[ Micra] [K11] Mała Czarna = Turbo Micra 1.3 - juz nie turbo
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Jest to turbo KKK K03-011/97685 (06A145703B). Ze znajomym od turbin stwierdziliśmy, że ten model jest optymalny do małego silnika bo ma lekki wałek. K04 mają cięższe wałki.DubSon pisze:oznaczenie Twojej turbiny?
Te 150 km było by zadowalające .... jednak boję się o bebechy
Dziś wydłubałem kolektor wydechowy i jest mooocno popękany - wieczorem fotki, więc prace się przeciągną - muszę znaleźć gdzieś piec do odprężenia tego.
Z nissanem od 2005 roku
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
przede wszystkim trzeba go odprężyć bo po spawaniu materiał nabrał naprężeń, które rozkładaja się nierównomiernie i przy ogrzewaniu kolektor pracuje nierównomiernie przez co pęka. Trzeba go rozgrzać do odpowiedniej temperatury i trochę go w niej potrzymać, aby naprężenia znikły i wtedy będzie pracował równo.
Dodatkowe wsporniki jaknajbardziej wskazane.
Dodatkowe wsporniki jaknajbardziej wskazane.
DDC-Performance
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
"Wyżarzanie odprężające stali austenitycznych odpornych na korozję (nierdzewnych) w zależności od gatunku stali można przeprowadzić w następujący sposób:
1) Długie wygrzewanie w zakresie temperatury od 315°C do 425°C przez 10 do 20 minut na każdy milimetr przekroju z kolejnym wolnym chłodzeniem. Najczęściej zakres temperatury wynosi od 200°C do 400°C. Taką obróbkę cieplną można stosować dla standardowych gatunków stali, takich jak (AISI) 304 i 316, także gatunków stabilizowanych (zawierających dodatki Ti i Nb) oraz gatunków o niskim stężeniu węgla (max. 0,03 %C – w normach AISI gatunki oznaczone literą „L” – 304L, 316L). Obróbka taka nie powoduje żadnych przemian fazowych.
2) Jeżeli zakres temperatury 315°C-425°C jest niewystarczający dla usunięcia naprężeń do wymaganego poziomu należy zastosować obróbkę cieplną w zakresie wyższych temperatur od 425°C do 925°C. Im wyższa temperatura i czas jej oddziaływania tym usunięcie naprężeń jest pełniejsze, np. wygrzewanie przez 1 godzinę w 870°C usuwa ok. 85% naprężeń szczątkowych. Gatunki (AISI) 304 i 316 nie mogą być poddane takiej obróbce bez straty własności korozyjnych wynikającej z wydzielania się węglików chromu. To niekorzystne zjawisko jest przyczyną korozji międzykrystalicznej. Jeżeli wyżarzanie w takich temperaturach jest niezbędne to należy stosować stabilizowane gatunki stali np. (AISI) 321, 347, 348 lub o niskim stężeniu węgla np. (AISI) 304L, 316L itd. Generalnie dla stopów odpornych na działanie korozji międzykrystalicznej, wyżarzanie odprężające polega na krótkim wytrzymaniu przez ok. 3 minut na każdy milimetr przekroju, w temperaturze ok. 850°C.
Dla elementów o niewielkich wymiarach można także zastosować ponowne przesycanie stali. Pełne przesycanie stali o strukturze austenitycznej najczęściej przeprowadza się w temperaturze około 1080°C z szybkim chłodzeniem w wodzie, co powoduje usunięcie wszystkich naprężeń szczątkowych skumulowanych w materiale."
to tak encyklopedycznie, najlepiej poszukać jakiejś hartowni i tam zapytać o taki proces.
1) Długie wygrzewanie w zakresie temperatury od 315°C do 425°C przez 10 do 20 minut na każdy milimetr przekroju z kolejnym wolnym chłodzeniem. Najczęściej zakres temperatury wynosi od 200°C do 400°C. Taką obróbkę cieplną można stosować dla standardowych gatunków stali, takich jak (AISI) 304 i 316, także gatunków stabilizowanych (zawierających dodatki Ti i Nb) oraz gatunków o niskim stężeniu węgla (max. 0,03 %C – w normach AISI gatunki oznaczone literą „L” – 304L, 316L). Obróbka taka nie powoduje żadnych przemian fazowych.
2) Jeżeli zakres temperatury 315°C-425°C jest niewystarczający dla usunięcia naprężeń do wymaganego poziomu należy zastosować obróbkę cieplną w zakresie wyższych temperatur od 425°C do 925°C. Im wyższa temperatura i czas jej oddziaływania tym usunięcie naprężeń jest pełniejsze, np. wygrzewanie przez 1 godzinę w 870°C usuwa ok. 85% naprężeń szczątkowych. Gatunki (AISI) 304 i 316 nie mogą być poddane takiej obróbce bez straty własności korozyjnych wynikającej z wydzielania się węglików chromu. To niekorzystne zjawisko jest przyczyną korozji międzykrystalicznej. Jeżeli wyżarzanie w takich temperaturach jest niezbędne to należy stosować stabilizowane gatunki stali np. (AISI) 321, 347, 348 lub o niskim stężeniu węgla np. (AISI) 304L, 316L itd. Generalnie dla stopów odpornych na działanie korozji międzykrystalicznej, wyżarzanie odprężające polega na krótkim wytrzymaniu przez ok. 3 minut na każdy milimetr przekroju, w temperaturze ok. 850°C.
Dla elementów o niewielkich wymiarach można także zastosować ponowne przesycanie stali. Pełne przesycanie stali o strukturze austenitycznej najczęściej przeprowadza się w temperaturze około 1080°C z szybkim chłodzeniem w wodzie, co powoduje usunięcie wszystkich naprężeń szczątkowych skumulowanych w materiale."
to tak encyklopedycznie, najlepiej poszukać jakiejś hartowni i tam zapytać o taki proces.
