![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
[ Primera] P11.144 by Bombel
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Będziem działać ale dopiero jak Krzyśka Primerę dokończę bo parę pierdółek w niej zostało a chłopak mnie już goni i chce zaraz wóz odbierać.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Taki klimat tego autami pisze:a kiedy w tym bolidzie przestanie dryfić wachą???
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ostatnio zmieniony 2012-05-24, 16:15 przez MichałB86, łącznie zmieniany 1 raz.
JAk się jedzie to nic nie czućmi pisze:a kiedy w tym bolidzie przestanie dryfić wachą???
![:P](./images/smilies/razz.png)
To akurat trudno udowodnic, ale w drodze na ogolnopolski zrobie testsergiej pisze:przeciez bobmlowoz pali mniej niz moja alma
Prima stoi u Bodka i czeka na końcowe ogarnięcie, więc nie ma szans na tosergiej pisze:przyjedzcie do szczecina na swieta prima to zobaczymy jak to idzie
tak nieśmiało zapytam : może bedziesz reprezentantem NissanZone na SSS 22 kwietnia na Bemowie?
Tylko tak da sie pobić rekord Primery zura82 na ćwiartke i udowodnić coś sobie i innym
Mów że taki jest plan![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Jeżeli bedziesz czegoś potrzebował to od 15 kwietnia do 22 mam urlop i ogarniam Złotego, wiec i Tobie moge pomóc przy okazji.
W Nissanach SIŁA !
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tylko tak da sie pobić rekord Primery zura82 na ćwiartke i udowodnić coś sobie i innym
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Mów że taki jest plan
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Jeżeli bedziesz czegoś potrzebował to od 15 kwietnia do 22 mam urlop i ogarniam Złotego, wiec i Tobie moge pomóc przy okazji.
W Nissanach SIŁA !
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Ryba na razie jest taka rozpiska :
1) 22 kwietnia 2012 (niedziela)
Warszawa (Lotnisko Bemowo)
2) Extremizer Motor Show
26-27 maja 2012 (weekend)
Częstochowa (Lotnisko Rudniki)
3) 16 września 2012 (weekend)
Biała Podlaska
I raczej już w tym roku nie będzie więcej na bemowie, tylko w innych miejscach.
ja na bemowo się swoją primerą na 100% wybieram ,ale raczej rekordów nie będę pobijał.
No i będę dzielnie kibicował bomblowi o najlepszy czas.![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
1) 22 kwietnia 2012 (niedziela)
Warszawa (Lotnisko Bemowo)
2) Extremizer Motor Show
26-27 maja 2012 (weekend)
Częstochowa (Lotnisko Rudniki)
3) 16 września 2012 (weekend)
Biała Podlaska
I raczej już w tym roku nie będzie więcej na bemowie, tylko w innych miejscach.
ja na bemowo się swoją primerą na 100% wybieram ,ale raczej rekordów nie będę pobijał.
No i będę dzielnie kibicował bomblowi o najlepszy czas.
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
primeraP10 podałeś daty SSS, a chodziło o inne imprezy na Bemowie
We wrzesniu ma być Mens Day znowu na Bemowie, wiec pewnie WST zoorganizuje 1/4 mili
bombel może podjade na ogolnopolski, ale to może. Po prostu nie mam sprecyzowanych planów jak na razie, nie wiadomo co bedzie w robocie, czy będą fundusze... za duzo niewiadomych żebym sie sztywno deklarował
Ja bede stawał na głowie żeby Złoty jeździł i robił czasy. 13 sekund musi być złamane
, w koncu zabrakło mi tylko 5 tysięcznych sekundy
bombel w jaki czas celujesz ?
Neptune pewnie Nissany będą stały obok siebie, wiec zabieraj Rybe i wpadajcie
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
We wrzesniu ma być Mens Day znowu na Bemowie, wiec pewnie WST zoorganizuje 1/4 mili
bombel może podjade na ogolnopolski, ale to może. Po prostu nie mam sprecyzowanych planów jak na razie, nie wiadomo co bedzie w robocie, czy będą fundusze... za duzo niewiadomych żebym sie sztywno deklarował
Ja bede stawał na głowie żeby Złoty jeździł i robił czasy. 13 sekund musi być złamane
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
bombel w jaki czas celujesz ?
