Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Micra] [K11] Mała Czarna = Turbo Micra 1.3 - juz nie turbo

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-03-27, 21:32

najważniejszy jest PROGRES !!
Tak Trzyma Szymqu <brawo>
Dark Shadow

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-03-27, 21:44

Szymeq, moglbys w wolnej chwili sprawdzic oznaczenie Twojej turbiny?

Z gory dzieki :)


PS.
Trzymam kciuki za 150KM+ :mrgreen:

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-03-28, 12:15

DubSon pisze:oznaczenie Twojej turbiny?
Jest to turbo KKK K03-011/97685 (06A145703B). Ze znajomym od turbin stwierdziliśmy, że ten model jest optymalny do małego silnika bo ma lekki wałek. K04 mają cięższe wałki.
Te 150 km było by zadowalające .... jednak boję się o bebechy :roll:

Dziś wydłubałem kolektor wydechowy i jest mooocno popękany - wieczorem fotki, więc prace się przeciągną - muszę znaleźć gdzieś piec do odprężenia tego.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-28, 12:22

Mój klektor ma taką jakby podstawkę opierającą się o silnik by własnie zapobiec pękaniu. Może tec cos takiego dospawaj :)

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2012-03-28, 13:50

przede wszystkim trzeba go odprężyć bo po spawaniu materiał nabrał naprężeń, które rozkładaja się nierównomiernie i przy ogrzewaniu kolektor pracuje nierównomiernie przez co pęka. Trzeba go rozgrzać do odpowiedniej temperatury i trochę go w niej potrzymać, aby naprężenia znikły i wtedy będzie pracował równo.
Dodatkowe wsporniki jaknajbardziej wskazane.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2012-03-28, 13:53

w zakładach produkujących sprężyny napewno maja takie piece.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2012-03-28, 14:28

"Wyżarzanie odprężające stali austenitycznych odpornych na korozję (nierdzewnych) w zależności od gatunku stali można przeprowadzić w następujący sposób:

1) Długie wygrzewanie w zakresie temperatury od 315°C do 425°C przez 10 do 20 minut na każdy milimetr przekroju z kolejnym wolnym chłodzeniem. Najczęściej zakres temperatury wynosi od 200°C do 400°C. Taką obróbkę cieplną można stosować dla standardowych gatunków stali, takich jak (AISI) 304 i 316, także gatunków stabilizowanych (zawierających dodatki Ti i Nb) oraz gatunków o niskim stężeniu węgla (max. 0,03 %C &#8211; w normach AISI gatunki oznaczone literą &#8222;L&#8221; &#8211; 304L, 316L). Obróbka taka nie powoduje żadnych przemian fazowych.

2) Jeżeli zakres temperatury 315°C-425°C jest niewystarczający dla usunięcia naprężeń do wymaganego poziomu należy zastosować obróbkę cieplną w zakresie wyższych temperatur od 425°C do 925°C. Im wyższa temperatura i czas jej oddziaływania tym usunięcie naprężeń jest pełniejsze, np. wygrzewanie przez 1 godzinę w 870°C usuwa ok. 85% naprężeń szczątkowych. Gatunki (AISI) 304 i 316 nie mogą być poddane takiej obróbce bez straty własności korozyjnych wynikającej z wydzielania się węglików chromu. To niekorzystne zjawisko jest przyczyną korozji międzykrystalicznej. Jeżeli wyżarzanie w takich temperaturach jest niezbędne to należy stosować stabilizowane gatunki stali np. (AISI) 321, 347, 348 lub o niskim stężeniu węgla np. (AISI) 304L, 316L itd. Generalnie dla stopów odpornych na działanie korozji międzykrystalicznej, wyżarzanie odprężające polega na krótkim wytrzymaniu przez ok. 3 minut na każdy milimetr przekroju, w temperaturze ok. 850°C.
Dla elementów o niewielkich wymiarach można także zastosować ponowne przesycanie stali. Pełne przesycanie stali o strukturze austenitycznej najczęściej przeprowadza się w temperaturze około 1080°C z szybkim chłodzeniem w wodzie, co powoduje usunięcie wszystkich naprężeń szczątkowych skumulowanych w materiale."

to tak encyklopedycznie, najlepiej poszukać jakiejś hartowni i tam zapytać o taki proces.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-03-28, 16:17

Tomy gratki za wiedzę :)

Szymkq - piękna muszelka i ma dużą dziurę :D licząc na oko o ile procent mogła się powiększyć jej wydajność ?? Coś już kalkulowałeś ??

