest porysowany drugi ma przy zewnętrznej krawędzi wżery.
Obrazek
2.Lewy zacisk ma praktycznie ten sam problem. Dwa tłoczki stoją. Z pozostałych dwóch jeden wyszedł bez problemu drugi z wielkim oporem.
Tłoczki które udało mi się wyciągnąć wyglądają również na zużyte delikatne wżery i rysy.
Obrazek

Tłoczki mają wymiary H = 29.20 Fi = 40,50 Są to te same tłoczki co w układzie hamulcowym Subaru WRX
Są k****ko drogie bo sztuka kosztuje około 50 zł.
Jak myślicie czy muszę wymieniać wszystkie tłoczki ?? Czy istnieje możliwość jakiegoś ratowania sytuacji ?? Chce nadmienić że płyn z tłoczków nie uciekał. Zakupiłem już pełny zestaw gumek z górnej półki. Co byście zrobili ??

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-05-06, 19:53

wiem że to boli 400 zł na same tłoczki :-o ale na tym nie zaoszczędzisz, kupuj nowe tłoczki, ewentualnie/tymczasowo wypoleruj stare tłoczki papierem wodnym i złóż na nowych gumach przy użyciu dużej ilości smaru/pasty z zamiarem późniejszego zakupu nowych tłoczków.

jak wyglądają zaciski od wewnątrz ? są rysy wżery czy gładko i ładnie ??
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-05-06, 19:53

Miałem podobnie i wypolerowałem papierem 2000 na mokro i działa ;-)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-06, 19:57

BaSsGrU pisze:
jak wyglądają zaciski od wewnątrz ? są rysy wżery czy gładko i ładnie ??
Jest ok, nie wiem jak w tych co nadal stoją i nie chcą wyjść z zacisku :P
Pawel18PL pisze:Miałem podobnie i wypolerowałem papierem 2000 na mokro i działa ;-)
Zobaczę jak reszta tłoczków. Jeśli nie będą gorsze od tych które udalo się wyciągnąć to zrobię tak jak mówisz :)

Czy polecacie jakąś konkretną pastę do tłoczków. Stosuje się ją na gładź tłoczka ??

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-05-06, 20:10

takie tłoczki to nie tragedia wypoleruj na mokro jak radzi Pawel18PL, i złóż na nowe gumki i będzie git
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-06, 20:20

Ok ;) Sorki że tak głupie pytania jednak nigdy nic takiego nie robiłem - rozumiem że podczas polerowania muszę wszystkie widoczne uszkodzenia zjechać do zera, czy tylko wygładzić ?? :)

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-05-06, 20:25

wygładzić to raczej narośniemy syf niż wżery
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-05-06, 20:33

Nie próbuj golić do momentu aż wżery znikną bo zrobisz problem sobie ;) zjedź tak żeby nie było tej rdzy i tyle :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-05-06, 20:49

Dark Shadow

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-06, 21:04

Oki.. zrobie jak mówicie :) Ten tydzień mam przesrany wiec pewnie prace nie posuną się do przodu... wiadomo praca potem delegacja i na końcu zjazd na uczelni .. porażka :P

[ Dodano: 2012-05-07, 09:53 ]
Kolejne pytanie odnośnie ukł. hamulcowego. Chce i mam taką możliwość dorobienia nowych przewodów hamulcowych łączących zacisk z resztą układu. Dowiedziałem się również że przy okazji tej operacji można zwiększyć nieznacznie średnice przewodu zwiększając tym samym skuteczność układu ... CZY TO PRAWDA !! ??

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-05-07, 09:32

Działaj działaj... Ja bym ogarniał te tłoczki co masz i powinno być ok. Jakby co to zmienimy.

Ogarniaj spieka i resztę dupereli bo trzeba by go odpalić, zobaczyć czy dobrze złożyliśmy dziada :D
Ostatnio zmieniony 2012-05-07, 09:55 przez Neptune, łącznie zmieniany 1 raz.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-05-07, 13:06

Ja słyszałem plote, że jest odwrotnie. Czyli zwiększasz średnicę a sprawność maleje...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-05-07, 15:41

i tak i nie :-P
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-07, 16:19

Chłopaki no to jak w końcu ?? Sprawa jest dość istotna.. :D

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-07, 16:28

Teoretycznie jak dasz większa średnicę to ciśnienie w układzie Ci spadnie, czyli wg mnie będzie gorzej

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-05-07, 16:32

tak samo ma się sprawa z zaciskiami wielo tłoczkowymi co u ciebie wystepuje, więc nic się nie martw jak będzie za słabe ciśnienie to zapodasz wieksze serwo np z 200SX lub 300ZX.
nawet lepszym rozwiązaniem będzie kawałek przewodu przed samym zaciskiem o większym przpływie.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-05-07, 16:46

Dobra... decyzja zapadła :)

-Wymiana wszystkich tłoczków plus gumki koszt około 300 zł ( znalazłem tłoczki za 270 zł po zniżkach :D )
-Wymiana przewodów hamulcowych na męskie w oplocie, średnica bez zmian.
-Przejście z DOT 4 na DOT 5 :)

Powinno hamować !

Nie ma co się spuszczać. Biorąc pod uwagę że połowa tłoczków w zacisku nie działała trudno stwierdzić czy serwo nie dawało rady. :)

Nowe tarcze oraz klocki również powinny zdać egzamin .

Obrazek

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2012-05-07, 21:09

przewody ogarniasz na zamówienie?? jaka cena jeśli można spytać??
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Saqu
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2012-01-25, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Saqu » 2012-05-07, 21:23

Ryba pisze:Przejście z DOT 4 na DOT 5
a nie 5.1 ? :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”