Neptune pewnie Nissany będą stały obok siebie, wiec zabieraj Rybe i wpadajcie
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Trzeba by było jakąś wysoką 13-stke zrobić jak się dayapko pisze:
bombel w jaki czas celujesz ?
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
EDIT:
Okazało się, że wydech wymaga lekkich poprawek. Wywalona uszczelka miedzy downpipem a reszta wydechu no i kolektor wymaga splanowania o 3 mm.
Z ciekawostek to współczuję OSie, który wymienił już 3 kopułkę i chyba z 4 palec, bo w P11.144 było kilka różnych aparatów zapłonowych. NAwet po VIN pokazuje, że mogą byc różne.
Do tego short shifter opiera się o konsole centralną.
Podsumowująć: JAK ZWYKLE POD GÓRKĘ
![:-(](./images/smilies/smutny_2.gif)
Powinno pojechaćbombel pisze:Trzeba by było jakąś wysoką 13-stke zrobić jak się dayapko pisze:
bombel w jaki czas celujesz ?
EDIT:
Okazało się, że wydech wymaga lekkich poprawek. Wywalona uszczelka miedzy downpipem a reszta wydechu no i kolektor wymaga splanowania o 3 mm.
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Przecież w Turbo wydech nie ważny
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Gdzie 3mm trzeba splanować? na którymś z kanałów od głowicy? Aż tak sie pofalował? czy przy wejsciu do gorącej strony ( mniej prawdopodobne)?
Może warto naciąć miedzy kanałami flansze przylegającą do głowicy żeby wyelimonować naprężenia ?
nie masz porysowanego downpipa od dołu przy misce olejowej? może fizycznie kolektor dostaje, a nie rozszerzalność cieplna go wygieła...
edit: mam G-techa niepotrzebnego na razie. zwykły, żaden pro RR
Prace trwają, z przerwami ale trwają więc wypadało by coś napisać.
Zrobione zostało sporo rzeczy. M.in. splanowaliśmy flanszę kolektora. 3mm rzuciło na spawach i puki jeszcze uszczelka trzymała było git. Jak bombel do mnie zajechał to Prima chodziła jak traktor. Kolektor splanowany przy głowicy i turbinie, do tego owinięty został bandażem. Wydech ogarnięty, auto wreszcie brzmi jak na zdrowe sr20 przystało.
Tylne zawieszeni stanęło na sprężynach H&R, tak jak przednie. Tył poszedł jakieś 35mm w dół. Ogólnie ładnie auto stoi. Przód gleba, tył trochę wyżej. Niestety nie prowadzi się, aż tak jedwabiście jak Krzyśka Primera
Zamontowaliśmy shortshifter. Gałka jest dość blisko konsoli ale to kwestia przyzwyczajenia. Łozyska zostały skręcone odpowiednio przez co lewar chodzi lekko i dobrze trafia w biegi. Shortshifter to całkiem fajna sprawa.
Wymiana kopułki i palca. W dramatycznym stanie to było.
Przestawiliśmy oba wałki. Bez hamowni nie potrafię się wypowiedzieć czy coś to dało.
Auto jest ciągle strojone na ulicy, zapłon elegancko podaje, paliwa jest wystarczająco ale są pewne ale. Przy WOT w środkowym zakresie obrotowym trzeba było mocno zlewać a na samej górze nie da się zejść z AFR powyżej 9,5- 10.
Trwa walka z doładowaniem. MBC, który bombel miał na pokładzie podawał maksymalnie 0,8bara. Było to bmc z 3 króćcami. Z odłączonym mbc turbo ładowało jak szalone, 1,4bara z ręki i to praktycznie od początku (spokojnie, nie jeździłem na takim doładowaniu).