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-03-28, 18:22

Niestety nie kalkulowałem nic - po prostu kolega zaproponował mi "to będzie odpowiednie" i tyle ... jak przykładałem do starego koła to nowe jest ok 4mm większe i ze 3 wyższe. Kilka postów wyżej dodałem zdjęcie strony zimnej przed modyfikacją - widać różnicę.

A tak pracował kolektor

Obrazek

Obrazek

Na tym drugim zdjęciu są ślady po blaszce z logo firmy która mi go spawała ale musiałem wyciąć bo bandaż ładnie owijałem :-)
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-03-28, 19:07

ładne spękania... :/ turbina widać że większe koło kompresji... realnie 10 kuca jak nic podciągnie do tego poogarniasz wszystko i na youtube ludzie się zaskoczą (w takim aucie 10 koni robi różnicę) ;) Ciekawe jak to wyjdzie względem Micry z sr-ką pod maską...
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-03-28, 21:30

Tak mi się przypomniało. Z pokrywy zaworów wychodzą 2 przewody odpowietrzające (odmy). Niestety mam je wypuszczone" w powietrze". Chciałbym powrócić do ustawień przynajmniej zbliżonych do fabrycznych. Stojąc przodem do silnika to ten z lewej miał chyba zaworek zwrotny i gdzie się powinno podpiąć ten przewód? Bo ten z prawej szedł w dolot a teraz pójdzie do oil catch tanka ( jak znajdę miejsce aby go upchnąć gdzieś :-/ ) i z tego w dolot pomiędzy stożkiem a turbiną. Słyszałem, że można je połączyć razem i razem puścić przez oil catch tanka w dolot.
Ma ktoś jakieś sugestie ?
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-03-28, 21:56

a tego kolektora nie dało się zrobić w barana? względy finansowe zadecydowały o takiej budowie? Tak myślę, że przy zrobieniu barana tez kilka koni dodatkowych by przybyło
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-03-28, 22:06

Niestety nie - brak miejsca + taka a nie inna turbina wymusiły taki kolektor. A i względy kasowe nie były bez znaczenia 8-) .
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-03-28, 22:20

Zaworek PCV powinien być wpięty w kolektor ssący, a odma puszczona przez catch tank-a, chociaż mogę się mylić :roll: i może być PCV i odma przez catch tank-a. Ryba wrzucił na forum kiedyś link gdzie to było pieknie objaśnione.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-03-28, 22:32

Najlepiej z pokrywy zaworów puść tą grubszą rurkę do zbiorniczka a z niego kolejną rurkę już do dolotu,

Cieńszy przewód z zaworkiem jednokierunkowym daj na swoje miejsce do kolekotra ssącego - jak fabryka.

Ps. Popękany kolektora działał jak nie domknięty wastegate, może dla tego takie małe boosty były po zdjęciu przewodu z aktoatora :P ??

Pss. Koło kompresji jest znacznie większe, to mi się podoba :)

Pss. Można w ogole obie odmy z pokrywy wpuścić w Cahch tanka a potem z niego do dolotu - w znaczący poprawi się redukcja ciśnienia w skrzyni korbowej jadąc na booscie :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-03-28, 22:40

a co z odmą wychodzącą ze skrzyni korbowej ?? :->

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-03-28, 22:46

Ryba, PCV - positive crankcase ventilation

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-03-28, 22:51

Rybo w SR20 najlepiej ta mała odma co jest z PCV pozostawić seryjną w kolektorze ssącym, a odma z bloku i z pokrywy osobnymi przewodami dać do zbiorniczka a z niego do dolotu...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-03-28, 22:55

Wszystko się zgadza Kubooo :D

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2012-03-29, 06:19

Szymeq czy ja dobrze widzę? czy ten kolektor pękł w miejscu łączenia rurki z kolankiem, czy też ta "krzywa rysa" na pierwszym zdjęciu to pęknięcie?