DDC-Performance
Niestety nie kalkulowałem nic - po prostu kolega zaproponował mi "to będzie odpowiednie" i tyle ... jak przykładałem do starego koła to nowe jest ok 4mm większe i ze 3 wyższe. Kilka postów wyżej dodałem zdjęcie strony zimnej przed modyfikacją - widać różnicę.
A tak pracował kolektor
Na tym drugim zdjęciu są ślady po blaszce z logo firmy która mi go spawała ale musiałem wyciąć bo bandaż ładnie owijałem
A tak pracował kolektor
Na tym drugim zdjęciu są ślady po blaszce z logo firmy która mi go spawała ale musiałem wyciąć bo bandaż ładnie owijałem
Z nissanem od 2005 roku
Tak mi się przypomniało. Z pokrywy zaworów wychodzą 2 przewody odpowietrzające (odmy). Niestety mam je wypuszczone" w powietrze". Chciałbym powrócić do ustawień przynajmniej zbliżonych do fabrycznych. Stojąc przodem do silnika to ten z lewej miał chyba zaworek zwrotny i gdzie się powinno podpiąć ten przewód? Bo ten z prawej szedł w dolot a teraz pójdzie do oil catch tanka ( jak znajdę miejsce aby go upchnąć gdzieś ) i z tego w dolot pomiędzy stożkiem a turbiną. Słyszałem, że można je połączyć razem i razem puścić przez oil catch tanka w dolot.
Ma ktoś jakieś sugestie ?
Ma ktoś jakieś sugestie ?
Z nissanem od 2005 roku
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Najlepiej z pokrywy zaworów puść tą grubszą rurkę do zbiorniczka a z niego kolejną rurkę już do dolotu,
Cieńszy przewód z zaworkiem jednokierunkowym daj na swoje miejsce do kolekotra ssącego - jak fabryka.
Ps. Popękany kolektora działał jak nie domknięty wastegate, może dla tego takie małe boosty były po zdjęciu przewodu z aktoatora
Pss. Koło kompresji jest znacznie większe, to mi się podoba
Pss. Można w ogole obie odmy z pokrywy wpuścić w Cahch tanka a potem z niego do dolotu - w znaczący poprawi się redukcja ciśnienia w skrzyni korbowej jadąc na booscie
Cieńszy przewód z zaworkiem jednokierunkowym daj na swoje miejsce do kolekotra ssącego - jak fabryka.
Ps. Popękany kolektora działał jak nie domknięty wastegate, może dla tego takie małe boosty były po zdjęciu przewodu z aktoatora
Pss. Koło kompresji jest znacznie większe, to mi się podoba
Pss. Można w ogole obie odmy z pokrywy wpuścić w Cahch tanka a potem z niego do dolotu - w znaczący poprawi się redukcja ciśnienia w skrzyni korbowej jadąc na booscie
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Rybo w SR20 najlepiej ta mała odma co jest z PCV pozostawić seryjną w kolektorze ssącym, a odma z bloku i z pokrywy osobnymi przewodami dać do zbiorniczka a z niego do dolotu...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- TomyDDC
- fanatyk nissana
- Posty: 523
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
- Lokalizacja: Stefanów/Radom
- Kontakt:
Szymeq czy ja dobrze widzę? czy ten kolektor pękł w miejscu łączenia rurki z kolankiem, czy też ta "krzywa rysa" na pierwszym zdjęciu to pęknięcie?
Pęknięcie na spawie to zrozumiałe bo tam powstają największe naprężenia przy spawaniu, ale jeśli pękła na gładkiej rurce to już większy problem... bo trzeba by pomyśleć albo o grubszej ściance delikatnie, albo może trochę innym materiale. Szczerze powiedziawszy, ten kolektor by mniej pracował i byłby mniej podatny na pękanie, gdyby był ze zwykłej stali.
Do takiego wniosku doszliśmy z kolegą Coobciem i kolegą Szalonym na jednym ze zlotów.
Gdybyś nie znalazł na miejscu nikogo kto by CI pospawał to, to zapraszam do mnie, pospawamy od ręki, tylko musiał byś w godzinach pracy podjechać. W sobotę pracujemy do 13.
Dowiem się też czy mamy możliwość w Radomiu wykonania odprężenia materiału.
Pęknięcie na spawie to zrozumiałe bo tam powstają największe naprężenia przy spawaniu, ale jeśli pękła na gładkiej rurce to już większy problem... bo trzeba by pomyśleć albo o grubszej ściance delikatnie, albo może trochę innym materiale. Szczerze powiedziawszy, ten kolektor by mniej pracował i byłby mniej podatny na pękanie, gdyby był ze zwykłej stali.
Do takiego wniosku doszliśmy z kolegą Coobciem i kolegą Szalonym na jednym ze zlotów.
Gdybyś nie znalazł na miejscu nikogo kto by CI pospawał to, to zapraszam do mnie, pospawamy od ręki, tylko musiał byś w godzinach pracy podjechać. W sobotę pracujemy do 13.
Dowiem się też czy mamy możliwość w Radomiu wykonania odprężenia materiału.
DDC-Performance
do kogo jedziesz z tymi przewodami?Szymeq pisze:Dziś będę chciał powyciągać przewody i zawieźć na wzór do zakucia nowych w oplocie.
There are no impossible things to do . There're only things which need more time.
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
orientujesz sie jaka jest dlugosc przewodow na tyl z tarczami(ja moze bede zamawial w tym miesiacu w W-wie)Szymeq pisze:Tobie pewnie chodzi o hamulcowe
There are no impossible things to do . There're only things which need more time.
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0