Kupiliśmy mbc firmy Properfekt. Zakupu dokonałem sugerując się opiniami na forach a nie własnym przeczuciem. I znowu, jak to bywa, na forach piszą jedno a w praktyce wychodzi co innego. To mbc pozwala turbinie ładować do woli, ale na ustawionym na 0.8bara doładowaniu, powyżej 4,5-5tys obr doładowanie spada do 0,7-0,6 bara. To jest totalna kupa i trochę się tego spodziewałem. Nie ma ujścia nadciśnienia do atmosfery tylko badziewna kulka i sprężynka. Spróbuje jeszcze zamontować trójnik co by ten mbc upuszczał ciśnienie do atmosfery a nie dalej do aktuatora.
Krok następny to powrót do poprzedniego WG i skrócenie dźwigni od WG co by mechanicznie wymusić większe doładowanie.
Pozostałe prace to umycie silnika i skrzyni, nowa uszczelka pokrywy zaworów i oring na aparat zapłonowy, strojenie na hamowni, blacharka.
Do zlotu na pewno wyda!![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
Zrobione zostało sporo rzeczy. M.in. splanowaliśmy flanszę kolektora. 3mm rzuciło na spawach i puki jeszcze uszczelka trzymała było git. Jak bombel do mnie zajechał to Prima chodziła jak traktor. Kolektor splanowany przy głowicy i turbinie, do tego owinięty został bandażem. Wydech ogarnięty, auto wreszcie brzmi jak na zdrowe sr20 przystało.
Tylne zawieszeni stanęło na sprężynach H&R, tak jak przednie. Tył poszedł jakieś 35mm w dół. Ogólnie ładnie auto stoi. Przód gleba, tył trochę wyżej. Niestety nie prowadzi się, aż tak jedwabiście jak Krzyśka Primera
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
Zamontowaliśmy shortshifter. Gałka jest dość blisko konsoli ale to kwestia przyzwyczajenia. Łozyska zostały skręcone odpowiednio przez co lewar chodzi lekko i dobrze trafia w biegi. Shortshifter to całkiem fajna sprawa.
Wymiana kopułki i palca. W dramatycznym stanie to było.
Przestawiliśmy oba wałki. Bez hamowni nie potrafię się wypowiedzieć czy coś to dało.
Auto jest ciągle strojone na ulicy, zapłon elegancko podaje, paliwa jest wystarczająco ale są pewne ale. Przy WOT w środkowym zakresie obrotowym trzeba było mocno zlewać a na samej górze nie da się zejść z AFR powyżej 9,5- 10.
Trwa walka z doładowaniem. MBC, który bombel miał na pokładzie podawał maksymalnie 0,8bara. Było to bmc z 3 króćcami. Z odłączonym mbc turbo ładowało jak szalone, 1,4bara z ręki i to praktycznie od początku (spokojnie, nie jeździłem na takim doładowaniu).
Kupiliśmy mbc firmy Properfekt. Zakupu dokonałem sugerując się opiniami na forach a nie własnym przeczuciem. I znowu, jak to bywa, na forach piszą jedno a w praktyce wychodzi co innego. To mbc pozwala turbinie ładować do woli, ale na ustawionym na 0.8bara doładowaniu, powyżej 4,5-5tys obr doładowanie spada do 0,7-0,6 bara. To jest totalna kupa i trochę się tego spodziewałem. Nie ma ujścia nadciśnienia do atmosfery tylko badziewna kulka i sprężynka. Spróbuje jeszcze zamontować trójnik co by ten mbc upuszczał ciśnienie do atmosfery a nie dalej do aktuatora.
Krok następny to powrót do poprzedniego WG i skrócenie dźwigni od WG co by mechanicznie wymusić większe doładowanie.
Pozostałe prace to umycie silnika i skrzyni, nowa uszczelka pokrywy zaworów i oring na aparat zapłonowy, strojenie na hamowni, blacharka.
Do zlotu na pewno wyda!
![:-)](./images/smilies/usmiech2.gif)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!