Pęknięcie na spawie to zrozumiałe bo tam powstają największe naprężenia przy spawaniu, ale jeśli pękła na gładkiej rurce to już większy problem... bo trzeba by pomyśleć albo o grubszej ściance delikatnie, albo może trochę innym materiale. Szczerze powiedziawszy, ten kolektor by mniej pracował i byłby mniej podatny na pękanie, gdyby był ze zwykłej stali.
Do takiego wniosku doszliśmy z kolegą Coobciem i kolegą Szalonym na jednym ze zlotów.

Gdybyś nie znalazł na miejscu nikogo kto by CI pospawał to, to zapraszam do mnie, pospawamy od ręki, tylko musiał byś w godzinach pracy podjechać. W sobotę pracujemy do 13.

Dowiem się też czy mamy możliwość w Radomiu wykonania odprężenia materiału.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-03-29, 07:50

TomyDDC pisze:czy też ta "krzywa rysa" na pierwszym zdjęciu to pęknięcie?
Tak - to tez pęknięcie.
Nie wiem czy się dziś do Ciebie nie wybiorę :roll: . Zależy mi na czasie i nie mam na razie nikogo konkretnego na miejscu kto by mi to ogarnął :-/
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 523
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2012-03-29, 08:02

Dziś jestem do 17 w pracy i jest spawacz. Zapraszam.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-04-02, 08:26

Kolektor pospawany - dzięki Tomek. Teraz pozostaje sprawa odprężenia tego. Dziś będę chciał powyciągać przewody i zawieźć na wzór do zakucia nowych w oplocie.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-04-02, 10:57

ciekawe jak to będzie się odpychało teraz :-D mała konfrontacja na zlocie moją X1R obowiązkowa :)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

SID
fanatyk nissana
Posty: 299
Rejestracja: 2011-05-02, 19:17
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: SID » 2012-04-02, 14:33

Szymeq pisze:Dziś będę chciał powyciągać przewody i zawieźć na wzór do zakucia nowych w oplocie.
do kogo jedziesz z tymi przewodami?
There are no impossible things to do . There're only things which need more time. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2012-04-02, 15:09

Albo hansa- flex albo jakiś inny ( mała firma ) niedaleko mnie.
Tobie pewnie chodzi o hamulcowe - jakby co to będę pamiętał - kupiłem nawet 1 szt na przód na wzór . Hamulce będę robił za jakiś miesiąc.
Z nissanem od 2005 roku :)

SID
fanatyk nissana
Posty: 299
Rejestracja: 2011-05-02, 19:17
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: SID » 2012-04-02, 18:43

Szymeq pisze:Tobie pewnie chodzi o hamulcowe
orientujesz sie jaka jest dlugosc przewodow na tyl z tarczami(ja moze bede zamawial w tym miesiacu w W-wie)
There are no impossible things to do . There're only things which need more time. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0

Detalik
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2012-04-03, 08:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Detalik » 2012-04-03, 08:53

Jestem Nowy na forum i własnie tęż zastanawiam się nad Micrą z turbo
Tyle że ja mam kłopot innej marki ja mam rzadki wmiare silniczek 1,4 l a dokładnie CGA3DE fabryka 82kucy i 108 N ale za to bardzo fajna skrzynia biegów,
i tu tkwi problem, tylko kilka widziałem przerobionych na turbo.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-04-03, 09:06

Detalik to prawie te same silniki. Ty z tego co wiem to masz cewki na każdym garze.

Samo uturbianie masz opisane w temacie w moim podpisie. Dotyczy każdego silnika

Detalik
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2012-04-03, 08:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Detalik » 2012-04-03, 09:25

e e zonk u świątka chciałem wałki Gt to powiedział że lipa bo mają do 1l i do 1.3l od ręki a wałki w 1,4 są inne( musiał bym wymątowac i oddac na 4 tygodnie na zamówienie) pozatym ja słyszałem (obiło mi sie) że mo silnik to przeróbka 1,3 ale...

Zablokowany

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”